Technické otázky servisovania

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
richmond
Příspěvky: 27
Registrován: pát lis 06, 2009 11:25 pm

Technické otázky servisovania

#1 Nový příspěvek od richmond »

Chcem sa spýtať aký olej mám dávať do benzínu? M2T alebo jeho podoba či olej pre 2T určený na vysoké otáčky??? v kom pomere?

Aký olej naliať do prevodovky a v akom objeme? DSK 317

Aká hrúbka lamiel má byť na odstredivej spojke? ako pritiahnúť pružiny na odstredivej spojke? čím viac tým pri vyšších otáčkach spína spojka.....

Ako často meniť olej vo vzduchovom filtri? Akú sviečku mám dať do válca?

Ďakujem za odpovede.

Richmond

Uživatelský avatar
Johny1490
Příspěvky: 2430
Registrován: stř srp 22, 2007 1:09 pm
Bydliště: UK

Re: Technické otázky servisovania

#2 Nový příspěvek od Johny1490 »

Chcem sa spýtať aký olej mám dávať do benzínu? M2T alebo jeho podoba či olej pre 2T určený na vysoké otáčky??? v kom pomere?

Aký olej naliať do prevodovky a v akom objeme? DSK 317

Aká hrúbka lamiel má byť na odstredivej spojke? ako pritiahnúť pružiny na odstredivej spojke? čím viac tým pri vyšších otáčkach spína spojka.....

Ako často meniť olej vo vzduchovom filtri? Akú sviečku mám dať do válca?

Ďakujem za odpovede.

Richmond
Ako som už písal kolegovi.... M2T chytit a zahodit najdalej ako len vieš a kupit normalny olej , napriklad Castrol 2T červená flaša....

Do prevodovky stačí aj Madit PP 80/90 ide ho tam myslim 7deci. A je ho dobre menit raz za rok.

Do vzduchoveho filtra moze ist olej hociakí kludne aj to M2T :vysmech: ide ho tam myslim 0,04l , číže dve štamprle.... A menit je dobre aj viac krat do roka, zalezi ako casto jazdis a v akom prstredí.Čím častejšiee meníš tim viac šanuješ motor :)

A samozrejme nezabúdaj mazať ložiská v kolesách. :friends:
Ked sa budes oto vzorne starat bude ti dlhé roky služit bez poruch ako mne ;-)

homolka69
Příspěvky: 97
Registrován: úte říj 28, 2008 8:49 pm
Bydliště: Načešice

Re: Technické otázky servisovania

#3 Nový příspěvek od homolka69 »

Johny,ty semi líbíš.Olej M2T bys zahodil co nejdál a do převodovky naleješ obyčejnou 80,když tam má přijít olej na hypoidní převody ,u nás PP90H.Do motoru používám M2TS.Při větším namáhaní motoru se nedělají pecky na svíčce,což bylo při M2T nebo olejích do čtzřtaktů běžné.

Uživatelský avatar
Johny1490
Příspěvky: 2430
Registrován: stř srp 22, 2007 1:09 pm
Bydliště: UK

Re: Technické otázky servisovania

#4 Nový příspěvek od Johny1490 »

Johny,ty semi líbíš.Olej M2T bys zahodil co nejdál a do převodovky naleješ obyčejnou 80,když tam má přijít olej na hypoidní převody ,u nás PP90H.Do motoru používám M2TS.Při větším namáhaní motoru se nedělají pecky na svíčce,což bylo při M2T nebo olejích do čtzřtaktů běžné.
No tak mi povedz preco teda v knížke mam napísané že PP 80 alebo 90 nic o hypoidnom som tam nevidel..... A daval som tam prevodový Mogul90 a PP90 som tam dal minulu sezonu pretoze som ho chcel po dlhsej dobe vymenit a nejak nebolo penazí na drahší olej. Ja myslim ze je lepsie dat aj onieco horsí olej a castejsie menit ako jazdit z nejakim hypoidnim 5 rokov a myslet si ze jak tej prevodovke lahodím :) a do motoru davam preto kvalitny olej, lebo má vlyv na výkon a aj na životnost a motor mi jazdí 12rokov bez poruchy. A prevodový olej myslim ze nema apsolutne ziaden vlyv na vykom stroja a na zivotnost tiez pokial sa mení často...

HOŠI POCHVALTE SA AKí OLEJ DAVATE VY DO PREVODOVIEK. Rad sa necham priucit.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Technické otázky servisovania

#5 Nový příspěvek od DYK »

Foto stránky návodu k použití pro DSK 317.
Přílohy
navod.JPG
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Johny1490
Příspěvky: 2430
Registrován: stř srp 22, 2007 1:09 pm
Bydliště: UK

Re: Technické otázky servisovania

#6 Nový příspěvek od Johny1490 »

No dobre ked budem menit kupim teda takí, a ja teda neviem prečo to v knížke nemám :-/
A stejnak si myslim ze ten obycajný tomu nijak neuškodí :typek:

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Technické otázky servisovania

#7 Nový příspěvek od DYK »

To háčko je tam jen a pouze kvůli šnek. převodu. Těm pár zubatejm kolečkům s přím. zuby je celkem jedno v čem se čáchají. Klidně i v motoráku, ale teplo v nejvíc namáhaný je to šnek. soukolý.
Prosím tě a co ty to máš za knížku, že to tam není?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

homolka69
Příspěvky: 97
Registrován: úte říj 28, 2008 8:49 pm
Bydliště: Načešice

Re: Technické otázky servisovania

#8 Nový příspěvek od homolka69 »

DYK díky.Taky jsem lil obyčejnou 90 a po roce byl olej plný šupin ze šneku,proto vím ,že tam přijde Háčko.Jestli si Johny dobře prohlédl tvůj oskenovaný návod, je tam 1,75 litrová náplň.

Uživatelský avatar
zde
Příspěvky: 2735
Registrován: ned dub 19, 2009 6:45 pm
Bydliště: H.Srnie

Re: Technické otázky servisovania

#9 Nový příspěvek od zde »

richmond píše:Chcem sa spýtať aký olej mám dávať do benzínu? M2T alebo jeho podoba či olej pre 2T určený na vysoké otáčky??? v kom pomere?

Aký olej naliať do prevodovky a v akom objeme? DSK 317

Aká hrúbka lamiel má byť na odstredivej spojke? ako pritiahnúť pružiny na odstredivej spojke? čím viac tým pri vyšších otáčkach spína spojka.....

Ako často meniť olej vo vzduchovom filtri? Akú sviečku mám dať do válca?

Ďakujem za odpovede.

Richmond
tuna mas komplet navod na prevodovku dsk 317 http://www.vari.cz/prevodovka-a-prislus ... otory.html
a ktomu oleju do benzinu -ja pouzivam len olej xp husqvarna http://www.chrome.sk/index1.php?action= ... _tovar=475 niekde som pisal o tom cervenom ,bracho mal s nim dost problemov a odkedy dava xp tak pohoda

rado
Příspěvky: 163
Registrován: pát črc 13, 2007 11:12 am
Bydliště: SVK

Re: Technické otázky servisovania

#10 Nový příspěvek od rado »

Páni nehaňte M2T, náš Agzat naň beží celý život a NO PROBLEM!
V tomto prípade je celý život 15 rokov. Lejem ho od oka. Pokiaľ je studený, tak tosku dymí.
Nie je to víkendový stroj.

Okrem Agzatu ho zerie aj Babetta a motorovka Poulan, posledná menovaná už 7. rok.

Uživatelský avatar
Johny1490
Příspěvky: 2430
Registrován: stř srp 22, 2007 1:09 pm
Bydliště: UK

Re: Technické otázky servisovania

#11 Nový příspěvek od Johny1490 »

Hmmm ked si myslis ze M2T je do pily (vysokootačkoveho motora) dobré tak šanuj dalej a prajem ti aby ti teda vydrzala co najviac 8)

Uživatelský avatar
Johny1490
Příspěvky: 2430
Registrován: stř srp 22, 2007 1:09 pm
Bydliště: UK

Re: Technické otázky servisovania

#12 Nový příspěvek od Johny1490 »

Hoši pozrel som si ten odkaz a je tam písane ze olej (SAE90, 80W-90) to je jakoze tiez ten Hypoidný? AK hej tak tam bol dávany Mogul s tímto označením .

rado
Příspěvky: 163
Registrován: pát črc 13, 2007 11:12 am
Bydliště: SVK

Re: Technické otázky servisovania

#13 Nový příspěvek od rado »

celkova bilancia je viac ako uspokojiva, tá píla bola kupena v Tescu (2002) za 7500 Skk
samozrejme, ze pri drahsom stroji nebudem riskovat mazat hlinikovu stenu valca dakou nahradou

Uživatelský avatar
Matus
Příspěvky: 137
Registrován: stř říj 29, 2008 10:03 pm
Bydliště: Trnava

Re: Technické otázky servisovania

#14 Nový příspěvek od Matus »

Ja pouzivam tieto oleje do vari na prvom obrazku je olej do prevodovky. je to celorocny olej na mazanie mechanickych prevodoviek a rozvodoviek modernych automobilov (vratane hypoidnych) nahradza oleje PP80.PP90,PP90H.
Na druhom obrazku je olej do benzinu. je pre vysoko tocive 2t motory. :)
Přílohy
olej.JPG
oil.JPG

richmond
Příspěvky: 27
Registrován: pát lis 06, 2009 11:25 pm

Re: Technické otázky servisovania

#15 Nový příspěvek od richmond »

Matus píše:Ja pouzivam tieto oleje do vari na prvom obrazku je olej do prevodovky. je to celorocny olej na mazanie mechanickych prevodoviek a rozvodoviek modernych automobilov (vratane hypoidnych) nahradza oleje PP80.PP90,PP90H.
Na druhom obrazku je olej do benzinu. je pre vysoko tocive 2t motory. :)
Ten olej 2T , z obrázku,je možné používať aj pre motory pomalo-otáčkové=?????? alebo je nutné používať oleje pre pomalootáčkové motory

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“