Vari System
Moderátor: DYK
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: Vari System
DYKu, tak vari nabízí u šupy na slovači XP-200 se 120 mm spojkou už od letošního předjaří.
Re: Vari System
Minulý týždeň sme predali zákazníkovy pohonnu jednotku XP 200 so spojkou 120mm ako náhradu za jeho opotrebovanú jednotku Agzat. Čo ma milo prekvapilo bolo, že spojka nebola klasicka ako na Honde s ťažnými pružinami, ale verzia s tlačnými pružinami stiahnutá skrutkou, čiže možnosť nastaviť si spojku podľa vlastných potrieb a dokonca to malo na spojke keramicke obloženie. Zákazník ho zrejme poriadne otestuje, vymeniť zábehový olej prišiel ešte v ten istý deň ako motor kúpil. S XP bol veľmi spokojný, trochu mu vadilo ovládanie plynu, ale to mu tiež poriešime k spokojnosti.
Re: Vari System
Na Šupě je i Jikov+Global kleče...
Na tu spojku jsem koukal na Vari stránkách. Co v tom Agzatu dělají, že nic takového nemají? Keramickou spojku má už naše Honda GCV190 z roku 2006 (80mm spojka). To tam fakt nemají žádný vývoj? Pro ostatní aby věděli o čem je řeč http://www.vari.cz/o-nas/aktuality-novi ... art:41386/
Na tu spojku jsem koukal na Vari stránkách. Co v tom Agzatu dělají, že nic takového nemají? Keramickou spojku má už naše Honda GCV190 z roku 2006 (80mm spojka). To tam fakt nemají žádný vývoj? Pro ostatní aby věděli o čem je řeč http://www.vari.cz/o-nas/aktuality-novi ... art:41386/
Re: Vari System
Šlo mě o to, jestli to nabízejí v "ekodotaci", ale oni tam mají "jinou" slevu. Otázka zní: bylo to někdy na pultě za tu přeškrtnutou cenu?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: Vari System
No v Agzatu snad ani vývoj není, vždyť ten stroj se prakticky nikam neposouvá. Narvat novej motor na stávající přírubu, která má normalizovaný rozteče děr pro upevnění motoru, to není problém, ale udělat složitější věci, to už chce šikovný konstruktéry a hlavně dobrý nápady. Zrovna XP-200 Agzatu bude slušet, síly to má dost. Už jsem si hnedka včera zjišťoval podrobnosti a spojka i příruba je originál vývoj Libice, takže keramika není nic novýho pod sluncem, ale takový ten kvalitní standart. Říkám si, jestli není keramika už i na prvních Hondách GXV, co byly v prodeji v devadesátých letech.....DYKu, Ty bys to mohl vědět....
Re: Vari System
Ne, na těchto motorech nebyla "keramika" bylo tam klasické lepené obložení a myslím si, že ta spojka byla uživatelky příjemnější - nebyla tak "kousavá". Zato když mě odešlo spodní gufero a tekl motorový olej do spojky, byla díky nasákavosti na výměnu. Ta "keramika" jde asi odmastit a po opravě problému, používat dál.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vari System
Lenze 120 je na tom lepsie z hladiska namahania a prenosu sily. Tym ze je vecsi priemer tak na prenesenie rovnakeho momentu staci mensie trenie.LukasPF píše:Tá 80mm spojka je podľa mňa lepšia než 120mm styčná plocha je väčšia aj keď priemer je menší. A aj konštrukčne je lepšia ako 120-tka. Je veľká škoda že Agzat stojí tak veľa v porovnaní s Vari , ale čo je väčšia škoda že v Agzate nedokážu plne využiť potenciál prevodovky a aktívnych vyvodov .
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Vari System
JO tak nějak to je, je ale otázkou, která ze spojek je na tom při výpočtech lépe. Ta 120 zase má nic moc styčnou plochu. Chtělo by to spočítat jak to teda je. Jisté je, že asi neklouže a přenáší jen se prostě neví, která má jakou rezervu. To píšu o dvoučelisti 120. Pokud by 120 byla zvětšeninou 80 pak je asi jednoznačně lepší. Já pořád tvrdím, že spojka 120 je jen pozůstatek "totalitních"plánů silnějšího a snad i víceválcového motoru, který se měl v Povážské Bystrici dělat a tak to zůsalo i proto, aby se to nějak lišilo.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
Každopádně má agzatí spojka zhruba o třetinu nižší únosnost při použití čtyřtaktu, než kdysi spočítali konstruktéři pro dvoutakt, který má otáčky zhruba o tu třetinu vyšší. Rovněž o robustnosti agzatí převodovky bych moc nebásnil, vstupní ozubená kolečka nic moc a zbytek (diferák) nijak zvlášť předimenzovaný. Příkladem robustní převodovky se může chlubit PF, ta jo.
Re: Vari System
Príkladom robustnej prevodovky je určite u jednoosaku TJ-6,5 . Akurát sme to riešili s otcom minule keď sme prehadzovali Global 4T na 2T , tá prevodovka je určite nesmrteľná pokiaľ sa bude používať s citom a rozumom. Samozrejme že keď tam tomu človek naloží a potom ešte radi nohou cez zuby tak porazí nie len Global ale aj PF-ku dokonca aj TJ. Proste treba mať na pamäti že je to ZÁHRADNÁ TECHNIKA !!! Ale ešte jeden postreh z prevodovky musím veľmi pochváliť presnosť hriadeľov, kolies a uložení všetko na stotinu PRESNÉ !!! Ináč mám teraz zvyšné 4T pastorok aj ozubené koleso majú najazdené 25mt/h ak má niekto záujem tak SZ.
Re: Vari System
Pepa248: Koľko kusov prevodoviek Agzat a DSK 317 si už robil? Koľko vymletých ozubených kolies na Agzate si už menil, stačí zhruba, ďakujem. Ja neobhajujem ani jedných ani druhých, mne je úplne jedno ktorú mám rozobratú na stole, len ma to zaujíma nech to porovnám s našou praxou.
Re: Vari System
Zdar Kubo tak ako to vyzerá keď porovnáš Agzat vs. Vari . Agzat som nemal česť vidieť zvnútra.
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: Vari System
Vypovídající hodnota vidění rozebraných převodovek je na bodu mrazu. Třistasedmnáctek se za těch 30 let vyrobilo a prodalo snad 250 tisíc kusů, Agzatů bude hodně podstatně míň už jenom kvůli jejich nesmyslně nastavený cenový politice, kdy to stojí v kompletu o půlku víc než Global s velkym vozíkem. Hlavně poruchy v převodovkách jsou často udělaný tím, že se to prasí, přetěžuje, prostě lidi jsou čuňata a věcí si neváží.
Re: Vari System
Modráček se ptal -Poraďte.Mám chuť si koupit proorávací kola PK Globál.Musím k tomu koupit i vodící kolo?Zatím jsem používal hrobkovací radlice 1x přihrnout a dost.Pak už je nať brambor vysoká.Stojí to za to? Dík.[/quote]
Tak tento způsob se mi moc nelíbí .Rozdělávat rotavátor shánět destičky .Buď zůstanu u původního způsobu,dvě radlice za strojem ,nebo si koupím proorávací kola Globál + kolečko .kenybz píše:proorávej rotavátorem 2+2 hvězdice+ záběrové desky a radličku zato.... nakypří ohrne a je to rychlé
dal jsem tu někde fotky ještě udělat nějaký blatník kolem nožů a můžeš jezdit i ve vysoké nati
Re: Vari System
u nás nikdo proorávací kola nepoužívá no a protože jsem neměl záběrové nože, tak jsem dva a dva krajní nože nahradil vinklama a jede to samo, kypří, ohrnuje a ničí plevel vše na jeden průjezd záleží jakou máš půdu když ti to do proorávání neslehne tak to nemusíš dopředu plečkovat abys měl nakypřeno