Terra
Moderátor: DYK
Re: Terra
To Dyk: převodovka - vadný nebo chybějící plochý těsnící kroužek (papírový, NBR a pod, záleží kdo ho kde koupil) mezi bubínkem a vnitřním kroužkem ložiska ve skříni.
Motor Honda GCV - vyběhané uložení ložiska (mrknout i na kliku, bývá omačkaná) a volná klika = vymačkané gufero
Motor Jikov 2T - klasika, volné ložiska sedřené gufero.
Motor Honda GCV - vyběhané uložení ložiska (mrknout i na kliku, bývá omačkaná) a volná klika = vymačkané gufero
Motor Jikov 2T - klasika, volné ložiska sedřené gufero.
Sny se nemají plnit. Ty se mají snít. Proto je oblečená žena krásnější než nahá.
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater
Re: Terra
Zkoušel jsem odmastit, ale chová se to furt stejně. Jedíiný co mě napadá, že by to obložení bylo"napitý" tudíž ani odmaštění nepomáhá.DYK píše:A nemáš teda mastný obložení spojky a ta spojka pak prokluzuje?
Prosím vás, byl by někdo tak hodný a sdělil mě, kudy se dostává olej dovnitř spojkového bubínku?
Re: Terra
Ahoj Leso, motorový olej ve spojce bych úplně a zcela pochopil, obzvlášť první motory Honda GXV sem tam některému odešlo celkem záhy spodní gufero. Jen teda nejsem schopen pochopit převodový olej ve vnitřku bubínku. To jako ten olej leze - vzlíná po hřídeli až k segerovce dovnitř? To má ten bubínek takovou vůli vůči té hřídeli? Já jsem se s tím fakt ještě nesetkal a nechci tím říct, že když jsem to ještě neviděl já, že to neexistuje, protože je stále hodně věcí, které jsem "nepotkal". Už to asi tak i zůstane.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Terra
Vzlíná Dyku, vzlíná. Vždyť to sám znáš, jen si vzpomenout. Na utěsnění bubínku je nejlepší klingerit a nebo těs. papír. Na chvíli pomůže i domáznout to tmelem. Ale vymačkanou hřídel a bubínek neutěsníš, kdyby ses i na hlavu stavěl. Dost často tomuhle problému přispívá volné ložisko, které dovoluje glondání a tím vlastně primitivní "pumpování".
Jinak k tomu vzlínání. Vem si třeba skříně, s olejovou náplní těsněné klasikou - papírem. Olej se k víku dostane de facto jen rozstřikem, nic nikde netlačí a přesto máš mastné fleky kolem šroubů příruby. Horní víka převodovek třeba teď mě zrovna napadl ten můj Steyr - není tam nic, kudy by olej mohl téct, ale přesto vidíš, jak se na víku usazuje prach a časem "vlhne". Proč máš mastnou mlhu z prachu na spodku kabiny nad spoji převodovky a víkem hydrauliky? A proč se některé typy maziv a olejů používají i k uvolňování zarezlych nebo zanešených a kouslých spojů? Navíc i samotná litina a hliník "dýchají", protože jsou pórovité.
Proto asi naši tatíci používali při kompletování převodovek na starých mašinkách nějaký spešl lak, tuším, že šelaky ale jistý si nejsem.
Jinak k tomu vzlínání. Vem si třeba skříně, s olejovou náplní těsněné klasikou - papírem. Olej se k víku dostane de facto jen rozstřikem, nic nikde netlačí a přesto máš mastné fleky kolem šroubů příruby. Horní víka převodovek třeba teď mě zrovna napadl ten můj Steyr - není tam nic, kudy by olej mohl téct, ale přesto vidíš, jak se na víku usazuje prach a časem "vlhne". Proč máš mastnou mlhu z prachu na spodku kabiny nad spoji převodovky a víkem hydrauliky? A proč se některé typy maziv a olejů používají i k uvolňování zarezlych nebo zanešených a kouslých spojů? Navíc i samotná litina a hliník "dýchají", protože jsou pórovité.
Proto asi naši tatíci používali při kompletování převodovek na starých mašinkách nějaký spešl lak, tuším, že šelaky ale jistý si nejsem.
Sny se nemají plnit. Ty se mají snít. Proto je oblečená žena krásnější než nahá.
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater
Re: Terra
Vzlínání - kapilarita. Myslím že existuje i pojem kapilární tlak. U stěny nádoby dělá kapalina takový oblouček nahoru.
Re: Terra
Taky se mně dostával olej nahoru , ale na převodovce T-19. A dostal se jen pod bubínek. http://brendak2.rajce.net/Terra
Re: Terra
všeobecně k tomu vzlínání kolem šroubů...pokud díry se závity jsou skrz skříně tak olej prolíná kolem závitů šroubu a prosakuje když něco takového přetěsňuju tak tu díru i šrouby odmastím a na závit šroubu dám trochu silkonu a zašrubuju a je sucho dal by se tam dat i loctite jenže je to pak problém rozebrat. To samé papírem prosakuje olej neni to moc ale časem to vlhne
Re: Terra
je nejaky markantny rozdiel medzi Vari a Terra ?
Lb oba pouzivaju prevodovky T19, T20, DSK316, DSK317. Obidva maju jikov 133ccm motory. Akurat Vari maju plastove nadrze a inak rieseny filter co som si vsimol. Alebo mi nieco uslo ?
Lb oba pouzivaju prevodovky T19, T20, DSK316, DSK317. Obidva maju jikov 133ccm motory. Akurat Vari maju plastove nadrze a inak rieseny filter co som si vsimol. Alebo mi nieco uslo ?
Re: Terra
Motory Terra mají menší obsah jak Vary Jikov. A T-20 má dvě rychlosti dopředu a zpátečku. DSK-317 má tři rychlosti dopředu a zpátečku. A některé převodovky DSK-316 mají oproti T-19 vypínání náhodu nářadí a tuším i zpátečku.
- exot
- Příspěvky: 3808
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Terra
Co se toho oleje týká tak bývá taky problém když se olej ohřeje a není na převodovce odvzdušňovák (což na starších nebyl) tak se olej cpe nejsnažší cestou (kolem simeringu bubínku spojky)
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Re: Terra
Chris, napiš oč ti jde, protože některé rozdíly jsou dost zásadní T19 a DSK 316 každá jiný drážkování vývodového hřídele. Například. Motory jikov určené pro Vari jsou i sto šedesáti kubíkové. 133 je jen základ. Motory Terra měli jiný zdvih no a to nejsme ani na začátku.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Terra
DYK: rozhodol som sa kupit Vari/Terra. Co sa tyka prevodoviek mam jasno, ale motorov nie.
prevodovku chcem isto DSK317, teda 3+1, pretoze co som sa docital je silnejsia a viacej dopomala, tusim viacej ako T20 na spiatocku.
Avsak kde nemam jasno su motory. Ake maju oznacenia a jake su medzi nimi rozdiely? Lb akosi som to nenasiel nikde popisane.
Pretoze kopec domacich kutilov to uz pomixovalo, tak by ma to zaujimalo. Niektore maju plechove nadrze, niektore plastove, niektore vycnevajuci kryt vzduchoveho filtra, niektore nie.
Je niekde nejak prehladne popisane ake motory sa davali do terra a potom do vari a ake boli rozdiely medzi nimi, pripadne aky najlepsie kupit ?
dik
prevodovku chcem isto DSK317, teda 3+1, pretoze co som sa docital je silnejsia a viacej dopomala, tusim viacej ako T20 na spiatocku.
Avsak kde nemam jasno su motory. Ake maju oznacenia a jake su medzi nimi rozdiely? Lb akosi som to nenasiel nikde popisane.
Pretoze kopec domacich kutilov to uz pomixovalo, tak by ma to zaujimalo. Niektore maju plechove nadrze, niektore plastove, niektore vycnevajuci kryt vzduchoveho filtra, niektore nie.
Je niekde nejak prehladne popisane ake motory sa davali do terra a potom do vari a ake boli rozdiely medzi nimi, pripadne aky najlepsie kupit ?
dik
Re: Terra
Takový popis jaký by jsi si představoval není. Je třeba se držet VARI. Není mi ani zcela jasné, jestli chceš motor dvoutaktní nebo jiný. Převodovka pro čtyřtakty má označení DSK 317/S. Pro dvoutakty je bez /S. A jen těžko budeš schánět sestavu s motorem o výšším objemu. Motory Jikov pro Vari už neměli žádný komínek procházející nádrží nebo mimo ji, na fitru vzduchu, filtr saje vrchem z boku.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod