vari dvoutakt chcipe

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: vari dvoutakt chcipe

#31 Nový příspěvek od DYK »

Máš tam fitry paliva? Nejsou "zabetonovaný"? Je dostatečný přísun paliva?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

bat26
Příspěvky: 34
Registrován: pon čer 27, 2011 10:27 pm
Bydliště: Usti nad Orlici

Re: vari dvoutakt chcipe

#32 Nový příspěvek od bat26 »

mam tam jede cca hodinu provozu hadicky novy filtr je cisty a tece do karburatoru sundany vicko od karb spodni a tece

jack30
Příspěvky: 177
Registrován: ned úno 16, 2014 9:38 am
Bydliště: ZILINA

Re: vari dvoutakt chcipe

#33 Nový příspěvek od jack30 »

nic musis najst to cislo motora inac sa nepohneme niektore stychto mas
Dvoudobé motory JIKOV
JIKOV 1447
JIKOV 1453
JIKOV 1447 DV
JIKOV 1454 DV
JIKOV 1447 LTS
JIKOV 1453 LTS

bat26
Příspěvky: 34
Registrován: pon čer 27, 2011 10:27 pm
Bydliště: Usti nad Orlici

Re: vari dvoutakt chcipe

#34 Nový příspěvek od bat26 »

kde ho najdu?je tam stitek tam je typ-5305,vyr.cislo a rok

jack30
Příspěvky: 177
Registrován: ned úno 16, 2014 9:38 am
Bydliště: ZILINA

Re: vari dvoutakt chcipe

#35 Nový příspěvek od jack30 »

skusal si menit fajku?kontroloval si kabel vysokeho napetia ci ma dobry kontakt s fajkov?ono aj taketo male malickosti ti narobia problemov hodne ak mas fajku plechovu hned ju vyhod a daj umelu

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: vari dvoutakt chcipe

#36 Nový příspěvek od DYK »

Hodinu to vydrží v provozu, jo? Tak to bych šel do zapalování a jiné elektriky.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

bat26
Příspěvky: 34
Registrován: pon čer 27, 2011 10:27 pm
Bydliště: Usti nad Orlici

Re: vari dvoutakt chcipe

#37 Nový příspěvek od bat26 »

jojo zeleznou mam fajfku,vydrzi to tak 15-20minut

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: vari dvoutakt chcipe

#38 Nový příspěvek od DYK »

Já ju mám na motoru od doby, kdy byl novej (91) dodnes o ní nevím.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

jack30
Příspěvky: 177
Registrován: ned úno 16, 2014 9:38 am
Bydliště: ZILINA

Re: vari dvoutakt chcipe

#39 Nový příspěvek od jack30 »

to cislo je tu
Přílohy
motor-jikov-klukova-skrina-vari-detail 2.jpg

bat26
Příspěvky: 34
Registrován: pon čer 27, 2011 10:27 pm
Bydliště: Usti nad Orlici

Re: vari dvoutakt chcipe

#40 Nový příspěvek od bat26 »

musim ted odjet a pak na to du kouknout a napisu
zatim diky

jack30
Příspěvky: 177
Registrován: ned úno 16, 2014 9:38 am
Bydliště: ZILINA

Re: vari dvoutakt chcipe

#41 Nový příspěvek od jack30 »

mne ta plechova fajka robila problemy mi prerazala motor mi siel nepravidelne

jack30
Příspěvky: 177
Registrován: ned úno 16, 2014 9:38 am
Bydliště: ZILINA

Re: vari dvoutakt chcipe

#42 Nový příspěvek od jack30 »

skus toto si precitat mozno ti to pomoze
Poruchy - nejčastější poruchy VARI TERRA JIKOV



Pokud nemá motor požadovaný výkon, běží nepravidelně, nebo na volnoběhu
zhasíná, nejdříve prohlédneme zapalovací soustavu - svíčku, kabel vysokého napětí
s koncovkou, dále palivovou soustavu - množství paliva v nádrži, není li ucpán přívod paliva ke
karburátoru, není li ucpán palivový kohout.
Zkontrolujte, není-li ucpán otvor ve víčku nádrže pro odvzdušňování.
Dále zkontrolujte zda palivo není znečistěno, nebo neobsahuje vodu.
Pokud jsou v palivu nečistoty bude třeba vyčistit jak nádrž, tak filtr paliva
i karburátor.
Zkontrolujeme palivový a vzduchový filtr zda nejsou znečištěny.
Jestliže motor nechytá, nebo běží nepravidelně i po této kontrole je třeba vyčistit
trysky.


Na čištění otvorů trysek se nesmí používat kovové předměty ani dráty,
maximálně lze použít žíni, nebo umělé vlákno!



Motor nejde nastartovat, svíčka je suchá a dává jiskru:
Ucpané trysky, ventil paliva, přívod paliva - palivový filtr 17, 67,47,49, nebo v nádrži není dostatek benzínu, uzavřený přívod paliva.
Ucpaná hlavní tryska
demontujte plovákovou komoru 41, vyšroubujte hlavní trysku 47 a vyčistěte jí profouknutím.

Teplý motor nejde nastartovat
Svíčka je mokrá - uberte plyn na minimum a při vyšroubované svíčce 10 x naprázdno startujte dokud se neodstraní nadbytečné palivo. Očištěnou svíčku našroubujte zpět do hlavy válce a nasuňte kabelovou koncovku.

Svíčka nedává jiskru - svíčka je vyšroubovaná, elektrody jsou očištěny, svíčka připojena ke kabelové koncovce a ukostřená k výfuku - při zkušebním startu nedává jiskru.
- vyměňte jí za novou , pokud ani poté na elektrodách nebude přeskakovat jiskra a kabely jsou v dobrém stavu zkontrolujte, zda se nedotýká zkratové lanko kostry (páčky plynu).
- pokud znovu nepřeskočí jiskra při zkušebním startu, závada bude patrně v zapalovacím ústrojí


Motor se nadměrně zahřívá a nemá výkon
Ucpaný - znečištěný filtr oleje - zanesené přívodní potrubí
Znečistěný ventilátor, žebra válce
Zakarbonované výfukové potrubí
Voda v karburátoru, nádrži.

Další časté závady po 5 letech začínají být značné vůle na oskách plynu a sytiče karburátoru.
Gufera na klice přestávají těsnit.
Netěsnost gufer se projeví tím, že i když svíčka hází jiskru a karburátor
je vyčištěn a dodává palivo, tak motor nelze nastartovat, nebo i když
se motor podaří nastartovat, tak při nulovém plynu a přepnutí páčky
regulátoru otáček do vyššího zářezu 2, 3 dojde k zvýšení otáček,
popřípadě otáčky motoru budou nepravidelné atd.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: vari dvoutakt chcipe

#43 Nový příspěvek od DYK »

Když motor závadou zdechne a pokouší-li se obsluha o opětovné spuštění, nejlépe na plný plyn, musí neprodleně z motoru vytáhnout "mokrou" svíčku. Pak by to ukazovalo na něco stran zapalování - elektriky. Je-li suchá může to být kdekoli jinde. Nevadí, že je motor teplý, když si pohne nestihne se to odpařit. K tomuto pokusu postačí povolit svíčku a jen ji dotáhnout rukou aby šla rychle povolit. Je-li motor v pořádku i rukou dotažená svíčka spustí motor.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

bat26
Příspěvky: 34
Registrován: pon čer 27, 2011 10:27 pm
Bydliště: Usti nad Orlici

Re: vari dvoutakt chcipe

#44 Nový příspěvek od bat26 »

tak mam JIKOV 1453, zitra to zkusim jeste vsechno vycistit a projit

jack30
Příspěvky: 177
Registrován: ned úno 16, 2014 9:38 am
Bydliště: ZILINA

Re: vari dvoutakt chcipe

#45 Nový příspěvek od jack30 »

ten motor mam aj ja jedna pricina moze byt ze mas slaby privod paliva poriadne vycisti karburator ked odkrutis misku na karburatore musi benzin tiect nie kvapkat.nastavis karburator

Nastavení bohatosti směsi karburátor JIKOV VARI TERRA


Upozornění před samotným seřízením bohatosti směsi zkontrolujte níže uvedené
Karburátor musí mít čisté trysky a být v dobrém stavu, bez velkých vůlí
na oskách plynové klapky a klapky sytiče jinak přisává falešný vzduch a nelze seřídit bohatost směsi.
Karburátor musí být řádně připevněn a matice příruby dotaženy a těsnění pod přírubou musí těsnit.
Filtr vzduchu musí být čistý a gumové koleno nesmí být prasklé, nebo zkroucené či špatně upevněné.
Svíčka zapalovací musí házet jiskru a být čistá.
Regulační šroub 38 s citem dotáhneme - okamžik kdy dosednou na sebe závity pružiny 33,
víc již nedotahujeme !!! A zaznamenáme si velikost pootočení regulačního šroubu pro případ
návratu k původnímu nastavení !!!
Pak šroub povolíme v rozsahu 1/2 až 1 1/2 otáčky, tedy střední hodnota je zhruba povolit o jednu otáčku.
Pokud se dalším povolením regulačního šroubu 38 otáčky začnou zvyšovat, ubereme základní plyn šroubem 39 a znovu
zkusíme povolit šroub bohatosti směsi a vše opakujeme tak dlouho dokud se otáčky motoru zvyšuji po mírném
povolení regulačního šroubu 38.
(Pokud šroub 38 musíte dotáhnout na méně jak jednu otáčku od základního dotažení a povolení o jednu otáčku, raději vyhledejte odborný servis,
jinak může hrozit zadření motoru díky nedokonalému mazaní chudobnou směsí).

Pokud se motor zastavuje ve volnoběžných otáčkách, můžeme přidat základní plyn (pootevření plynové klapky) pomocí
regulačního šroubu 39 a to v rozsahu 1/2 až 2 otáčky.
Po seřízení můžeme bohatost směsi ještě zvýšit povolením šroubu 38 o 1/4 otáčky pro snadnější studený start.
Na volnoběžné otáčky nesmí zabírat spojka, tedy motorová jednotka nesmí
uvést do chodu převodovku, popřípadě celý stroj. Pokud k tomu dochází, musíte
povolit šroub 39 a snížit volnoběžné otáčky.
Volnoběžné otáčky by měly být, co nejmenší, ale stroj nesmí zhasínat a
zároveň by měl svižně přecházet do vyšších otáček po přidání plynu.
Volnoběžné otáčky dvoutaktního motoru VARI JIKOV se nastavují na 1.300 +- 100 otáček za minutu. srob 38 to je myslene srob co regulujes vzduch a 39 to je ten pri lanku

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“