Stránka 1 z 3

Jikov GO (potřebuju poradit)

Napsal: úte kvě 17, 2011 1:35 pm
od zorokh4
Zdravíčko

Tak jsem se pustil do GO Jikova co jsem loni koupil za 6 tis

Prdlajs tomu rozumím tak jsem Vás chtěl požádat o radu :help:

jak je na fotkách to je snad filtr pro karbec ne ? a co tam dělá ten olej ? tu trávu bych ještě pochopil :-)

můžu to vydrhnout a odmastit ? :hm:

a ještě kdybych ten motor chtěl použít i na něco jiného tak tam potřebuju takový ten čep/zámek do které se chytne hřídel od motoru abych tu sílu mohl dál přenášet
pod jakým názvem to mám shánět ?:)
:hovor:
Br3.jpg
olej.jpg
Filtr.jpg

Re: Jikov GO (potřebuju poradit)

Napsal: úte kvě 17, 2011 2:59 pm
od chobotek
To je klasická mokrá vložka. Do oleje se chytá prach, je třeba jej pravidelně měnit a vložku vyprat v benzínu, vyfoukat stlačeným vzduchem a lehce poprášit olejem. Na vari.cz jsou i starší návody a katalogy, hledej tam. Jestli nenajdeš, pohledám v papírových (a je dost možné, že DYK bude rychlejší), protože podle popisu nevím co máš na mysli.

Re: Jikov GO (potřebuju poradit)

Napsal: úte kvě 17, 2011 3:16 pm
od zorokh4
aha díky a od fritovacího oleje vejš tam můžu dát cokoliv ? :pumpa:

tady to myslím ten talířek :cert:
talir.jpg

Re: Jikov GO (potřebuju poradit)

Napsal: úte kvě 17, 2011 3:21 pm
od Tom
Já jsem tam dával vždycky motorový olej.

Re: Jikov GO (potřebuju poradit)

Napsal: úte kvě 17, 2011 4:41 pm
od zorokh4
ok díky naleju co zbylo z auta :red:

a ten talířek ? tuší někdo jak se to jmenuje ?
:hm:
přavodovka ? bo tak nějak

Re: Jikov GO (potřebuju poradit)

Napsal: úte kvě 17, 2011 4:48 pm
od Tom
zorokh4 píše:ok díky naleju co zbylo z auta :red:

a ten talířek ? tuší někdo jak se to jmenuje ?
:hm:
přavodovka ? bo tak nějak
Ten "talířek" co je v převodovce je součást odstředivé spojky, na motoru máš zespodu takové "packy", které když přidáš plyn tak se roztáhnou, a začnou unášet tento "talířek", tudíž je tímto vyřešen přenos síly z motoru do převodovky.

Re: Jikov GO (potřebuju poradit)

Napsal: úte kvě 17, 2011 5:35 pm
od zorokh4
takže je to spodní část odstředivé spojky ?

:)

Re: Jikov GO (potřebuju poradit)

Napsal: úte kvě 17, 2011 8:07 pm
od hesy
presne tak ,a ak si zadovážiš nejake prislušenstvo k tej motorovej jednotke bude to mať tiež , napojiš pripneš tými páčkami a jeto . napr. prevodovka rotačného kultivátora .......... ;-)

Re: Jikov GO (potřebuju poradit)

Napsal: úte kvě 17, 2011 8:07 pm
od chobotek
Ano, té misce se říká "kotouč spojky" a je součástí každého příslušenství k pohonné jednotce. Pokud tedy koupíš například převodovku, stačí na ni motor nasadit a zajistit. Nějak extra to budeš muset řešit akorát v případě, že si příslušenství budeš dělat sám.
A do filtru se leje stejný olej, jakým se motor maže.

Re: Jikov GO (potřebuju poradit)

Napsal: úte kvě 17, 2011 9:08 pm
od DYK
Co vlastně ta tvoje GO bude obnášet?

Re: Jikov GO (potřebuju poradit)

Napsal: úte kvě 17, 2011 10:36 pm
od zorokh4
no vyčistiljsem ten filtr a potřeboval jsem na to dláto a hodně ředidla :hvezdicky:
předpokládám že to nebylo čištěné od výroby ...

všechno přebrousit do stříbrna a nová povrchovka + na co při tom narazím např ten klíňák se mi moc nezdá nějakej vokousanej už :snopel:

Re: Jikov GO (potřebuju poradit)

Napsal: úte kvě 17, 2011 10:44 pm
od chobotek
Já to tušil. Sakra, chlape, to přece není GO! To snad není ani oprava, ale normální údržba.

Re: Jikov GO (potřebuju poradit)

Napsal: úte kvě 17, 2011 10:58 pm
od aumirek
chobotek píše:Já to tušil. Sakra, chlape, to přece není GO! To snad není ani oprava, ale normální údržba.
a pak kup od někoho takto zgenerálkovanej motor proto vždy když mi někdo nabízí takto naleštěnej motor po GO tak mu odpovím že raděj bez GO že pikslu arvi mám doma též

Re: Jikov GO (potřebuju poradit)

Napsal: stř kvě 18, 2011 9:36 am
od zorokh4
je to spíš GO povrchové upravy + údržba :-)

co se na tom motoru dá zagenerálkovat? to by mě fakt zajímalo :) dyt tam nic není : )

ja tomu teda prdlajs rozumím ... zatím :jazyk:
ale proto to dělám no ni ? :co?:

Re: Jikov GO (potřebuju poradit)

Napsal: stř kvě 18, 2011 9:58 am
od chobotek
Nejvyšším stupněm péče o vozidlo jsou opravy vozidla, které se člení takto:
  1. běžná oprava zajišťující okamžitou provozuschopnost vozidla odstraněním poruch zjištěných při technické prohlídce nebo vzniklých při provozu vozidla a seřízení jednotlivých skupin a podskupin vozidla;
  2. střední oprava obsahující celkovou opravu motoru, přední nápravy a řízení nebo výměnu uvedených skupin za opravené, popřípadě nové. Současně se kontroluje nebo opraví převodovka, zadní náprava a karoserie, prohlédne se rám s příslušenstvím, opraví se nátěr a odstraní všechny zjištěné závady;
  3. generální nebo celková oprava, zaručující svým rozsahem obnovení původních technických vlastností vozidla nebo skupiny. Při generální opravě má být vozidlo úplně demontováno na součásti a díly a veškeré opotřebované nebo vadné díly nahrazeny novými nebo renovovanými.


Tolik AUTOMECHANIK, technologie pro 1., 2. a 3. ročník OU a UŠ, Ivo Bernard, 1980.

Generální oprava motoru v tomto případě představuje výbrus válce, nový píst s kroužky, výměnu nebo opravu klikového hřídele, výměnu ložisek, výměnu kontaktů přerušovače a vačky, jsou-li opotřebeny, výměnu ložisek a gufer klikového hřídele, opravu odstředivé spojky, opravu karburátoru, je-li třeba... No jistě, na tom motoru nic není.
"GO povrchové upravy" spadá do stejné skupiny mzrdomluvy jako "kosmetička podlahových krytin".