VARIna 1988

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: VARIna 1988

#46 Nový příspěvek od DYK »

To teda napiš. Napiš slušný dotaz vlož tam i fotky a uvidíš. každopádně na vědomí, co se děje, protože pro tebe je partner dovozce Vari pro SR. A to je Šupa. Ten ti má vyhovět a pak si to dořešit s výrobcem. Odkud ti to vlastně přišlo? e-shop?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Proximák
Příspěvky: 676
Registrován: stř říj 22, 2008 7:28 pm
Bydliště: okres Třebíč

Re: VARIna 1988

#47 Nový příspěvek od Proximák »

Jak píše DYK, nenech si to líbit. Tím výstupkem na přírubě myslíš ten kolík? Ten tam je záměrně jinak by se ti přece motor mohl pootočit, v přírubě motoru je na něj dírka, stejnou přírubu má i čerpadlo například.

Uživatelský avatar
duro91
Příspěvky: 84
Registrován: sob dub 23, 2016 9:19 pm
Bydliště: Košice

Re: VARIna 1988

#48 Nový příspěvek od duro91 »

Proximák:

aha to som nevedel o tom výstupku, bol som vtom že je to nejaká špecialitka len pre 4T motory. Ostatok dúfam doriešim k mojej spokojnosti, sú to drobnosti, ale už ide len o princíp, značka a "trademark" ako je VARI musí dodávať materiál ako lusk, tu mám v mnohých pohľadoch na stroj dojem že to vyliezlo z továrne v číne. Ale robustné to je, to sa musí uznať
Pomocníci v záhrade by VARI: Jikov 1427 + T-20 + BSU-022 + AZS349 + RP-T2/S

Uživatelský avatar
duro91
Příspěvky: 84
Registrován: sob dub 23, 2016 9:19 pm
Bydliště: Košice

Re: VARIna 1988

#49 Nový příspěvek od duro91 »

Zdar,

tak som včera plečku skompletoval a hurá vyskúšať...... to znie veľmi jednoducho :tyty:

Použitie plečky RP-T2/S s 2T motormi Jikov má niekoľko "ALE"

1. Tak ako už bolo povedané vyššie, je nutná výmena uchytávacích elementov na výlisku obruby spojky na plečke za staršie nýty. Inak zacvaknuté spony motorovej jednotky Jikov vyskakujú a rozopínajú sa.

2. Rameno ktoré slúži ako držiak radličky nepustí uplne dosadnúť motorvú jednotku na prevodovku plečky, je nutné odflexovať a zahladiť časť z oporného kolíku ktorý je sučasťou rukovätí (klečí) motorovej jednotky.

3. Možno ešte nemám "grif" v práci z plečkou, no vôbec to nefunguje tak ľahko ako je to viditeľné na videách na Youtube. Stroj treba výrazne tlačiť pretože sa inak zabára a stojí na mieste. Možno je to spôsobené značnou váhou motorovej jednotky DMJ315 a terráckých klečí.

mám aj pár fotiek, pridám neskôr, teraz idem naštartovať a získavať skúsenosť práce s plečkou :ano:
Pomocníci v záhrade by VARI: Jikov 1427 + T-20 + BSU-022 + AZS349 + RP-T2/S

Uživatelský avatar
duro91
Příspěvky: 84
Registrován: sob dub 23, 2016 9:19 pm
Bydliště: Košice

Re: VARIna 1988

#50 Nový příspěvek od duro91 »

Zdravíčko,

tak som včerapracoval s plečkou, a pomaly to dostávam do ruky.

Sadba v políčku nesmie byť priečna ale pozdĺžna inak ak máte na krajoch políčka niečo ešte posadené tak sa s plečkou len veľmi ťažko otočíte. (poučenie pre mňa do dalšej sezóny)

Vo veľmi piesčitých pôdach je práca s plečkou ťažšia, kedže plečka má tendenciu sa hneď zabárať.
Medzi zemiakmi v druhom políčku mi plečka frčala už výborne.

Okopanie kruhu okolo ovocných stromov je s plečkou veľmi jednoduché a rýchle.

Kedže plečka rozbíja pôdu skoro na múku je okolo stroja viac prachu, bude nutné teda častejšie meniť olej vo vzduchovom filtry.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Pomocníci v záhrade by VARI: Jikov 1427 + T-20 + BSU-022 + AZS349 + RP-T2/S

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15235
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu

Re: VARIna 1988

#51 Nový příspěvek od kenybz »

pošpekuluj s nastavením předního kola a brzdící radličky
zadalší...při prvním průjezdu slehlé zeminy se nesnaž o dokonalé prokypření prostě udržuj krok
až pojedeš po druhé můžeš nechat plečku hrabat a nezahrabe se tak často
mezi záhonkama kde se musíš po pár metrech otočit to dělám tak že uberu na konci plyn a šlápnu do meziřádku dalšího zahonku a otočím celou plečku na předním kole pak přidám plyn a jedu dál
nic méně je to dost namáhavé a motyka by byla někdy lepší
ideální použití plečky je u průběžných řádků
no a podle fotek je stroj vyráběný "jinde" slušně řečeno
jiné tvary odlitků zasoplené sváry no doufejme , že důlěžité součásti jako například převody a ložiska budou OK...
Naposledy upravil(a) kenybz dne ned čer 12, 2016 12:58 pm, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Proximák
Příspěvky: 676
Registrován: stř říj 22, 2008 7:28 pm
Bydliště: okres Třebíč

Re: VARIna 1988

#52 Nový příspěvek od Proximák »

Plečka vypadá pěkně :) přeji ti ať slouží k plné spokojenosti, jistě si na sebe zvyknete :) omlouvám se, že jsem ti neřekl o tom čepu že je potřeba zkrátit :( psalo se o tom na Vari stránkách v diskuzi. A určitě podávej informace a nějaký ty obrázky, je na to radost koukat :)

Uživatelský avatar
duro91
Příspěvky: 84
Registrován: sob dub 23, 2016 9:19 pm
Bydliště: Košice

Re: VARIna 1988

#53 Nový příspěvek od duro91 »

kenybz:

ďakujem za info a rady, áno včera som chytal "grif" ako s plečkou manipulovať, nastavenie radličky vurčitej miere pomôže ale v podstateje to tak ako píšeš prvý prechod zeminou nenechávať zahrabať do zeme.

S tou kvalitou výroby plečky a iných nových komponentov VARI je naozaj možné polemizovať, 35 rokov dozadu nebola kovo výroba a opracovanie výrobkov tak preelektronizované a automitizované ako je tomu dnes a povedal by som že staršie výrobky VARI/TERRA boli na tom s opracovaním lepšie. Uvidíme čo stroj vydrží.

Proximák:

Díky, za nič sa ospravedlňovať nemusíš, nebolo ťažké prísť na to čo to nepustí dosadnúť - a bol to ten kolík. Za krátky čas upravené a už to tam šlo ako po masle. Ešte ostávajú vymeniť tie uchytávacie elementy za nýty, ale to zverím radšej servisu ako to trápiť doma s kladivom.
Motor si poradil so zaťažením plečky výborne, obmedzovač otáčok bohate postačuje nechať na 2 stupni.
Fotografie určite pribudnú, a aj nejaké video.

Teraz mám rozrobenú očistu a lakovanie prevodovky T-20, výmena simeringov a prachoviek, nový olej a podobne. Bude aj foto.
Pomocníci v záhrade by VARI: Jikov 1427 + T-20 + BSU-022 + AZS349 + RP-T2/S

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: VARIna 1988

#54 Nový příspěvek od DYK »

Nýty jsou již teď přítomny a do nich je zaháknuta spona Jikovu, viz foto, což by nemělo být, neb se pružná spona vytahuje. Na odlitku zůstalo asi v rohu trocha písku. Nemyslím si, že to bude mít jakýkoli negativní vliv na funkci a životnost obalu převodovky. Taky by mě zajímalo, jak dopadla reklamace? Minimálně toho čepu! O případné kvalitě se vaším polemickým stylem odmítám bavit. Buď je něco na hovno a řeknu kde a proč, ale polemicky se zabývat otázkou jak co vypadá nebo nevypadá a jestli se to zdá nebo nezdá nemá cenu. Ani ty zasoplené sváry o kterých psal Kenybz jsem nenašel, nevím o jakých psal.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15235
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu

Re: VARIna 1988

#55 Nový příspěvek od kenybz »

no neni to jak posrané od vlaštovek ale na dnešní dobu sváry hrozné studené neprovařené sváry kolem čepu co drží radličku atd na funkci to sice postačuje ale u takové značky by měly být sváry doslova pohledové eviděntně je to vyrobené v ásii
oprava čep co drží přední kolo

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: VARIna 1988

#56 Nový příspěvek od DYK »

Spousta věcí pro Vari je vyrobených v asii. Kompletní nalakovaný vozík stojí tolik co hromada železa potřebná na jeho výrobu zde a kde je zbytek. Taky nevím, kdo by Vari kupoval, kdyby se všechno mělo dělat tady, to by byla cena velice neakceptovatelná zákazníkem a oproti dřívějšku plus konkurence.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15235
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu

Re: VARIna 1988

#57 Nový příspěvek od kenybz »

ok ono ty deaily co vidím já nejsou na funkci důležité a souhlas 8)

Uživatelský avatar
Proximák
Příspěvky: 676
Registrován: stř říj 22, 2008 7:28 pm
Bydliště: okres Třebíč

Re: VARIna 1988

#58 Nový příspěvek od Proximák »

Dnes jsem si na tebe vzpomněl při nálezu brožury k Terře. Zajímavá je zmínka o sběrném pytli. Je tam i rukou psaný ceník zřejmě z roku 1984 a jen pro představu sekačka stála 1980Kčs.
Obrázek
A co plečka? Nějak posun s reklamací? Jak se ti s ní pracuje? Když vidím jak si vše ladíš a hýčkáš nebylo by dobré vyměnit kleče(řídítka)? Včera jsem dělal s Hondou a ta má 37kg, XP jen 23kg a při přendávání z převodovky na převodovku je o hodně znát

Uživatelský avatar
duro91
Příspěvky: 84
Registrován: sob dub 23, 2016 9:19 pm
Bydliště: Košice

Re: VARIna 1988

#59 Nový příspěvek od duro91 »

Proximák:

ďakujem za krásne dobové informácie a foto danej kosačky, informácia že sa dá na kosačku pripevniť aj vak na posekanú trávu je zaujímavé, no neviem si predstaviť už aj tak dosť ťažkú agregáciu motor + kosačka + ťahať plný vak trávy.... Je pravda že výkon kosenia je perfektný, kosačke a motoru je jedno či je to golfový trávnik alebo nejaký viac zarastený prales.

Reklamácia plečky je v procese riešenia čakám na vyjadrenie reklamačného oddelenia a ich posúdenie ( z doložených fotografií)

O novšom type klečí som silno uvažoval keďže sú jednoznačne ľahšie než tieto terrácke. Minimálne by sa uľahčila manipulácia s prekladaním motoru môjmu otcovi ktorý so strojom tiež občas pracuje. Občas sa nejaké riadidlá objavia na bazoši a pod... mal som vo výhľade typ z motoru JM4-004 z roku 1992.

Skôr čo ma teraz láka je nákup
- nosiča srdcových závaží na rotavátor BSU.
- 2 ks srdcových závaží.

Na rotavátor mi závažia ani tak netreba ako ten nosič pretože je to výborné držadlo ak je nutné rotavátor po práci odložiť.
Ďalej plánujem nákup vyorávača zemiakov

Radosť mám stále s perfektne fungujúceho motoru Jikov. Štartuje to ukážkovo ako je písané v návode na obsluhu, výkonu mu neubúda a spotrebou je to tiež super, kosenie záhrady, + práca s plečkou a v tej nádrži stále je palivo. Motor po väčšej záťaži nechávam zásadne dochladiť a až tak ho vypínam. Do paliva používam olej Stihl v pomere 1:40.
Pomocníci v záhrade by VARI: Jikov 1427 + T-20 + BSU-022 + AZS349 + RP-T2/S

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: VARIna 1988

#60 Nový příspěvek od DYK »

Nevím o tom, že by bylo možno koupit nejnovější typ klečí samostatně.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“