Skladanie VARI
Moderátor: DYK
Re: Skladanie VARI
No pekne teda .Ja co som tieto kupil tak tiez je farba taka vseliaka no a su biele, tiez nafarbim a hotovo
- teslanicola
- Příspěvky: 80
- Registrován: pon bře 09, 2015 8:57 pm
- Bydliště: poprad
Re: Skladanie VARI
Na startovanie kosačky po zime, alebo agzata brigs straton vo velkom mraze strieknem do nasavania injekcnou striekackou benzin a chytne na prvyraz.
Re: Skladanie VARI
Len aby som vas vyviedol z omylu, ZIADEN motor montovany na prevodovky DSK alebo Agzat NEMA tlakove mazanie. Vsetky motory maju mazanie rozstrekom, ojedinele mozu mat tlakovu filtraciu (napr. Intek 6,5 t.j 825 Series) Otacky u dvojtaktov cca 4700ot/min u stvortaktov 3600ot/min. Rozdiel v otackach kompenzuju rozne prevodovky s odlisnymi prevodovimy pomermi takze vysledne pojazdove rychlosti by mali byt totozne. Moj osobny tip na naj motor je Kawasaki FJ 180V. Honda uz nic normalne nepredava, Briggs sa montuje minimalne hoci je to spicka ale taka je zialbohu obchodna politika. Ak uz dvojtakt tak 153cm3 s dekompresnym ventilom.
Re: Skladanie VARI
Když jsem začal číst toto téma, vypadalo to tak slibně. Myslím tím že se zakladatel rozhodl rozumě řešit nákupy. Čisto novů prevodovku a motor. Ovšem než jsem to dočet až sem, jsou z předsevzetí trosky a spekuluje se nad bazarem. Dokonce ani rady k nákupu Vari Global jako by zde ani nikdo nepsal. To stejný při zmínce o PJXP200. Já ji mám a moje poznání hodnotím tak, že není sebemenší důvod kupovat Hondy řady 160. O převodových poměrech pro jednotlivé motory je zde toho napsáno už mnoho, ale pořizování další jakési převodovky pro rotavátor je dnes masochysmus. Právě díky konstrukci Global, není žádné montování, jen přesunutí a zasunutí a zajištění. No a mít k převodovce na rotavátorování tři rychlostní stupně i se zpátečkou si myslím taky není k zahození. Vás nenapadlo, že někteří z prodávajících Vari se tímto směrem pustili jen proto, aby utržili nějaké peníze pro nákup Globalu? Protože asi vyzkoušeli a ví, že je to PLUS. Prostě všechno prodat, T20, DSK 317, případně předodovku rotavátoru AKY a na to všechno mít jen jednu a novou.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Skladanie VARI
Já mám vari Quatro s převodovkou DSK317 na dvoutakt osazenou čínským čtyřtaktem a jezdí bez problémů,dále mám převodovku na rotavátor a nově jsem si pořídil T20 za pár kaček i s koly pro lehčí práce jako řádkování brambor a zahrnování.
Přehazuji jen motor a ušetření času je dost velké.
Vůbec bych se nebál bazaru ,kde se dají sehnat za dobré peníze spoustu komponentů pro sestavení.
Dávat za novou vlečku s jednotkou 45-50 litrů je brutální !
Přehazuji jen motor a ušetření času je dost velké.
Vůbec bych se nebál bazaru ,kde se dají sehnat za dobré peníze spoustu komponentů pro sestavení.
Dávat za novou vlečku s jednotkou 45-50 litrů je brutální !
- Lišák1
- Příspěvky: 1174
- Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
- Bydliště: Sklené nad Oslavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skladanie VARI
Ale Dyk to tak nemyslel. Když už máš starší provedení, tak dokupovat další nářadí z bazaru je naprosto v pořádku. Pořizovat si něco nového a začínat se starými věcmi je sice laciné, ale dost nelogické. Tyto věci se nekupují na jednu sezonu a pokud je vyvynuté již něco modernějšího a lepšího, je vhodné jít do toho nového. Já jsem již prodal Terru a po ní i Vari a vždy jsem to vyměňoval za nové a moderní. Časem nastanou problémy s náhradními díly, již dnes se na starou Terru některé věci shání hůř. A pokud nejsou peníze, má Vari jednu velikou výhodu - je to stavebnice, takže koupím pro začátek to, co nejvíc využiji a postupně se dá dokupovat další, prostě podle peněz. A celá řada věcí se dá dodělat doma, ale je potřeba mít kloudný základ.
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211
Re: Skladanie VARI
Teď má Vari akci na nové motory se slevou 6000 Kč v případě "výměny" za starý motor.... http://www.vari.cz/rady-a-navody/techno ... art:40814/
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Skladanie VARI
Zdravim .Som uplny novacik.Konecne mam uz Vari s dsk 317 prevodovkou..Mam taky asi mensi problemik.Pri predvazadni motora atd u majitela este islo vsetko ako ma.No dneska som este bol pre motor .Skusal este aj rotavator lebo aj ten som kupil ok vsetko islo mu.Moj problem spociva z volnobehom.Neviem ci postup je spravny pri starte.Ale asi ano co som cital navod.
Takze startovanie
Pustit benzin , otocit tu skrutku dolava
Ked je stdueny motor pisu taku packu otocit hore.Pri teplom je dole.
Potiahol som lanko na startery, Ok motor ide.
No neviem ci motor treba dlhsie zohriat alebo co .Lebo ked som dal hned stupen prevodovy 1 hned sa pohol.No a to mi je divne lebo na packe plynu som nic nepridal.Skoro ma porazilo .Hned som musel vypnut motor lebo by to slo neviem kde , skusal som len v garazi.Co je na motore obmedzovac otacok 1-2-3 to ide .Mal som to tu packu vytocenu uplne vlavo cize neviem ci to bola uz 1 alebo nejaka 0. A plyn tak isto nic.Mi to pripadalo akokeby kolisali otacky.No ked uz som to skusal opat motor bol uz dost teply.Zvuk sa zmenil, Len ako na potvoru benzin dosiel tak som doskusal .Ako to je diky
Takze startovanie
Pustit benzin , otocit tu skrutku dolava
Ked je stdueny motor pisu taku packu otocit hore.Pri teplom je dole.
Potiahol som lanko na startery, Ok motor ide.
No neviem ci motor treba dlhsie zohriat alebo co .Lebo ked som dal hned stupen prevodovy 1 hned sa pohol.No a to mi je divne lebo na packe plynu som nic nepridal.Skoro ma porazilo .Hned som musel vypnut motor lebo by to slo neviem kde , skusal som len v garazi.Co je na motore obmedzovac otacok 1-2-3 to ide .Mal som to tu packu vytocenu uplne vlavo cize neviem ci to bola uz 1 alebo nejaka 0. A plyn tak isto nic.Mi to pripadalo akokeby kolisali otacky.No ked uz som to skusal opat motor bol uz dost teply.Zvuk sa zmenil, Len ako na potvoru benzin dosiel tak som doskusal .Ako to je diky
Re: Skladanie VARI
Omlouvám se, ale nerozumím tomu a potřeboval bych to nějak vysvětlit:DYK píše:... Právě díky konstrukci Global, není žádné montování, jen přesunutí a zasunutí a zajištění. No a mít k převodovce na rotavátorování tři rychlostní stupně i se zpátečkou si myslím taky není k zahození. Vás nenapadlo, že někteří z prodávajících Vari se tímto směrem pustili jen proto, aby utržili nějaké peníze pro nákup Globalu? Protože asi vyzkoušeli a ví, že je to PLUS. Prostě všechno prodat, T20, DSK 317, případně předodovku rotavátoru AKY a na to všechno mít jen jednu a novou.
- DSK317 totiž spokojeně používám mimo jiné na rotavátor už 15 let a jediný rozdíl, na který se mi podařilo přijít, je, že musím oproti tomu Globálu povolit a utáhnout jednu jedinou matici, kdežto na globálu zastrčím jen ty pojistky. Pochopil jsem to dobře, nebo ne?
- Tenhle systém upevnění kol, jako je na tom globálu, mám na malé převodovce DSK316. A problém je, že ty kolečka se na té hřídeli co kouká z převodovky po těch letech vaklaj, protože nejsou stažená svorníkem ale právě jen zajištěná pojistkami. A to ta převodovka jezdila jen po trávě s lehounkou sekačkou a nebo několikrát za zimu s frézou po sněhu, nic víc. Sice to na trávě snad tolik nevadí, ale nevím jak by se to chovalo na velké těžké převodovce se závažím třeba na asfaltu. Na staré DSK317 utáhnu svorník a nevaklá se nic a přitom najezdila a dostává mnohem víc zabrat než ta malá. Nebo je ten globál nějak vaklánívzdornej?
- Rotavátor - když okopávám záhonky, tak nastrčím 2+2 nebo 3+3 hvězdice, když rotavátoruju tak 4+4 a když "podmítám" tak 5+5 a někdy do brambor jen po jedné a stačí mi na tohle všechno jen těch 10 hvězdic a svorníky. U toho globálu by mě jenom tohleto stálo podle jejich ceníku 11 000Kč a to ještě jen napůl, protože nasadit na ten globál jde minimálně po 3 hvězdicích, míň ne a navíc jsou napevno přivařený na trubkách, ubrat nejde. Nechápu, kde je jaká úspora v pořizovacích nákladech u toho globálu?
- Při rotavátorování si dávám na kraje ochranný kotouče. Nechytám za obrubníky, kotouč k nim nože nepustí, je to fajn věc, jenže na ten globál podle výrobce kotouče dát nejdou. Nebo se to někomu z vás povedlo?
- Na proorávání brambor si těch 15 let dávám na DSK317 proorávací kolečka, proorávám tak 6-8 krát za sezónu ( někdo tu sice někde psal že se brambory proorávat nemusí, jenže mě kdysi učili že jo). Proorávám po 1 brázdě 1 radličkou a nepolámu si nať, ani když je víc než půl metru vysoká. Proorávací kolečka na mojí neglobál převodovce mají rozchod nějakých 10,5cm a krásně se s nima vejdu do brázdy. Jak bych proorával brambory s natí s tím lobálem, když z toho dole kouká do stran ta tyč?
Když to shrnu: já bych starou DSK317 se svorníkem za ten čínskej globál nevyměnil ani s příplatkem. Je možné, že mi ale nějaká podstatná výhoda globálu unikla, mohl by mi tedy někdo napsat jaká? Děkuji.
Re: Skladanie VARI
Když jsi to na konci svého příspěvku shrnul, nemá už cenu cokoli psát. Video proorávání brambor máš možnost shlédnout na stránkách výrobce, o číně nevím vůbec co myslíš. Global převodovka není o nic víc čínská než červené DSK 217/S. A nebo myslíš motor? No tak jak jsem ho poznal já, už bych si Hondu GCV160 nekoupil. Volná kola v šestihranu? Nevím, neviděl jsem ty tvoje, ale doporučuju vzít za kola přidělaná svorníkem a zkusit vůli v náboji, možná se budeš divit. To, že je poloosa stažená neznamená, že kolo nelítá.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Skladanie VARI
Myslím si, ale nikomu to nevnucuju, že tuhle změnu na převodovce udělali kvůli ožvýkaným a nakrouceným těm krátkým šestihranům na převodovkách - mizerný materiál - na starých se to nestávalo, proto píšu o číně. Když to je delší a plné tak se jim to třeba tolik deformovat nebude, a dělají reklamou z nouze ctnost.
Video jsem našel, děkuji. Všimni si schválně, kam až ční do stran ta tyč pro kola a uvidíš sám, že nekecám. Rád bych viděl video z proorávání pořízené tak za měsíc po tomhletom, to by myslím mohli pojmenovat "odstranění natě".
Náboje mi hrkají, jako asi na každém tomhle kole, ale ta vůle je tam mnohem menší než na té malé na poloosách. A problém vidím, že u toho globálu se pak ty vůle hezky spolu sečtou a kola při manévrování budou připomínat pádla.
No a s tím nerozdělitelným rotavátorem co? Jaký na to máš názor?
Video jsem našel, děkuji. Všimni si schválně, kam až ční do stran ta tyč pro kola a uvidíš sám, že nekecám. Rád bych viděl video z proorávání pořízené tak za měsíc po tomhletom, to by myslím mohli pojmenovat "odstranění natě".
Náboje mi hrkají, jako asi na každém tomhle kole, ale ta vůle je tam mnohem menší než na té malé na poloosách. A problém vidím, že u toho globálu se pak ty vůle hezky spolu sečtou a kola při manévrování budou připomínat pádla.
No a s tím nerozdělitelným rotavátorem co? Jaký na to máš názor?
Re: Skladanie VARI
Ještě jsem neviděl ojebané šestihrany na převodovce - šnekovém kole. Vždycky se vyjebalo na poloosách a vždycky když se povolil svorník, nebo se trhla šestihranná vložka v bodových svarech, to podle typu poloosy. To stejné u DSK 316. Poloosy u obou verzí jsou obyč. železo. Na Globalu je z převodovky taky tvrdý šestihran, navíc je dole vodotěsná a ta čestihranná "trubka" na výrobu poloosy se nekupuje v Rakousku a je taky houževnatější, než obyč, železo. V česku není k dispozici za podobný peníz potřebná jakost a přesnost. Mysli si o tom co chceš.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Skladanie VARI
Já to viděl asi před půlrokem v servise, měnili to v převodovce na záruku. Jestli mi to vyjde tak se tam příští týden stavím a jestli jim to tam někde ještě leží, tak bych to zkusil vyfotit.
Re: Skladanie VARI
Jo klidně to vyfoť a zeptej se, čím se to stalo. Protože kdyby byla poloosa řádně dotažená a protože je měkčí než šestihran nemohla poloosa poškodit šestihran. Kdy se uvolní a načne ho, pak to bez ničeho obsluha jen dotáhne zapracuje na devastaci.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Skladanie VARI
Čím se to stalo asi vědět nebudou, to nebylo jejich, oni to tam jen prodávaj a opravujou. Bylo to ožvýkané a nakroucené. Trochu se s tím majitelem znám a tehdy mi povídal, že to není poslední dobou ojedinělý případ.