Terra

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Terra

#961 Nový příspěvek od DYK »

Ale no tak, přece tě neodradí 120 mm spojka jen proto, že je třeba při nákupu na to myslet a požadovat vrchní díl s 80 mm.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

chobotek
Příspěvky: 11699
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Terra

#962 Nový příspěvek od chobotek »

Mě odradily stránky agzat.cz, to je, pane, sloh. Pak jsem procházel stránky agzat.sk a tuhle informaci jsem tam nesašel. Hledal jsem špatně? V každém případě ty originální, neinovované převodovky se dají sehnat za pár EUR, zatímco na východě jsme na tisících i za použité. Na to moje šmrdlání...
Edit: hledal jsem špatně, uvedeno v katalogu, poz. A150, zdalipak je to pro všechny převodovky...
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Terra

#963 Nový příspěvek od DYK »

Já ti asi rozumím. Agzat hold doplácí na to, že ať je kde je, furt není jako "hlavní" a neživí je. Proto ta mizerná prezentace a "polozájem" inzerovat, nabízet internetově prezentovat. Teď se do Agzatu pustil i Dakr Hranice - Dakr.com tím Agzat získal i lepší pokrytí sevisem, tak se poptej tam na 80mm spojku. Kdybych bral Agzat obrátil bych se jenom na ně.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

J.Pucera
Příspěvky: 533
Registrován: ned čer 26, 2011 8:30 pm
Bydliště: Hořešovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Terra

#964 Nový příspěvek od J.Pucera »

Omlouvám se, moc to sem nepatří, ale je to cíleně. Dneska jsem ve šrotě našel to hliníkový oběžný kolo na terru. Jestli někdo chce tak se ozvěte pánové.

Turboknedlik
Příspěvky: 8
Registrován: úte čer 04, 2013 8:18 pm
Bydliště: Přerov

Re: Terra

#965 Nový příspěvek od Turboknedlik »

Zdravím všechny "teráky" a prosím o radu, respektive nějaké názory zda je moje myšlenka reálná

Vlastním zařízení staršího typu - DSK 316 + motor jikov nebo vari 2takt....k tomu mám hrůzu příslušenství, keré kdysi můj děda pořídil. Téměř v novém stavu (ikdyž koupeno někdy kolem 90 roku), skoro se s jednotkami nepracovalo...ale já je začínám docela dost využívat, takže nezahálí...

Problém :-/ ....chci si pořídit mulčovač...nový za cenu cca 12000 kde se jedná pouze o hromádku tenkých plíšků nepřichází v úvahu a tak hledám po netu....ale nějak nemám kliku.
Ale teď jsem narazil na mulčovač za celkem dobrý peníz, ale není určen pro Vari. Jedná se o mulčovač pro frézy MF - 70 s označením ŽTR 61.
Někde na netu jsem našel odpověď na moji otázku, totiž že to spojit nejde, pač jsou rozdílné velikosti připojovacích prvků do DSK 316 a také že jsou jiné otáčky (t.j. co do orientace směru . . . ale nevím jestli se to zakládá na pravdě nebo je to jenom doměnka...kdyžtakm sem dám i foto...je to téměř podobné zakončení....(trn do převodovek...kdyby byl rozdíl jenom ve velikosti a to má MF-70 větší...soustruh by to mlaskl...přesně pro DSK 316 a bylo by to :pohar:
Díky za Vaše postřehy a zkušenosti
Přílohy
47375659594666164.jpg

J.Pucera
Příspěvky: 533
Registrován: ned čer 26, 2011 8:30 pm
Bydliště: Hořešovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Terra

#966 Nový příspěvek od J.Pucera »

Kupte mulčák na VARI Tajfuna. Tuto je moc velký a těžký. Výkon nedostačující.. Soused to zkoušel a koupil tajfuna. Najdete zde o něm spoustu informací.

Uživatelský avatar
Lišák1
Příspěvky: 1175
Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
Bydliště: Sklené nad Oslavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Terra

#967 Nový příspěvek od Lišák1 »

Kup si motor z Trabanta a namontuj ho do T613, jak myslíš že budeš jezdit.
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Terra

#968 Nový příspěvek od DYK »

Jestli já jsem si to nemyslel, že to takto dopadne. Zájem o debatu od tazatele nula. Dále nechápu, proč stále někdo řeší něco "náhradního" když jde pořídit vyzkoušený a po všech stránkách "přizpůsobený" originál. A že by to byla hromádka tenkých plíšků jsem si nikdy teda nevšiml. Vždyť ten Tajfun váží 41 kg.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Turboknedlik
Příspěvky: 8
Registrován: úte čer 04, 2013 8:18 pm
Bydliště: Přerov

Re: Terra

#969 Nový příspěvek od Turboknedlik »

Dekuji za informace,

Duvodem tohoto meho rozhodnuti je predevsim porizovaci cena mulcovace a kdyz se mi naskytla moznost porizeni za rozumnou cenu potreboval jsem se o tom s nekym poradit.
V dnesni dobe kdy se lita na mesic si myslim ze jde vse...i to prehozeni toho motoru,ale samozrejmne s nejakou upravou :D
Jeste jednou diky

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Terra

#970 Nový příspěvek od DYK »

Tak ono je dneska asi všechno možné, někteří dokonce dokáží uplést z hovna bič. Upravit to připojení musí taky nějak jít, ovšem otázkou je za jakou cenu? Obrazně řečeno. Nemluvě o vhodnosti záběru upravovaného. Pak taky taková úprava může dopadnout podle hesla "nechci slevu zadarmo". Do teď nikdo ani neví, co je to výhodná cena a použité mulčovače Tajfun se také sem tam najdou k prodeji jako použité, ale rychle mizí a celkem drží cenu. Je mi jasné, že až svým povzdechem jsem tazatele vyprovokoval k vůbec nějaké reakci. Kdyby ta nabídka byla tak výhodná, určitě by to spěchalo, protože zájem o mulčovače k různým strojům prostě je, navíc když je ta nabídka finančně výhodná.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Turboknedlik
Příspěvky: 8
Registrován: úte čer 04, 2013 8:18 pm
Bydliště: Přerov

Re: Terra

#971 Nový příspěvek od Turboknedlik »

Přesně tak, sem tam se najde nějaký ten mulčovač za rozumnou cenu, ale jak uvádíte je rychle pryč. Já jsem teď pořídil za výbornou cenu od Jikovu Robus DBR 700 (dvoububnovku) i s obracečem/skulovačem. . . tak jsem zvědav pořizovací cena obou výrobků v novém kabátě by byla něco kolem 35 000 a možná i více....ale mě to vyšlo ani ne za 1/5 z ceny nového podotýkám za obě součásti...je sice pravdou že budu muset ještě trošku nasypat...(klíňáky, nože, lanko...atd...) ale to jsou v porovnání s novým halířové položky...za vyumělkované ceny převážně pro prodejce

Jak píšete o těch cenách, a kolik by to stálo... když máte kolem sebe schopné lidi, mající dílenské vybavení (soustruh, vrtačky, ohýbačky....) a šikovné ručičky jde udělat i ten bič 8) ...ale musí se chtít i poznání že zvolená metoda úpravy je špatná, je také poznáním a zkušeností i pro další, kteří by se podobným problémem také zabývaly.....jsem si vědom toho že by pravděpodobně můj motor nedosáhl zvolených otáček pro optimálníé chod mulčovače...takže jsem varintu zavrhl a poohlížím se po dalším,ale mám už 2 možnosti protože pořízením sekačky už můžu kromě Tajfunu od Vari použít i Strong od Jikovu (a také cesta cca 400km tam a 400km zpět mě taktéž odradila...být to 20km už mám mulčovač doma a řeším připojení :typek: )

Mějte se moc fajně...forum je super...jenom tak dále....je potřeba se sem tam s někým (odborníkem) poradit :idea:

branoc
Příspěvky: 16
Registrován: pát črc 03, 2015 9:32 am
Bydliště: Brezno

Terra

#972 Nový příspěvek od branoc »

Ahoj, nedávno som si zaobstaral Terra traktor s prevodovkou T20. Nemal som žiadne skúsenosti a tak aj dopadla moja kúpa. Takže ma čakalo dosť práce aby som to dostal do normálneho stavu. Ako prvé som vymenil guferá na prevodovke na šnekovom kolese, dal nové prachovky a krycie plechy, nalial nový olej. Poloosi mali vymlátený vnútorný šesťhran tak som objednal nové ale pretože mi došli tie najširšie a je mi ľúto z nich odrezať, tak som pôvodné v polke rozrezal vyrazil z nich šesťhrany a znovu som ich pozváral tak aby som na prevodovku mohol nasadiť nezdeformovaný šesťhran. Bolo nutné z kolies vyraziť náboje a zaisťovacie kolíky tak to všetko bolo zahrdzavené. Potom som nekonečne všetko čistil, odmasťoval, znovu som veci striekal, natieral...a nakoniec poskladal. Motor pri kúpe štartoval, ale voľnobežné otáčky nešli nastaviť, vlasne sa ani nedala odskúšať prevodovka. Tak aj motor som najprv vyčistil, rozobral karbec, zapaľovanie, skontroloval hodnoty, prepláchol nádrž a celé pekne poskladal. Takže výsledok, motor štartuje, rýchlosti idú pekne, ale na spiatočke (oracia rýchlosť)niečo v prevodovke rachotí. Myslím že na karburátore je nejako prerábané tiahlo na ovládanie plynovej klapky, a musel som jej polohu poistiť pružinkou a motor už teraz krásne drží otáčky.
Inak netuším ako mám ten stroj štartovať. Keď pri studenom štarte zavriem klapku tak motor nenaskočí. Cytá mi len keď je otvorená, ale je to asi na 10ty záťah a už keď odpáli, tak musím ešte pridať plyn inak to scípa. Ale po niekoľkých sekundách už motor pekne pradie aj bez plynu. Následné štartu už sú na jedno zatiahnutie, reakcie na plyn sú bezvadné aj do otáčok motor ide fajn. Vzdušník má povolený na 1otáčku.Len ten prvý(studený štart), ako postupovať aby normálne naštartoval?
Zistil som aj vôlu v ložiskách uloženia kľuky. AJ keď motor beží pekne hodlám ich vymeniť a tak sa chcem opýtať aké ložiská a guferá si mám zohnať. Vôbec netuším aký je to motor ale na prevodovke je rok výroby 1972. A čo by to mohlo rachotiť v tej prevodovke. Tu som čítal o vybehujúcich šnekoch pri oraní. Mal by som preventívne prevodovku rozobrať a vymeniť ložiská? Zvládne to mierne technicky znalý a zručný človek?

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Terra T20

#973 Nový příspěvek od DYK »

Popisuješ to hezky ale celkem zbytečně, protože si pod větama každý představí něco troku jiného a k cíli to nepovede. Některé převodovky T20 kňučí za provozu jak stará kurva, ale jedou. Mají toho asi dost za sebou. Prolítnutí hřídele se občas stane na starších typech T20 a tím spíše, čím silnější jiný motor si majitel pořídí. Problém je v tom, že se to stane zrovna, když je strojek třeba, když se oře a nebo ještě lépe, když se vyorávají brambory. Je to jako s kombajnama. Největší poruchovost vykazují o žních. V předvánočním čase už se tolik nelámou. Poloosy si myslím stejně budeš používat nejvíce a dovolím si tvrdit že i výhradně na ten širší rozchod 610mm. Na užší se ani nesází brambory ani neoře. Vůbec bych vřele doporučil pokusit se sehnat ještě převodovku DSK 317a T20 osadit natrvalo rotavátorem. Při této práci, kdy je motor v poloze pro jízdu až tak nehrozí, že ta hřídel půjde ven, protože na ní působí přesně opačné síly.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

branoc
Příspěvky: 16
Registrován: pát črc 03, 2015 9:32 am
Bydliště: Brezno

Re: Terra T20

#974 Nový příspěvek od branoc »

Dúfam, že mi niekto prezradí, aké ložiská a guferá potrebujem do motora na uložení kľukovky.

homolka69
Příspěvky: 97
Registrován: úte říj 28, 2008 8:49 pm
Bydliště: Načešice

Re: Terra

#975 Nový příspěvek od homolka69 »

Na tvoji informaci ,,vůbec netuším,co je to za motor,, můžu odpovědět: vůbec netuším, jaký může mít ložiska a gufera.Kdyby byla aspoň 1 fotka.

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“