Fortschritt E930/931
Moderátor: DYK
- Killer Koly
- Příspěvky: 2794
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
malotraktor: je to tim, ze ta deska ma spatne nastaveni. je to uz z vyroby a nic s tim neudelas, aniz bys do toho pluhu rezal. mam v planu to predelat, uz mam zhruba odhadnuto, kde a co prevarit. bude to ale hodne slozite hlavne na rezani. jinak dobre nastavenemu pluhu to moc nevadi, zaorava celkem slusne i ulezely hnuj nebo zelene hnojeni.
tady to mam natocene
https://www.youtube.com/watch?v=PyLuZx7RTu0
kdyz to ma spravne uhly, tak se to vylesti samo
tady to mam natocene
https://www.youtube.com/watch?v=PyLuZx7RTu0
kdyz to ma spravne uhly, tak se to vylesti samo
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
No já když jsem oral poprvé (poprvé s ferdou a poprvé v životě celkově), tak tady s touto sestavou (origo obracák):
To dopadlo takto:
Zítra budu konečně orat zase (předělával jsem barák, takže jsme nic na zahradě nepěstovali a jen jsem to jednou za čas zrotavátoroval), čekám, že to bude horší, páč je mokro, ale má přimrznout, tak to třeba nebude tak strašný.
To dopadlo takto:
Zítra budu konečně orat zase (předělával jsem barák, takže jsme nic na zahradě nepěstovali a jen jsem to jednou za čas zrotavátoroval), čekám, že to bude horší, páč je mokro, ale má přimrznout, tak to třeba nebude tak strašný.
Re: Fortschritt E930/931
Tak hotovo... První půlku zahrady sem se s tím pral, u druhé pulky to bylo lepší a druhou půlku druhé půlky na pohodu :-D Akorát to nemám teda moc rovně no. Pluh mám origo a je vcelku hladkej (dávám na to po očištění konkor). Zatím sem s tím oral podruhé, takže je určitě co dolaďovat ještě :-D
Re: Fortschritt E930/931
Dotaz: Jaký je otryskování na 16N3-6 prosím? Zkoušel jsem hledat všude možně na netu. Pomalu asi budu muset vyměnit trysky, páč v sobotu jsem ráno zas dělal rozborku sborku karbecu a díval sem se, že ty trysky už jsou dost ožvejkaný. Ani na nich není moc přečíst co je to za velikost. Díval jsem se do katalogu ND, ale tam píšou 16N1 a HT 67, Volnoběh 35, startovací 50. No a v tabulce tady ani 16n3-6 není :-D http://www.mopedfreunde-oldenburg.de/ht ... _16n3.html
Díky
Díky
- Killer Koly
- Příspěvky: 2794
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
to jsou karburatory specialne pro tento stroj. nekde na netu existuje popis toho karburatoru, ale je to v nemcine. je tam i nastaveni a vysvetleni, cim se lisi od motorkoveho
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Dík za tip, našel jsem to v servisním manuálu 930/931 (ten katalog ND je jen 930) zde https://agrargeschichte.museum-digital. ... 500958.pdf
Hlavní tryska - 70
Volnoběžná - 35
Startovací/sytičová - 60
Pro 16n3-6
Hlavní tryska - 70
Volnoběžná - 35
Startovací/sytičová - 60
Pro 16n3-6
- Killer Koly
- Příspěvky: 2794
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
super, tohle jsem dlouho hledal
jeste existuje jeden manual a tam jsou i opravne postupy pro motor, prevodovku a naradi vcetne kotovani. vydal ho vyrobce pro autorizovane servisy. bylo to vic knizek a byly pekne tluste. to kdyby se podarilo sehnat
jeste existuje jeden manual a tam jsou i opravne postupy pro motor, prevodovku a naradi vcetne kotovani. vydal ho vyrobce pro autorizovane servisy. bylo to vic knizek a byly pekne tluste. to kdyby se podarilo sehnat
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Můj problém nefunkčního motoru Fortschritta bude vyřešen jiným motorem z E930 A1! Podařilo se mi jej sehnat na inzerci. Je v kompletní. Stál asi nějaký ten rok v kopřivách, ale olej vše dobře zakonzervoval. jen pod pístem byla směs oleje s vodou, tak je ojnice a klikovka trochu rezavá, ale točí se lehce. Vypadá to, že nebyl snad ani nikdy rozebraný.
Vyrobil jsem si z odpadního materiálu i stojan - práce je úplně na jiné úrovni. Už jsem si všelijakých přípravků na rozebírání pár za ten čas vyrobil, kdyby to někoho zajímalo, mohu taky nafotit.
Vyrobil jsem si z odpadního materiálu i stojan - práce je úplně na jiné úrovni. Už jsem si všelijakých přípravků na rozebírání pár za ten čas vyrobil, kdyby to někoho zajímalo, mohu taky nafotit.
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Re: Fortschritt E930/931
Tak se mi podařilo Ferdu oživit. Nový motor funguje! Jen bude třeba vyměnit ložiska na klice - zdá se mi, že jsou moc hlučná. Je to pěkný bastard - kříženec. Základ je z E931.50 A2, motor a pravý hliníkový díl nesoucí řemenici je z 930 včetně bílého krytu válce. Boční kryty se mi také podařilo sehnat, ale ty jsou u E931.50.
Menší potíž byla v tom, že se mi po zařazení nechtěla točit kola. Jen to cukalo a motor se zadusil. Zjistil jsem, že problém je v dolní převodovce, neboť kola byla kousnutá a nedalo se s nimi otočit dopředu ani dozadu. Obavy, že se kousla ozubená kola v převodovce, se nakonec nenaplnily. Jednoduše volný řetěz spadl z ozubeného kola a namáčkl se mezi ně:
Je třeba udržovat řetěz napnutý šroubem mezi převodovkou a motorem!!! Třeba tato rada někomu pomůže.
V plánu mám při výměně ložisek na klice vyměnit i třetí rychost za zpátečku (soukolí zpátečky). Nejsem si jistý, jestli to jednoduše půjde. A1 má rychlosti převodovky 1-0-2-3, zatímco A2 má 1-0-2-R, ale zpátečkové soukolí má boční plechy a domnívám se, že je širší než jedno ozubené kolo, tudíž je třeba použít hřídele pro 4 kvalt? Mám náhradní motor ze zpátečkou, takže vyměním vše co bude třeba.
Menší potíž byla v tom, že se mi po zařazení nechtěla točit kola. Jen to cukalo a motor se zadusil. Zjistil jsem, že problém je v dolní převodovce, neboť kola byla kousnutá a nedalo se s nimi otočit dopředu ani dozadu. Obavy, že se kousla ozubená kola v převodovce, se nakonec nenaplnily. Jednoduše volný řetěz spadl z ozubeného kola a namáčkl se mezi ně:
Je třeba udržovat řetěz napnutý šroubem mezi převodovkou a motorem!!! Třeba tato rada někomu pomůže.
V plánu mám při výměně ložisek na klice vyměnit i třetí rychost za zpátečku (soukolí zpátečky). Nejsem si jistý, jestli to jednoduše půjde. A1 má rychlosti převodovky 1-0-2-3, zatímco A2 má 1-0-2-R, ale zpátečkové soukolí má boční plechy a domnívám se, že je širší než jedno ozubené kolo, tudíž je třeba použít hřídele pro 4 kvalt? Mám náhradní motor ze zpátečkou, takže vyměním vše co bude třeba.
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2794
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
s tou zpateckou je to trochu slozitejsi. o vikendu bych mel mit trochu vic casu, abych se na to podival,tak napisu vic. hridel je stejna
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
-
- Příspěvky: 2163
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Re: Fortschritt E930/931
Ve vlákně Weima jsem vypsal co všechno mám na Fortschritt. Je tady někdo kdo by mě toho zbavil? Inzerát jsem ještě nikam nedal. Něco bych si nechal. Hlavně se chci zbavit frézy, sekačky, sněhové frézy s podvozkem a čerpadla. Pokud by někdo vzal všechno byl bych rád. Obraceč a pasivní nářadí bych chtěl přizpůsobit na nový stroj.
Nevěř všemu co si myslíš
- Killer Koly
- Příspěvky: 2794
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
Tak jsem provedl výměnu třetí rychlosti v motoru verze Forschritta A1 za zpátečku z verze A2. Nejen že bylo třeba vyměnit ozubené kolečko trojky, ale je třeba vyměnit i díl č. 64 - váleček řazení (pode katalogu ND), protože jeho kulisa se zoubky určuje řazení rychlostí. Také jsem vyměnil i díl 68 - páčka řazení, ptotože u obou motorů měla trochu jiný tvar (ale to možná nebylo třeba). Trojkolí zpátečky má ty boční plechy a tak je širší než šířka jednoho kolečka ve spojce. U A1 je však poslední pozice na hřídeli s ozubenými rychlostními koly vypodložena takovým válečkem, takže tam bylo pro soukolí zpátečky dost místa (hřídele jsou tedy stejné).HONZAD píše: V plánu mám při výměně ložisek na klice vyměnit i třetí rychost za zpátečku (soukolí zpátečky). Nejsem si jistý, jestli to jednoduše půjde. A1 má rychlosti převodovky 1-0-2-3, zatímco A2 má 1-0-2-R, ale zpátečkové soukolí má boční plechy a domnívám se, že je širší než jedno ozubené kolo, tudíž je třeba použít hřídele pro 4 kvalt? Mám náhradní motor ze zpátečkou, takže vyměním vše co bude třeba.
Soukolí převodovky A1:
a je pohled na převody verze se zpátečkou A2:
Tady je do motoru se spátečkou pro názornost přiložen váleček řazení a řadídí páčka z A1. Rozdíly žlábků (rychlostí) mezi A1 a A2:
Podle mne je u A2 ještě jedna pozice neutrálu (0) před zpátečkou oproti nákresu z manuálu (obrázek vlevo).
Po složení motoru jsem řazení ručně vyskoušel, vše fungovalo bez nějakých větších problémů, ale motor ještě sám neběžel. Tak tam snad žádná zrada nebude.
Při té příležitosti jsem vyměnil všechna ložiska, páč motor dost šramotil a hřídel s rychlostními koly, neboť byla v místě kde zabírá do řetězového kola v pravém hliníkovém krytu naprasknutá:
Zatím je Ferda rozložený na součástky. Když už si s tím tak hraji, tak jsem se pustil i do lakování. Původně jsem jej chtěl nechat v tom ošuntělém stavu, ale zima je dlouhá a mám rád, když jsou moje hračky jako nové.
Taky jsem tomu propadl. Původně mělo jít jen o zdroj náhradních dílů a tento Ferda bude mít číslovku III.
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2794
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
ted jse si precetl, ze jsem ti slibil ty fotky. bohuzel jsem na to zapomnel, ale poradil sis i bez toho a docela dobre. ty kulisy jsou shodne, zadny neutral mezi 2 a R neni. oboji je totiz provedeni na 3q prevodovku. to co tam mas v provedeni A2, je kulisa na 4q prevodovku. je to rozhodne lepsi, neutral pred zpateckou se hodi. v originale to tak ale nebylo. bylo to prave z duvodu tech postrannich plechu a prodlouzeni kroku radici vidlicky. nekde jsem cetl, ze do polska (mozna ze do madarska, uz si to nepamatuju) se dovazely frezy v provedeni A2, ktere mely tu kulisu zrcadlove obracennou a opacne preskladanou prevodovku a radilo se R-0-1-2. Dvojka je vlastne puvodni 3.
taky pozor na kolecka prevodovky. do frez se davaly silnejsi nez do motorek, prevodove pomery zustavaly stejne
taky pozor na kolecka prevodovky. do frez se davaly silnejsi nez do motorek, prevodove pomery zustavaly stejne
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Tak to mě nenapadlo, že v motoru A2 je kulisa pro 4q. Možná se v tom motoru někdo už hrabal?
Dnes jsem vyladil startovací páku. Nemám už asi původní originální startovací páku Fortschritt, ale nějakou ze Simsona (zdá se mi více zahnutá). Taky vám ostatním při řazení zpátečky naráží řadící páka do startovaví kliky? Řadička se dá pootočit libovolně, ale zase při řazení 1 rychlosti v nejnižší poloze už se špatně tím táhlem řadí rychlosti. Pokud dám řadičku výše, tak zase naráží do startovaví kliky při zařazení zpátečky. Když posunu startovací páku, tak zase mám malý chod pro našlápnutí! Celkově je tento způsob řazení dost blbě vymyšlen. Proto jsem startovací páku více narovnal a tím se prodloužil úhel jejího chodu. Rozhodně mohu tuto úpravu doporučit!
Porovnání originálu s upravenou pákou:
Postup úpravy:
Dnes jsem vyladil startovací páku. Nemám už asi původní originální startovací páku Fortschritt, ale nějakou ze Simsona (zdá se mi více zahnutá). Taky vám ostatním při řazení zpátečky naráží řadící páka do startovaví kliky? Řadička se dá pootočit libovolně, ale zase při řazení 1 rychlosti v nejnižší poloze už se špatně tím táhlem řadí rychlosti. Pokud dám řadičku výše, tak zase naráží do startovaví kliky při zařazení zpátečky. Když posunu startovací páku, tak zase mám malý chod pro našlápnutí! Celkově je tento způsob řazení dost blbě vymyšlen. Proto jsem startovací páku více narovnal a tím se prodloužil úhel jejího chodu. Rozhodně mohu tuto úpravu doporučit!
Porovnání originálu s upravenou pákou:
Postup úpravy:
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.