MF 70 4 takt motor
Moderátor: DYK
Re: MF 70 4 takt motor
Znova to isté! V dnešnej posratej dobe má človek dve možnosti 1. Kúpiť šmejd za veľa peňazí
2. Kúpiť šmejd za málo peňazí....
Kto dnes čaká že mu niečo vydrží roky nech sa pozrie okolo seba. Nič už nie je ako kedysi! Plánovaná životnosť zabezpečuje stály zisk a to platí stále. Kto čaká že Honda bude slúžiť tak dlho ako nejaký starý poctivý jikov je na omyle.
Kúp Hondu GX ak ti po 5 tich rokoch kľakne čo urobíš? GO to asi nebude! Kúpiš nový motor lebo cena GO bude astronomická!
Kúp klon ak ti kľakne urobíš to isté čo v predošlom prípade. Len to bude menej "bolieť" hlavne finančne.
Ak nevieš do čoho ideš tým myslím , že ako bude 4-takt makať v tvojich podmienkach. Prečo nekúpiš klon ak sa osvedčí myslím 4-takt všeobecne. Tak môžeš začať šetriť na nejaký profi motor. Možno prídeš na to že 4-takt v tvojich podmienkach NIE. Tak si tak veľa nestratil.
Možno to bude nad očakávania a možno aj ten klon prekvapí a povieš si načo profi? Vymeníš raz za pár rokov a v pohode.
Treba sa rozhodnúť ale myslím že predošlá diskusia ponúka stále aktuálne informácie na tému "originál vs. klon"
Pamätaj ak kúpiš hocičo tvojim vnukom to neostane...
2. Kúpiť šmejd za málo peňazí....
Kto dnes čaká že mu niečo vydrží roky nech sa pozrie okolo seba. Nič už nie je ako kedysi! Plánovaná životnosť zabezpečuje stály zisk a to platí stále. Kto čaká že Honda bude slúžiť tak dlho ako nejaký starý poctivý jikov je na omyle.
Kúp Hondu GX ak ti po 5 tich rokoch kľakne čo urobíš? GO to asi nebude! Kúpiš nový motor lebo cena GO bude astronomická!
Kúp klon ak ti kľakne urobíš to isté čo v predošlom prípade. Len to bude menej "bolieť" hlavne finančne.
Ak nevieš do čoho ideš tým myslím , že ako bude 4-takt makať v tvojich podmienkach. Prečo nekúpiš klon ak sa osvedčí myslím 4-takt všeobecne. Tak môžeš začať šetriť na nejaký profi motor. Možno prídeš na to že 4-takt v tvojich podmienkach NIE. Tak si tak veľa nestratil.
Možno to bude nad očakávania a možno aj ten klon prekvapí a povieš si načo profi? Vymeníš raz za pár rokov a v pohode.
Treba sa rozhodnúť ale myslím že predošlá diskusia ponúka stále aktuálne informácie na tému "originál vs. klon"
Pamätaj ak kúpiš hocičo tvojim vnukom to neostane...
Re: MF 70 4 takt motor
Možná je ještě třetí možnost: totiž ten původní motor.
Vpředu se tu sice smáli mravenečkovi ale já mám s MFou stejnou zkušenost jako on. Koupil jsem jí novou po převratu v r.1991 a prostě mi to roky běhalo, chytalo na zatáhnutí studené teplé, svíčku jsem měnil možná jednou za tu dobu co jsem to měl a to bylo snad to jediný ( žabky, vyražený zuby a přetržený kosy nebo futra a řemeny na obraceči nepočítám, to se stane), svahů a škarp co jsem s tím posekal, kdekomu, louky nepočítaje, v obraceči natrápil, sníh jsem si s tím v zimě odhrnoval, ale na motor jsem za ty roky, co jsem jí měl, kromě nějaký tý údržby nešahnul. Fakt, nebylo proč. A ani spotřeba mi nepřipadala až tak horentní a dneska mě docela mrzí že jsem jí pak prodal, připadá mi, že by tak jak byla, by mi spokojeně s původním motorem sloužila doteď a možná mě i přežila.
To opravdu byly akorát vyjimky, že jim ty motory nezlobily, a nebo v tom nadávání na ten původní dvoutakt tady je i tak trochu něco jinýho?
Vpředu se tu sice smáli mravenečkovi ale já mám s MFou stejnou zkušenost jako on. Koupil jsem jí novou po převratu v r.1991 a prostě mi to roky běhalo, chytalo na zatáhnutí studené teplé, svíčku jsem měnil možná jednou za tu dobu co jsem to měl a to bylo snad to jediný ( žabky, vyražený zuby a přetržený kosy nebo futra a řemeny na obraceči nepočítám, to se stane), svahů a škarp co jsem s tím posekal, kdekomu, louky nepočítaje, v obraceči natrápil, sníh jsem si s tím v zimě odhrnoval, ale na motor jsem za ty roky, co jsem jí měl, kromě nějaký tý údržby nešahnul. Fakt, nebylo proč. A ani spotřeba mi nepřipadala až tak horentní a dneska mě docela mrzí že jsem jí pak prodal, připadá mi, že by tak jak byla, by mi spokojeně s původním motorem sloužila doteď a možná mě i přežila.
To opravdu byly akorát vyjimky, že jim ty motory nezlobily, a nebo v tom nadávání na ten původní dvoutakt tady je i tak trochu něco jinýho?
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: MF 70 4 takt motor
Problemy su 2.
Karburatok ktory uz ma svoje roky. To by islo nahradit.
A magneto zapalovanie... To je najvecsi problem.
Oslabene magnety, a blbo nastavene cievky res kontakt.
Dali by sa to prerobit z cievkt nabijat kondik a ten v spravnom okamziku vybijat do zapalovacej cievky.
Lenze takuto prerabku nezvladne kazdy.
A za 100E len nahodis motor a mas to bez smradu a prace a startuje na kazde potiahnutie
Karburatok ktory uz ma svoje roky. To by islo nahradit.
A magneto zapalovanie... To je najvecsi problem.
Oslabene magnety, a blbo nastavene cievky res kontakt.
Dali by sa to prerobit z cievkt nabijat kondik a ten v spravnom okamziku vybijat do zapalovacej cievky.
Lenze takuto prerabku nezvladne kazdy.
A za 100E len nahodis motor a mas to bez smradu a prace a startuje na kazde potiahnutie
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: MF 70 4 takt motor
123: nemels to Mag motor?
Re: MF 70 4 takt motor
ta s motorem MAG se vyráběla kolem roku 1978 , moc jich vyrobených nebylo....mastnacek píše:123: nemels to Mag motor?
Re: MF 70 4 takt motor
unimo píše:ta s motorem MAG se vyráběla kolem roku 1978 , moc jich vyrobených nebylo....mastnacek píše:123: nemels to Mag motor?
a měla označení MF-73
Re: MF 70 4 takt motor
Unimo: tak tak, soused ji mel a nezazil s ni to co ja s tatou s tou nasi potvorou. Ale je fakt, ze tata ten benzin michaval vselijak
Re: MF 70 4 takt motor
Byl v ní normálně motor Jikov a měl jsem u ní 120cm lištu a olej jsem kupoval M2T.
Jedinou snad úpravu co jsem na tom motoru udělal, tak že jsem přidal pak pod kohout na nádrži preventivně filtr na benzín a občas vyměnil. Opravy na motoru snad jen že jsem měnil několikrát startovací šňůru když byla už roztřepená a na víc nepamatuju a hned jak jsem jí přivezl tak sundal a uklidil z ní ten velkej kryt zvrchu, to jsem na ní vůbec nikdy nevozil.
Co jsem hlídal, to mi tehdy poradili, tak pravidelně barvu svíčky, aby byla cihlová a nebyla chudá směs, aby se ten motor nehřál, protože třeba v obraceči dostával pohulit a kontroloval předstih, když bylo potřeba tak seřídil.
Já si na MFce nedokážu u těch 4taktů představit třeba vzduchový filtr - tu papírovou vložku co tam maj. Co pamatuju, tak když jsem s tím posekal a pak obracel, tak ten filtr, co na ní byl, byl za 3 dny plný prachu a bordelu. No vytřel jsem ho, vložku propláchnul v kýblu s naftou, cmrndnul do baňky olej a bylo. Jakpak s tou papírovou vložkou na těch 4taktech? Furt to měnit? Vždyť to taky není zadarmo.
A nebo ty 4taktní motory maj i nižší otáčky, takže sekačka s ním pojede pomalejc. Takže asi nebude dobře podjíždět usečenou trávu když bude vysoká, tak jak by to asi seklo? To aby ti u toho ještě někdo odhraboval. A na obraceč už by to asi vůbec myslím nebylo, protože v tom řemenovém tonu, pokud dobře pamatuju, musela jít fakt naplno, aby posečenou trávu nebo ráno rozházet z řádků pěkně rozházel a nenadělal hromady. Na shrabování by to bylo teda asi jedno.
Jako, kdo tu MFku potřebuje jen třeba pro tahání vozejku, posekat si tak třeba do 2 mír, shrnout sníh nebo jen aby to měl, tak proč ne, ale sklízet s tím každoročně z hektaru či dvou - no nevím. A navíc, s lištou ta sekačka co pamatuju dost vibrovala, tak nevím jak by to snášely ty plasty nebo tenoulinký odlitky na 4taktech. Jako kdyby to bylo na půlhoďku, tak třeba, ale já za tím chodil klidně půl dne a práce mi to udělalo všechny co jsem tenkrát potřeboval.
Já ty čínský čtyrtakty nekritizuju, jen se mi prostě pro MFku, když s ní bude člověk chtít pracovat a ne se občas jen rekreovat, tak nějak prostě nezdaj.
Jedinou snad úpravu co jsem na tom motoru udělal, tak že jsem přidal pak pod kohout na nádrži preventivně filtr na benzín a občas vyměnil. Opravy na motoru snad jen že jsem měnil několikrát startovací šňůru když byla už roztřepená a na víc nepamatuju a hned jak jsem jí přivezl tak sundal a uklidil z ní ten velkej kryt zvrchu, to jsem na ní vůbec nikdy nevozil.
Co jsem hlídal, to mi tehdy poradili, tak pravidelně barvu svíčky, aby byla cihlová a nebyla chudá směs, aby se ten motor nehřál, protože třeba v obraceči dostával pohulit a kontroloval předstih, když bylo potřeba tak seřídil.
Já si na MFce nedokážu u těch 4taktů představit třeba vzduchový filtr - tu papírovou vložku co tam maj. Co pamatuju, tak když jsem s tím posekal a pak obracel, tak ten filtr, co na ní byl, byl za 3 dny plný prachu a bordelu. No vytřel jsem ho, vložku propláchnul v kýblu s naftou, cmrndnul do baňky olej a bylo. Jakpak s tou papírovou vložkou na těch 4taktech? Furt to měnit? Vždyť to taky není zadarmo.
A nebo ty 4taktní motory maj i nižší otáčky, takže sekačka s ním pojede pomalejc. Takže asi nebude dobře podjíždět usečenou trávu když bude vysoká, tak jak by to asi seklo? To aby ti u toho ještě někdo odhraboval. A na obraceč už by to asi vůbec myslím nebylo, protože v tom řemenovém tonu, pokud dobře pamatuju, musela jít fakt naplno, aby posečenou trávu nebo ráno rozházet z řádků pěkně rozházel a nenadělal hromady. Na shrabování by to bylo teda asi jedno.
Jako, kdo tu MFku potřebuje jen třeba pro tahání vozejku, posekat si tak třeba do 2 mír, shrnout sníh nebo jen aby to měl, tak proč ne, ale sklízet s tím každoročně z hektaru či dvou - no nevím. A navíc, s lištou ta sekačka co pamatuju dost vibrovala, tak nevím jak by to snášely ty plasty nebo tenoulinký odlitky na 4taktech. Jako kdyby to bylo na půlhoďku, tak třeba, ale já za tím chodil klidně půl dne a práce mi to udělalo všechny co jsem tenkrát potřeboval.
Já ty čínský čtyrtakty nekritizuju, jen se mi prostě pro MFku, když s ní bude člověk chtít pracovat a ne se občas jen rekreovat, tak nějak prostě nezdaj.
Re: MF 70 4 takt motor
Hektar - dva s emefkou a 120cm lištou? Plus sušení - Není to moc?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: MF 70 4 takt motor
Delali jsem to co ted delame traktorem. Jen sekani byl ocistec a to jsem ty 3ha sekali jen jednou. Takze pak nam to polizili a vsechno obraceni a nahrabovani Mfkou.
Re: MF 70 4 takt motor
Tak dneska už asi jo, no ale tenkrát byla trochu jiná doba, třeba to taky pamatuješ. Výběr strojů moc nebyl, na traktor čelní rotačky nebo diskovky kdepak a navíc kde bych na to tehdy vzal. No a když to navíc nebylo na rovině a v kuse ale nudle a camfoury všude možně, na svahách, s blbým přístupem, semtam mokro, škarpy a tak, tak traktorem s lištou toho zbývalo moc na ruce. Kdežto MFou to šlo vysekat a vyhrabat dočista prakticky všude, vylezla i na střechu, nic se nepojezdilo a nerozhrabalo, ale to je jedno.DYK píše:Hektar - dva s emefkou a 120cm lištou? Plus sušení - Není to moc?
Já to psal jen jako příklad, že jsem byl s tím původním motorem spokojenej a ty fórový čtyrtakty co jsou tu na ně odkazy se mi do MFky moc nepozdávaj ale třeba se pletu.
Re: MF 70 4 takt motor
dovoluji si foto MF s motorem MAG........mastnacek píše:123: nemels to Mag motor?
Re: MF 70 4 takt motor
ahojte, mám na mojej MF 70 motor starý dvojtakt. Chcel by som vymeniť za tento https://dom.bazos.sk/inzerat/86244314/M ... 2-roky.php má niekto s tým motorom skúsenosť ?
Re: MF 70 4 takt motor
Ahoj kluci potřebovaů bych radu , předelaval jsem mfku na 4taktní motor https://ziberek1.rajce.idnes.cz/Prestav ... r_6%2C5hp/ a mám problem s tím , že jakmile ji nastartuji tak neco strašne píska od spojky, pokud ji vymačknu tak to přestane , nevíte čím by to mohlo být.?Díky.
Felicia 1.3 Mpi, štepkovaš, malotraktor.
Re: MF 70 4 takt motor
Kolego prosim tě, koukal jsem ti do galerie a chtěl bych se optat na tuto fotku.
https://ziberek1.rajce.idnes.cz/Prestav ... MG4283.jpg
K jakému měření slouží ta vodováha?
https://ziberek1.rajce.idnes.cz/Prestav ... MG4283.jpg
K jakému měření slouží ta vodováha?
"Rider XE 70, MF70 - už nejsou jen VARI."
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "