Vari System
Moderátor: DYK
Re: Vari System
asi tak je to na jine tema a nebudem to tu zaplevelovat jedině že by to některý z hodných adminů přesunul
-
- Příspěvky: 1320
- Registrován: ned bře 30, 2014 6:20 pm
- Bydliště: od Třebíča
Re: Vari System
To bude záležet na tobě, jak budeš chtít zasázet brambory hluboko.Proximák píše:Řezy převodovek jsou parádní aspoň vím co mám doma
PetrCZE: U nás je na brambory ještě čas. Co ta převodovka s velkými koly, jak jsi spokojený? Samson byl celkem chudák, to jsi ho už takhle pořídil? Na kolik to vše vyšlo, vyplatilo se to oproti novému?
Mravenečku, držáky máš pěkné já je vyrábím trochu jinak, bojím se aby šli radličky pořádně zvednout tak ho budu mit jakoby na jeklem. Radličky budu mít stejné jako ty, tak snad něco vydrží. Mně se vždy ohla ta stará Terrácká, označení HR, ta varácká držela.
Dnes došlo osvědčení k vozíku od Varesu. Tak ještě pojištění a může se legálně na cesty
Družstva. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69747
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Re: Vari System
Mraveneček: Právě si to nedovedu představit a nerad bych pak byl na poli zaskočen až to budu celé mít tak se taky "pochlubím"
PetrCZE: Na převodovku se ptám proto že mi příjde, že není Varácká ale řekl bych že z Prakovců. já mám od Vari, rv.1993 a jede furt krásně, skoro jako nová, ani nikde neteče. Ta Prakovácká je prý méně kvalitní a jsou k ní větší kola. Vari má 12" a tady podle fotek bych odhadoval že 14" takže je to více do rychla.
Samson mě zajímá, protože vím že ten kryt je pěkně drahej. Já se ptal v prodejně na kryt pro Adélu a bylo to cenově dost podobný. Ozubená kola a disk byly v pohodě?
PetrCZE: Na převodovku se ptám proto že mi příjde, že není Varácká ale řekl bych že z Prakovců. já mám od Vari, rv.1993 a jede furt krásně, skoro jako nová, ani nikde neteče. Ta Prakovácká je prý méně kvalitní a jsou k ní větší kola. Vari má 12" a tady podle fotek bych odhadoval že 14" takže je to více do rychla.
Samson mě zajímá, protože vím že ten kryt je pěkně drahej. Já se ptal v prodejně na kryt pro Adélu a bylo to cenově dost podobný. Ozubená kola a disk byly v pohodě?
Re: Vari System
Jojo je to Praktis MTP 317 r.v. 1993 má 14" kola. Za tu dobu s tím nebyl problém jediné co tak přetěsnit. Ozubený kola a disky byli v poho jen co mě zarazilo tak má vypouštěcí a nalévací otvor z boku a né z vrchu.
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: Vari System
Ty Prákovácký převodovky nebyly kvalitní. Samý problém. Bylo to ošizenou výrobou. Ta výroba se tam dostala tak, že tehdejší Mepol v Libici, v zájmu navýšení výroby, kvůli uspokojení potávky, už nestíhal a tak dal část výroby tam. A co jsem slyšel z důvěryhodného zdroje, v ozubení vůle jak hrom, hrníčkem spojky šlo pohybovat nahoru dolů a když se nastartoval motor, tak vnitřek převodovky rachotil jako kdby se měl každou chvíli rozpadnout. A proto taky se tam výroba ani pořádně nerozjela a Mepol jí stáhnul - prodejci to odmítali brát. Jenže tehdejší ZTS si nechala dokumentaci a tak vznikly MTP-317 a MTP-320. Dodávala se do Rusticy, jednu dobu i pro Motor Jikov a hlavním odběratelem byl po celá léta p.Šupa z Kostolan. Dneska už výroba v Prakovcích nejede, poslední kousky se vyrobily někdy snad v roce 2012.
Je pravda, že starší DSK-317 jdou nádherně! Jednu mám z roku 1990 (ani jednou nerozdělaná) a teď jí mám s XP-200. Musím říct, že mě docela fascinuje, kolik ty převodovky vydrží, když se o to člověk aspoň trochu stará. Za výhodu považuju fakt, že Vari si od tý doby v mnoha věcech zachovala svojí robustnost. I když to není dokonalá skládačka, oproti různým řemeňákům je to nedoceněné.
Je pravda, že starší DSK-317 jdou nádherně! Jednu mám z roku 1990 (ani jednou nerozdělaná) a teď jí mám s XP-200. Musím říct, že mě docela fascinuje, kolik ty převodovky vydrží, když se o to člověk aspoň trochu stará. Za výhodu považuju fakt, že Vari si od tý doby v mnoha věcech zachovala svojí robustnost. I když to není dokonalá skládačka, oproti různým řemeňákům je to nedoceněné.
-
- Příspěvky: 1320
- Registrován: ned bře 30, 2014 6:20 pm
- Bydliště: od Třebíča
Re: Vari System
Ahoj. Zítra je den otevřených dveří fy Vari ve Velkém Meziříčí, s předváděním strojů a techniky.
https://www.google.cz/maps/@49.3452537, ... !1e1?hl=cs
https://www.google.cz/maps/@49.3452537, ... !1e1?hl=cs
Družstva. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69747
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Re: Vari System
Takže když otevřu převodovku a objevím tam převod s šikmým ozubením, můžu tam bez obav pustit 21 Nm místo 10 ?
Podle mě by šel stejně dřív do kytek vlastní mulčovač než převodovka. Už jsem to tady před lety řešil, když jsem mulčovač koupil - obrovský hluk a vůle v úhlové převodovce mě tak vyděsila, že jsem ho nový ihned šel reklamovat. Řekli mi, že to je normální a ukázali náhradí kolečko do převodu. Velice ledabyle (jestli vůbec) obrobený odlitek. Nicméně ono to funguje už nějaké 3 roky, hluk to dělá pořád stejný, ale jede to. Celkem su zvědavý, jak dlouho to ještě pojede.
Podle mě by šel stejně dřív do kytek vlastní mulčovač než převodovka. Už jsem to tady před lety řešil, když jsem mulčovač koupil - obrovský hluk a vůle v úhlové převodovce mě tak vyděsila, že jsem ho nový ihned šel reklamovat. Řekli mi, že to je normální a ukázali náhradí kolečko do převodu. Velice ledabyle (jestli vůbec) obrobený odlitek. Nicméně ono to funguje už nějaké 3 roky, hluk to dělá pořád stejný, ale jede to. Celkem su zvědavý, jak dlouho to ještě pojede.
Re: Vari System
A co se stalo že je ten šnek takhle smetenej? Já se vždy koukám dovnitř když měním olej a nic takového jsem tam neviděl.
Když je hnusně venku hnusně, tak jsem se zavřel do dílny a konečně se zapracovalo na rozjetých projektech. A jak se chystáte na jaro vy?
forum image hosting
Když je hnusně venku hnusně, tak jsem se zavřel do dílny a konečně se zapracovalo na rozjetých projektech. A jak se chystáte na jaro vy?
forum image hosting
Re: Vari System
Pokud Ti mohu odpovědět,tak jsi kápnul na dobře odlícované soukolí.Na fotu je jak kdyby to lícovala moje vnučka,možná ještě horší.
-
- Příspěvky: 1320
- Registrován: ned bře 30, 2014 6:20 pm
- Bydliště: od Třebíča
Re: Vari System
Ahoj. Podvařils zespodu kulatinou vpředu ty špice, aby se neohnuly?Proximák píše:A co se stalo že je ten šnek takhle smetenej? Já se vždy koukám dovnitř když měním olej a nic takového jsem tam neviděl.
Když je hnusně venku hnusně, tak jsem se zavřel do dílny a konečně se zapracovalo na rozjetých projektech. A jak se chystáte na jaro vy?
forum image hosting
Družstva. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69747
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Re: Vari System
Tak že bych měl takové štěstí a nebo kvalita Vari vs. Prakovce? Mně to dost zaskočilo právě podle těch fotek, tak jestli tam nedošlo k nějaké nehodě.
Nene, tělesa radliček jsem nijak nevyztužil. Uvidí se jestli vydrží. Mně se nikdy přímo špička neohla, vždy se to ohlo v tom zúžení pro pásovinu se zářezy, pod těmi šrouby, a vždy jen ta stará Terrácká. Ikdyž byly ve stejné půdě, hned vedle sebe na tom nosiči radliček, vždy to odnesla jen ta s označením HR. Ta druhá, novější byla v pohodě, že by jiný materiál? bude to pokus, buďto to s novými tělesy půjde a nebo ne.
Nene, tělesa radliček jsem nijak nevyztužil. Uvidí se jestli vydrží. Mně se nikdy přímo špička neohla, vždy se to ohlo v tom zúžení pro pásovinu se zářezy, pod těmi šrouby, a vždy jen ta stará Terrácká. Ikdyž byly ve stejné půdě, hned vedle sebe na tom nosiči radliček, vždy to odnesla jen ta s označením HR. Ta druhá, novější byla v pohodě, že by jiný materiál? bude to pokus, buďto to s novými tělesy půjde a nebo ne.
Re: Vari System
Zdravím opět ve spolek ! Tak jsem v rámci oživování strojů po zimě zavadil také o můj "lakýrnický vozík", původně zřejmě z nádraží, ke kterému jsem si kdysi upravil oje pro zapřažení za Vari. Protože mě čeká takové menší stěhování cca 30m3 dřeva jen co by kamenem dohodil, padla volba právě na něj jako na toho správného pomocníka.
Vozík je úplně jednoduché plato s nápravama bez odpružení.
K němu jsem dovařil úchyty a dodělal bočnice.
Ložná plocha je cca 90x200cm, bočnice jsou 40cm na výšku.
Protože vozík celkem často používám právě jako plato (lakuju na něm venku věci a pak je zatáhnu pod střechu), šlo mi o to udělat to jako skládačku. Všechny bočnice jsou tedy odnímatelné, nezávisle na sobě. Do úchytů bočnic se pak můžou dát jednoduché "klanice", třeba právě na to vožení dřeva - kuláčů.
A ještě jedna úprava, pro pohodlné řazení bez opuštění sedačky. Na originální páku jsem navařil prodlouženou matici, do ní je zašroubovaný kulový čep z kosti stabilizátoru s osobního auta. Druhá strana čepu je navařená na dvojdílné táhlo - trubku ve které je zastrčená kulatina pr. 10. Tím je umožněno nastavení délky táhla a taky se tak dá táhlo rozebrat a sundat z řídítek (při přehození motoru na převodovku s náhonem).
Poslední drobnost, která mi ale nesmírně zpříjemňuje ježdění, jsou rysky označující neutrál, které jsou narozdíl od symbolů na převodovce viditelné i ze sedačky.
Vozík je úplně jednoduché plato s nápravama bez odpružení.
K němu jsem dovařil úchyty a dodělal bočnice.
Ložná plocha je cca 90x200cm, bočnice jsou 40cm na výšku.
Protože vozík celkem často používám právě jako plato (lakuju na něm venku věci a pak je zatáhnu pod střechu), šlo mi o to udělat to jako skládačku. Všechny bočnice jsou tedy odnímatelné, nezávisle na sobě. Do úchytů bočnic se pak můžou dát jednoduché "klanice", třeba právě na to vožení dřeva - kuláčů.
A ještě jedna úprava, pro pohodlné řazení bez opuštění sedačky. Na originální páku jsem navařil prodlouženou matici, do ní je zašroubovaný kulový čep z kosti stabilizátoru s osobního auta. Druhá strana čepu je navařená na dvojdílné táhlo - trubku ve které je zastrčená kulatina pr. 10. Tím je umožněno nastavení délky táhla a taky se tak dá táhlo rozebrat a sundat z řídítek (při přehození motoru na převodovku s náhonem).
Poslední drobnost, která mi ale nesmírně zpříjemňuje ježdění, jsou rysky označující neutrál, které jsou narozdíl od symbolů na převodovce viditelné i ze sedačky.
Re: Vari System
Ahoj Dvk
pěkná práce na vlečce i stroji.
Já jsem si na převodovce udělal vrtačkou malé zahloubení které jsem označil červenou barvou a na řadicí páku přidal O kroužek a je to super.Šipka drží a přesně ukazuje po přeřazení.
Mohu tě ale o něco poprosit .Potřeboval by jsem foto regulační pružiny (ta pod krytem z levé strany) a její délku .Já mám taky GXV
ale ta pružina tu byla bastlená.Mám novou ale je strašně dlouhá.
Dík za pomoc.
pěkná práce na vlečce i stroji.
Já jsem si na převodovce udělal vrtačkou malé zahloubení které jsem označil červenou barvou a na řadicí páku přidal O kroužek a je to super.Šipka drží a přesně ukazuje po přeřazení.
Mohu tě ale o něco poprosit .Potřeboval by jsem foto regulační pružiny (ta pod krytem z levé strany) a její délku .Já mám taky GXV
ale ta pružina tu byla bastlená.Mám novou ale je strašně dlouhá.
Dík za pomoc.
Vari XP200