Fortschritt E930/931
Moderátor: DYK
Re: Fortschritt E930/931
Výborne, ja som len potreboval potvrdiť, že je to ok, lepšie ako Madit M2T. Mám ho už veľa rokov (Madit) a chcelo ho nahradiť a samozrejme niečim lepším a čerstvým. Ďakujem za "odobrenie oleja.
Re: Fortschritt E930/931
API je komplet zastaralá norma TC splní asi cokoliv. JASO norma taky není zrovna hříbě ale je novější. U toho Motulu přihod euro za Motul 510. Co se týká mazivosti jsou JASO FB a FD oleje stejné ale ten FD mín karbonuje. Já ho liju do Čízy i do Fortchritta. To Lavio taky dobré do starých dvoutaktů co jsem slyšel.
Re: Fortschritt E930/931
Áno, ten Lavio je Jaso -FD, API- TC a čo sa týka toho označenia API, to je americká norma olejov, na tej som "fachčil" od mladosti a pre európu boli normy ACEA, napr. A3/B3 (B4) u motorových olejov. Priznám sa, označenie Jaso je pre mňa zatiaľ španielska dedina. Prečo chcem zmeniť olej? Nalejte si na prsty (palec-ukazovák) napr. M6AD- SAE 30, pošúchajte nimi o seba, utreť a znovu namáčať prsty napr. v syntetickom oleji tiež SAE 30 a pošúchať. Rozhodne tá syntetika a to akákoľvek viskozita je oveľa klzkejšia, lepšie maže. Na porovnanie, na staré oleje auto išlo max do 190 000 km a to bolo až až, a ten istý motor na tzv. syntetiku (je to nepresné pomenovanie) točí na Feliícii cez 500 000 - 600 000 km. To je môj názor a skúsenosť.
Re: Fortschritt E930/931
Vedra, ale škoda, že o tej Motul 510 som nevedel skôr. Bol by som ho zobral.
Re: Fortschritt E930/931
Tu 510ku dávají kolegové taky do Jaw 350, ale to už mi přijde jako zbytečný rozmazlování :-D
Re: Fortschritt E930/931
Tak zostanem pri tom Motul 100, práve mi dorazil. Ono štvalo ma to keď som kosil záhradu, stále som bol v dyme ako klobása v udiarni. Ono aj ten výfuk je nasmerovaný priamo do zeme, tak dym je tam a potom stúpa hore na kosca. Keby bol otočený do strany, tak by išiel het a nie na mňa. Preto som dúfal, že TC už bude menej kadiť. Keď tak nad tým rozmýšľam, radšej budem Ferina rozmaznávať lepším olejom, akoby sa mal zadreť. Na pomoc pre moje potreby je to dobrá pomôcka.A ten M2T čo mám doma, je už hodne starý, možno aj 10 rokov bol zavretý. A ešte jedna vec, kto sa s tým stretol, keď dotiahnem sytič na karburátore 12-kou kľúčom, z ničoho nič sa nedá páčkou sytič vypnúť, ba ani zapnúť. Nech rozmýšľam ako rozmýšľam, na nič neprichádzam, niečo ho zablokuje. Preto je to dotiahnuté len na doraz prstami a nie kľúčom. Ďakujem vopred za rady.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
Nahodený je BVF 16N1-11
Re: Fortschritt E930/931
https://www.motorkari.cz/tema/?t=207070
Občas by si si měl něco přečíst o tom čím to je ,že zadymiš celou dědinu , co to muže způsobit . Proč kolega Killer Koly jezdí jen a jen na starý olej M2T a nemá potřebu tam dávat něco jiného . To všechno už je tu někde napsáno . Nebo jinak , když si motor bude nasavat výfukové plyny , nebude stačit spálit bohatou směs bude coudit jako prase. Můžeš tam dávat olej jaký chceš. Praga V3S na naftu čoudí a na tu samou naftu motor v JCB nezačoudí ani kdyby si se postavil na hlavu. Všechno má nějaký svůj důvod.I ten utazeny sytič 12 klíčem .
Občas by si si měl něco přečíst o tom čím to je ,že zadymiš celou dědinu , co to muže způsobit . Proč kolega Killer Koly jezdí jen a jen na starý olej M2T a nemá potřebu tam dávat něco jiného . To všechno už je tu někde napsáno . Nebo jinak , když si motor bude nasavat výfukové plyny , nebude stačit spálit bohatou směs bude coudit jako prase. Můžeš tam dávat olej jaký chceš. Praga V3S na naftu čoudí a na tu samou naftu motor v JCB nezačoudí ani kdyby si se postavil na hlavu. Všechno má nějaký svůj důvod.I ten utazeny sytič 12 klíčem .
Re: Fortschritt E930/931
Troška sa v tom vŕtam. Chlapi, dám tu jeden citát z iného fora o Simsone, "U N1 Povol směs jenom o 1.5 až 2.5 otáčky. A volnoběh netohuj nadoraz, jinak se ti sekne šoupě a jakmile vezmeš za plyn, tak se ti sekne a nevrátí. Dotáhni ho tak aby se šoupě vpohodě hejbalo." Česky rozumiem dobre, ale nerozumiem tomuto: A volnoběh netohuj nadoraz. Kurňa, čo tým myslel autor? Ďakujem
Re: Fortschritt E930/931
Vďaka Florian, teraz to dáva zmysel. Ja som myslel, že sa jedná o nejaké slangové slovo ako aj používajú na benzín-benál a iné. Čiže len preklep. Ešte raz vďaka.
Re: Fortschritt E930/931
Ručný sytič na Ferda, ale nie na páčku, ale len na karburátor. Šikovné, ale drahé. https://www.extremebike.cz/rucni-ovlada ... erformance
Re: Fortschritt E930/931
Chlapi, chcel by som sa Vás opýtať na zavesenie ihly u karburátoru 16N3-4. Niekto píše, že má byť v treťom záreze z hora, niekto, že má byť v štvrtom záreze z hora. Dúfam, že do toho sa nerátajú aj tie zárezy od samého vrchu, ktoré sú určené pre segerky. V polovici ihly je pospolu 5 zárezov, pričom ten horný z tejto pätice zárezov je užší od tých štyroch pod nimi, ale na prvý pohľad sú rovnako vzdialené od seba. Prosím Vás, do ktorého zárezu teda ten šupatkový pliešok patrí z tejto pätice zárezov? Dal som tam tento karburátor, ale za šľaka nechce držať voľnobežné otáčky. Keď ho naštartujem na sytič a plyn, otáčky na plyn krásne svižne vyletujú, ale keď stratí obrátky, zhasne. Už som ho šteloval aj podľa tohto http://www.simsonviglu.cz/index.php?sekce=obecne_rozumy lebo tu píšu, že aj hladina aj zmes sú v DP stratené v preklade, že plavák má byť nie 27-29 mm, ale 25,5+0,5mm a zmes má byť 1,5 otáčky povolený šrobik zmesi. Za rady moc ďakujem.
Re: Fortschritt E930/931
Já mám teda 16N3-6, ale jehlu mám takto:
Dotaz do pléna - co je vše třeba k dodělání zpátečky na třírychlostním Ferdovi? Jen toto? https://www.agrond.cz/Zpetna-rychlost-0 ... -d5383.htm
A má to vůbec cenu? S vozíkem vcelku jezdím. Jestli tady někdy ještě nasněží, tak i pluh. No a na orání a brambory by asi taky nebyla špatná (akorát by místo jedné volnoběžky muselo být asi prodloužení?).
Díkes.
Dotaz do pléna - co je vše třeba k dodělání zpátečky na třírychlostním Ferdovi? Jen toto? https://www.agrond.cz/Zpetna-rychlost-0 ... -d5383.htm
A má to vůbec cenu? S vozíkem vcelku jezdím. Jestli tady někdy ještě nasněží, tak i pluh. No a na orání a brambory by asi taky nebyla špatná (akorát by místo jedné volnoběžky muselo být asi prodloužení?).
Díkes.