pradil by ste my s tym zapojenim plyno a zapojenie starovania ?chcem tam dat aj neake predne svetlolibec77 píše:Ano pořád funguje bez problémů.
motor SV-200 ES
Moderátor: DYK
Re: motor SV-200 ES
Re: motor SV-200 ES
Dobrý den. Jak se Vám osvědčilo používání motoru ze sekačky v sestavě VARI po delším používání?
Re: motor SV-200 ES
Četl jsem celou debatu ohledně použití motoru ze sekačky do sestavy VARI. Na základě uvedeného si neumím udělat jasnou představu, jestli to možné je nebo ne. Pokud bych vzal v potaz teoretické argumenty, tak jasně vyhrává DYKův názor. V případě praktického popisu přestavby se mi jeví libecova přestavba reálná. Ale asi je to dáno i tím, že vlastním jednu přebytečnou motorovou jednotku HONDA GCV 160 model GJAAE z rotační sekačky a přemýšlím, jestli by tato motorová jednotka šla použít, až mi odejde na mojí Teře starý dvoutaktní JIKOV. Oficiální prodejce VARI mi psal, že to nejde kvůli délce klikové hřídele, ale když jsem tady na fóru viděl několik fachmanů, jak si tu vyrábí mulčoače, rotavátory a pod. svépomocí, tak jsem si říkal, jestli už někdo nevyšlapal cestičku poznání a nevymyslel přírubu pro motory ze sekačky tak, aby šly použít s řídítky a spojkou 80 mm na převodové skříně T-20 nebo DSK.
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: motor SV-200 ES
Nejde ani tak o typ motoru, ale spíš o jeho vercajk kolem. GJAAE je tovární typizace, GCV 160 obchodní označení. U sekaček je na ,,polomotor", chceme-li to tak nazvat (myslím tím celý odlitek motoru s vestavěnou klikou, rozvody a uzavřený šikmým spodním víkem), naroubovaný jiný vercajk než na provedení pro Vari systém. Skoro si dovolím napsat, že přestavba sekačkový GCV 160 na traktorovou GCV 160 je z pohledu financí nesmysl, protože musíš vyměnit karbec, přidat jeho mechanický ovládání a hlavně vyměnit taky setrvák, vyhodit brzdu motoru a změnit způsob ,,chcípání". Je to tolik drobností najednou, že by ses možná blížil ceně za novej motor. A to nemluvím o tom, že výrobce sekačky si to může objednávat s hřídelí v jiný specifikaci, takže seš prakticky v koncích. Nakonec, po hledání specifikací tomu tak opravdu je - sekačka Mountfield SP 535 HW 4S (na šasi GGP NTL 534 W TR) je osazovaný motorem Honda GCV 160 s hřídelí ve specifikaci S4, to znamená průměr 25 mm. Vari osazuje svojí pohonnou jednotku motorem GCV 160 s hřídelí v provedení N2, a to je tedy průměr hřídele na výstupu 22,2 mm. Ve VARI tedy opravdu vyřkli pravdu.
Re: motor SV-200 ES
For Jarda Malich
Díky moc za perfektní a vyčerpávající odpověď. Je to přesně tak jak říkáš Musím se tedy spokojit s tím, že pokud JIKOV odejde, tak ho nechám zgenerálkovat
Díky moc za perfektní a vyčerpávající odpověď. Je to přesně tak jak říkáš Musím se tedy spokojit s tím, že pokud JIKOV odejde, tak ho nechám zgenerálkovat
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: motor SV-200 ES
To už bych raději šel cestou výměny na ,,ekodotaci". Mají jak GCV 160, tak XP200. Se čtyřtaktem je práce taková víc user friendly. Žádný míchání oleje do benzínu, nemluvě o větší síle motoru a snazším startování. Já si výměnou motoru 2T za 4T prošel před dvěma roky a nemůžu si to vynachválit....
- Atlan
- Příspěvky: 9580
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor SV-200 ES
Jedina vyhoda dvojtaktu je ta ze zvlada troska vecsi naklon inak nic.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: motor SV-200 ES
Jo, jenže ona v tom lítá i DSK 316 tam by se záměnou motoru mohl být problém. Ale on by byl i kdyby tam šel motor ze sekačky a možná o to víc, protože tento motor je nastaven na nižší otáčky než motory Vari.
Já jsem chtěl k tomu označení GJAAE i výrobní číslo abych zjistil, úplně přesně co ten motor na sobě má nebo nemá, jakou kliku apod. nedostal jsem ho, tak jsem příspěvek smazal a je mi to jedno. Jen doplním, že nevím o nikom, kdo by si vyráběl spodní přírubu motoru.
Já jsem chtěl k tomu označení GJAAE i výrobní číslo abych zjistil, úplně přesně co ten motor na sobě má nebo nemá, jakou kliku apod. nedostal jsem ho, tak jsem příspěvek smazal a je mi to jedno. Jen doplním, že nevím o nikom, kdo by si vyráběl spodní přírubu motoru.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: motor SV-200 ES
Jo DYKu, máš pravdu, že DSK-316 a její výstupní otáčky jsou ,,důležitým aspektem". Tak samozřejmě, že to člověk musí brát při výměně motoru v potaz, nakonec ušetřený prachy může šikovně investovat i do nový převodovky, která je se šrotovným lacinější a hlavně má proti starším typům pár podstatných vylepšení.
Re: motor SV-200 ES
For DYK
Ahoj. Promiň, že jsem nepochopil Tvůj příspěvek. Vyložil jsem si to tak, že přesnou specifikaci motoru zjistím podle toho následného číslování za kodem GJAAE. Zkoušel jsem si informace dohledat na internetu, ale tam jsem bohužel nic nenašel. Vůbec jsem si nemyslel, že by mi to někdo vyhledával sám. Pokud teda máš tu možnost zkouknout specifikaci motoru podle typového označení, tak budu rád. Celé označení, co jsem našel na bloku a na štítku, je toto: GJAAE-1783582 (papírový štítek:GCV160E A2G9NH1)
Ahoj. Promiň, že jsem nepochopil Tvůj příspěvek. Vyložil jsem si to tak, že přesnou specifikaci motoru zjistím podle toho následného číslování za kodem GJAAE. Zkoušel jsem si informace dohledat na internetu, ale tam jsem bohužel nic nenašel. Vůbec jsem si nemyslel, že by mi to někdo vyhledával sám. Pokud teda máš tu možnost zkouknout specifikaci motoru podle typového označení, tak budu rád. Celé označení, co jsem našel na bloku a na štítku, je toto: GJAAE-1783582 (papírový štítek:GCV160E A2G9NH1)
Re: motor SV-200 ES
Podívej, je to úplně jednoduchý. Když si vyhledáš na stránkách Mounfieldu tu tvoji sekačku a klikneš na ND, najdeš tam několik unašečů nožů s řemenicí, podle roků ale vždy na průměr hřídele 25mm. Lze se tedy důvodně domnívat, že totéž máš na motoru i Ty. Dál není o čem. V tomto případě nemusím lézt ani do Honda Parts listů. Pod tech. popisem máš tlačítko náhradní díly tak si klikni.
https://www.mountfield.cz/benzinova-sek ... s-1sek2115
https://www.mountfield.cz/benzinova-sek ... s-1sek2115
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: motor SV-200 ES
Marconi- když ten motor máš, tak si alespoň změř průměr a délku hřídele, ať máš v tomto jasno. Jinak moje rada- až přijde čas, nech provést GO 2t motoru - je to nejjednodušší řešení.
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: motor SV-200 ES
Nedává mi to smysl. GCV 160 s hřídelí A2 má ale délku hřídele 62, průměr 22,2 mm; v náhradních dílech je unašeč na hřídel 25 mm. Máš to opravdu SP 535? Tenhle motor bych spíš pasoval na starší Mountfield 5330 PD BW/ NTL 534 TR. Pokud ano, pak je to jen důkaz, že Mountfield si i tímhle krásně zajišťuje marže z prodaných produktů. Cenu nechávají na úrovni konkurence, použijou starší šasí a ještě slabší motor. V konkurenci je dnes běžný, aspoň v rámci produkce od GGP Poprad, používat hromadně nový šasi se zadní plastovou přepážkou označený MP1, navíc nevím o nikom, kdo by v rámci popraďáckejch 53 cm sekaček nechal osazovat jen GCV 160, všichni maj plošně už GCV 190 a ještě s hřídelí 25 mm. Stačí omrknout Stigu nebo Vari, jsou to mašiny z jedněch linek.
Re: motor SV-200 ES
Ty mě sereš!! donutil jsi mě hledat a asi máš pravdu čoveče
Je to hledaný podle v.č. motoru proto ta šipka na konkrétní kliku.
Je to hledaný podle v.č. motoru proto ta šipka na konkrétní kliku.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: motor SV-200 ES
Ahoj. Díky všem za vyčerpávající odpovědi. Vypadá to, že došlo k nedorozumění. Sekačku nemám novou, ale byla předchozím majitelem údajně kupovaná v Mountfieldu. Byl k tomu jenom návod k použití, a na tom bylo typové označení SP 535. Když jsem teď koukal na odkaz od DYKA, tak moje sekačka má jiné barevné provedení, koš i kola. Zřejmě i motor je teda od toho SP 535 odlišný. Každopádně ještě jednou díky Všem za ochotu pomoci.
P.S. Vzhledem k odlišnému setrvačníku a spoustě dalších podrobností jsem již výměnu motoru ve VARI zavrhl dávno ;o)
P.S. Vzhledem k odlišnému setrvačníku a spoustě dalších podrobností jsem již výměnu motoru ve VARI zavrhl dávno ;o)