Fortschritt E930/931

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
vlado333
Příspěvky: 296
Registrován: čtv čer 08, 2023 5:12 pm
Bydliště: Nováky

Re: Fortschritt E930/931

#3811 Nový příspěvek od vlado333 »

Chlapci, všetkým srdečná vďaka, spolu sme to zvládli 8)
Vedra, tá hlava na mojom Ferdovi meria 14x12,5 cm a práve tá menšia miera 12,5 cm pasuje pod kapotovanie, ale keď sa otočí o 90 st., už je to tých 14 cm a tie sa nevmestia do kapotáže. Tie preglejky vyzerajú byť origo, lebo sú aj zastriekané červenou farbou ako celý traktorík. Ten istý, origo odtieň červenej. Teraz po predajňach hľadať inú hlavu asi nemá zmysel, aj keby, tak ti napíšu nesprávny rozmer. Jedine náhoda by pomohla. A na rebrovaní válca mám tie 4 gumy, ktoré vypadajú ako zväčšený hrebeň so štyrmi zubami, ktorý sa narazí (natlačí) na rebrovanie válca a "zaaretuje" natesno kapotáž válca. Na simsony na rebrovanie sa natláča 4x guma válcového profilu (ako gulatina) to je asi na tlmenie vibrácii, ale to ja nemám, len som to videl na Youtube a aj u Ferdov . Ale rozmery asi nikde nezachytím.

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 314
Registrován: pát úno 13, 2015 11:22 am
Bydliště: Brno-Venkov

Re: Fortschritt E930/931

#3812 Nový příspěvek od deyva »

Já sem tu hlavu při skládání měl taky blbě:

Obrázek

Ale jak jsem to zakrytovával, tak jsem ji ještě otočil o 90° tak, aby to vyvýšení bylo na levé straně. A mám to tak i na tom druhým Ferdovi, kterýho myslim nikdo nerozebíral až takhle. Ono se to nezdá, ale pasuje to pod ty kryty.

vlado333
Příspěvky: 296
Registrován: čtv čer 08, 2023 5:12 pm
Bydliště: Nováky

Re: Fortschritt E930/931

#3813 Nový příspěvek od vlado333 »

Zdravím ťa Deyva. Teraz neviem, či tá hlava na obrázku čo si dal, je tak ako si ju prehodil, teda ako má správne byť, alebo fotka je z pred "opravou" a pred otočením. Lebo ako pozerám, na fotke neni hlava otočená tak, ako má byť na Simsone, ale o 180 stupňov opačne. Dobre hovorím?

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 314
Registrován: pát úno 13, 2015 11:22 am
Bydliště: Brno-Venkov

Re: Fortschritt E930/931

#3814 Nový příspěvek od deyva »

Na foto je blbe a pak sem ju otocil tim vyvysenym nalevo.

vlado333
Příspěvky: 296
Registrován: čtv čer 08, 2023 5:12 pm
Bydliště: Nováky

Re: Fortschritt E930/931

#3815 Nový příspěvek od vlado333 »

Aha, preto sa mi to nezdalo. Vidíš a mne sa to nevmestilo. A tie hrebeňové vodiace gumy si tam nemal?

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 314
Registrován: pát úno 13, 2015 11:22 am
Bydliště: Brno-Venkov

Re: Fortschritt E930/931

#3816 Nový příspěvek od deyva »

Nn. Jsou tam akorát ty gumy v rozích válce durch.

vlado333
Příspěvky: 296
Registrován: čtv čer 08, 2023 5:12 pm
Bydliště: Nováky

Re: Fortschritt E930/931

#3817 Nový příspěvek od vlado333 »

Ja viem, ale to sú iné gumy. Tie sa dávajú na Simsony. Škoda, že som neodfotil tie na mojom Ferdovi. Ak nájdem link kde budú, tak to sem dám. Možno, že to práve príčina. Ale tie moje pružne oddelujú preglejky kapotáže od válca, ale tie 4 gumené válčeky tlmia len rezonancie válca, piesta hlavy a aj detonácii. Nič iné ma nenapadá.

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 314
Registrován: pát úno 13, 2015 11:22 am
Bydliště: Brno-Venkov

Re: Fortschritt E930/931

#3818 Nový příspěvek od deyva »

Já vím jak to vypadá. Mám je na Jawě 350:

Obrázek

Ale na Ferdovi je nemám a ani tam nebyly. Jen ty gumy, který jdou durch žebrama shora dolů v rozích.

Slávek55
Příspěvky: 586
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Fortschritt E930/931

#3819 Nový příspěvek od Slávek55 »

Vlado,já to vím a stále tvoje vlákno sleduji.Sice mne to nijak moc nezajímá,ale začalo to nějakým problémem s karburátorem,kde jsem se snažil něco poradit.Za krátkou dobu jsem zjistil,že tam problém nebude a již na začátku října jsem ti napsal,že ten motor musí ven a udělat kompletní rozborku.Ano,ty jsi se nemohl rozhodnout a proto jsem ti napsal tu tebou citovanou větu.Nakonec jsi to dotáhl do úspěšného konce a i ten termín-nežli napadne sníh-jsi splnil.Ale trvalo to dlouho.Myslím,že dnes by jsi se do rozborky pustil rychleji,a pochopil jsi,že to zas tak složité není.
Ale-snažil jsem se ti a dalším vysvětlit činost dvoudobého motoru.Ono by to bylo na celou knížku,ale pokud jste z toho někdo něco pochopili,bylo by to dobře.A tu důležitou věc,která se týká podtlaku a přetlaku pod pístem,tedy v klikové skříni a přetlaku nad pístem při zapálení směsi jsi pochopil? Není mnoho lidí,co to chápou. napsal jsem ti to stručně dne 22.10. cituji-
Tento způsob vyplachování se jmenuje vratný.Je to symetrický rozvod.To znamená,že kolik stupňů před horní úvratí-měřeno na otočení klikové hřídele-se otevře sací,ale i ostatní kanály,tak tolik stupňů po horní úvrati se zase zavře.Sací kanál otevírá a zavírá spodní strana pístu,ta naproti karburátoru.Ideální je 70 stupnů před a za horní úvratí,tedy celkem 140 stupňů.A jestliže té spodní hrany kus chybí,tak otevírá brzo a zavírá dlouho.Takže klidně 160 a více stupňů.Proto si také Vlado všimnul nadměrného zpětného foukání do karburátoru.
Tím,že část tlaku v klikové skříni takto unikne,tak je tam tlak nízký a nedochází k proudění veškeré směsi přepouštěcíma kanálkama nad píst.Je to vlastně to samé,jako netěsné gufera či blok motoru.Naopak dochází k tomu,že nad pístem je při začátku otevírání přepouštěcích kanálků větší tlak výfukových plynů,a ty utíkají přepouštěcími kanálky do klikové skříně,čímž znemožní správné naplnění čerstvou směsí nad píst a vzniká chudá směs.
V tomto odstavci je i vysvětleno,proč jsi měl černé stěny klikové skříně pod pístem.Takže pokud jste to alespoň někteří majitelé dvoutaktů pochopili,mám radost.
A aby jste to ještě lépe pochopili,dávám sem video.Zcela náhodou jsem na něj narazil před týdnem.Hlavně si všimněte,jak tloušťka těsnění pod válcem dokáže ovlivnit rozvodový diagram sání a ten se změní ze 2x70 stupňů na 2x 74 stupňů.
A teď si představte tu snad centimetrovou díru v pístu proti sání,co měl Vlado.
https://www.youtube.com/watch?v=H9gk2Lt_4d8
Pozor,je to pila,takže výfuk je v pravo a karburátor,tedy sání je v levo.

vlado333
Příspěvky: 296
Registrován: čtv čer 08, 2023 5:12 pm
Bydliště: Nováky

Re: Fortschritt E930/931

#3820 Nový příspěvek od vlado333 »

Slávek55, ďakujem za ozaj perfektné video (myslím to úprimne) rád som si to pozrel prácu 2taktu, lebo takto je to lepšie na pochopenie do detailov. Tu bolo super vidieť prekrývanie a odkrývanie sacích kanálov, teda otváranie a zatváranie sania na 2x, teda pod piest a potom nad piest. To časovanie by ma skutočne nenapadlo že sa tesnením zmení. Ja som dal pod válec papierové tesnenie zo sady tesnení a teraz rozmýšlam, či nemalo byť hrubšie teda klingeritové tesnenie. Ale u Ferda to nevadí, veď to neni závodiak, je tak? Ale máš pravdu, bál som sa ho otvoriť, len som hladal nejakú menšiu závadu, až som sa dostal tam, že už nebolo cesty späť. A oplatilo sa. Všetko som vykuchal, piest, klukovicu nové, aj hlavné ložiská, motor je vlastne takmer ako nový, nie? Mal by som mať pokoj... Ale ďakujem za rady, je to "šepot květín" a nie ako predtým. Škoda, že som to pred opravou nedal synovi nakamerovať. Aj vy, aj ja by sme vedeli na akej ko.....e som behal. Až sa hanbím . Ale zas som múdrejší, niečo som sa naučil. Keď som sním v lete kosil záhradu, postupne ako sa zohrieval, slabol až nevládal už vôbec ísť, dymil, skapínal... Teraz ho už nemám kde dobre zohriať, ale na 100% verím, že je to ok, lebo aj zábeh na voľnobeh 2 hodiny vkuse bežal bez najmenších zmien chodu motora, kde predtým skapínal, alebo na volnobeh vysoké otáčky, ktoré sa následne zmenili na nejakých 600-800. Bolo tam toho viac, aj karburátor sa preplavoval, netesnili správne ani nové plavákove ventily... Mudrci na iných forach doslova prikazovali (nie mne, ale iným, lebo ja som tam len čítal a nepísal, až tu) aby ihlu zavesili na celkom spodné zárezy a nikdy inak. Potom to bolo ešte viac uchlastané, udymené, dobre že ma nenaháňali zelení (nie policajti ale ochranári). Teraz to bude ok. Ešte raz ďakujem za rady, pomoc, podporu, fandenie. :potlesk:

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 314
Registrován: pát úno 13, 2015 11:22 am
Bydliště: Brno-Venkov

Re: Fortschritt E930/931

#3821 Nový příspěvek od deyva »

Uz mam ocicko hotovy i se striklym drzakem. Zitra muze snezit 8)

Volnobeh:
Obrázek

Plnej:

Obrázek



Obrázek

vlado333
Příspěvky: 296
Registrován: čtv čer 08, 2023 5:12 pm
Bydliště: Nováky

Re: Fortschritt E930/931

#3822 Nový příspěvek od vlado333 »

No super!!! Nemusíš meniť baterky pokiaľ sa ti to podarilo. Potom sa ťa popýtam na zapojenie, odkiaľ, kam......

vlado333
Příspěvky: 296
Registrován: čtv čer 08, 2023 5:12 pm
Bydliště: Nováky

Re: Fortschritt E930/931

#3823 Nový příspěvek od vlado333 »

Deyva, trošku som sa stratil v tom čo si popísal. Nakoniec teda, koľko voltovú žiarovku máš v tom reflektore? Neodpaľuje ju? Vidím, že to svieti podľa mňa super. Dával si tam ten "vyrovnávač napätia" ? Ja sa zamýšľam nad snehovou frezou a teda keď aj večer napadne sneh, v tme by sa také silnejšie svetlo "uživilo". Ale aj hocikde inde (oneskorený návrat...). Veru opravím aj svetlá na prívese, človek nevie kedy sa zídu. Normálne si ma nainfikoval.

Vedra
Příspěvky: 1451
Registrován: pát čer 26, 2015 6:06 pm
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Fortschritt E930/931

#3824 Nový příspěvek od Vedra »

Frézu si kup extra klidně použitou ale dvoustupňovou se šnekem. Jednostupňovky jsou už překonané krom prašanu to moc nebere, nehledě na to že Fortschritt jezdí bez toho redukčního podvozku moc rychle.

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 314
Registrován: pát úno 13, 2015 11:22 am
Bydliště: Brno-Venkov

Re: Fortschritt E930/931

#3825 Nový příspěvek od deyva »

Teď tam mám jen 12V 35W BA20s bez čehokoliv dalšího a zatím drží (už jsem s tím jel do sběrňáku a zpátky celkem 1,5km pořád plnej do omezovače a nepraskla).

Ten babetí regulátor jsem zkoušel s:
- 6V LED žárovkou (může mít tak deset wattů odběr?) - regulátor začínal smrdět a rozpouštět se obal
- 12V 35W BA20s - opět regulátor zahřátej a svítilo to ke všemu (samozřejmě) málo

S 6V 35W by to asi s tím regulátorem fungovalo. Ale když Ferda dává v plných točkách kolem 17V, je to prostě na ten regulátor moc stáhnout to na 6-8V. Zdá se, že ta 12V žárovka těch 17V utáhne. Objednal jsem ještě 12V LED BA20s od číňana (dokonce žlutou a ne bílou), kde píšou, že to funguje 10-30V, takže by to mělo v pohodě pokrýt a svítit víc, než klasická žárovka. Dám vědět, až dorazí a vyzkouším.

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“