Dakr FD-3

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Dakr FD-3

#46 Nový příspěvek od DYK »

Hoši, Mára je ve firmě pár let po škole, ale už zřejmě prošel "školením" svého strýčka. Já včera sekal s BDR 1200 lucerku a vím svoje. Ten stroj vůbec nemá el. start a napoprvé ho natočí i ženská. Jak prosté. Při čištění stroje a demontáži krytu pohonu bubnů zase - vím svoje.
Obrázek
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

štěpa
Příspěvky: 622
Registrován: pát říj 09, 2009 12:53 pm
Bydliště: Liberec

Re: Dakr FD-3

#47 Nový příspěvek od štěpa »

Mara Dančák píše:Děkujeme všem uživatelům, který náš stroj skutečně mají a v této diskuzi se s námi podělili o své zkušenosti s jejich používáním. Myslím, že své zkušenosti popsali poctivě.

K bateriím – problém je jejich nižší kapacita kombinovaná s nepravidelným užíváním a občasným hlubokým vybitím. Alternátor má dostatečný výkon na vše co na stroji je i při volnoběžných otáčkách.

Samotný alternátor dává při pracovních otáčkách cca 40V a regulátor je snižuje na cca 14V, maximální proud je cca 10A a při volnoběhu pokryje cca 5A. Mimochodem, u baterií dochází k samovolnému vybíjení, což je přirozená vlastnost všech baterií s elektrolytem a proto se musí při dlouhodobé odstávce baterie dobíjet, výrobce baterií uvádí alespoň jednou za tři měsíce baterii dobít doplna.

Výrobní vadu baterie sice nemůžeme ovlivnit, ale pokud k ní dojde, tak baterii měníme v rámci záruky za novou. V současnosti používáme baterie značky VARTA a o oprávněnosti uznání reklamace rozhoduje vždy náš dodavatel.

Konstrukční řešení - jelikož nechceme, aby vybitá nebo nefunkční baterie vyřadila stroj z provozu, tak je každý stroj navržený tak, aby jej bylo možné startovat i provozovat bez baterie (a to včetně světla). Baterie není rizikovým článkem, kdy by její nefukčnost vyloučila stroj z provozu = stroje FD-3 funguji i bez baterie. Baterie na naších strojích přispívá komfortu (občas není možné tahat za startovací šňůru z důvodu omezeného prostoru, typicky startování stroje při převozu uvnitř dodávky, blízko zdi atp, nebo si chce uživatel posvítit aniž by startoval motor.

Nedělali jsme žádné zkoušky ani nemáme informace o tom, jak jsou spolehlivé stroje Koepl, jaká je jejich spotřeba náhradních dílů v provozu a jakou mají životnost. V žádném případě je nechci nijak zpochybňovat. Starý pan Koepl navštívil několikrát DAKR, mnohokrát se osobně setkal při různých příležitostech s majiteli naší firmy. Je to velmi sympatický člověk, duší konstruktér, žádný marketingový kejklíř. Měl i zájem o odběr našich výrobků. Vždy jsme měli přátelské vztahy. My se snažíme, aby naše stroje byly levnější svým koncepčním řešením, ne na úkor kvality. Výrobní technologie máme zcela srovnatelné, ale koupili jsme je za polovinu, protože jsme na nové CNC stroje čerpali dotaci EU, máme nižší mzdové náklady. Proto vyrobíme srovnatelnou věc levněji. Často se u nás nadává na obchodníky, ale například oproti německým mají poloviční rabaty. Proto řada Němců, kteří chtějí ušetřit, jezdí nakupovat naše stroje do Česka a obchází našeho německého distributora. V Německu jsou naše stroje dražší, než v Česku. Možná by bylo dobré, aby tu někdo, kdo má Koepl, napsal zda a kolik potřebuje náhradních dílů a zda má nějaké poruchy a srovnalo se to s našimi stroji. Pro nás v České republice Koepl představuje jen malou konkurenci, kvůli vysoké ceně. V Německu se ale prodává podstatně víc Koepl, protože tam má obrovskou tradici, cena nehraje tak velikou roli a naše stroje jsou jednodušší a více věcí se musí seřizovat ručně, na což je část Němců moc pohodlná. Přesto je ale Německo náš třetí nejvýznamnější exportní trh.

Pro uživatele Spagre – pokud chcete zkušenosti jiných lidí, kteří mají naše stroje, můžeme Vám dát kontakt na několik našich uživatelů, kteří mají stroj FD-3 řadu let, sekání trávy mají jako podnikatelskou činnost a stroje jsou u nich v provozu až stovky hodin za rok. Sekají například v chráněné krajinné oblasti 130 hektarů, protože je tam zakázáno použití těžší techniky. Mimo vlastní zkoušky sledujeme naše stroje i u těchto uživatelů a vyhodnocujeme opotřebení jednotlivých dílů. Dáváme jim do zkoušek i naše prototypy nových strojů, nebo si tam ověřujeme některá vylepšení. Protože Váš stroj je taky v provozu hodně hodin a jezdí stále po poli, tak Vás mezi tyto podrobně sledované zákazníky rádi zařadíme, pokud budete mít zájem.

K moderátoru diskuze DYKovi. Pečlivě jsem si přečetl Tvé příspěvky na tomto webu. Chápu, že je obtížné udržet na trhu koncepčně 60 let starý systém malotraktoru a to ještě vyráběný někde v Číně. Tvá logika, že na velkém motoru není potřeba elektrické startovaní, protože co tam není, se neposere do toho zapadá. V tom případě tam není potřeba ani motor, vždyť to jde tahat koněm. Šlo to před 60 lety, musí to jít i dnes. Já si myslím, že ten Tvůj přístup není správný, ale banalitu s dobíjením baterie se Ti podařilo nafouknout bezvadně.
Já taky určitě nechci prudit, mě se zařízení až na hydrostat líbí, hlavně kvůli pořádnejm sekačkám.... Ale nedá mi to, na videu z jutubu od namiru vidim konektor motoru dvoudrátový s diodou, tudíž se jedná o neregulovaný systém dobíjení viz co jsem psal výše, lepší foto jsem nikde nenašel aby se dalo hned jasně vidět, zda-li je na motoru žlutá kostka- odporový regulátor napětí, či nikoliv.
Obrázek

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Dakr FD-3

#48 Nový příspěvek od Tom »

K těm baterkám... máme tři Agrie Taifun a dva Rapidy Euro4.... a baterka vydrží maximálně dva roky. Je to prostě ten problém, jako psal pan Dančák. Nepravidelné využití během roku, buď je vybitá nebo se dá říct, že se přebíjí (myšleno délkou nabíjení z alternátoru, nikoliv vysokými volty). Otřesy udělají taky svoje. Hold si člověk nevybere... Nevím jak u Dakru, ale u těch Rapidů i Agrií (oba stroje motor Vanguard 21 HP) může být baterka úplně hyn (startování ruční), ale musí tam být. Bez ní to nepremává....
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

chobotek
Příspěvky: 11648
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Dakr FD-3

#49 Nový příspěvek od chobotek »

Jak přebíjí? To by bylo špatně.
Jak bych to dělal já, kdybych dostal za úkol vyřešit elektrické startování takhle drahého stroje? Použil bych sadu kondenzátorů a jakýkoliv akumulátor s příznivou cenou a dlouhou výdrží (lion vydrží nabitý rok [*]). Ten akumulátor je tam třeba jen na to, aby bylo možné nastartovat po zimní odstávce, jinak je možné ho vypustit, pokud je obsluha ochotna zatáhnout za šňůru nebo pokud je k dispozici el. síť. Takové řešení potom bude spolehlivě startovat, pokud mezi starty poběží motor několik desítek sekund - nechci střílet od boku, musel bych si změřit energii potřebnou ke startu. Takto by vůbec nebylo nutné řešit nějaký akumulátor a jeho životnost neboť tato konstrukce několikanásobně přežije mechanickou životnost motoru.
Samozřejmě nejsem zákazníkem ochotným koupit tento stroj, ale když koupím cokoliv, kde je použitá nějaká komponenta, kterou jsem zaplatil a je tam zastavěná způsobem, který neumožňuje její plné využití, cítím se poněkud ošizený. Tohle prostě působí dojmem, že někdo slepil nakoupené komponenty, aniž by se jakkoliv snažil dostat z nich o něco víc, než umožňuje slepenec.

[*] Předloni se mě povedlo najít akumulátor z akuvrtačky více než rok ukrytý v hromadě krámů. Po připojení na nabíječku jej prohlásila na nabitý a nabíjení nezahájila.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Mara Dančák
Příspěvky: 7
Registrován: pon čer 13, 2016 12:46 pm
Bydliště: Bystřice p.Host.

Re: Dakr FD-3

#50 Nový příspěvek od Mara Dančák »

Chobotku: německá Agria bez baterie je mimo provoz a naše podstatně levnější FD-3 má dva zcela nezávislé systémy startování a plně funguje bez baterie i s baterií, takže si klidně můžeš tahat jen za šňůru. Dobíjení motoru je dostatečně, aby udrželo baterii nabitou, informování uživatele o nutnosti dobíjet baterii jednou za 3měsíce je požadavkem distributora baterií především kvůli mimosezónní odstávce, kdy to řada lidí podcení. Ale ty budeš asi dál tvrdit, že při správném systému regulace napětí alternátoru musí baterie vydržet bez dobíjení i když se třeba stroj celou zimu nepoužívá. Pokud ale skutečně máš řešení, tak si ho přihlas jako užitný vzor a my, a předpokládám, že i německá Agria a řada ostatních výrobců zahradní techniky ho od Tebe rádi koupíme. Můžeš na tom vydělat, neber to jako ironii. Nám se také před 26 lety vysmívali, když jsme přišli s bubnovými sekačkami, jen neopakuj naši chybu, že jsme si to nechránili autorským právem. Dnes jsme se už poučili a tak si důsledně chráníme to, co jsme vymysleli a jiní to nemají. Patří zde i sedačka BPR s řízenými koly o které v této diskuzi byla řeč a tak jsme 10 let chráněni, pokud by někdo chtěl konstrukční řešení okopírovat a nepomůže mu, že třeba nahradí jekl za trubku.

Srovnání Raptora s FD-3 dělat nebudu. Budu mluvit pouze o našem stroji. Naše FD-3 má litinovou vložku válce, obsah 500 ccm, s nezávislým ručním i elektro startem. Má hydrostatickou převodovku s diferenciálem a mechanickou uzávěrkou diferenciálu naší výroby, kterou obsluha zapíná přesně v okamžiku, kdy ji potřebuje. Stroj může použít tři různé systémy sekání trávy se záběrem až 125 cm (čtyřdiskovku, dvoububnovku, jednobubnovku), tři různé systémy mulčování se záběrem až 121 cm. Kdyby měl DYK stroj FD-3, tak by lucerku, mimo posekání, mohl tímto naším strojem také obrátit, shrabat a odvést. K FD-3 vyrábíme celkem 20 různých pracovních a doplňkových adaptérů, z toho některá řešení jsou unikátní, chráněná užitným vzorem. Vyrábíme také speciality jako rozšíření rozchodu kol, speciální svahová kola s ocelovými bodci, pro zimní použití řetězy, anebo dvoumontážky na hodně podmáčené pozemky. Pokud to chceš srovnat, tak si parametry Raptora musíš najít sám. Já nebudu konkrétní konkurenční stroje nebo firmy hodnotit ani veřejně pod svým jménem a už vůbec ne podvodem tak, že bych se vydával za nějakého zákazníka, očerňoval konkurenční stroje a psal si sám kladné recenze na ty své.

Pro Štěpu - na motorech 500 ccm byly tyto regulátory napětí vždy součástí motoru. U prvních sérii motorů 344 ccm tyto regulátory nebyly a regulaci dobíjení jsme řešili jinak. Původně jsme byli vázáni na specifikace motorů, které měl Briggs&Stratton ve svém evropském skladu a my jsme si nemohli určovat jednotlivé technické parametry. Asi od roku 2012 odebíráme motory po kontejnerech přímo z výrobních závodů firmy Briggs&Stratton v USA a vyrábí se ve speciálních specifikacích DAKR, které jsme si my sami stanovili.

DYK tvrdil, že nepodniká, ani nemá nic společného s žádnou firmou z oboru zahradní techniky. Udělal chybu – napsal: „Hoši, Mára je ve firmě pár let po škole, ale už zřejmě prošel "školením" svého strýčka.“. To nebylo příliš moudré, je to všechno totiž pravda. To jak dlouho jsem v DAKRu a co jsem dělal předtím jsou ale veřejně nedohledatelné informace, které zná jen několik málo jedinců a ani rodinné vztahy nejsou veřejné. Dyk si asi vymyslí nějakou bajku jak se to dozvěděl a že to ví každý. Určitě to bude podobně důvěryhodné, jako kladné reference nezaujatých zákazníků na stroj, který se zatím nezačal vůbec prodávat. Chtělo by to trochu víc rozumu při psaní diskuzních příspěvků, ve kterých se vydáváš za někoho jiného.

Jinak pokud dovolíte, tak otázku baterie považuji za vyčerpanou, potom co se vysvětlilo, že motor má alternátor s dostatečným výkonem na veškeré funkce stroje, včetně dobíjení i pohonu motorku postřikovače připojeného zákazníkem a dobíjecí napětí je regulováno. Díky Chobotkovi je navíc naděje, že bude systém, který bude mít baterii, která po roce nepoužívání neztratí nic ze své kapacity a na její dobití po opakovaných startech bude stačit několik desítek vteřin provozu stroje.

K Proximákovi: Pokud jsem to správně pochopil, tak Spagremu se po 90 hodinách provozu přebrousila závlačka, která nebyla dostatečně namazaná, o nenamazaném ložisku nebyla řeč. Nechci tu rozvíjet teorie proč k tomu došlo, protože to nevím, v reklamacích tuto závadu ale nemáme, možná proto, že si to zákazníci opraví sami, aniž by nám dali vědět. Pošleme to jako jednu z konkrétních otázek našim prodejcům a některým zákazníkům, zda měli tento problém.

K defektům pneumatik: není pravda, že pneumatiky jsou všechny stejné, v kvalitě rozdíly jsou, ale propíchnout jde i ta nejdražší a nejkvalitnější a ani speciální pěny na prevenci nebo zalepení defektů nejsou 100%. Existuje řešení, které vypadá nadějně, a to vyplnění celého prostoru pneumatiky hmotou Carpenter Rely T-25. Vyplnění však nelze provést svépomocí a vyplnění jednoho kola výjde na stovky až tisíce korun – podle velikosti. Zákazníkům, kteří stroje používají v místech, kde hrozí časté defekty dáme kontakt na firmu, která provádí plnění touto hmotou a když budou chtít, tak si to tam objednají přímo bez našeho přeprodávání. Možná si to někdo doma na svém stroji vyřešil nějakou poměrně levnou hmotou, budeme vděční za každý námět.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Dakr FD-3

#51 Nový příspěvek od DYK »

Já jsem chybu neudělal a jsem rád, že jsi potvrdil, že sem píšu pravdu. Byl bych ale rád, kdyby ten, kdo mě zná, sem napsal fakt, že bydlím jen kousek od Brna a že vlastně vůbec v ničem nepodnikám, když se mi nevěří. Jak jsem přišel k informacím nemám zapotřebí a ani v úmyslu zde slepičit, to je moje věc, spokojím se s tvrzením, že je to pravda.
Zajímalo by mě dříve uvedené, že baterie použité jsou menší, což je logické, ale stejně drahé jako automobilové protože se jich vyrábí míň. Co je vlastně v FD3 kapacitně za akumulátor? Dyť tato informace je stejně neveřená, jako Marovi poměry a já teda nechápu proč. Rád bych se taky seznámil, podle kapacity akumulátoru, se skutečným rozdílem ceny.
Máro, až se ti odkrví oči, zamysli se nad svejma textama a jestli má firma Dakr takovou to prezentaci tvým pojetím vůbec zapotřebí. Používáš v argumentaci proti mě laciné věty o šedesát let starém stroji, dnes všechno vyrobený v číně a pod. . Já nechci popírat, že nemáš pravdu, konstrukce a koncepce je známá i lety, ale máte to takto komentovat vůbec zapotřebí? Co je špatně? Že to lidem slouží dodnes? Věřím, že to vás tam štve asi nejvíc. Já vůči vám taky nevytahuju, proč měl Dakr v nabídce stroj s převodovkou MTP, proč vůbec a kde to je dnes, proč vůbec se u Vás objevil v nabídce Agzat a kde je dnes? O něčem, co má na sobě napsané HECHT a čínský motor (když ti čína tak vadí) ani nemluvím, ale můžu. Se nemůžete držet toho "svého"? Sice teda nejsem z pro vás konkurenčního prostředí, ale nemlátím kolem sebe jak tonoucí se. Naopak, je z toho jasně patrné, že vám Vari leží těžce v žaludku i navzdory tomu, že takovou subvenci jako Vy nikdy neměli. Ale nestalo se a věřím že ani nestane, aby se kdokoli od nich pouštěl to takového to povídání, tvým způsobem.
Vaše řešení reklamace akumulátoru - blbýho akumulátoru za pár set si myslím, bylo tritní a fakt s někým, kdo nakoupil skoro za sto tisíc velice neprofesionální. Vytřeli jste si se zákazníkem prdel jak medvěd se zajícem. Dobře, omluvil ses a co dál? Je zde pár lidí, co reklamovali i u Vari a bylo jim vyhověno i nad rámec záruky. (popsáno na foru) To jsou totiž ty podstatné rozdíly, které nakonec převažují misky vah a dělají rozdíly. Váš výsledek je, že až po přihlášení se na toto amaterské zájmové forum, výrobní firma zahradní a komunální techniky Dakr se svýma kostruktérama, technologama možná získá povědomí a vyřeší dobíjení tak, jak by to předpokládal každý zákazník. Co to jako má být? Ještě že toho Chobotka zde máme a otevře vám oči. Vám profesionálům. O baterii se ale bude třeba i nadále starat, hlavně při zimní odstávce stroje, bude dobré ji dát "do tepla" a hlidat její stav. Ovšem v sezoně o ní nebude majitel vědět.
PS: málem bych zapomněl, ano kdybych měl FD3 měl bych širší využití, to je pravda.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

chobotek
Příspěvky: 11648
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Dakr FD-3

#52 Nový příspěvek od chobotek »

Nikdy mě příliš nezajímalo, jak komu co (ne)funguje. Kdyby mělo zadání znít "60 startů za hodinu bez poklesu množství uložené energie", pak si myslím, že je technicky řešitelné. Také je technicky řešitelné, aby bylo možné nastartovat stroj po zimní odstávce, zkrátka udělat akumulátor neviditelný. Všechno je jen otázka ceny a ne každý touží po takové funkcionalitě - naštěstí lze snadno škálovat. Pokud má firma Dakr zájem takovou věc řešit a nechá mě udělat několik nedestruktivních testů se strojem, napíšu klasickou nabídku a uvidíme, jak to dopadne. Patenty ani užitné vzory mě nezajímají, pouze zaplacená faktura a spokojený zákazník.

Mimochodem, ani Raptor, ani FD-3 nejsou stroje pro mě ;-)
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Dakr FD-3

#53 Nový příspěvek od Tom »

Jo, to, co se tady napsalo o DYKovi, je pravda. V ničem nepodniká, je to takový strejc :friends: , kterého to akorát baví a dává si jedna a jedna dohromady. Dost o těhle strojích ví. Ohledně toho, Marku, kdo jsi (jste) nebo nejste.... proč to skrývat? Maximálně tady bude nějaký idiot vypisovat, že je to reklama a vůbec. To už tady bylo, i ve vlákně k Šálkovým traktorům. A to tady přímo od výrobce nikdo nepsal. Za mě - je důležité, aby měl výrobce kontakt s provozem a svými zákazníky. Protože tím, že tady nějaká diskuse je, tak vy si z toho můžete vzít dost "k srdci" a v určitých případech ušetřit dost peněz za vývoj inovací. Za vývoj něčeho, co bude slepá ulička. My podnikáme v údržbě zeleně přes dvacet roků. Začínali jsme s hobby mašinama, které tehdy prodejci prohlašovali za vrchol techniky. Nebyla konkurence. Teď je, a ne malá. Vaše stroje bych nazval "poloprofesionální", nebo lépe "základní profesionální". Relativně slušná technika v relativně levném a pevném těle. A to je na tom to důležité. Ten střední trh, je oblast, kde jste, a kde - určitě v nejbližší době - uričtě budete. Postupným vývojem se dá konkurovat i profesionálním mašinám, ale jde o to, jestli to je zapotřebí.... Ono v tom středním trhu, se dá udělat lepší kšeft, jak na profesionální úrovni.
Kdyby tady seděl borec z vývoje Zetoru, a čerpal z toho, co napíšou o nových Zetorech všichni, co ho viděli z vlaku, tak by to bylo kontrakproduktivní. To samé by bylo u té Agrie, Rapidu, Reformu atd. Ale pro Vás je přítomnost na tomto foru výborná, a nejen pro vás, ale i pro uživatele vašich strojů. Mimochodem, dělá pro nás několik subdodavatelů, kteří Dakra mají a jsou s ním dost spokojení, takže jen tak dál 8)
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Uživatelský avatar
Spagre
Příspěvky: 1262
Registrován: sob dub 02, 2011 9:06 pm
Bydliště: Holice u Pardubic

Re: Dakr FD-3

#54 Nový příspěvek od Spagre »

No a já můžu dodat, že jsem za zase za dva dny najezdil asi 15 hodin, z toho 13 hodin první den a nemusel jsem dělat nic jiného než dolejvat benál a jed do postřikovače. Samo, že i pivko do obsluhy :D
Rychle rostoucí dřeviny od A do Z.
Sadba, plantáže na klíč, poradenství...

Karel Dančák - DAKR
Příspěvky: 6
Registrován: sob črc 23, 2016 7:51 am
Bydliště: Vsetín

Re: Dakr FD-3

#55 Nový příspěvek od Karel Dančák - DAKR »

DYKu, když dovolíte vstoupil bych do diskuze s Vámi místo Marka. Dotýkáte se doby, ve které Marek v DAKRu nebyl i záležitostí u kterých nebyl, takže by se k nim obtížně vyjadřoval. Jmenuji se Karel Dančák, jsem jednatelem a spolumajitelem DAKRu a také ten strýček, o čemž jste se zde již s despektem zmiňoval. Jsme skutečně českou rodinnou firmou, máme zájem na její dlouhodobé existenci a naši potomci jsou už do jejího chodu zapojeni, aby byl přechod z generace na generaci plynulý a předali jsme DAKR zdravý a nezadlužený.

Když si chronologicky projdete tuto diskuzi, tak Marek do ní vstoupil veřejně na druhé straně, kde se vyjádřil věcně k jednotlivým technickým věcem, nikoho nenapadal ani neosočoval. Konkrétně zmínil pouze firmu Koepl, kterou ocenil pozitivně. Na to jste reagoval Vy emotivními příspěvky, které zpochybňovaly jeho odpovědi a otevřeně napadaly firmu DAKR. Pokud jsem to pochopil správně, tak jste si jeho obecné poznámky v dalších příspěvcích, sám vztáhnul na firmu VARI, přestože Marek ani jednou ve svých příspěvcích její jméno nepoužil, to jen Vy její jméno podsouváte a dokonce ho osočujete, že VARI napadá a používá proti ní nekalé praktiky, že nám VARI leží v žaludku a podobné nesmysly. Nakonec si každý toto vlákno může přečíst a ověřit si to, tedy alespoň doufám, protože jste naznačil že můžete příspěvky mazat. Naši zaměstnanci mají zakázáno se negativně vyjadřovat ke konkrétním konkurenčním firmám a konkrétním konkurenčním výrobkům a Marek to dodržel. Vy jste zveřejnil některé informace, který z naší firmy získal pouze jediný člověk z VARI a nemá je ani většina našich zaměstnanců. Chtěli jsme oba ukončit vzájemné bodyčeky z minulosti s ohledem na určité závažné okolnosti osobního charakteru, které tu nechci blíže popisovat. Věřím, že nejste tím člověkem a jste skutečně někde od Újezdu u Brna a tyto informace Vám byly sděleny a jen je zveřejňujete, to si klidně ponechejte pro sebe.

O zákazníky ale soupeřme tím, že se budeme snažit o zlepšování svých výrobků, o lepší kvalitu, o lepší servis, ale zfalšované pseudotesty, pseudo odborné články a nekorektní diskusní příspěvky už zde jedna firma dlouhodobě provozuje a není potřeba, aby se k tomu DAKR nebo VARI přidávalo. Tak alespoň prosím nepoužívejme informace získané z těch formálních i neformálních setkání a neosočujte nás z tvrzení, které jsme nevyslovili. S firmou Vari se potkáváme u stejných zákazníků asi nejvíce, protože největší prodejce bubnových sekaček Mountfield oslovuje spíše jiné zákazníky, které ohromí výše slevy a libí se jim, že mají stroj od firmy, kterou zná z televizní reklamy prakticky každý. DAKR s VARI oslovují spíše zákazníky, které zajímá skutečná cena, kterou za stroj zaplatí a pečlivě si srovnávají technické parametry. Je mi ale jasné, že ani jeden z nás nikdy nebude mít podobný monopol jako ČEZ a vždycky konkurenty mít budeme. Nemůžu tvrdit, že by se mi po nich stýskalo anebo bych s nimi chtěl trávit volný čas, ale určitě nám konkurenti neleží v žaludku, ani žádné jiné části těla.

Odpovím na některé Vaše konkrétní konstatování a výjimečně si k tomu povolím použít konkrétní údaje o jiné firmě tím, že použiji veřejně dostupné informace na webu firmy VARI, kterou nám dáváte za vzor. Pokud neustále kritizujete a zpochybňujete, že doporučujeme baterií 1x za tři měsíce dobít, tak firma VARI uvádí v aktuálním návodu k motoru VARI XP 200 (User manuál XP200 (CZ+SK) na straně 16 na konci kapitoly 1.6.3. Vypouštění palivové nádrže a karburátoru následující: „Pokud je motor vybaven baterií pro elektrický startér, dobíjejte baterii během skladování motoru jednou za měsíc.“ Nevybavuji si žádný výrobek VARI s elektrickým startem a baterií (pokud ano předem se omlouvám, neznám detailně celý sortiment), v návodu to asi možná mají protože něco s baterií chystají. Když Vás ale tak rozhořčily tři měsíce v našem případě, tak nyní určitě spustíte diskusní uragán, představte si, že dokonce každý měsíc máte dobíjet baterii, když se strojem nepracujete. Jinak ale na jejich i naši obranu – motory nakupujeme od jejich výrobce včetně regulátoru dobíjení a baterie od výrobce baterií, takže těmi propojovacími dráty toho můžeme pokazit jen velmi málo.

Velmi expresivně jste se vyjádřil o způsobu vyřízení reklamace baterie jednoho našeho zákazníka, kterému jsme nezaslali reklamační protokol a kterému se Marek omluvil. Upozornil jste nás, že ve VARI se reklamace vyřizují podstatně vstřícněji nad rámec záruk. Jistě to potvrdí dlouhá řada zákazníků, které postihl hromadný problém s ucpáním nebo zničením karburátorů na nových strojích s motory Honda GCV 160 a GCV 190 a museli to v záruční době platit, protože v návodu k obsluze těchto motoru je přímo uvedeno: „V závislosti na oblasti, ve které své vybavení používáte, se mohou formule paliva znehodnotit a rychle oxidovat. Znehodnocení a oxidace paliva může nastat už během 30 dní a může způsobit poškození karburátoru anebo palivového systému. V odborném servise si ověřte místní doporučení týkající se uskladnění motoru.“ Vyčištění karburátoru stojí víc než nová baterie stroje DAKR FD-3, nový karburátor nejméně dvojnásobek. Sám mám přitom na sekačce na nízkou trávu tento motor, ale naštěstí 10 let starý, kde ještě neplatily nesmyslné emisní limity. Benzín tam nechávám celou zimu, a nevyjíždím ho ani před uzavřením ventilu přívodu paliva, samozřejmě jsem tam nikdy nelil žádné stabilizační aditivum. S karburátorem jsem nikdy neměl sebemenší problém. Už bych si rád koupil novou sekačku s větším záběrem a většími koly, ale nevyhazuji věci které fungují. Ten starý motor budu muset asi rozbít sekyrou, nebo tam nalít místo benzínu nějaké speciální lepidlo aby se karburátor ucpal, jinak mne motor zřejmě přežije. Opět ale na obranu VARI – oni ten nový inovovaný motor nevyrábí, jeho výrobce jim žádné vady motoru v tomto směru neuzná a tak to oni nemohou uznávat zákazníkům, pokud nechají více než 30 dnů v nádrži benzín bez stabilizačního aditiva. Navíc se obávám, že se brzo k této „emisní dokonalosti“ dopracují i ostatní výrobci motorů, takže i nám se objeví tento problém ve velkém rozsahu. Stroj s ucpaným karburátorem je mimo provoz, na rozdíl od FD-3 bez baterie, ale je to z hlediska možnosti uznávání reklamací stejná situace. Zákazník prostě musí dodržet pokyny výrobce a vzpomínat, jak fungovaly karburátory dříve nebo vykřikovat jak si někdo s někým vytírá něco nepomůže. A pokud by se to jako záruka uznávalo, tak se určitě najde několik chytráků, kteří budou mít v motorech benzín úmyslně celou zimu a na jaře zdarma nový nebo přinejmenším vyčištěný karburátor a při každém třetím ucpání nový stroj, protože by se jednalo o opakovanou závadu.

S velkým opovržením konstatujete, že my s našimi konstruktéry a technology musíme jít na toto amatérské fórum aby nám radili. Ano jdeme a nestydíme se za to. Mezi lidmi je spousta nápadů a námětů a častou najdou řešení na věci, které profesionálové nevyřeší kvůli své provozní slepotě nebo nabubřelosti. A navíc, nikdy stroje nevyzkoušíme tak dokonale, jako někteří zákazníci. Se strojem FD-3 jsme nejezdili po poli stovky hodin s postřikovačem a bránami. A také jsou tu lidé kteří se živí údržbou zeleně nebo těmi postřiky a jsou v tom špičkovými profesionály, mají zkušenosti se stroji od různých výrobců a ví přesně co pro svou práci potřebují, co jim práci usnadní nebo naopak komplikuje.

Pokud bych DYKu odpovídal na Vaše další otázky a narážky ohledně naší nabídky Agzat, MTP, Hecht, atd., tak byste si to pravděpodobně vztahovačně vyložil jako útok na firmu VARI, což nechci. Pokud to ale budete brát tak, že se odpovědím vyhýbám, tak podrobně odpovím.

Ke všem ostatním účastníkům diskuze – děkuji za Vaše příspěvky, pozitivní nás velmi těší, ty negativní už tak ne, ale jsou pro nás cennou zpětnou vazbou, která nás nasměruje k různým vylepšením na našich strojích. K Tomovi tak jak píšete - střední kategorie je naše oblast, ke Spagremu jezděte po poli s postřikovačem i bránami co vydržíte a pište nám, pokud se Vám na stroji cokoliv projeví. Pole je pro nás zatím oblast příliš neoraná, tak nás Vaše zkušenosti hodně zajímají.
K Chobotkovi: zadání úkolu je to co očekává zákazník – akumulátor musí fungovat nejméně čtyři roky za situace kdy se bude stroj používat od května do září v nejrůznějších režimech i s velmi častým startováním, ve zbývajícím čase bude odstaven, a vše musí fungovat bez toho, že bude potřeba baterii dobíjet na externí nabíječce či stroj připojovat k el. síti. Baterii použijte takovou, která je na trhu běžně dostupná, cena baterie by měla být do 1.500 Kč, jinak by nás zákazníci proklínali při nákupu nové baterie, po skončení životnosti původní. Pokud bude potřeba speciální regulátor dobíjení, nebude součástí motoru, ale budeme ho do elektro části instalovat my, protože nejsme schopni donutit výrobce motoru, aby vyráběl a na motor osazoval regulátor cizí konstrukce. Životnost regulátoru by měla být minimálně 15 let, musí odolávat povětrnostním vlivům, zvýšené prašnosti a vibracím. Nabídku k uzavření smlouvy pošlete na e-mail: prodej@dakr.cz . Na dalších technických detailech u upřesnění zadání se domluvíme, zkoušky na stroji Vám umožníme dle Vaší potřeby.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Dakr FD-3

#56 Nový příspěvek od DYK »

Vážený pane Karle Dančáku,
dovolte, abych smazal jeden z Vašich příspěvků. Nějakým nedopatřením je zde dvakrát.
Vím co jsem a kdy napsal a stále si myslím, že "já si nezačal" a Marek to zde moc šťastně "neuchopil", což? Proto jste asi přispěchal na pomoc Vy.
Nemá cenu si donekonečna zde vypisovat vyvracející texty, proto: ano, máte pravdu!!!!
Jen mě mrzí, že si člověk nemůže nikde najít hodnotu předmětného akumulátoru. Chtěl bych si porovnat, jestli tyto baterie jsou stejně drahé jako autobaterie, Jak uvedl Marek, protože se jich vyrábí míň. Nakonec se taky ukázalo a uznávám, že máte Vari "nastudované" víc než já. Já s Markem asi mluvil na Techagru a... přeju Vám pevné zdraví ať máte nad firmou ještě dlouho účinný "dohled". S vámi se dá alespoň rozumně promluvit a víte o čem mluvíte.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Spagre
Příspěvky: 1262
Registrován: sob dub 02, 2011 9:06 pm
Bydliště: Holice u Pardubic

Re: Dakr FD-3

#57 Nový příspěvek od Spagre »

Karel Dančák - DAKR píše:DYKu, když dovolíte vstoupil bych do diskuze s Vámi místo Marka. Dotýkáte se doby, ve které Marek v DAKRu nebyl i záležitostí u kterých nebyl, takže by se k nim obtížně vyjadřoval. Jmenuji se Karel Dančák, jsem jednatelem a spolumajitelem DAKRu a také ten strýček, o čemž jste se zde již s despektem zmiňoval. Jsme skutečně českou rodinnou firmou, máme zájem na její dlouhodobé existenci a naši potomci jsou už do jejího chodu zapojeni, aby byl přechod z generace na generaci plynulý a předali jsme DAKR zdravý a nezadlužený.

Když si chronologicky projdete tuto diskuzi, tak Marek do ní vstoupil veřejně na druhé straně, kde se vyjádřil věcně k jednotlivým technickým věcem, nikoho nenapadal ani neosočoval. Konkrétně zmínil pouze firmu Koepl, kterou ocenil pozitivně. Na to jste reagoval Vy emotivními příspěvky, které zpochybňovaly jeho odpovědi a otevřeně napadaly firmu DAKR. Pokud jsem to pochopil správně, tak jste si jeho obecné poznámky v dalších příspěvcích, sám vztáhnul na firmu VARI, přestože Marek ani jednou ve svých příspěvcích její jméno nepoužil, to jen Vy její jméno podsouváte a dokonce ho osočujete, že VARI napadá a používá proti ní nekalé praktiky, že nám VARI leží v žaludku a podobné nesmysly. Nakonec si každý toto vlákno může přečíst a ověřit si to, tedy alespoň doufám, protože jste naznačil že můžete příspěvky mazat. Naši zaměstnanci mají zakázáno se negativně vyjadřovat ke konkrétním konkurenčním firmám a konkrétním konkurenčním výrobkům a Marek to dodržel. Vy jste zveřejnil některé informace, který z naší firmy získal pouze jediný člověk z VARI a nemá je ani většina našich zaměstnanců. Chtěli jsme oba ukončit vzájemné bodyčeky z minulosti s ohledem na určité závažné okolnosti osobního charakteru, které tu nechci blíže popisovat. Věřím, že nejste tím člověkem a jste skutečně někde od Újezdu u Brna a tyto informace Vám byly sděleny a jen je zveřejňujete, to si klidně ponechejte pro sebe.

O zákazníky ale soupeřme tím, že se budeme snažit o zlepšování svých výrobků, o lepší kvalitu, o lepší servis, ale zfalšované pseudotesty, pseudo odborné články a nekorektní diskusní příspěvky už zde jedna firma dlouhodobě provozuje a není potřeba, aby se k tomu DAKR nebo VARI přidávalo. Tak alespoň prosím nepoužívejme informace získané z těch formálních i neformálních setkání a neosočujte nás z tvrzení, které jsme nevyslovili. S firmou Vari se potkáváme u stejných zákazníků asi nejvíce, protože největší prodejce bubnových sekaček Mountfield oslovuje spíše jiné zákazníky, které ohromí výše slevy a libí se jim, že mají stroj od firmy, kterou zná z televizní reklamy prakticky každý. DAKR s VARI oslovují spíše zákazníky, které zajímá skutečná cena, kterou za stroj zaplatí a pečlivě si srovnávají technické parametry. Je mi ale jasné, že ani jeden z nás nikdy nebude mít podobný monopol jako ČEZ a vždycky konkurenty mít budeme. Nemůžu tvrdit, že by se mi po nich stýskalo anebo bych s nimi chtěl trávit volný čas, ale určitě nám konkurenti neleží v žaludku, ani žádné jiné části těla.

Odpovím na některé Vaše konkrétní konstatování a výjimečně si k tomu povolím použít konkrétní údaje o jiné firmě tím, že použiji veřejně dostupné informace na webu firmy VARI, kterou nám dáváte za vzor. Pokud neustále kritizujete a zpochybňujete, že doporučujeme baterií 1x za tři měsíce dobít, tak firma VARI uvádí v aktuálním návodu k motoru VARI XP 200 (User manuál XP200 (CZ+SK) na straně 16 na konci kapitoly 1.6.3. Vypouštění palivové nádrže a karburátoru následující: „Pokud je motor vybaven baterií pro elektrický startér, dobíjejte baterii během skladování motoru jednou za měsíc.“ Nevybavuji si žádný výrobek VARI s elektrickým startem a baterií (pokud ano předem se omlouvám, neznám detailně celý sortiment), v návodu to asi možná mají protože něco s baterií chystají. Když Vás ale tak rozhořčily tři měsíce v našem případě, tak nyní určitě spustíte diskusní uragán, když každý měsíc máte dobíjet baterii, když se strojem nepracujete. Jinak ale na jejich i naši obranu – motory nakupujeme od jejich výrobce včetně regulátoru dobíjení a baterie od výrobce baterií, takže těmi propojovacími dráty toho můžeme pokazit jen velmi málo.

Velmi expresivně jste se vyjádřil o způsobu vyřízení reklamace baterie jednoho našeho zákazníka, kterému jsme nezaslali reklamační protokol a kterému se Marek omluvil. Upozornil jste nás, že ve VARI se reklamace vyřizují podstatně vstřícněji nad rámec záruk. Jistě to potvrdí dlouhá řada zákazníků, které postihl hromadný problém s ucpáním nebo zničením karburátorů na nových strojích s motory Honda GCV 160 a GCV 190 a museli to v záruční době platit, protože v návodu k obsluze těchto motoru je přímo uvedeno: „V závislosti na oblasti, ve které své vybavení používáte, se mohou formule paliva znehodnotit a rychle oxidovat. Znehodnocení a oxidace paliva může nastat už během 30 dní a může způsobit poškození karburátoru anebo palivového systému. V odborném servise si ověřte místní doporučení týkající se uskladnění motoru.“ Vyčištění karburátoru stojí víc než nová baterie stroje DAKR FD-3, nový karburátor nejméně dvojnásobek. Sám mám přitom na sekačce na nízkou trávu tento motor, ale naštěstí 10 let starý, kde ještě neplatily nesmyslné emisní limity. Benzín tam nechávám celou zimu, a nevyjíždím ho ani před uzavřením ventilu přívodu paliva, samozřejmě jsem tam nikdy nelil žádné stabilizační aditivum. S karburátorem jsem nikdy neměl sebemenší problém. Už bych si rád koupil novou sekačku s větším záběrem a většími koly, ale nevyhazuji věci které fungují. Ten starý motor budu muset asi rozbít sekyrou, nebo tam nalít místo benzínu nějaké speciální lepidlo aby se karburátor ucpal, jinak mne motor zřejmě přežije. Opět ale na obranu VARI – oni ten nový inovovaný motor nevyrábí, jeho výrobce jim žádné vady motoru v tomto směru neuzná a tak to oni nemohou uznávat zákazníkům, pokud nechají více než 30 dnů v nádrži benzín bez stabilizačního aditiva. Navíc se obávám, že se brzo k této „emisní dokonalosti“ dopracují i ostatní výrobci motorů, takže i nám se objeví tento problém ve velkém rozsahu. Stroj s ucpaným karburátorem je mimo provoz, na rozdíl od FD-3 bez baterie, ale je to z hlediska možnosti uznávání reklamací stejná situace. Zákazník prostě musí dodržet pokyny výrobce a vzpomínat, jak fungovaly karburátory dříve nebo vykřikovat jak si někdo s někým vytírá něco nepomůže. A pokud by se to jako záruka uznávalo, tak se určitě najde několik chytráků, kteří budou mít v motorech benzín úmyslně celou zimu a na jaře zdarma nový nebo přinejmenším vyčištěný karburátor a při každém třetím ucpání nový stroj, protože by se jednalo o opakovanou závadu.

S velkým opovržením konstatujete, že my s našimi konstruktéry a technology musíme jít na toto amatérské fórum aby nám radili. Ano jdeme a nestydíme se za to. Mezi lidmi je spousta nápadů a námětů a častou najdou řešení na věci, které profesionálové nevyřeší kvůli své provozní slepotě nebo nabubřelosti. A navíc, nikdy stroje nevyzkoušíme tak dokonale, jako někteří zákazníci. Se strojem FD-3 jsme nejezdili po poli stovky hodin s postřikovačem a bránami. A také jsou tu lidé kteří se živí údržbou zeleně nebo těmi postřiky a jsou v tom špičkovými profesionály, mají zkušenosti se stroji od různých výrobců a ví přesně co pro svou práci potřebují, co jim práci usnadní nebo naopak komplikuje.

Pokud bych DYKu odpovídal na Vaše další otázky a narážky ohledně naší nabídky Agzat, MTP, Hecht, atd., tak byste si to pravděpodobně vztahovačně vyložil jako útok na firmu VARI, což nechci. Pokud to ale budete brát tak, že se odpovědím vyhýbám, tak vysvětlím.

Ke všem ostatním účastníkům diskuze – děkuji za Vaše příspěvky, pozitivní nás velmi těší, ty negativní už tak ne, ale jsou pro nás cennou zpětnou vazbou, která nás nasměruje k různým vylepšením na našich strojích. K Tomovi tak jak píšete - střední kategorie je naše oblast, ke Spagremu jezděte po poli s postřikovačem i bránami co vydrží Vaše tělo a pište nám, pokud se Vám na stroji cokoliv projeví. Pole je pro nás zatím oblast příliš neoraná, tak nás Vaše zkušenosti hodně zajímají.
K Chobotkovi: zadání úkolu je to co očekává zákazník – akumulátor musí fungovat nejméně čtyři roky za situace kdy se bude stroj používat od května do září v nejrůznějších režimech i s velmi častým startováním, ve zbývajícím čase bude odstaven, a vše musí fungovat bez toho, že bude potřeba baterii dobíjet na externí nabíječce či stroj připojovat k el. síti. Baterii použijte takovou, která je na trhu běžně dostupná, cena baterie by měla být do 1.500 Kč, jinak by nás zákazníci proklínali při nákupu nové baterie, po skončení životnosti původní. Pokud bude potřeba speciální regulátor dobíjení, nebude součástí motoru, ale budeme ho do elektro části instalovat my, protože nejsme schopni donutit výrobce motoru, aby vyráběl a na motor osazoval regulátor cizí konstrukce. Životnost regulátoru by měla být minimálně 15 let, musí odolávat povětrnostním vlivům, zvýšené prašnosti a vibracím. Nabídku k uzavření smlouvy pošlete na e-mail: prodej@dakr.cz . Na dalších technických detailech u upřesnění zadání se domluvíme, zkoušky na stroji Vám umožníme dle Vaší potřeby.
Dobrý den,

věřím, že jsem jeden z mála uživatelů, kteří mají stroj čistě na profesionální použití, co se orné půdy týče. Asi jste si i přečetl mé minulé příspěvky a jste si vědom, které (drobné) problémy mne potkaly. Myslím, že jediný vážný je s tím startováním klíčkem. Netuším, jak bych toto mohl ovlivnit a proto si to nepřikládám za vinu. Každopádně ostatní "závady" jdou na místě opravit i odborníkem na sdělovací technologie, tudíž mnou :smich: , i když jsem nikdy před tím moc zemědělských strojů neužíval. Jestli si vzpomínáte, když jsem Vám 9.12.2015 psal email (Petr Špatenka), sám jsem netušil jestli bude stroj pro mé použití ideální. Dnes si jsem jist, že i skrze pár vychytávek je. Hlavně ten deštník nad hlavou :smich: Samozřejmě mám na mysli překvapivě pohodlnou sedačku s dobrou manévrovací schopností, pohodlím i bez polštářku a již zmíněnou plynulou změnu rychlosti. Ta je pro mne asi nejdůležitější.
Stroj užívám pouze s již zmíněným postřikovačem a troufám si říct, že je to pro něj minimální zátěž. Proto jsem také zvolil slabší variantu motoru. Postřikovač je totiž pasivní. Věřím, že i tato komponenta by mohla být dalším rozšířením pro Vaše portfolio příslušenství i když není vyráběná Vaší firmou. Letos s tímto JEDNÍM strojem obhospodařujeme cca 26 hektarů a to každou plochu třikrát. Celkem to tedy znamená najet nějakých 800 km. I proto jezdím od svítání do soumraku a bohužel jsem limitován světlem a né tělem. Jinak bych si rád souboj se strojem rozdal :typek:

Poprvé projeté řádky
Obrázek

Řádky projete mašinou po měsíci
Obrázek
Rychle rostoucí dřeviny od A do Z.
Sadba, plantáže na klíč, poradenství...

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Dakr FD-3

#58 Nový příspěvek od DYK »

Prosím tě, nemůžeš mě napsat alespoň ty, nebo zetor15 co je tam za akumulátor, když je to tak tajný?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5608
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Dakr FD-3

#59 Nový příspěvek od thovt »

Napovím podívej se na straky výrobce motoru tam je doporučený typ.

PS: Mám baterii už 10let stalé fukční značku nebudu jmenovat technologie je gelová stačí ji udržovat 3 mA, mimo sezonu.

Uživatelský avatar
teslanicola
Příspěvky: 80
Registrován: pon bře 09, 2015 8:57 pm
Bydliště: poprad

Re: Dakr FD-3

#60 Nový příspěvek od teslanicola »

Viem ze budem :OT: ale nemožem odolat, kedze tu mame pana Karla z Dakru. Som agzatak, teda mam motorovu jednotku s odstredivou spojkou 120 mm. V ponuke Dakru je stavebnice panter RSZ - podvozok urceny na pripojenie dakr adapterov a motora agzat. Tu je moja otazka: ma to spiatočku ?

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“