Fortschritt E930/931
Moderátor: DYK
Re: Fortschritt E930/931
Jinak já jak jsem to skládal, tak jsem si prvně dal tu posuvnou lištu na tu spodní do správné polohy (ty 4mm přesah horních žabek) a přichytil kraje těma jednoručníma svorkama, ať se to nehýbe. Pak jsem pošteloval nahrubo ty pružný "papuče" k liště. Potom jsem pošteloval ty papuče k tomu vodícímu hranolu posuvné lišty na ten 1 milimetr (spárovou měrkou) opět jen ty krajní levou a pravou a i ty šikmý kameny. Pak už jsem došteloval ostatní vnitřní papuče k vodícímu hranolu a ty šikmý kameny k nim. No a nakonec jsem doladil přítlak těch papučí k liště na těch 0,2mm. Ono na té mojí liště už je to místy vydřený, vyběhaný, tak tam jsou už takový zemědělský vůle, ale seká to pěkně. I metr a půl vysokou trávu to pěkně bralo.
Re: Fortschritt E930/931
Mám lišty dvě tak uvažuju, že zkusím ty vydřené drážky v těch papučích na jedné vyvařit. Flusnout jeden bodík na každou, odejít než to vychladne pak další atd. aby to neztratilo ohřevem pružnost.
Re: Fortschritt E930/931
Super myšlienka, super návod na tie vydrané zárezy. Ale teraz ma napadlo, nebude ten zvar veľmi tvrdý? Nebude ničiť lištu? Dúfam, že nie. Tiež mám na jednej "papuči" dosť vydraný zárez.
Re: Fortschritt E930/931
Chlapci, ono to jede. Zatiaľ iba na mieste, zapnutá lištová sekačka, lišta pekne behá, onedlho dostane zabrať. Je to zlaté, trasie sa to celé (Ferdo) ako huspenina, nemusím objednávať ten vibračný pás na masáž a chudnutie . Ponapráva stavce, chrbticu aj celé telo. Inak už dávno sa pýtam, ale nikto mi neodpovedal, ak sa maže ten kúželový prevod, kde a čím sa maže? Nevidím žiadnu maznicu, ani otvor na olej... Manuál o tom nič nehovorí. Ďakujem
Re: Fortschritt E930/931
Je to na konci návodu v plánu údržby maže se ten váleček co šoupe lištou je pod ním jehlové ložisko, převod samotný "ve smluvní dílně"".
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
vyvarovani tech pritlacnych pacek asi neni moc dobry napad. v nemecku se to opravovalo prinytovanim bronzoveho pasku, ale nedopatral jsem se, jestli to byla oficialni oprava. serizeni listy popisuju o par stranek zpatky, tak si to najdete. aby se sekacka netrasla, demontuji se volnobezky a zavazi v kolech.
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Vedra a Killer Koly. Zdravím Vás. Ten válček na nose prevodu, to som uvidel hneď ako som to kúpil a injekčnou striekačkou som tam natlačil lítiovku EP2 vazelínu. Mňa štvú tie prevody vo vnútri prevodovky, určite musia byť niečim mazané, ale čím a kadiaľ som nikde nenašiel. Ono ten servis na Ferda už asi by sme zbytočne hľadali... Čo sa týka tých voľnobežiek aby Ferdo nevibroval, to som nevedel, ale prečo nie? Učíme sa stále. Inak čo som vyčítal z manuálu, prikazujú zhodiť voľnobežky pri kosení svahovitého (kopcovitého) terénu, aby dole kopcom Ferdo obsluhe neušiel z ruky. Tam to je pochopiteľné, ale až na to, že dvojtakty sa nemajú brzdiť motorom kvôli mazaniu mastnou zmesou, ale je jasné, že keď mu mierne striedavo pridávame a uberáme plyn tak sa premaže. A tie prítlačne papuče sa nemajú zvárať, to máš pravdu, ja som to zvolil len ako núdzové riešenie a mienim ich kúpiť nové. Je to z tvrdého a pružného materiálu, náchylného na prasknutie. Inak sú dosť predražené, ale bohužial iná možnosť neni. Inak neviem aké máte skúsenosti, tie žabky čo kosia by mohla predávať aj "mototechna" zaoberajúca sa predajom poľnohospodárskych strojov, dielov a súčiastok, neviete, máte o tom skúsenosť? U nás je taká v bývalom JRD (JZD). Zatiaľ ďakujem, s pozdravom.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
zbytecne to resis. tenhle motor zadres spis tak, ze zapomenes dat olej do benzinu, brzdeni motorem mu vubec neublizi. sjizdel jsem asi 500m kopec se zavrenym plynem a nic se nestalo.
Mňa štvú tie prevody vo vnútri prevodovky, určite musia byť niečim mazané
vsechny prevody jsou necim mazane, otazkou je, jakou prevodovku myslis. na motoru je kontrolni a nalevaci sroub, maze se olejem. pojezdova prevodovka se maze vazelinou, u typu 930 musis zvednout motor a tu zakryvaci desku s gumovymi kryty retezu. tudy se tam natlaci vazelina. kdyz to budes mit rozebrane, doporucuju zepredu vyvrtat diru a vyriznout zavit M6 a tudy potom mazat. typ 931 uz ma mazaci otvor.
Mňa štvú tie prevody vo vnútri prevodovky, určite musia byť niečim mazané
vsechny prevody jsou necim mazane, otazkou je, jakou prevodovku myslis. na motoru je kontrolni a nalevaci sroub, maze se olejem. pojezdova prevodovka se maze vazelinou, u typu 930 musis zvednout motor a tu zakryvaci desku s gumovymi kryty retezu. tudy se tam natlaci vazelina. kdyz to budes mit rozebrane, doporucuju zepredu vyvrtat diru a vyriznout zavit M6 a tudy potom mazat. typ 931 uz ma mazaci otvor.
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Takto myslíš s tým mazaním. Rozumiem, že motor je mazaný a zásobovaný zmesou bez plynu voľnobežným kanálikom. Ohľadne prevodovky, ja myslím tu kúželovú prevodovku (kosohon)-kuželový prevod A3310 ako píšu a označujú ho v návode. Keby aspoň napísali, že je tam doživotná náplň maziva, alebo niečo podobne. Ale ani "ň".
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
tam by mela byt dozivitni, ale odsroubuj tech 6 imbusu a tudy se tam dostanes
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Vďaka moc, pozriem imbus a čo je pod ním.
Re: Fortschritt E930/931
Killer Koly, natrafil som na asi tvoj príspevok na Youtube, ako ti dusilo Ferdu a musel si, resp. vymontoval si šupátko a potom to revalo na plný plyn. Čo tomu bolo? Vzduchový filter? https://www.youtube.com/watch?v=EqPmADN_gFc je to pod tvojim menom (nickom)
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
jj, je to muj prispevek. dlouho se to tu resilo na strankach, uz si nepamatuju, co s tim bylo. pravdepodobne karburator. jedine, na co jsem si vzpomnel, ze to silene "zralo" svicky. vydrzela tak 10 - 15 minut, potom byla KO
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Zdravím. Něco podobného jsem řešil známému asi před dvaceti roky. Po výměně gufer a všeho možného přišel na řadu výfuk vyrobený aby šel bokem a ne přez rám a rázem bylo po problémech. Zřejmě vznikla někde prasklina a spaliny se dostávaly do sání. od té doby zatím chodí bez větších problémů.
Re: Fortschritt E930/931
Ja myslím, že to mohol byť upchatý filter, potom výfuk, až potom trysky. To je môj názor, Ako píšeš, sviečky 15 minút a boli KO. Ale fakt, veľmi by ma zaujímalo, čo to nakoniec bolo. Ty, nebola to nakoniec vypadnutá tá voľnobežná tryska, ktorá je pod tým šrobikom hore? Šrobik slúži ako blenda voľnobežnej trysky.