GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo
Moderátor: DYK
Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo
Otevřel jsem vnitřní diskusi na téma připojení lištové sekačky z VARI
http://www.vari.cz/katalog/stavebnicovy ... 20/cp:507/
na mou Gravely. Jediné co Gravely chybí je uzávěrka redukce a určitě ji nebudu dodělávat. Trochu jsem to tu probral s místními uživateli různých lištových strojků a pro mou potřebu sekat chraněná místa rychleji než křoviňákem jsem se rozhodl pro spojení těchto dvou součástí na letošní sezónu
poslední impuls byl nedávný můj noční sen, kde jsem tuto kombinaci testoval na svých loukách
otáčky PTO jsem pro VARI i Gravely podobné (Gravely točí o něco víc, ale jde to regulovat motorem poměrně slušně), pojezdová rychlost je u mě od půl do 2 mílí/hod čili dobré
jen potřebuju vyřešit, kdo mi vyrobí vnitřní šestihran na PTO z Gravely, vnitřní průměr cca 20-22mm
http://www.vari.cz/katalog/stavebnicovy ... 20/cp:507/
na mou Gravely. Jediné co Gravely chybí je uzávěrka redukce a určitě ji nebudu dodělávat. Trochu jsem to tu probral s místními uživateli různých lištových strojků a pro mou potřebu sekat chraněná místa rychleji než křoviňákem jsem se rozhodl pro spojení těchto dvou součástí na letošní sezónu
poslední impuls byl nedávný můj noční sen, kde jsem tuto kombinaci testoval na svých loukách
otáčky PTO jsem pro VARI i Gravely podobné (Gravely točí o něco víc, ale jde to regulovat motorem poměrně slušně), pojezdová rychlost je u mě od půl do 2 mílí/hod čili dobré
jen potřebuju vyřešit, kdo mi vyrobí vnitřní šestihran na PTO z Gravely, vnitřní průměr cca 20-22mm
Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo
Tak je to v pořádku. Už se mi konečně zcela rozbil ruční startovací mechanismus na čínském motoru. Zlobilo to už na podzim, ale dnes to kleklo úplně. Ještě jsem do toho nelezl, ale na podzim to bylo uvnitř vytahaný s vůlema. Šňůrka se prodřela hned z kraje. Až si říkám ať už se ten motor konečně rozpadne, abych mohl mít důvod sáhnout po Hondě
Shodou náhod, jsem musel pořídit ruční travní válec, Fiskars nebyl nikde skladem, tak jsem sáhl po Hechtu....no složil jsem ho, ale je to takový dodělej doma.
Řeším rotační benz. sekačku, tak jsem schválně okukoval u Hechtu, no na první pohled to vypadá dobře, ale nakonec sáhnu po profi John Deere, akorát ta cena skorem 50tis mi trochu drásá srdce, ale kdo chce mít profi výsledky, musí mít profi nářadí, jinak to nejde.
Takže čínu fakt ne, pokud možno nikdy. Se zájmem sleduju téma dong feng a jiných čínských malotraktorů a nevěřícně kroutím hlavou....no asi to funguje....nějak.
Shodou náhod, jsem musel pořídit ruční travní válec, Fiskars nebyl nikde skladem, tak jsem sáhl po Hechtu....no složil jsem ho, ale je to takový dodělej doma.
Řeším rotační benz. sekačku, tak jsem schválně okukoval u Hechtu, no na první pohled to vypadá dobře, ale nakonec sáhnu po profi John Deere, akorát ta cena skorem 50tis mi trochu drásá srdce, ale kdo chce mít profi výsledky, musí mít profi nářadí, jinak to nejde.
Takže čínu fakt ne, pokud možno nikdy. Se zájmem sleduju téma dong feng a jiných čínských malotraktorů a nevěřícně kroutím hlavou....no asi to funguje....nějak.
Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo
Přidám alespoň fotky nedávného sázení brambor mezi RRD. Rotační pluh je absolutně super zařízení pro plochy do 1000m2 na velmi rychlou přípravu půdy pro pěstování. Na brambory je to též použitelný, samozřejmě nemůže to rychlostí konkurovat strojnímu sázení.
S vrtulí to projedu tam/zpět, udelám korýtko, umístím brambory, vrtulí tam zpět zaházím, někdy jedu dvakrát a je to. Dal jsem takhle do země 100kg sadby. Samozřejmě se musí dávat pozor aby obsluha nevjela vrtulí do sadby.
Motor má naběháno asi 40mth a začínají se z něj ozývat divné zvuky, dost často mě při ručním startu kope na druhou stranu - asi by to chtělo podívat na ventily, předpokládám, že vše tam uvnitř bude z másla. Ruční start jsem rozebral, kladívkem pobouchal vyběhaný části, složil a funguje to tak na 30%.
Kdybych věděl, jak bude Gravely po GO fungovat, šel bych rovnou do normálního motoru. Ale chybama se člověk učí.
S vrtulí to projedu tam/zpět, udelám korýtko, umístím brambory, vrtulí tam zpět zaházím, někdy jedu dvakrát a je to. Dal jsem takhle do země 100kg sadby. Samozřejmě se musí dávat pozor aby obsluha nevjela vrtulí do sadby.
Motor má naběháno asi 40mth a začínají se z něj ozývat divné zvuky, dost často mě při ručním startu kope na druhou stranu - asi by to chtělo podívat na ventily, předpokládám, že vše tam uvnitř bude z másla. Ruční start jsem rozebral, kladívkem pobouchal vyběhaný části, složil a funguje to tak na 30%.
Kdybych věděl, jak bude Gravely po GO fungovat, šel bych rovnou do normálního motoru. Ale chybama se člověk učí.
- druzstevnik
- Příspěvky: 98
- Registrován: stř kvě 29, 2013 9:53 am
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo
Ahoj,
zapomněl jsem si dát tvé vlákno do sledování a až teď jsem jej znovu nalezl. Moc díky za popis a fotky toho rotačního pluhu. Láká mně to čím dál tím víc, tak uvidím co s tím. Jinak zajímavé poznatky s motorem lifan. Já mám na mém čiňanovi od Kaxlu zatím nalítáno 23mh a motor se tváří ok, tak uvidím. Pravda, že jezdí jen s vozíkem a "mulčovačem" žtr-62 takže tak na prdel nedostává. Spíš mě trápí nádrž, ať dělám co dělám, pořád z pod víčka uprskává benzín. Podle mně je hrdlo moc nízké a při pojezdu se benzín natlakuje a pak lítá odvzdušněním víčka ven.
Tož tak. Budu držet palce ať stroj funguje dál v pořádku a bez problémů a dělá ti jen radost.
zapomněl jsem si dát tvé vlákno do sledování a až teď jsem jej znovu nalezl. Moc díky za popis a fotky toho rotačního pluhu. Láká mně to čím dál tím víc, tak uvidím co s tím. Jinak zajímavé poznatky s motorem lifan. Já mám na mém čiňanovi od Kaxlu zatím nalítáno 23mh a motor se tváří ok, tak uvidím. Pravda, že jezdí jen s vozíkem a "mulčovačem" žtr-62 takže tak na prdel nedostává. Spíš mě trápí nádrž, ať dělám co dělám, pořád z pod víčka uprskává benzín. Podle mně je hrdlo moc nízké a při pojezdu se benzín natlakuje a pak lítá odvzdušněním víčka ven.
Tož tak. Budu držet palce ať stroj funguje dál v pořádku a bez problémů a dělá ti jen radost.
MF70+ŽTR-61+FS-75+pluh+prstová lišta 140+bezprstá lišta 120+vozík
Do ženské, do melounu a do enefy nevidíš...
Do ženské, do melounu a do enefy nevidíš...
Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo
Ještě doplním, že když jsem včera oral vrtulí u známých asi 1100m2 trvalo mi to cca 4mth, půlka plochy bylo pole s minimem plevele a navrchu mulč z listí takže pod tím poměrně měkký a vlhký, druhá půlka bylo pole už zarostlý plevelem, suchý a oraný mou vrtulí vloni touhle dobou. Někde jsem se dostal hluboko 15cm, jinde tak 10-12. Když je fakt dobrá půda, jde to těch 15-20cm hluboko.
Kdyby mi v polovině práce nazačal týct benzín z karburátoru tak bych vám i řekl spotřebu paliva, ale takhle, když se mi celá nádrž vycamrala kdoví kde těžko říct. Karbec jsem v polích rozebral za účelem zjištění stavu těsnění, nenašel problém, složil a netěsnilo, rozebral podíval, nic nenašel, složil a těsnilo. Že by teda jako byly povolený matičky na karbecu to bych teda jako neřek. Kdoví ví.
Jinak motor mi příjde strašně hlučný, ale nemám porovnání s origálem GX200, mám akorát GCV190 na mulčovači a GX390 v japonci. Právě jsem koukal, že Kipor má v akci za dobrý peníz ty svoje malý benzíny.
Takže za mě stále platí že rotační pluh je fakt super na tyhle malý plochy...prostě Emerika
Kdyby mi v polovině práce nazačal týct benzín z karburátoru tak bych vám i řekl spotřebu paliva, ale takhle, když se mi celá nádrž vycamrala kdoví kde těžko říct. Karbec jsem v polích rozebral za účelem zjištění stavu těsnění, nenašel problém, složil a netěsnilo, rozebral podíval, nic nenašel, složil a těsnilo. Že by teda jako byly povolený matičky na karbecu to bych teda jako neřek. Kdoví ví.
Jinak motor mi příjde strašně hlučný, ale nemám porovnání s origálem GX200, mám akorát GCV190 na mulčovači a GX390 v japonci. Právě jsem koukal, že Kipor má v akci za dobrý peníz ty svoje malý benzíny.
Takže za mě stále platí že rotační pluh je fakt super na tyhle malý plochy...prostě Emerika
Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo
dnes jsem přitáhl tuto:
https://dum.bazos.cz/inzerat/68684287/Gravely.php
Hledal jsem totiž konkrétní díl na Gravely abych mohl udělat jiné rozumnější PTO, tak jsem přitáhl tohle torzo v domnění, že uvnitř ten konkrétní díl najdu, jinak budu mít plno koleček do zásoby, za tu cenu, neber to. Furt lepší než mít jedno kolečko ze států za min. dvojnásobnou cenu tohodle vraku.
O vraku jsem věděl už dlouho, ale málem bych na něj zapomněl, nakonec si cestu ke mně našel, i proto, že byl levný, 20km ode mě a od prodejce jménem Radomil Krásný - no neberte to!
Chystám se totiž zaútočit na bezprsté lištové sečení, pokud to bude fungovat, konečně Gravely dopřeju pořádný motor, s tím číňanem jsou samé trable - úniky oleje, občas něco praskne, ulomí se.......natočeno je asi 50mth.....ale chytá nabrnk.
https://dum.bazos.cz/inzerat/68684287/Gravely.php
Hledal jsem totiž konkrétní díl na Gravely abych mohl udělat jiné rozumnější PTO, tak jsem přitáhl tohle torzo v domnění, že uvnitř ten konkrétní díl najdu, jinak budu mít plno koleček do zásoby, za tu cenu, neber to. Furt lepší než mít jedno kolečko ze států za min. dvojnásobnou cenu tohodle vraku.
O vraku jsem věděl už dlouho, ale málem bych na něj zapomněl, nakonec si cestu ke mně našel, i proto, že byl levný, 20km ode mě a od prodejce jménem Radomil Krásný - no neberte to!
Chystám se totiž zaútočit na bezprsté lištové sečení, pokud to bude fungovat, konečně Gravely dopřeju pořádný motor, s tím číňanem jsou samé trable - úniky oleje, občas něco praskne, ulomí se.......natočeno je asi 50mth.....ale chytá nabrnk.
Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo
Jo, tak pro tebe jako majitele funkčního stroje, tento zdroj ND asi k něčemu bude. Když nic, tak co je doma se posere a z toho toho bude doma celkem dost, takže se eliminuje počet možností co doma není.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo
Když už jim ve státech něco prasklo, tak to byly planetový kolečka, resp jejich držáky/kroužky/unašeče - nevím jak to nazvat.
Mám v zásobách i ten přední litinovej díl kde z toho leze PTO (děkuji Chobotku), pak už jen nechat si poslat ze států vhodný kolečka a druhá převodovka je na světě, ale to nechám teprve uzrát, asi ani tuhle kuchat nebudu a ten konkrétní díl si nakonec nechám poslat ze států.
Já se svou Gravely jsem jasný důkaz toho, jak to chodí s náhradními díly pro exotické stroje. Brrrrr
Mám v zásobách i ten přední litinovej díl kde z toho leze PTO (děkuji Chobotku), pak už jen nechat si poslat ze států vhodný kolečka a druhá převodovka je na světě, ale to nechám teprve uzrát, asi ani tuhle kuchat nebudu a ten konkrétní díl si nakonec nechám poslat ze států.
Já se svou Gravely jsem jasný důkaz toho, jak to chodí s náhradními díly pro exotické stroje. Brrrrr
Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo
něco o vraku:
http://gtgravelyparts.com/serialnumbers.html
model L (max 4 mph), tedy dvakrát rychlejší než ten můj, čili jak to bude s ozubenými kolečky na náhradní díly kdo ví , podle webu ročník 1946
motor se samozřejmě nedočí, střeva jsou trochu orezlý, nic pěkného, oživovat to nemá smysl, ještě k tomu byly řidítka s nádrží a pákama a dva disky
jestli má smysl uvažovat o dvojmontáži to nevím, do podmáčenek s tím moc nepojedu, naopak jsem uvažoval o kovových kolech s trny, jako mají např. rakušáci, protože svahy mám
takže jsem spustil akci roubujeme na to bezprstou lištovku z MF 70, teoreticky už to mám poskládaný, zbývá jen ta praktická část......a jestli se to osvědčí, pak mě čeká ten motor, zvolit Hondu GX říká pragmatika, ale copak můžu dát na emerický stroj japonský motor..zase by to v Pacifiku vřelo...Brigs má zase krapet jiný průměr hřídele z motoru.......
co se výkonu týče, zůstanu věrný těm cca 6HP
http://gtgravelyparts.com/serialnumbers.html
model L (max 4 mph), tedy dvakrát rychlejší než ten můj, čili jak to bude s ozubenými kolečky na náhradní díly kdo ví , podle webu ročník 1946
motor se samozřejmě nedočí, střeva jsou trochu orezlý, nic pěkného, oživovat to nemá smysl, ještě k tomu byly řidítka s nádrží a pákama a dva disky
jestli má smysl uvažovat o dvojmontáži to nevím, do podmáčenek s tím moc nepojedu, naopak jsem uvažoval o kovových kolech s trny, jako mají např. rakušáci, protože svahy mám
takže jsem spustil akci roubujeme na to bezprstou lištovku z MF 70, teoreticky už to mám poskládaný, zbývá jen ta praktická část......a jestli se to osvědčí, pak mě čeká ten motor, zvolit Hondu GX říká pragmatika, ale copak můžu dát na emerický stroj japonský motor..zase by to v Pacifiku vřelo...Brigs má zase krapet jiný průměr hřídele z motoru.......
co se výkonu týče, zůstanu věrný těm cca 6HP
Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo
ehm.......tak ti nevím.....
nechal jsem vyrobit vnitřní vehementy abych spojil vývod z PTO Gravely a přívod na náhon kosy MF70, jejichž fotky snad dodám časem, tam je vše ok
pak jsem poměrně slušně odfláknul vnější vehement na spojení, omylem uříznul trubku o 2cm kratší, ale už jsem to tak nechal (chyba která mě bude nadále doprovázet), povařil to a dneska slavnostně spojil náhon kosy MF 70 s Gravely LS
náhon kosy má cca 20kg (co má lišta zatím nevím) a co se týče vyváženosti je to snesitelný, originál na Gravely má taky nějak tak kupodivu, ale je o něco menší
ovšem......při běhu motoru na "půl plynu", připnutém náhonu.......no na jedničku to ještě jde, ale na dvojku....to je na konci řidítek masakr, to sem se klepal až na patách, jednička je rychlost cca 2.5km/h a dvojka 5km/h - obojí na plnej plyn, otáčky PTO teď z hlavy nevím, ale zhruba 700-1400, hledal jsem na webu a našel že lišta (dvojitá) má běhat do 1500kmitů/min - kdyžtak mě opravte
no uvidíme až k tomu připojím lištu, jestli se to trochu zklidní, mohlo by......než něco někde praskne....zatím z toho mám takové smíšené pocity, no a jestli to bude fungovat a nevytřese mi to duši z těla, tak tu přírubu předělám na masivnější
měl bych se asi raději preventivně dívat po nějakých profi strojích s lištou, nejlépe takových, co nestojí jak nový auto....anebo slavnou busatisku za Kyklopa.....hm.....
no čas ukáže.....
nechal jsem vyrobit vnitřní vehementy abych spojil vývod z PTO Gravely a přívod na náhon kosy MF70, jejichž fotky snad dodám časem, tam je vše ok
pak jsem poměrně slušně odfláknul vnější vehement na spojení, omylem uříznul trubku o 2cm kratší, ale už jsem to tak nechal (chyba která mě bude nadále doprovázet), povařil to a dneska slavnostně spojil náhon kosy MF 70 s Gravely LS
náhon kosy má cca 20kg (co má lišta zatím nevím) a co se týče vyváženosti je to snesitelný, originál na Gravely má taky nějak tak kupodivu, ale je o něco menší
ovšem......při běhu motoru na "půl plynu", připnutém náhonu.......no na jedničku to ještě jde, ale na dvojku....to je na konci řidítek masakr, to sem se klepal až na patách, jednička je rychlost cca 2.5km/h a dvojka 5km/h - obojí na plnej plyn, otáčky PTO teď z hlavy nevím, ale zhruba 700-1400, hledal jsem na webu a našel že lišta (dvojitá) má běhat do 1500kmitů/min - kdyžtak mě opravte
no uvidíme až k tomu připojím lištu, jestli se to trochu zklidní, mohlo by......než něco někde praskne....zatím z toho mám takové smíšené pocity, no a jestli to bude fungovat a nevytřese mi to duši z těla, tak tu přírubu předělám na masivnější
měl bych se asi raději preventivně dívat po nějakých profi strojích s lištou, nejlépe takových, co nestojí jak nový auto....anebo slavnou busatisku za Kyklopa.....hm.....
no čas ukáže.....
Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo
Otáčky požadované sekačkou jsou totožné s otáčkami, které dá fréza? To udělá taky hodně. Případně i správné nastavení lišty. Takové ty přidržovací packy.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo
otáčky jsou úplně na hraně, takže motor běží na volnoběh
proti je asi poměrně masivní lištová převodka a její poměrně velká vzdálenost od kol
potřeboval bych to vyzkoušet někde na louce, až skončí období dešťů
se střihem jsem abs spokojen, ale ty vibrace jsou nesnesitelný....no dobře mi tak
proti je asi poměrně masivní lištová převodka a její poměrně velká vzdálenost od kol
potřeboval bych to vyzkoušet někde na louce, až skončí období dešťů
se střihem jsem abs spokojen, ale ty vibrace jsou nesnesitelný....no dobře mi tak
Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo
Tož......cestou pokus/omyl se prokousávám k cíli......narozdíl od MF mám řidítka přidělaný na dvou místech, u PTO a u motoru. Tak jsem dal u motoru silentbloky, zlepšilo se to. Seřídil a pořádně promazal lištu. Jelikož se mi povolovala kosa v uchycení spodní kosa/držák kosy tak jsem dal šroub/matka skrz držák a ne jen šroub do držáku. Dotáhl vše co bylo volný a vyrazil na krátkou "jízdu". Jako dobrý, ono cokoli bude lepší než křoviňák. Při pracovních otáčkách velmi výrazně klesnou vybrace stroje. Pochůzná rychlost je cca 2-2,5km/h což je optimální. Motor 5,5HP s tím nemá žádný problém.
Celou sestavu tedy posílám do dalšího levelu a tím je výměna předního dílu/krytu PTO na Gravely, ten původní mám prasklý a netěsní, nový jsem si nechal před lety poslat Chobotkem z USA. Doplním o táhlo ovl. PTO a pokud situace vyžáda, doplním o další pneu na stav: tupláky.
Zatím mě tyhle pokusy s lištou stály asi 12tis za matroš....tak snad to dobře dopadne....a brzo přidám "videjo".
Celou sestavu tedy posílám do dalšího levelu a tím je výměna předního dílu/krytu PTO na Gravely, ten původní mám prasklý a netěsní, nový jsem si nechal před lety poslat Chobotkem z USA. Doplním o táhlo ovl. PTO a pokud situace vyžáda, doplním o další pneu na stav: tupláky.
Zatím mě tyhle pokusy s lištou stály asi 12tis za matroš....tak snad to dobře dopadne....a brzo přidám "videjo".
Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo
V rámci údržby (tý čínský srágory) jsem kouknul na ventily.....když tu někde někdo ukazoval vy plastový ozubený kolečka rozvodů a podobně.....protože mi to kopalo do šňůry při startování....ventily samozřejmě mimo, po seřízení se startuje jak má.
Výfuk 0.20mm sání 0.15mm jak praví návod Honda GX 200 a asi je lepší to dělat v rámci výměny oleje á 20 mth.
Během testování lišty mi z toho zase tekl od karbecu benzín, po několikerém rozebrání bez zjevné závady se to opravilo samo. Asi to bude nějaký znamení....
Lištu prodávám a končím s experimenty, neb stroj se s lištou strašně klepal, absence uzávěrky diferáku způsobovala že mi to v kopcích jelo kam chtělo, ale jak jsem psal jinde, lišta sekala velmi krásně a budu se jí dál držet.
Výfuk 0.20mm sání 0.15mm jak praví návod Honda GX 200 a asi je lepší to dělat v rámci výměny oleje á 20 mth.
Během testování lišty mi z toho zase tekl od karbecu benzín, po několikerém rozebrání bez zjevné závady se to opravilo samo. Asi to bude nějaký znamení....
Lištu prodávám a končím s experimenty, neb stroj se s lištou strašně klepal, absence uzávěrky diferáku způsobovala že mi to v kopcích jelo kam chtělo, ale jak jsem psal jinde, lišta sekala velmi krásně a budu se jí dál držet.