Technické otázky servisovania
Moderátor: DYK
Technické otázky servisovania
Chcem sa spýtať aký olej mám dávať do benzínu? M2T alebo jeho podoba či olej pre 2T určený na vysoké otáčky??? v kom pomere?
Aký olej naliať do prevodovky a v akom objeme? DSK 317
Aká hrúbka lamiel má byť na odstredivej spojke? ako pritiahnúť pružiny na odstredivej spojke? čím viac tým pri vyšších otáčkach spína spojka.....
Ako často meniť olej vo vzduchovom filtri? Akú sviečku mám dať do válca?
Ďakujem za odpovede.
Richmond
Aký olej naliať do prevodovky a v akom objeme? DSK 317
Aká hrúbka lamiel má byť na odstredivej spojke? ako pritiahnúť pružiny na odstredivej spojke? čím viac tým pri vyšších otáčkach spína spojka.....
Ako často meniť olej vo vzduchovom filtri? Akú sviečku mám dať do válca?
Ďakujem za odpovede.
Richmond
Re: Technické otázky servisovania
Ako som už písal kolegovi.... M2T chytit a zahodit najdalej ako len vieš a kupit normalny olej , napriklad Castrol 2T červená flaša....Chcem sa spýtať aký olej mám dávať do benzínu? M2T alebo jeho podoba či olej pre 2T určený na vysoké otáčky??? v kom pomere?
Aký olej naliať do prevodovky a v akom objeme? DSK 317
Aká hrúbka lamiel má byť na odstredivej spojke? ako pritiahnúť pružiny na odstredivej spojke? čím viac tým pri vyšších otáčkach spína spojka.....
Ako často meniť olej vo vzduchovom filtri? Akú sviečku mám dať do válca?
Ďakujem za odpovede.
Richmond
Do prevodovky stačí aj Madit PP 80/90 ide ho tam myslim 7deci. A je ho dobre menit raz za rok.
Do vzduchoveho filtra moze ist olej hociakí kludne aj to M2T ide ho tam myslim 0,04l , číže dve štamprle.... A menit je dobre aj viac krat do roka, zalezi ako casto jazdis a v akom prstredí.Čím častejšiee meníš tim viac šanuješ motor
A samozrejme nezabúdaj mazať ložiská v kolesách.
Ked sa budes oto vzorne starat bude ti dlhé roky služit bez poruch ako mne
Re: Technické otázky servisovania
Johny,ty semi líbíš.Olej M2T bys zahodil co nejdál a do převodovky naleješ obyčejnou 80,když tam má přijít olej na hypoidní převody ,u nás PP90H.Do motoru používám M2TS.Při větším namáhaní motoru se nedělají pecky na svíčce,což bylo při M2T nebo olejích do čtzřtaktů běžné.
Re: Technické otázky servisovania
No tak mi povedz preco teda v knížke mam napísané že PP 80 alebo 90 nic o hypoidnom som tam nevidel..... A daval som tam prevodový Mogul90 a PP90 som tam dal minulu sezonu pretoze som ho chcel po dlhsej dobe vymenit a nejak nebolo penazí na drahší olej. Ja myslim ze je lepsie dat aj onieco horsí olej a castejsie menit ako jazdit z nejakim hypoidnim 5 rokov a myslet si ze jak tej prevodovke lahodím a do motoru davam preto kvalitny olej, lebo má vlyv na výkon a aj na životnost a motor mi jazdí 12rokov bez poruchy. A prevodový olej myslim ze nema apsolutne ziaden vlyv na vykom stroja a na zivotnost tiez pokial sa mení často...Johny,ty semi líbíš.Olej M2T bys zahodil co nejdál a do převodovky naleješ obyčejnou 80,když tam má přijít olej na hypoidní převody ,u nás PP90H.Do motoru používám M2TS.Při větším namáhaní motoru se nedělají pecky na svíčce,což bylo při M2T nebo olejích do čtzřtaktů běžné.
HOŠI POCHVALTE SA AKí OLEJ DAVATE VY DO PREVODOVIEK. Rad sa necham priucit.
Re: Technické otázky servisovania
Foto stránky návodu k použití pro DSK 317.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Technické otázky servisovania
No dobre ked budem menit kupim teda takí, a ja teda neviem prečo to v knížke nemám
A stejnak si myslim ze ten obycajný tomu nijak neuškodí
A stejnak si myslim ze ten obycajný tomu nijak neuškodí
Re: Technické otázky servisovania
To háčko je tam jen a pouze kvůli šnek. převodu. Těm pár zubatejm kolečkům s přím. zuby je celkem jedno v čem se čáchají. Klidně i v motoráku, ale teplo v nejvíc namáhaný je to šnek. soukolý.
Prosím tě a co ty to máš za knížku, že to tam není?
Prosím tě a co ty to máš za knížku, že to tam není?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Technické otázky servisovania
DYK díky.Taky jsem lil obyčejnou 90 a po roce byl olej plný šupin ze šneku,proto vím ,že tam přijde Háčko.Jestli si Johny dobře prohlédl tvůj oskenovaný návod, je tam 1,75 litrová náplň.
Re: Technické otázky servisovania
tuna mas komplet navod na prevodovku dsk 317 http://www.vari.cz/prevodovka-a-prislus ... otory.htmlrichmond píše:Chcem sa spýtať aký olej mám dávať do benzínu? M2T alebo jeho podoba či olej pre 2T určený na vysoké otáčky??? v kom pomere?
Aký olej naliať do prevodovky a v akom objeme? DSK 317
Aká hrúbka lamiel má byť na odstredivej spojke? ako pritiahnúť pružiny na odstredivej spojke? čím viac tým pri vyšších otáčkach spína spojka.....
Ako často meniť olej vo vzduchovom filtri? Akú sviečku mám dať do válca?
Ďakujem za odpovede.
Richmond
a ktomu oleju do benzinu -ja pouzivam len olej xp husqvarna http://www.chrome.sk/index1.php?action= ... _tovar=475 niekde som pisal o tom cervenom ,bracho mal s nim dost problemov a odkedy dava xp tak pohoda
Re: Technické otázky servisovania
Páni nehaňte M2T, náš Agzat naň beží celý život a NO PROBLEM!
V tomto prípade je celý život 15 rokov. Lejem ho od oka. Pokiaľ je studený, tak tosku dymí.
Nie je to víkendový stroj.
Okrem Agzatu ho zerie aj Babetta a motorovka Poulan, posledná menovaná už 7. rok.
V tomto prípade je celý život 15 rokov. Lejem ho od oka. Pokiaľ je studený, tak tosku dymí.
Nie je to víkendový stroj.
Okrem Agzatu ho zerie aj Babetta a motorovka Poulan, posledná menovaná už 7. rok.
Re: Technické otázky servisovania
Hmmm ked si myslis ze M2T je do pily (vysokootačkoveho motora) dobré tak šanuj dalej a prajem ti aby ti teda vydrzala co najviac
Re: Technické otázky servisovania
Hoši pozrel som si ten odkaz a je tam písane ze olej (SAE90, 80W-90) to je jakoze tiez ten Hypoidný? AK hej tak tam bol dávany Mogul s tímto označením .
Re: Technické otázky servisovania
celkova bilancia je viac ako uspokojiva, tá píla bola kupena v Tescu (2002) za 7500 Skk
samozrejme, ze pri drahsom stroji nebudem riskovat mazat hlinikovu stenu valca dakou nahradou
samozrejme, ze pri drahsom stroji nebudem riskovat mazat hlinikovu stenu valca dakou nahradou
Re: Technické otázky servisovania
Ja pouzivam tieto oleje do vari na prvom obrazku je olej do prevodovky. je to celorocny olej na mazanie mechanickych prevodoviek a rozvodoviek modernych automobilov (vratane hypoidnych) nahradza oleje PP80.PP90,PP90H.
Na druhom obrazku je olej do benzinu. je pre vysoko tocive 2t motory.
Na druhom obrazku je olej do benzinu. je pre vysoko tocive 2t motory.
Re: Technické otázky servisovania
Ten olej 2T , z obrázku,je možné používať aj pre motory pomalo-otáčkové=?????? alebo je nutné používať oleje pre pomalootáčkové motoryMatus píše:Ja pouzivam tieto oleje do vari na prvom obrazku je olej do prevodovky. je to celorocny olej na mazanie mechanickych prevodoviek a rozvodoviek modernych automobilov (vratane hypoidnych) nahradza oleje PP80.PP90,PP90H.
Na druhom obrazku je olej do benzinu. je pre vysoko tocive 2t motory.