Terra

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Lesa
Příspěvky: 1104
Registrován: sob dub 10, 2010 5:58 pm
Bydliště: Mikulov

Re: Terra

#901 Nový příspěvek od Lesa »

To Dyk: převodovka - vadný nebo chybějící plochý těsnící kroužek (papírový, NBR a pod, záleží kdo ho kde koupil) mezi bubínkem a vnitřním kroužkem ložiska ve skříni.
Motor Honda GCV - vyběhané uložení ložiska (mrknout i na kliku, bývá omačkaná) a volná klika = vymačkané gufero
Motor Jikov 2T - klasika, volné ložiska sedřené gufero.
Sny se nemají plnit. Ty se mají snít. Proto je oblečená žena krásnější než nahá.
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater

Mildis
Příspěvky: 672
Registrován: sob dub 06, 2013 8:15 pm
Bydliště: Blanensko

Re: Terra

#902 Nový příspěvek od Mildis »

DYK píše:A nemáš teda mastný obložení spojky a ta spojka pak prokluzuje?
Prosím vás, byl by někdo tak hodný a sdělil mě, kudy se dostává olej dovnitř spojkového bubínku?
Zkoušel jsem odmastit, ale chová se to furt stejně. Jedíiný co mě napadá, že by to obložení bylo"napitý" tudíž ani odmaštění nepomáhá.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14628
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Terra

#903 Nový příspěvek od DYK »

Ahoj Leso, motorový olej ve spojce bych úplně a zcela pochopil, obzvlášť první motory Honda GXV sem tam některému odešlo celkem záhy spodní gufero. Jen teda nejsem schopen pochopit převodový olej ve vnitřku bubínku. To jako ten olej leze - vzlíná po hřídeli až k segerovce dovnitř? To má ten bubínek takovou vůli vůči té hřídeli? Já jsem se s tím fakt ještě nesetkal a nechci tím říct, že když jsem to ještě neviděl já, že to neexistuje, protože je stále hodně věcí, které jsem "nepotkal". Už to asi tak i zůstane.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Lesa
Příspěvky: 1104
Registrován: sob dub 10, 2010 5:58 pm
Bydliště: Mikulov

Re: Terra

#904 Nový příspěvek od Lesa »

Vzlíná Dyku, vzlíná. Vždyť to sám znáš, jen si vzpomenout. Na utěsnění bubínku je nejlepší klingerit a nebo těs. papír. Na chvíli pomůže i domáznout to tmelem. Ale vymačkanou hřídel a bubínek neutěsníš, kdyby ses i na hlavu stavěl. :) Dost často tomuhle problému přispívá volné ložisko, které dovoluje glondání a tím vlastně primitivní "pumpování".
Jinak k tomu vzlínání. Vem si třeba skříně, s olejovou náplní těsněné klasikou - papírem. Olej se k víku dostane de facto jen rozstřikem, nic nikde netlačí a přesto máš mastné fleky kolem šroubů příruby. Horní víka převodovek třeba teď mě zrovna napadl ten můj Steyr - není tam nic, kudy by olej mohl téct, ale přesto vidíš, jak se na víku usazuje prach a časem "vlhne". Proč máš mastnou mlhu z prachu na spodku kabiny nad spoji převodovky a víkem hydrauliky? A proč se některé typy maziv a olejů používají i k uvolňování zarezlych nebo zanešených a kouslých spojů? Navíc i samotná litina a hliník "dýchají", protože jsou pórovité.
Proto asi naši tatíci používali při kompletování převodovek na starých mašinkách nějaký spešl lak, tuším, že šelaky ale jistý si nejsem.
Sny se nemají plnit. Ty se mají snít. Proto je oblečená žena krásnější než nahá.
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater

Uživatelský avatar
Brendak
Příspěvky: 2790
Registrován: sob říj 06, 2007 12:44 am
Bydliště: okr. Břeclav

Re: Terra

#905 Nový příspěvek od Brendak »

Vzlínání - kapilarita. Myslím že existuje i pojem kapilární tlak. U stěny nádoby dělá kapalina takový oblouček nahoru.

Uživatelský avatar
Brendak
Příspěvky: 2790
Registrován: sob říj 06, 2007 12:44 am
Bydliště: okr. Břeclav

Re: Terra

#906 Nový příspěvek od Brendak »

Taky se mně dostával olej nahoru , ale na převodovce T-19. A dostal se jen pod bubínek. http://brendak2.rajce.net/Terra

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15235
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu

Re: Terra

#907 Nový příspěvek od kenybz »

všeobecně k tomu vzlínání kolem šroubů...pokud díry se závity jsou skrz skříně tak olej prolíná kolem závitů šroubu a prosakuje když něco takového přetěsňuju tak tu díru i šrouby odmastím a na závit šroubu dám trochu silkonu a zašrubuju a je sucho dal by se tam dat i loctite jenže je to pak problém rozebrat. To samé papírem prosakuje olej neni to moc ale časem to vlhne

Chris
Příspěvky: 17
Registrován: pon kvě 26, 2014 8:29 pm
Bydliště: BA

Re: Terra

#908 Nový příspěvek od Chris »

je nejaky markantny rozdiel medzi Vari a Terra ?

Lb oba pouzivaju prevodovky T19, T20, DSK316, DSK317. Obidva maju jikov 133ccm motory. Akurat Vari maju plastove nadrze a inak rieseny filter co som si vsimol. Alebo mi nieco uslo ?

Uživatelský avatar
Brendak
Příspěvky: 2790
Registrován: sob říj 06, 2007 12:44 am
Bydliště: okr. Břeclav

Re: Terra

#909 Nový příspěvek od Brendak »

Motory Terra mají menší obsah jak Vary Jikov. A T-20 má dvě rychlosti dopředu a zpátečku. DSK-317 má tři rychlosti dopředu a zpátečku. A některé převodovky DSK-316 mají oproti T-19 vypínání náhodu nářadí a tuším i zpátečku.

Uživatelský avatar
vitex
Příspěvky: 20749
Registrován: ned srp 28, 2011 8:01 pm
Bydliště: Kuřim

Re: Terra

#910 Nový příspěvek od vitex »

Brendak píše:Vzlínání - kapilarita. Myslím že existuje i pojem kapilární tlak. U stěny nádoby dělá kapalina takový oblouček nahoru.
Omlouvám se za malé poopravení:Tento jev se nazývá kapilární elevace.

Uživatelský avatar
exot
Příspěvky: 3808
Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
Bydliště: Český ráj 294 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Terra

#911 Nový příspěvek od exot »

Co se toho oleje týká tak bývá taky problém když se olej ohřeje a není na převodovce odvzdušňovák (což na starších nebyl) tak se olej cpe nejsnažší cestou (kolem simeringu bubínku spojky)
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14628
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Terra

#912 Nový příspěvek od DYK »

Chris, napiš oč ti jde, protože některé rozdíly jsou dost zásadní T19 a DSK 316 každá jiný drážkování vývodového hřídele. Například. Motory jikov určené pro Vari jsou i sto šedesáti kubíkové. 133 je jen základ. Motory Terra měli jiný zdvih no a to nejsme ani na začátku.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Chris
Příspěvky: 17
Registrován: pon kvě 26, 2014 8:29 pm
Bydliště: BA

Re: Terra

#913 Nový příspěvek od Chris »

DYK: rozhodol som sa kupit Vari/Terra. Co sa tyka prevodoviek mam jasno, ale motorov nie.

prevodovku chcem isto DSK317, teda 3+1, pretoze co som sa docital je silnejsia a viacej dopomala, tusim viacej ako T20 na spiatocku.

Avsak kde nemam jasno su motory. Ake maju oznacenia a jake su medzi nimi rozdiely? Lb akosi som to nenasiel nikde popisane.
Pretoze kopec domacich kutilov to uz pomixovalo, tak by ma to zaujimalo. Niektore maju plechove nadrze, niektore plastove, niektore vycnevajuci kryt vzduchoveho filtra, niektore nie.

Je niekde nejak prehladne popisane ake motory sa davali do terra a potom do vari a ake boli rozdiely medzi nimi, pripadne aky najlepsie kupit ?
dik

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14628
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Terra

#914 Nový příspěvek od DYK »

Takový popis jaký by jsi si představoval není. Je třeba se držet VARI. Není mi ani zcela jasné, jestli chceš motor dvoutaktní nebo jiný. Převodovka pro čtyřtakty má označení DSK 317/S. Pro dvoutakty je bez /S. A jen těžko budeš schánět sestavu s motorem o výšším objemu. Motory Jikov pro Vari už neměli žádný komínek procházející nádrží nebo mimo ji, na fitru vzduchu, filtr saje vrchem z boku.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Chris
Příspěvky: 17
Registrován: pon kvě 26, 2014 8:29 pm
Bydliště: BA

Re: Terra

#915 Nový příspěvek od Chris »

chcem 2takt, nevis nahodou ozacenia jake sa davali do terry a jake do vari ? pripad. foto ?

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“