Agzat dvounápravový

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jirka K
Příspěvky: 526
Registrován: sob zář 17, 2011 7:39 pm
Bydliště: Bednárec

Agzat dvounápravový

#1 Nový příspěvek od Jirka K »

Rok přestavby - 1999
Motor- Tecumseh 5,5 koně
Převodovka- Agzat
Výška- 155cm
Šířka- 78cm
Rozvor- 120cm
Délka- 205cm se závažím
Kola zadní- 5-12
Kola přední- 4-8
Naposledy upravil(a) Jirka K dne úte zář 27, 2011 8:58 pm, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Jirka K
Příspěvky: 526
Registrován: sob zář 17, 2011 7:39 pm
Bydliště: Bednárec

Re: Agzat dvounápravový

#2 Nový příspěvek od Jirka K »

starší foto z převozu kamene na zahradě
Přílohy
17092011(002).jpg

Uživatelský avatar
Jirka K
Příspěvky: 526
Registrován: sob zář 17, 2011 7:39 pm
Bydliště: Bednárec

Re: Agzat dvounápravový

#3 Nový příspěvek od Jirka K »

navážení dřeva ještě bez střechy a čelního skla
Přílohy
17092011.jpg

Uživatelský avatar
Jirka K
Příspěvky: 526
Registrován: sob zář 17, 2011 7:39 pm
Bydliště: Bednárec

Re: Agzat dvounápravový

#4 Nový příspěvek od Jirka K »

převoz kamene v pozadí ještě neupravená v3s
Přílohy
17092011(004).jpg

Uživatelský avatar
Jirka K
Příspěvky: 526
Registrován: sob zář 17, 2011 7:39 pm
Bydliště: Bednárec

Re: Agzat dvounápravový

#5 Nový příspěvek od Jirka K »

zadní náprava vyztužená domečky s dvouřádkovými domečky
Přílohy
CIMG3197.JPG

Uživatelský avatar
Jirka K
Příspěvky: 526
Registrován: sob zář 17, 2011 7:39 pm
Bydliště: Bednárec

Re: Agzat dvounápravový

#6 Nový příspěvek od Jirka K »

kára sklápěná ročním navijákem z dvou rozvoďáků ze škodovky
Přílohy
CIMG3200.JPG
CIMG3201.JPG

Uživatelský avatar
marek171
Příspěvky: 289
Registrován: ned lis 14, 2010 9:44 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Agzat dvounápravový

#7 Nový příspěvek od marek171 »

Nazdar,vyzerá to zaujímavo no tie fotky sú strašné,nieje na nich poriadne nič vidno. Mohol by si sem hodiť nejaké normálne fotky celého traktora. A inak čo povieš je to lepšie ako klasický jednoosák? :)

Uživatelský avatar
Jirka K
Příspěvky: 526
Registrován: sob zář 17, 2011 7:39 pm
Bydliště: Bednárec

Re: Agzat dvounápravový

#8 Nový příspěvek od Jirka K »

traktůrek
Přílohy
CIMG3214.JPG
CIMG3211.JPG

Uživatelský avatar
Jirka K
Příspěvky: 526
Registrován: sob zář 17, 2011 7:39 pm
Bydliště: Bednárec

Re: Agzat dvounápravový

#9 Nový příspěvek od Jirka K »

traktůrek
Přílohy
CIMG3213.JPG

ivann1
Příspěvky: 121
Registrován: čtv čer 11, 2009 7:52 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Agzat dvounápravový

#10 Nový příspěvek od ivann1 »

:shock: Tak to už hej 8)

a mohol by si pridať svoje skúsenosti a postrehy (či je to fakt také super ako to vyzerá)

Uživatelský avatar
Jirka K
Příspěvky: 526
Registrován: sob zář 17, 2011 7:39 pm
Bydliště: Bednárec

Re: Agzat dvounápravový

#11 Nový příspěvek od Jirka K »

Je to úplně něco jiného, protože řídit traktůrek volantem a sedět na klasické sedačce z auta je o něčem jiném.
Tažná síla traktůrku je taky o něčem jiném, když je pohon zadní nápravy, protože v tahu je zatěžkána řidičem a tím co je zapřaženo, např. při prořezávce kládou. Tím jsem měl na mysli tuto konstrukci oproti konstrukcím s motorem ve předu a hnanou přední nápravou, kde řidič sedí na nehnané nápravě. Přední náprava má převodku řízení z přední nápravy škoda 1000 mb, jednoduché a funkční. Čtrnáctiletý syn za jeden den u švagra vytahal v prořezávce 25 metrů dřeva já jsem jen porážel a odvětvoval. Když odpoledne přijel švagr tak nechápal, protože on s nevlastním synem za víc jak týden vyvozili na trakaři a vynosili slabých 12 metrů. Kvůli hustotě porostu se tam nedalo s ničim jiným zajed. Kára na dřevo má šířku 110 cm a délku korby 160 cm, takže se na ní vejde víc než 1,5 metru dřeva. Nějaké dřevo se vozilo na káře, nějaké se vytahovalo odvětvené celé a rozřezávalo na skládce. Když jsme agzata koupili před téměř 20 lety tak při spojení s károu byl věčný problém s kolíkem v závěsu který se vytloukal a měl velkou vůli, samozřejmě při větším zatáčení musel člověk vystoupit nebo hrozilo převrácení traktůrku. Převodovka agzat je třikrát pevnější než vari se šnekovou převodovkou. Za celou dobu se měnilo jenom jedno horní ložisko. Povedlo se nám při zapadnutí rozloupnout litinové kolo volnoběžky v kolech, tak je zrušená. Stejně se nikdy nepoužívala, protože brzda je originál kotoučová na převodovce ale i tak nic moc nebrzdí. Jestli by někdo věděl o lepších brzdách tak se ozvěte rád se inspiruji. Obě káry mají zůženou nápravu z golfa 1.

Uživatelský avatar
marek171
Příspěvky: 289
Registrován: ned lis 14, 2010 9:44 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Agzat dvounápravový

#12 Nový příspěvek od marek171 »

Nazdar,dosť ma ten tvoj malotraktor zaujíma. V blízkej budúcnosti by som možno aj ja uvažoval o takejto prestavbe :ano: . Mohol by si prosím pridať ešte nejaké fotky napr. spodok malotraktora ako to máš napojené od prevodovky k prednej náprave,aký material si na to použil,fotku prednej nápravy ,riadenia. Motor je na tej prevodovke otočený o 180stupňov? A ešte sa ta chcem opýtať kedže táto prevodovka nemá diferenciál ako sa s tým zatáča?

Uživatelský avatar
Jirka K
Příspěvky: 526
Registrován: sob zář 17, 2011 7:39 pm
Bydliště: Bednárec

Re: Agzat dvounápravový

#13 Nový příspěvek od Jirka K »

Zrovna včera se to povedlo při sjezdu s károu se sutí z meze synovy převrátit (letos už podruhé )tak jsme udělali fotky spodku,tak až přijede z učňáku,tak je sem dá.Já to neumím.
Motor je opravdu otočený.Nebyl to žádný problém.Plyn je jen ruční pod volantem (přemístěná celá páčka z původních řidítek)na nožní zatím nebyl čas.Nepovedla se mi otočit kulisa řazení,tak je tam zvláštně naohybaná řadící páka.Udělal jsem to původně provizorně a funguje to dodnes jde o zvyk.Při vytahování té káry po převrácení,když byla pořád z kopce z meze,ale se zápíchlou vojí,která se při převrácení odpojila šel traktůrek po zadních než jí srovnal na rovinu a čuba vyjela ze země. Bude fotka,i když už ne z největšího postavení.
Zatáčí to v pohodě díky přednímu závaží.Pokud je tov lese v záběru s plnou károu,nebo s kládou ,tak se přinejhorším někdo postaví na závaží.téměř vždy jsme tam oba. Jezdíme do lesa ještě s tou V3S 4x4 co mám u adresy.S tou většinou jede Honza (syn).Porazíme,s traktůrkem v hustém porostu přiblížíme k V3S a nakrátíme rovnou na půlmetry do kotle.Korbu mám jako klec + schůdky ze zadního čela.uďeláme 8 metrů a hurá domů(pokud to Honza neutopí až po korbu. to se mu už povedlo,že jsme se pak nedostali k navyjáku)
Traktůrek je doma v provozu skoro pořád. Na vesnici okolo chalupy je prá
ce pořád dost.Dcera s ním jezdila sama od 3 let,teď už má ale jiné zájmy.

Uživatelský avatar
Jirka K
Příspěvky: 526
Registrován: sob zář 17, 2011 7:39 pm
Bydliště: Bednárec

Re: Agzat dvounápravový

#14 Nový příspěvek od Jirka K »

převrácení z meze
podvozek při převrácení
Přílohy
CIMG3219.JPG
CIMG3217.JPG

Uživatelský avatar
Jirka K
Příspěvky: 526
Registrován: sob zář 17, 2011 7:39 pm
Bydliště: Bednárec

Re: Agzat dvounápravový

#15 Nový příspěvek od Jirka K »

Před měsícem se Agzatu narodil bráška.Říkáme mu Drobeček.Na to,že mu je měsíc,tak už toho zastane za staršího brášku dost.Agzat ještě odpočívá po zimě,zato drobeček se má čile k světu.je to něco jiného,jestli je na fůře 1,5 nebo 5 metrů dřeva.Drobeček se ale všude nemusí vejít,pak příjde na řadu agzat.
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“