Mountfield MS 19

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 4668
Registrován: úte led 11, 2011 9:35 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Mountfield MS 19

#76 Nový příspěvek od pawka »

a to ti od roku 94 funguje bez uprav remenu, napinaku a tak vseho co k tomu je? cpe to olej do spalovaciho prostoru jo? skoda ze jsi nevidel ,jak vypada pist a valec. ani nikdo nezkoumal,jak moc byli krouzky spatny? to jsou takovy opravy na slepo,delam to a nevim jestli to pomuze. kdo vi jestli by tam sel dat ten berlan co stoji 2500kč , nejak by se to veslo ne?ty nejsi kutil,ze bys sis to poladil sam?
60. léta strojově dobrý
viewtopic.php?f=23&t=32858&start=1000
1 stroj
viewtopic.php?f=20&t=29038&start=1000
H6 k6 to je pro hlupáky!
S vůlí,na naklepnutí,s přesahem

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 8333
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: Mountfield MS 19

#77 Nový příspěvek od Chose11 »

Měl jsem čest jednou takový motor rozdělat a katastrofa. Jednostranně uložená klika, píst i válec z hliníku a plastový regulátor otáček. TEXI jestli ti to bere olej je to neopravitelné, protože válec je totálně vyběhaný. A že je válec součástí klikové skříně dělá tento motor jednorázově použitelný. Na tři nádrže dvě deci oleje je dost, to je jasné že motor musí kouřit. Žádné kroužky ani zaručené přípravky z reklamy nepomůžou.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

texi
Příspěvky: 310
Registrován: úte pro 04, 2012 6:08 pm
Bydliště: Chlumec n.C.

Re: Mountfield MS 19

#78 Nový příspěvek od texi »

..za tu dobu jsem vyměnil 2 membrány v karburátoru,pár klínáků,simerinky,zapalovací cívku,jednu přítl.kladku,dvakrát svíčku,těsnění pod hlavou,v r.2000 mi v servise měnili výfukový ventil.Napínák řemenů je stále původní bez úpravy. Minulý rok mi syn na soustruhu udělal středovou hřídel na spojení kol - ta mi při jedné cestě z lesa s naloženou fůrou dřeva praskla. Jinak s ním ořu malé políčko,kultivátoruju,sekám bubnovou sekačkou, hrobkuju a vyorávám brambory. Dále jsem si upravil přední část na připojení čerpadla na vodu, kterou načerpu do sudů na přívěsu a ty převážím na zahradu atd atd. Stroj je tedy využíván dost.
Prosím Tě co je to berlan? Pístní kroužky mám před sebou,nevidím na nichžádné poškození?!Kutil jsem, ten technik mě docela zaskočil s tím ,že by se nepasoval motor serie 800.Snad s nějakou úpravou by to mohlo jít?
MT8-070MINI motor BS11Hp I/C 1992
MFD-019 motor BS5Hp 1994

texi
Příspěvky: 310
Registrován: úte pro 04, 2012 6:08 pm
Bydliště: Chlumec n.C.

Re: Mountfield MS 19

#79 Nový příspěvek od texi »

Chose11 to opotřebení beru, nechce se mi kupovat celý nový kultivátor,příslušenství mám ok,tak jsem myslel na výměnu celého motoru. V nějaké inzerci jsem zjistil,že někdo nabízí zrepasovaný tento motor za bratru 5500Kč s tím ,že odebere ten poškozený motor.Ale podle toho co píšeš, bych to neriskoval.
MT8-070MINI motor BS11Hp I/C 1992
MFD-019 motor BS5Hp 1994

Uživatelský avatar
pavoucek
Příspěvky: 290
Registrován: pát úno 12, 2010 10:45 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Mountfield MS 19

#80 Nový příspěvek od pavoucek »

texi píše:Chose11 to opotřebení beru, nechce se mi kupovat celý nový kultivátor,příslušenství mám ok,tak jsem myslel na výměnu celého motoru. V nějaké inzerci jsem zjistil,že někdo nabízí zrepasovaný tento motor za bratru 5500Kč s tím ,že odebere ten poškozený motor.Ale podle toho co píšeš, bych to neriskoval.
Mám taky tento "strojek" (jeden z prvních) a mám ho taky trocha vyběhanéj a když jsem se v Montfieldu co stojí blok, tak na tento motor stojí 5 500kč. (psal se rok 2010). Tak pokuť repase za 5 500, tak nevím, nevím?
Zakon automechanika: Kazde naradi se v urcitou chvili promeni v kladivo.

texi
Příspěvky: 310
Registrován: úte pro 04, 2012 6:08 pm
Bydliště: Chlumec n.C.

Re: Mountfield MS 19

#81 Nový příspěvek od texi »

..zjišťuji, že BERLAN je benzínový motor ,který nemá vývod se zpětným chodem, což je špatný, občas je potřeba zacouvat.. Nikdo, prosím,nemáte zkušenost, zda jde nebo ne zaměnit původní motor s novým serie 800 ?

Tady je odkaz na ten repas
E:\kultivátor MFD 19\Prodej motoru Briggs Stratton na kultivátor - Vyškov.mht
MT8-070MINI motor BS11Hp I/C 1992
MFD-019 motor BS5Hp 1994

Uživatelský avatar
Vlasatej
Příspěvky: 795
Registrován: stř čer 10, 2009 12:59 pm

Re: Mountfield MS 19

#82 Nový příspěvek od Vlasatej »

přesně tak, nemá zpátečku, takže nejde osadit, nebo se musíš smířit že necouváš (což nejde).
Sám sem to musel vyřešit nákupem BS 1263921235B8R7001 za 9500,-kč :( Ten zpátečku má, ale vyvedenou na jiným místě, takže se muselo ještě předělat umístění přítlačných kladek.

texi
Příspěvky: 310
Registrován: úte pro 04, 2012 6:08 pm
Bydliště: Chlumec n.C.

Re: Mountfield MS 19

#83 Nový příspěvek od texi »

Díky za "potěšující" zprávu Vlasatej 8) .Už mě trnulo,že v budoucnosti nevyjedu díky technikovi Mountfieldu v Hradci Kr.Hold chce prodat nový stroj za víc peněz :tyty: .
Řemen zpátečky jsi dával stejného rozměru ?
MT8-070MINI motor BS11Hp I/C 1992
MFD-019 motor BS5Hp 1994

Uživatelský avatar
Vlasatej
Příspěvky: 795
Registrován: stř čer 10, 2009 12:59 pm

Re: Mountfield MS 19

#84 Nový příspěvek od Vlasatej »

já nemám přím MF, ale hurikána, al eje to prakticky konstrukčně stejnej stroj. řemen myslím zůstal stejnej, poloha zpátečkové hřídele v bloku se změnila v tom ohledu, že je ve stejné osové vzdálenosti, ale místo dole u dna bloku, je uložena nahoře směrem k nádrži. (nebo naopak , z halvy si to nevybavuju).
Chtělo by to nějakou elegantní převodovku se zpátečkou a bylo by po problému. :(

texi
Příspěvky: 310
Registrován: úte pro 04, 2012 6:08 pm
Bydliště: Chlumec n.C.

Re: Mountfield MS 19

#85 Nový příspěvek od texi »

..no u toho co teď mám je zpáteční hřídel je blíž k nádrži,takže u nového modelu bude asi níž. To je jedno, když po menší úpravě bude šlapat.
Oni u těch nových a silnějších kultivátorů mají převodovku.
MT8-070MINI motor BS11Hp I/C 1992
MFD-019 motor BS5Hp 1994

texi
Příspěvky: 310
Registrován: úte pro 04, 2012 6:08 pm
Bydliště: Chlumec n.C.

Re: Mountfield MS 19

#86 Nový příspěvek od texi »

Na začátku týdne ,ještě před položením dotazu zde,jsem zkontaktoval Mountfield a snad jsou tam všichni ve firmě domluveni a ten mi odpověděl:
Dotaz na výměnu motoru : Dobrý den, od r.1994 vlastním kultivátor MFD019 s veškerým příslušenstvím s motorem BRIGGS STRATTON model 135292, type 017301 , code 93090127. Z důvodu opotřebení bych chtěl stávající motor vyměnit za motor serie 800. Je prosím záměna možná ? I za cenu menších úprav. Děkuji za odpověď.

Přeji pěkný den,
bohužel ve Vašem případě již není možná žádná náhrada. Je mi velice líto.
S pozdravem
Martin Šrámek
referent Odboru servisu a náhradních dílů
E-mail: martin.sramek@mountfield.cz
GSM: +420 724 016 325

Takže až motor vyměním , pošlu jim fotky a nějaký povídání.
MT8-070MINI motor BS11Hp I/C 1992
MFD-019 motor BS5Hp 1994

Uživatelský avatar
Niko01
Příspěvky: 644
Registrován: stř led 04, 2012 7:59 pm
Bydliště: Kúty

Re: Mountfield MS 19

#87 Nový příspěvek od Niko01 »

Texi,a mislis ze to snima pohne? :tyty:
Jedine co se pjekne rozculis,a tam to nejakej panacek hodi celou tvoji aktivytu do kose a pak si pude jednu zapalit.
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Mountfield MS 19

#88 Nový příspěvek od DYK »

Nechci se jich nijak zastávt ale obecně, ono je rozdíl "domácí" úprava a zhotovení ve firmě. To myslím se dá pochopit.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

texi
Příspěvky: 310
Registrován: úte pro 04, 2012 6:08 pm
Bydliště: Chlumec n.C.

Re: Mountfield MS 19

#89 Nový příspěvek od texi »

Oba máte pravdu. Tady začíná přituhovat a tak si radši dám malou stopečku slivovičky.
MT8-070MINI motor BS11Hp I/C 1992
MFD-019 motor BS5Hp 1994

Uživatelský avatar
Vlasatej
Příspěvky: 795
Registrován: stř čer 10, 2009 12:59 pm

Re: Mountfield MS 19

#90 Nový příspěvek od Vlasatej »

Já to řešil taky nejdřív kontaktem na servis MF se stejnou odpovědí, pak sem kontaktoval pana Kotka z Kroměříže - Servis BS a ten mi pomohl vybrat náhradu a řekl mi, že už nějaké kultivátory předělávali a vždy to šlo, takže sem si u něj objednal motor a kladky předělal sám.
Já vím že na MF jsou převodovky, ale myslel sem spíš nějaké řešení třeba s převodovkou z fechtla, prostě z nečeho běžně dostupného. Já sám nemám na takové výzkumy ani kapacity ani schopnosti. :(

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“