Vari problem s vykonem
Moderátor: DYK
Re: Vari problem s vykonem
Dvě tuny za Terrou... O tahání takových nákladů za jednosákama už jsem tu napsal dost, takže se nebudu opakovat. T20 je dobrá převodovka (pojem "slabá" nemá v tomto kontextu moc význam, leda by šlo o to, že první převodový stupeň DSK-317 je zpřevodovaný s větším poměrem než než u T20). Kdyby byla ta převodovka "zodrana" bude to slyšet. S T20 se dá jezdit do kopce, orat, sázet brambory, rotavátorovat. Zatím jsem neměl důvod ji měnit a věřím tomu, že až dá Alex svůj stroj dohromady, taky ho mít nebude.
A jak psal DYK, do servisu zatím ne. Že je to spojkou jsme snad už vyloučili a demontáž válce není zas tak pracná a ukáže toho hodně. Třeba tam najdeš cosi takového:
i s takhle ucpaným výfukovým kanálem ten motor normálně jel. Ale výkon žádný. Anebo se ukáže, že je ten motor po smrti. Všechno záleží akorát na tom, na kolik si ceníš svého času - jestli rovnou servis nebo nám vyfotíš co jsi našel.
To, že motor přisává falešný vzduch je poznat na jeho chodu. Nedokážu to však popsat tak, aby to podle popisu poznal někdo jiný. Takže buď počkáš, jestli to někdo zvládne nebo ta gufera prostě vyměníš, máš-li takové podezření, nebo je možné vyrobit třeba korkovou zátku a fouknout přes ni kompresorem do sacího kanálu, je-li píst v horní úvrati a dobře poslouchat. Na tomto motoru jsem to, pravda, nezkoušel, ale u Trabanta mi to ušetřilo demontáž motoru (teda neušetřilo, gufera byly v háji, ale aspoň jsem je sehnal a pak jsem to mohl hned zas složit).
A jak psal DYK, do servisu zatím ne. Že je to spojkou jsme snad už vyloučili a demontáž válce není zas tak pracná a ukáže toho hodně. Třeba tam najdeš cosi takového:
i s takhle ucpaným výfukovým kanálem ten motor normálně jel. Ale výkon žádný. Anebo se ukáže, že je ten motor po smrti. Všechno záleží akorát na tom, na kolik si ceníš svého času - jestli rovnou servis nebo nám vyfotíš co jsi našel.
To, že motor přisává falešný vzduch je poznat na jeho chodu. Nedokážu to však popsat tak, aby to podle popisu poznal někdo jiný. Takže buď počkáš, jestli to někdo zvládne nebo ta gufera prostě vyměníš, máš-li takové podezření, nebo je možné vyrobit třeba korkovou zátku a fouknout přes ni kompresorem do sacího kanálu, je-li píst v horní úvrati a dobře poslouchat. Na tomto motoru jsem to, pravda, nezkoušel, ale u Trabanta mi to ušetřilo demontáž motoru (teda neušetřilo, gufera byly v háji, ale aspoň jsem je sehnal a pak jsem to mohl hned zas složit).
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Vari problem s vykonem
Nezdá se mi,že by T-20 převodovka byla slabá a to jsem se s ní něco najezdil!
Janka Radotín, Trusty Bentley JAP London, Tj-6,5-1,Tj-5, PF-62, ŽtM-107-H-2, Zetor 15, Deutz D25, Traktorbagr Predátor a další...
Re: Vari problem s vykonem
Obě převodovky - T20 i DSK317 by měly mít stejné převodové poměry. T20 se kvůli silné jedničce musí otočit, DSK317 má tuto silnou jedničku navíc, takže se nic otáčet nemusí. Další dvě rychlosti jsou stejné. T20 mi bez problémů slouží už léta, ale štve mě to neustálé přehazování a otáčení. Proto sháním ještě DSK317.
Věci se řeší až když nastanou
Re: Vari problem s vykonem
Jednička u T20 je pomalejší než dvojka u DSK317.
- quidospacek
- Příspěvky: 130
- Registrován: sob bře 07, 2009 5:02 pm
- Bydliště: Znojmo
Re: Vari problem s vykonem
Možná to nepatří do téhle debaty, ale koukal jsem do návodů, a nechápu to
Toto je výňatek z návodu k T-20: a toto z návodu k DSK-317: Může mi někde fundovaný vysvětlit, jak se mohou otáčky vývodové hrídele tak lišit? A pro pořádek, tady se vývodovou hřídelí myslí ta co žene nápravu? (O jiné totiž nevím...)
Toto je výňatek z návodu k T-20: a toto z návodu k DSK-317: Může mi někde fundovaný vysvětlit, jak se mohou otáčky vývodové hrídele tak lišit? A pro pořádek, tady se vývodovou hřídelí myslí ta co žene nápravu? (O jiné totiž nevím...)
Re: Vari problem s vykonem
U DSK-317 nemá být s-1, ale min-1, tedy otáček za minutu.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
- quidospacek
- Příspěvky: 130
- Registrován: sob bře 07, 2009 5:02 pm
- Bydliště: Znojmo
Re: Vari problem s vykonem
Tak to je docela amatérská chyba...chobotek píše:U DSK-317 nemá být s-1, ale min-1, tedy otáček za minutu.
Re: Vari problem s vykonem
Ajaxi,máš už ten motor opravený?Docela by mě zajímalo,cos s tím měl.Dneska jsem odstranil podobnou závadu.Prokluzovala mě spojka,přitom obložení bylo suché a ještě dost silné.Dělaly to pružiny,které se při výměně čelistí neměnily a už byly kratší.Spojka šla seřídita fungovala vpořádku,ale jak obložení ubývalo,došlo k tomu,že pružiny nešly už víc zmáčknout a čelisti nepřiléhaly na stěnu spojkového koše plnou silou.Vyměnil jsem pružiny a dobrý.
Re: Vari problem s vykonem
Ja jsem to zatim vyresil tak, ze jsem poridil jeste jeden stroj s prevodovkou DSK-317. Nutno rict ze oproti T-20 je to nebe a dudy. Jednicka na 317-ce ma opravdu silu a uveze naprosto cokoli kamkoli. Jednicka na T-20 mi prisla srovnatelna s druhou rychlosti na 317. Jede pomerne rychle, ale silu nema zadnou. Zkusil jsem experimentalne vymenit motory mezi prevodovkami a musim konstatovat, ze ani po vymene motoru jsem nebyl na T-20 schopen nic utahnout. Tedy, zaver je zatim takovy, ze bud je totalne v hajzlu prevodovka (T-20) anebo se proste na tahani nakladu nehodi. Nemel jsem bohuzel moc casu se tomu venovat, ale jeste se na to mrknu, mozna o vikendu.
AJAX
AJAX
Re: Vari problem s vykonem
Potreboval bych poradit s nastavenim karburatoru. Motor dobre srartuje i bezi,ale volnobezne otacky jsou moc vysoke a zadnou regulaci se mi je nedari snizit. Poradi nekdo z vas prosim? Pokud mozno hodne polopaticky :-) Diky
AJAX
AJAX
- kenybz
- Příspěvky: 15217
- Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
- Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vari problem s vykonem
pod packou co ovlada klapku plynu je sroubek, kterým se nastavuje volnobeh povolovanim snizis otacky
kdyz to nejde snizit mas moc kratky bowden..musi met vuli...a nebo zadrhava hridelka ktera prochazi karbecem a nebo mas tu klapku tak vymlacenu v karbecu ze ji nejde zcela zavrit
kdyz to nejde snizit mas moc kratky bowden..musi met vuli...a nebo zadrhava hridelka ktera prochazi karbecem a nebo mas tu klapku tak vymlacenu v karbecu ze ji nejde zcela zavrit
Re: Vari problem s vykonem
Pro Ajaxe:Přidám ještě jednu možnost:Pokud šroubek dorazu je už maximálně vyšroubovaný,tak to bude dělat páčka dorazu nebo kolíček hřídelky škrtící klapky.V místě dotyku se obrousí a škrtící klapka je pak více otevřená.Pokud je vůle na hřídelce škrtící klapky,dá se koupit nová.
Re: Vari problem s vykonem
Ja jeste pridam par detailu. Rozebral a znovu slozil jsem karburator a nejevi nijak velke znamky opotrebeni. Vycistil jsem trysky a vypral v benzinu. Ale problem je porad stejny. Po zahrati (cca 15 minut behu motoru) jsou volnobezne otacky prilis vysoke. Rychlost zaradit lze, ale to se asi jen trefuju mezi zuby prevodovky. Na volnobeh stroj sem tam kousek popojede. Pokud vyradim na neutral, jde motor do nejvyssich otacek, kde chvili strasne rve a pak bud chcipne anebo se utlumi a vrati se na puvodni mirne zvysene otacky. Tipnu si na vzduchem ovladany regulator otacek, ale neni na nej odnikud poradne videt a mne se zatim nechtelo podstupovat martyrium se sundavanim nadrze. Muze mi tu myslenku nekdo potvrdit nebo vyvratit prosim?
Diky moc
AJAX
Diky moc
AJAX
Re: Vari problem s vykonem
Přece nelze srovnávat tach jedničky na DSK 317 a T 20 ale 1 na DSK 317 a zpatečku na T 20.ajax píše:Ja jsem to zatim vyresil tak, ze jsem poridil jeste jeden stroj s prevodovkou DSK-317. Nutno rict ze oproti T-20 je to nebe a dudy. Jednicka na 317-ce ma opravdu silu a uveze naprosto cokoli kamkoli. Jednicka na T-20 mi prisla srovnatelna s druhou rychlosti na 317. Jede pomerne rychle, ale silu nema zadnou. Zkusil jsem experimentalne vymenit motory mezi prevodovkami a musim konstatovat, ze ani po vymene motoru jsem nebyl na T-20 schopen nic utahnout. Tedy, zaver je zatim takovy, ze bud je totalne v hajzlu prevodovka (T-20) anebo se proste na tahani nakladu nehodi. Nemel jsem bohuzel moc casu se tomu venovat, ale jeste se na to mrknu, mozna o vikendu.
AJAX
Je potřeba zkusit vůly převodú, ta napoví hodně.
DSK 317
Re: Vari problem s vykonem
Díky za objasnění. Ještě mi není jasné - přepočetl jsem hodnoty a vychýzí mi že DSK 317 na 1, má menší otáčky než T 20 na Z, nebo se mýlím?chobotek píše:U DSK-317 nemá být s-1, ale min-1, tedy otáček za minutu.
DSK 317