Vari System
Moderátor: DYK
- Lišák1
- Příspěvky: 1174
- Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
- Bydliště: Sklené nad Oslavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vari System
Typ čerpadla bohužel neznám, bylo to dělané asi v nějaké domácí dílně, byl na tom samý silon, tlak jsem nikdy neměřil, ale mlžilo to nádherně. Za roky používání jsem něměl jedinou závadu. Pouze v náívodu bylo uvedeno, že nesmí běžet bez kapaliny.
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211
Re: Vari System
Dnes jsem viděl čerstvě koupený vari-system. Včetně toho nosiče dvouradličky. A hle, už je vyrobený ze silnostěného jäklu. Sice ho pořád neumí svařit úplně rovně, ale k jakémusi pokroku za ty roky došlo.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Vari System
No a čeho "nového" jsi si všil ještě, třeba na převodovce?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
Netvrdím, že jsem to prohlížel nějak podrobně, spíš jsem odpovídal na otázky čerstvého majitele (toliko opraváře vstřikovacích soustav vznětových motorů). Proti mému Vari z roku 1985 je těch změn požehnaně, ale to Tě asi nezajímá. Jak staré změny bych měl popsat? Nebo mě jen tak zkoušíš? :-)
(Jinak na první pohled bylo patrné, že radličky byly k nosiči přišroubovány obráceně, tj. okem pro značkovací tyč dalšího řádku dolů. Prý to tak přišlo z prodejny)
(Jinak na první pohled bylo patrné, že radličky byly k nosiči přišroubovány obráceně, tj. okem pro značkovací tyč dalšího řádku dolů. Prý to tak přišlo z prodejny)
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Vari System
Já si nedělám žádné iluze o dnešních prodejcích prodavačích-podavačích čehokoli. Je mě líto, ale praxe mě naučila, takže otočený nosič radliček je vlastně to nejmenší. Já viděl v prodejně na vystavené pile řetěz opačně. Teda ne hoblovacíma zubama dolů to asi nešlo nasadit. Zkoušet jsem tě nějak ani nechtěl a šlo mi jen o tu pojezdovou převodovku. Tam změna je. A bylo to myšleno spíše žertem, protože jen těžko se to běžnému člověku určuje a tvar to skoro nezměnilo. A ve změně barvy z černé na červenou to taky není.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
Přiznám se, že převodovku jsem nijak podrobně nezkoumal, ale ještě tam pojedu, tak se pokusím odhalit v čem změna spočívá :-)
(a podle mě má být převodovka červená, tak je to (historicky) správně)
(a podle mě má být převodovka červená, tak je to (historicky) správně)
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Vari System
Srovnáním katalogu ND pro červenou a černou převodovku, jsem došel k tomu, že červená převodovka má:
- zápich na konci zajištovací šroubu motorové jednotky
- odvzdušňovací ventil
- jinak řešená žebra na spojkové přírubě
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Vari System
To jsi to dlouho studoval ale v podstatě jsi popsal to, co je evidentní z obrázků. No a protože má jiné výztužné žebrování je na snadě to postatné!! Vrchní díl je z jiného materiálu!! Měl by být konec strhávání závitu plnícího otvoru ap. Odvzdušnění převodovky je taky celkem důležitý krok vpřed. Kdo používal DSK 317 i na rotavátorování ví o čem píšu.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
Ani ne, bylo to na pár minut. Stačí poklikat na odkazy, co se skrývají za názvy barev a otevřít každý list v nové záložce nebo okně. S dostatečne velkým rozlišením monitoru se při přepínání mezi záložkami (panely) ukážou právě ty rozdíly, zbytek má stejnou pozici. Akorát mě to napadlo, až když se tu LOTO ptal na tu převodovku a když jsem v katalogu hledal kolik stojí lavor na ANV-350. Mělo mě to napadnout hned. Aspoň vím na co se mám při prohlídce zaměřit.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Vari System
Jak to ani ne? Od 8.4.nebo od 10.4. vyber si. A neříkej, že jsi to zde od té doby nečetl. No jo no, obrázky jsou hezká věc, ale osobní zkušenost je hold osobní zkušenost.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
DYK: Jak s tím souvísí to datum? Jestli to chceš měřit absolutním časem, bez ohledu na to, co mezitím dělám, klidně v tom pokračuj, převodovku jsmem od té doby ještě neviděl a ještě chvíli neuvidím (takže mi to bude ještě déle). A samo jsem to tady četl a napadlo mě, že tě nenechám čekat a odpovím podle katalogu.
alois: Cena je taková, kolik za ni nakonec kupující zaplatí.
alois: Cena je taková, kolik za ni nakonec kupující zaplatí.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
prosim o radu
muzete mi nekdo poradit.mam vari system.musim pridavat olovnatou primes do benzinu kdyz special neni. dekuji
Re: Vari System
Nemusíš. Není sebemenší důvod.K mazání ti postačí dobře namíchaná směs. Teda předpokládám, že máš dvoutakt.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
- lukas258
- Příspěvky: 617
- Registrován: pon črc 05, 2010 1:21 pm
- Bydliště: mrákotín-telečsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vari System
pomohl by mi někdo identifikova tyto lišty a stroje
Vari Zetor Crystal Avia Liaz Tatra Takeuchi Občas bojuji s pravopisem...