Karburátor VARI

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Odpovědět
Zpráva
Autor
VARIátor
Příspěvky: 2
Registrován: pát říj 16, 2009 5:26 pm

Karburátor VARI

#1 Nový příspěvek od VARIátor »

Ahoj všem!
Najdu zde někoho,kdo poradí se seřízením karburátoru na VARI?
Ta mám mrcha se nééé a néé se nechat...Že by byl karbec po smrti se mi moc nezdá-hřídelky jsou bez vůlí,je vyčištění a vyfoukaný,jehlový ventil nepouští,těsnění pod miskou nové...Ještě zkusím gufera na klice a jak nééé,kopnu to z Macochy dolů :vztek:

Uživatelský avatar
_luky_
Příspěvky: 809
Registrován: čtv pro 25, 2008 12:23 pm
Bydliště: kdesi u Berouna

Re: Karburátor VARI

#2 Nový příspěvek od _luky_ »

Zkus trochu přesněji popsat, co to dělá (nebo nedělá) a pak ti třeba poradíme. Na karburátoru se nastavují jen bohatost směsi (šroubek s pérkem shora) a volnoběh (šroubek dorazu páčky u plyn. lanka). Já měl už několikrát problém, že ty malinký kanálky byly ucpaný. Pomůže ho vyndat a profouknout pořádně kompresorem.

VARIátor
Příspěvky: 2
Registrován: pát říj 16, 2009 5:26 pm

Re: Karburátor VARI

#3 Nový příspěvek od VARIátor »

Lidská blbost je nekonečná....
V plným plynu se mi to hádalo a nemohl jsem nastavit pravidelnej volnoběh...
Dal jsem nová gufera na kliku,nadrcnu to a volnoběh furt nic...No a čím to nebylo-aktivně jsem dal nové hadičky na benzín,nová sítka.JENŽE,jsem ty hadičky nevedl tak jak mají být,tzn.když se mi ta VARIna trošku naklonila dozadu,přestal přitékat benzín a problém byl na světě.Hadičky jsem předělal a jedeto jako fík :pohar:

Uživatelský avatar
CB750
Příspěvky: 1486
Registrován: úte úno 09, 2010 1:35 pm
Bydliště: Senec

Re: Karburátor VARI

#4 Nový příspěvek od CB750 »

ja mám karburátor na vari už tretí. Vždy keď už nešli nastaviť volnobežné otáčky mal som vymlátenú oválnu dieru okolo hridela sytiča.
Nemáte odskúšaný iný typ karburátora?
Keď ste už neúspešne vyskúšali všetky možnosti, prišiel čas prečítať si návod.

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15235
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu

Re: Karburátor VARI

#5 Nový příspěvek od kenybz »

to s těma hadičkama mě zaujalo jak majů teda ty šlaušky od nádrže vést do karbecu? Mě sa také tento motór divně chová a je dost možné že mám stejnů závadu tajak ty. Motor normálně natočím na sytič chod motoru na volnoběh je lehce kolísavý a po přidání plynu to samo "tůruje" a na plný plyn to skoro až zdechá a zrázu přidá a tak furt dokola.
postup nastavení směsi u karbecu je u všech karbanátků stejný: šrubek s citem zašrubovat až nadoraz a poté povolit o 1/2 - 1,5 otáčky

empík
Příspěvky: 249
Registrován: stř čer 02, 2010 7:58 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Karburátor VARI

#6 Nový příspěvek od empík »

Pokud tady hovoříte o dvoutaktu, tak já jsem měl špatné ložisko v převodovce u spojky, které na plněj kotel rozkmitalo klikovku motoru tak, že to přisávalo kolem gufera kliky vzduch. Prostě to normálně chytalo, ale po přidání plynu přískokem vpřed. Dva roky trápení čištění a obměny karburátorů, až pak teprve jsem si všiml toho uvolněnýho unašeče spojky na hřídeli v převodovce. Osa motoru neviděla na osu převodoky.
Co se týče hadiček, dvoutakt jsem koupil nový a tekl mi benál kolem špatně přivařeného čudlu, co je na něm na plastové nádrži nasunuta hadička. V servisu nechtěli uznat záruku, že prej jsem to urval, ale než jsem si přijel pro motor s novou nádrží, vytekla jim v dílně i ta nová. Netekla až třetí.

Uživatelský avatar
Peti
Příspěvky: 75
Registrován: čtv lis 06, 2008 2:44 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor VARI

#7 Nový příspěvek od Peti »

kenybz píše:to s těma hadičkama mě zaujalo jak majů teda ty šlaušky od nádrže vést do karbecu? Mě sa také tento motór divně chová a je dost možné že mám stejnů závadu tajak ty. Motor normálně natočím na sytič chod motoru na volnoběh je lehce kolísavý a po přidání plynu to samo "tůruje" a na plný plyn to skoro až zdechá a zrázu přidá a tak furt dokola.
postup nastavení směsi u karbecu je u všech karbanátků stejný: šrubek s citem zašrubovat až nadoraz a poté povolit o 1/2 - 1,5 otáčky
To kolísani pri plnem plynu delá regulátor, tu prižunu je treba vice napnout a melo by to byt ok. Ale jestli se ten plišek nejak ohnul, nebo ho nekdo ohol, prehodil pružinku do jine dirky... tak v tom ti neporadim, už tam máme asi tretí a už už konečne to snad jede plynule. Zitra mužu nafotit v ktere dražce to je a jak vedou hadičky.
Když to funguje tak se v tom nevrtej!
Petiho Zetor - 6911

Uživatelský avatar
Peti
Příspěvky: 75
Registrován: čtv lis 06, 2008 2:44 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor VARI

#8 Nový příspěvek od Peti »

slibene fota hadičiek a regulátoru
Přílohy
regulátor
regulátor
P1030005.JPG
P1030004.JPG
P1030003.JPG
Když to funguje tak se v tom nevrtej!
Petiho Zetor - 6911

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15235
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu

Re: Karburátor VARI

#9 Nový příspěvek od kenybz »

Díky za urychlené a kvalitní foto.
Já jsem nenapsal že mám MJ5-ku a tam nemám přepínání regulátoru.
Vední hadiček mám taky jinak ...neni tam t-čko ale na karbecu sů dva nátrubky a od nádrže vedů 2 hadičky s filtrama k tem nátrubkom.
Regulátor pracuje správně a když ho podržím aby sa táhlo nehýbalo tak to kolísá pořád...ono je to jak kdyby zmáčkls scípák a pak zas pustil a tak furt dokola může to dělat aj gfero na klice a taky zapalování a tam je zapalování BOSCH všecky běžné věci jsem vyzkůšal karbec seřídil svíčku, botku kabely atd jsem kontroloval. Jo motor zkouším samostatně bez převodovky přímo na stole

Uživatelský avatar
zizu206
Příspěvky: 45
Registrován: pát dub 03, 2009 9:24 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Karburátor VARI

#10 Nový příspěvek od zizu206 »

No já mám už druhý NOVÝ karbec na teře, ale to je něco, jednou je svíčka uchcaná, podruhé suchá... :-/ :-/ :-/ takže tenhle ,,sráč" je neřešitelný problém, jak koukám, nejen u mě... :cert: zlatý hondy řtyřtakty, zlatý japonsko, českej výrobek... kam sme se dohrabali... já budu na podzim dávat nový simerinky, to je moje poslední možnost... jinak asi pudu k :typek: ... opravdu chlapy, to je mašina zralá na kalač ! :zly:
Die Diesel-Innovation

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Karburátor VARI

#11 Nový příspěvek od DYK »

Jak starý je tvůj motor?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
zizu206
Příspěvky: 45
Registrován: pát dub 03, 2009 9:24 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Karburátor VARI

#12 Nový příspěvek od zizu206 »

1992 myslim... JM4-003, je to bída...
Die Diesel-Innovation

empík
Příspěvky: 249
Registrován: stř čer 02, 2010 7:58 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Karburátor VARI

#13 Nový příspěvek od empík »

zizu206 píše: zlatý hondy čřtyřtakty, zlatý japonsko,
Pomalu s tím chválením. Taky jsem přešel z Jikovu na Hondu. Málo jetá, deset let tará GCV160. Olej neměněn pět let, žádné vypouštění benzínu. U mně v tomto stavu ponechána ještě tři roky. Fungovala bezvadně. První zatáhnutí chytla i po zimě, deset vteřin sytiče na první start dne a pak už chytala i bez něj. No fantazie. Pak mi jí začalo být líto a já vůl jsem ji odvezl ke značce na servis. Od té doby je po ní h.v.o. Špatně startuje. Vždy je nutno použít sytič. S pomalým přidáním plynu chcípne, musí se přidat prudce. Při snížení otáček z maxima střelí do výfuku. No seřizoval jsem pak vše, čistil, měnil. Kdepak, zničili mi ji. Ve značkovým servisu!
Takže mé vzpomínky na dvoutakt i přes občasné mouchy jsou hodně pozitivní. Honda dobrá, ale na český fortel přecitlivělá.

Uživatelský avatar
milanko25
Příspěvky: 76
Registrován: pon říj 26, 2009 7:05 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Karburátor VARI

#14 Nový příspěvek od milanko25 »

Zdravim chcem sa opytat : Na regulatore su tri otvory na tiahlo co sa s tym meni alebo nastavuje ?

Uživatelský avatar
zizu206
Příspěvky: 45
Registrován: pát dub 03, 2009 9:24 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Karburátor VARI

#15 Nový příspěvek od zizu206 »

Tak jistě, všechno má sví plus a mínus, ale stačí jen když se podíváte na inzeráty : motor jikov po GO motoru za běžnou cenu kolem 5000,-... v česku sem ještě neviděl v inzerátu Hondu, nebo Brigs.a Strat. jako samotný motor.. skrátka vari se absolutně nevyplatí, koupíte si motor za 15, převodovou skřín s koly za 25,- kárku za 5,- pluh za 1500,-ještě nějaké vylepšovátko a jste na 50 000,- ani se nemrkne... a dnes se sežene parádní traktůrek němec nebo Zetor za tuto cenu v pohodě.. mě osobně už stojí tera v garáži 2 roky a z toho mi už rok nejezdí :stavka: , teď se chystám že prodám převodovou skřín, sekačku a vše co k tomu mam oddělěně bez motoru, na motor čas nemám, a takhle se to vyplatí víc než dohromady...
Die Diesel-Innovation

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“