Vari System
Moderátor: DYK
Re: Vari System
To vůbec neřeš. Soustřeď se na to, aby jsi trefil řadící vidličkou místo, kam patří a nedal ji třeba pod. Kuličku tam pustíš klidně až budou oba díly u sebe a stažené. Pak taky pohledem do díry poznáš, jestli jsi se trefil s vidličkou. Když ne, částečně kulisa odkryje otvor a kulička by ti zdrhla do převodovky a jen málo kdy se dá vylosovat bez opětovného rozdělání. Bude-li vidlička na svém místě, nikdy toto nemůže nastat.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
Díky moc, převodovku jsem dal dohromady a nyní natírám a chystám na prodej.
Re: Vari System
Ahojte. Chtel bych se zeptat zkusenejsich na radu zdali umi prevodovka dsk 317 od vari fungovat i horizontalne nebo jen vertikalne? Premyslim nad zakoupeni druhe prevodovky a udelani si minidenpru
Re: Vari System
Jakej použiješ motor,horizontální přes řemen nebo přímo odstřevou spojku trefíš do převodovky. U převodovky asi záleží aby byla dobrá hladinka oleje. Fandím vynálezcom!
Re: Vari System
Jsou tam všude gufera, tect by to ven nikudy nemělo, jen to chce přemýšlet nad orientaci, tak abys měl všude potopene minimálně spodní zuby u kola a mazalo to, nevím co na to šnek, ten je origo v oleji komplet, další věc je co pevnost při jiném uchycení atd, ale i slepá cesta je část vývoje, držím palec.
Re: Vari System
Ahoj vespolek, jdu na rozumy a prosím o radu. Motor GXV160 mi začal minulou sezónu hodně brát olej a kouřit, takže jsem ho přes zimu hodil na ponk a rozebírám. První jsem chtěl vyměnit ventilové vodítka a chci se zeptat - je potřeba s novýma vodítkama dát i nové ventily, i když ty staré nejsou poškozené ?
Výfukový ventil má opotřebení v řádu tisícin, sací ventil je "projetý" ve spodní části cca do půl stovky průměrově (měřil jsem passametrem). Výfukové vodítko je vydřené (ale tama přece motor olej nesaje), kdežto sací vodítko má velice malou vůli, takže další krok bude asi rozpůlení motoru a prohlídka kroužků.
Výfukový ventil má opotřebení v řádu tisícin, sací ventil je "projetý" ve spodní části cca do půl stovky průměrově (měřil jsem passametrem). Výfukové vodítko je vydřené (ale tama přece motor olej nesaje), kdežto sací vodítko má velice malou vůli, takže další krok bude asi rozpůlení motoru a prohlídka kroužků.
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vari System
Pri zavretom vyfukovom ventile tam vznika teoreticky podtlak, ale to neni podstatne. Ked ide piest dole vyfukovy ventil je zavrety, vznika v motore pretlak, cast ide naspat do vzduchoveho filtra a cast okolo voditka vyfukoveho ventilu tlaci olej.
Podobny motor som mal rozhodeny, bolo uvolnene voditko vyfuku v hliniku. Samoz rejme vybehane voditka, nahodil som gufera na vetily a poskladal, zerie. Menej oleja ale zerie.
Na valci a pieste nic podstatne nebolo vidiet, a kruzky som kupil blbeho rozmeru, tak som ani neorekruzkoval a dole som ich nedaval aby nepraskli.
Oprava asi nema vyznam hlava za 35E a novy motor za 100E.
Potom napis naco si prisiel a ci pomohlo.
Podobny motor som mal rozhodeny, bolo uvolnene voditko vyfuku v hliniku. Samoz rejme vybehane voditka, nahodil som gufera na vetily a poskladal, zerie. Menej oleja ale zerie.
Na valci a pieste nic podstatne nebolo vidiet, a kruzky som kupil blbeho rozmeru, tak som ani neorekruzkoval a dole som ich nedaval aby nepraskli.
Oprava asi nema vyznam hlava za 35E a novy motor za 100E.
Potom napis naco si prisiel a ci pomohlo.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Vari System
Ale tohle je Honda GXV z 94. roku, žádná čínská napodobenina motoru.
Re: Vari System
Tak jak seš s tím daleko?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
Teď jsem na to neměl čas, takže mám jen dole hlavu a motor teprv budu půlit. Ventily nechám původní, dám nové vodítka, samozřejmě všechna těsnění. Kroužky dám zřejmě nové, když už to budu mít rozebrané - uvidím podle stavu. Vložka vyběhaná na oko není, ještě ji poměřím.
Re: Vari System
Jen něco málo čísel, kdyby jsi náhodou nevěděl. Kroužky v zámku 0.2 - 0.4mm servisní limit 1.0mm. Tloušťka těsnících 1.5mm servisní limit 1.37mm. Stírací 2.5mm limit 2.37mm. Válci věřím že nebude nic. Nikdy mu nic není a opotřebení minimální. A málem bych zapomněl na válec. Mikrometrem ve třech úrovních činné plochy a dvou směrech. Asi po 90°Standard 64.0mm limit 64.165mm. Vlastně všechna měření jsou mikrometrem krom spáry kroužků.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
Perfektní, děkuji moc, chystal jsem se shánět příručku.
Re: Vari System
Dyku, nepřeklepl jsi se v tom vrtání ? Píšeš 64 +0.165, no já měřím 68 plus nějaké dvě stovky .. ?
Jináč jsou v háji kroužky, v zámcích 1.6, 1.8, 1.2, na sílu taky řádně zklepané - těsně nad limitem.
Válec je netknutý, v činné části vyleštěný, ve spodní části je vidět originální honovaný drsnější povrch. Přemýšlím, jestli má cenu ho přelíznout honovacím přípravkem, ať se má kde držet olej ... nebo se na to vykašlat a nechat ho jak zrcadlo ?
Jináč jsou v háji kroužky, v zámcích 1.6, 1.8, 1.2, na sílu taky řádně zklepané - těsně nad limitem.
Válec je netknutý, v činné části vyleštěný, ve spodní části je vidět originální honovaný drsnější povrch. Přemýšlím, jestli má cenu ho přelíznout honovacím přípravkem, ať se má kde držet olej ... nebo se na to vykašlat a nechat ho jak zrcadlo ?
Re: Vari System
Jasně že!!! Omlouvám se. Su debil motor má 68x45 to jsem zase čuměl do GCV. Ale míry tolerance sedí. Kroužky seženeš - koupíš i tady nebo ty samé rovnou třeba z Ali. Na válec bych se vysral. Čekal jsem, že bude válec netnutej ten vydrží několik kroužků. Mě jedno GXVčko studený pokuřuje. Tak do pěti minut od startu, pak pohoda. Kroužkama to není asi hlava.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
Ahoj ľudia chcel by som si vyrobiť nosič náradia na vari príslušenstvo môžete mi niekto odfotiť a napísať rozteče miery dier?