Technické otázky servisovania
Moderátor: DYK
Re: Technické otázky servisovania
Mysím si, že tak to není. Olej Stihl je v podstatě Castrol TT a nevšil jsem si, že by bylo omezeno jeho používání dle použitých materiálů motorů. Písty jsou snad vždy slitina lehkých kovů a případně kovány pak obrobeny. Takže v intencích tvého dotazu nejsou oleje děleny na pro AL motory a ty ostatní. Toto rozlišení platí snad jen u nemrznoucích směsí.
Motor Jikov je dnes už jeden z mála který používá litinovou vložku válce. Proto se dá generálkovat výbrusem. Většina dvoutaktů a hlavně u pil se v současné době používá vrstva nikasilu nanesená na stěnu AL válce, která svou vlastností zajistí dostatečně tvrdou třecí plochu a pokud se motor nezadře a nikasil vážně nepoškodí je ztráta komprece zapřičiněna sjetým pístním kroužkem. Generálkovat tyto válce je cenově nad nákupem nového.
Motor Jikov je dnes už jeden z mála který používá litinovou vložku válce. Proto se dá generálkovat výbrusem. Většina dvoutaktů a hlavně u pil se v současné době používá vrstva nikasilu nanesená na stěnu AL válce, která svou vlastností zajistí dostatečně tvrdou třecí plochu a pokud se motor nezadře a nikasil vážně nepoškodí je ztráta komprece zapřičiněna sjetým pístním kroužkem. Generálkovat tyto válce je cenově nad nákupem nového.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: stř pro 12, 2007 3:00 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Technické otázky servisovania
Pripajam sa k Radovi,
Agzat isiel do 1. vybrusu - po dvanastich rokoch na M2T (v 91. vyrobca ani iny neponukal). Agzat bol dennodenne pouzivany na vozenie travy pre statok a kosenie Okrem toho sa snim kosilo niekolko hektarov luk rocne (listovkou) - castokrat od rana do vecera. Pocas letnych mesiacov som pouzival pomer oleja k benzinu ako pri zabehu. Jediny problem s tym bol, ze sa z casu na cas vytvoril tenky karbonovy zavar na sviecke, ktory prepojil kontakty a tym prestalo hadzat iskru.
Dnes sa uz s agzatom pracuje "vikendovo" a tak pouzivam olej iny a to len kvoly tomu aby som nemusel mat pre krovinorez, agzat, kosacku a mot. pilu zvlast bandasku.
Agzat isiel do 1. vybrusu - po dvanastich rokoch na M2T (v 91. vyrobca ani iny neponukal). Agzat bol dennodenne pouzivany na vozenie travy pre statok a kosenie Okrem toho sa snim kosilo niekolko hektarov luk rocne (listovkou) - castokrat od rana do vecera. Pocas letnych mesiacov som pouzival pomer oleja k benzinu ako pri zabehu. Jediny problem s tym bol, ze sa z casu na cas vytvoril tenky karbonovy zavar na sviecke, ktory prepojil kontakty a tym prestalo hadzat iskru.
Dnes sa uz s agzatom pracuje "vikendovo" a tak pouzivam olej iny a to len kvoly tomu aby som nemusel mat pre krovinorez, agzat, kosacku a mot. pilu zvlast bandasku.
Re: Technické otázky servisovania
ZDRAVÍM
chcem sa spýtať pri výmene strašne starého oleja z prevodovky je dobre opláchnuť prevodovku petrolejom alebo račej trochou toho oleja čo tam nalejem ako naplň tj PP 90 H ???
ten stari olej je skôr vazelína než olej
pri tom oplachu naliať ->pohrkať ->vyliať ->naliať nový
alebo naliať-> nahodiť motor 2-3minutky nech si poklepe na volnobehu -> vyliať -> naliať nový
dakujem
chcem sa spýtať pri výmene strašne starého oleja z prevodovky je dobre opláchnuť prevodovku petrolejom alebo račej trochou toho oleja čo tam nalejem ako naplň tj PP 90 H ???
ten stari olej je skôr vazelína než olej
pri tom oplachu naliať ->pohrkať ->vyliať ->naliať nový
alebo naliať-> nahodiť motor 2-3minutky nech si poklepe na volnobehu -> vyliať -> naliať nový
dakujem
kto nič nerobí,nič nepokazí
Re: Technické otázky servisovania
Nevím zda chod motoru ve volnoběhu nějak zahýbe s převodovkou. Každopádně vazelino-olej líp vyteče teplý a v tomto případě bych využil toho, že je vše pěkně sedlé dole, vypustil a dal tomu přes noc čas, aby to všechno vykapalo. Když se ti bude moc chtít, dej na drát kus hadru a pošmátrej po dně převodovky a uvidíš co tam zůstalo nebo nezůstalo. Já bych starou náplň už nevířil po skříni.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Technické otázky servisovania
nemyslel som vírenie starej náplne ale oplachovacieho média = oleja, petrolejaDYK píše:Nevím zda chod motoru ve volnoběhu nějak zahýbe s převodovkou. Každopádně vazelino-olej líp vyteče teplý a v tomto případě bych využil toho, že je vše pěkně sedlé dole, vypustil a dal tomu přes noc čas, aby to všechno vykapalo. Když se ti bude moc chtít, dej na drát kus hadru a pošmátrej po dně převodovky a uvidíš co tam zůstalo nebo nezůstalo. Já bych starou náplň už nevířil po skříni.
dúfam že sme sa pochopili
ja som čítal dávnejšie príručku (myslím že to bola k Š 1202) a tam bolo písane o opachu prevodovky petrolejom
preto by som chcel vedieť či to mam oplachovať ???
keď tak či olejom alebo petrolejom ???
môže my niekto vysvetliť prečo sa bežne nevyplachuje motor ,prevodovka
však koľko toho bordelu tam zostane najme keď je skriňa s liatinového odliatku ten je o dosť drsnejší voči hliníkovému
ďakujem za odpovede a reakcie
kto nič nerobí,nič nepokazí
Re: Technické otázky servisovania
Nafta nebo petrolej znehodnocují olej a není dobré je k proplachu používat. Proplachovací olej se používal právě u starších konstrukcí a tam je také dobovým návodem jeho použití doporučeno. Moderní motory a převodovky jsou konstruovány tak, aby všechen (ve smyslu zachování vlastností nové náplně) bordel vytekl.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Technické otázky servisovania
Johny1490 píše:Ja mam v knižke napísané "Castrol TT" a ten sa teraz volá "Castrol 2T" a je v červenej flaši. Si myslim ked je napísaný vyrobcom tak vedia co tomu stroju vyhovuje. A samozrejme tam su napisane este ale dva oleje nejaki Mogul a samozrejme M2T , ale v predajni nám povedal ze pokial chcete aby vám ten stroj dlho vydrzal dajte tam bud Castrol alebo Mogul. A je mi to jedno kdo si tam co naleje jazdit to bude kludne aj na M6AD , a nikomu moju znacku oblubenu nevnucujem
A k tomu miešaniu..... Ked je chladno tak davam 1:50 ale ked je teplo a viem ze stroj pojde do narocnej prace tak dávam 1:40 aby pri vysokom zahriati stale dostatočne mazal. A tak isto aj Krovinorezi , ked si kosim iba doma kúsky a za chladneho pocasia tak davam 1:50 a ked idem niekde na kšeft , že ide ta kosa non stop tak davam 1:40 a nebojim sa toho ze by nebol dobre mazaný... 1:25 je hrozne velá to je pomer iba pre M2T......
Máš úplnú pravdu čo sa týka miešania ,aj s tým chladným počasím atď....
Niečo pre skúseného odborníka DYK-a :skús si zmiešať M2T v sklenenej fľaši a nechaj ho pár dní postáť a tak isto v tom istom pomere zmiešaj dajme tomu CASTROL 2T a výsledok sa ti dostavý.
Dúfam ,že tomu už rozumieš prečo kvalitnejší olej!
A s tým počasím je to presne tak ako to napísal Johny1490 ,preto že je rozdiel či kosíš v 40 stupňovej páľave ,alebo 15 stupňovom počasí predsa motory sú vzduchom chladené.Samozrejme aj olej nie len maže ale aj chladí.
Re: Technické otázky servisovania
Proč si mám zkusit míchat oleje? Co tím chtěl básník říci? Nechápu a prosím o vysvětlení.
Ten kdo kosí v 40 stupňovej pálave je blázen bez ohledu v jakém poměru má olej v benzínu. Na jedné straně se zde argumentuje doporučením výrobce a na druhé straně si pocitově každý přidává jak chce, doporučení - nedoporučení.
Ten kdo kosí v 40 stupňovej pálave je blázen bez ohledu v jakém poměru má olej v benzínu. Na jedné straně se zde argumentuje doporučením výrobce a na druhé straně si pocitově každý přidává jak chce, doporučení - nedoporučení.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technické otázky servisovania
VYplachut to mozes cim chces otazkou je ako sa to prejavi na tesneniach a ci sa ten bordel nedostane viac k loziskam a dielom ktore su haklive na spinu, olej m6ad stoji kolko 30kc liter tak to nalej nechaj naprazdno točit a vypusti... Osobne som do prevodovky daval zmes nafty a oleja nechal bezat caa 5min, vypustil to nalial M6AD troška na tom pojazdiol bez zatazovania, vypustil a nalial prevodovy olej.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Technické otázky servisovania
DYK píše:Proč si mám zkusit míchat oleje? Co tím chtěl básník říci? Nechápu a prosím o vysvětlení.
Ten kdo kosí v 40 stupňovej pálave je blázen bez ohledu v jakém poměru má olej v benzínu. Na jedné straně se zde argumentuje doporučením výrobce a na druhé straně si pocitově každý přidává jak chce, doporučení - nedoporučení.
Skús si to a potom zbadáš rozdiel v kvalite.
Myslel som benzín s olejom
V práci nemáš na výber či je 18 ,alebo 40 stupňov na slnku.Takže odpoveď je nedostatočná DYK.
Re: Technické otázky servisovania
Buď napiš oč ti jde a neuč mě míchat a nevysírej.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Technické otázky servisovania
Vidím ,že ti nejak tečú nervy.DYK píše:Buď napiš oč ti jde a neuč mě míchat a nevysírej.
Takže aj pre ostatných M2T olej sa po čase usádza a kvalitnejšie oleje sa v benzíne pekne rozložia a neusadia sa ani po čase.
V tom je DYK rozdiel a nie ako ty poúčaš!
M2T olej by sa mal miešať min. v pomere 1:33 alebo 1:25 no keď je 1:40 alebo 1:50 tak to nikto iný nezbadá ,len váš motor.
S tým syntetickým olejom miešaným v pomere 1:100 mám skúsenosti a je to presne tak ako to uvádza výrobca na obale oleja.
Výrobca motorov uvádza odporúčané značky olejov /mám k tomu výhrady-----M2T ----/ ,ale nie predpísané množstvá,preto že sa v manuáloch píše "podľa odporúčania výrobcu oleja"!
M2T odporúčam do vzduchových filtrov AGZAT,VARI atď... .
...alebo na reťaz bicykla ..
Re: Technické otázky servisovania
Jen kde toto poúčam? Připomeň.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Technické otázky servisovania
Stále čekám!!!
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Technické otázky servisovania
Proč by se měl olej M2T míchat v poměru 1:33 nebo 1:25 a nikoliv nižším jako 1:40 nebo 1:50? A pokud jde o teploty, nemohlo by se stát, že za nižších teplot budou zpočátku ředit olej i výševroucí frakce benzínu a jeho mazací schopnost tedy na rozdíl od letních dní poklesne?
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”