Fortschritt E930/931

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2789
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Fortschritt E930/931

#2011 Nový příspěvek od Killer Koly »

ted nevim, co myslis tou mulou... pokud je to ten maly vozik, co je jako tovarni prislusenstvi fortschritt, tak ten zataci uplne stejne, jen je maly a chodi se za tim. jestli to bude zatacet ve 2 osach (po rovine staci jen svisla), tak nemusis mit strach s nejakym hrnutim
kdesi jsem videl i takovy motorovy trakar snad z agzatu. vepredu to melo korbu a pod ni 1 bantamove kolecko, ktere se otacelo i podle svisle osy jako u nakupniho voziku a zatacelo se s tim podobne. s agzatem to bylo napevno sesroubovane a ridilo se to za riditka toho agzatu
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14628
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Fortschritt E930/931

#2012 Nový příspěvek od DYK »

malotraktor píše:Killer, jasně tímto způsobem zatáčím i s vozíkem. Ty muly mají pákou řízená kolečka. A tam se bojím, že se to bude hrnout.
Pákou řízenou mulu má Dakr. Tam je to jednodušší, Dakr FD2 používá hydrostatickou převodovku s diferenciálem a tak se to dá tou pákou pěkně "vodit". U Vari je to trošku jinačí, tam se používala otočná kolečka a bylo lepší "zapáčit" řidítkama.


práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

malotraktor
Příspěvky: 2150
Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
Bydliště: 1

Re: Fortschritt E930/931

#2013 Nový příspěvek od malotraktor »

Dyku děkuji za pomoc. Přesně tohle jsem měl namysli. Právě že stroj bez diferáku by určitě tak fajnově nezatáčel.
Nevěř všemu co si myslíš

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2789
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Fortschritt E930/931

#2014 Nový příspěvek od Killer Koly »

s timhle bude fortschritt s volnobezkami zatacet uplne stejne jako by mel diferencial. vnejsi kolo se bude otacet rychleji a bude "cvrkat",, vnitrni bude zabirat
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14628
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Fortschritt E930/931

#2015 Nový příspěvek od DYK »

To snad ne?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

malotraktor
Příspěvky: 2150
Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
Bydliště: 1

Re: Fortschritt E930/931

#2016 Nový příspěvek od malotraktor »

Když si to představuju tak nevím kde by se vzala síla, která by poháněla to vnější kolo aby se protáčelo rychleji než potáhne motor.
Nevěř všemu co si myslíš

Borivoj2006
Příspěvky: 917
Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
Bydliště: Velešín

Re: Fortschritt E930/931

#2017 Nový příspěvek od Borivoj2006 »

malotraktor píše:Když si to představuju tak nevím kde by se vzala síla, která by poháněla to vnější kolo aby se protáčelo rychleji než potáhne motor.
Ahoj. U Fortschritta s volnoběžkami bych se toho nebál. Mám takový vozík s řiditelnou přední nápravou udělaný z malé převodovky T19 - Vari. Tam ani žádné volnoběžky nejsou. Pouze kolíky kol jsou v oválném otvoru, takže mají nějakých 15 stupňů vůli. Při zatáčení vpodstatě přebere trakci vnitřní kolo. Vnější je urychleno samo - působením složených vektorů sil. Vozík používám denně už několik let. Protože se jedná o krátké pojížďky okolo domu ( v řádu desítek, max. stovek metrů denně ) - dřevo ke štípačce, do kotelny, odpad, stavební suť..... byl jsem už lenivý pořád ten Vari motor startovat, poslouchat ten kravál a oblaka kouře, tak jsem motor sundal a dal tam elektromotor ze skútra. Pouhých 350W a 36 V má, ač se to nezdá, pro vozík (ale i pro sněhovou radlici ) dostatečný výkon. Byl to jenom pokus, ale už jsem to nesundal. Navíc jsem elegantním způsobem získal zpátečku ! Na tři 44 Ah baterie to ujede při zátěži asi 2-3 km, což mi na jedno nabití stačí zhruba na týden. Na delší pojížďky si ale chystám Fortschritta!
Obrázek
Na této fotce je ještě Vari motor. Jo a je to sklápěčka.
S pozdravem Bořivoj

Uživatelský avatar
Niko01
Příspěvky: 644
Registrován: stř led 04, 2012 7:59 pm
Bydliště: Kúty

Re: Fortschritt E930/931

#2018 Nový příspěvek od Niko01 »

Dyku,Borivoj,to su presne voziky co bych potreboval 8) ,sice ten od Fortschritta neni spatni ale jedina skoda je ze se zapina ciste vzadu,a to neni vono :tyty: .
Vlecku sem uz dneska zavrhel ponevac to by bilo k nicemu,jedine bych se stim trapil.
A co totok od Kubu co ma frezu BCS,ma tam v predu ty kolesa ktere se otacaju kolem svislej osy,podle mna to bude asi vyzadovat vjeci sylu na ruce pri zataceni..... :-/
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... aad81w#t=0
a tento manik to uplne vysperkoval :rally:
https://youtu.be/Dp0p1kXhW88
Naposledy upravil(a) Niko01 dne pát úno 05, 2016 11:02 pm, celkem upraveno 1 x.
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.

Borivoj2006
Příspěvky: 917
Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
Bydliště: Velešín

Re: Fortschritt E930/931

#2019 Nový příspěvek od Borivoj2006 »

Niko01 píše:Dyku,Borivoj,to su presne voziky co bych potreboval 8) ,sice ten od Fortschritta neni spatni ale jedina skoda je ze se zapina ciste vzadu,a to neni vono :tyty: .
Vlecku sem uz dneska zavrhel ponevac to by bilo k nicemu,jedine bych se stim trapil.
A co totok od Kubu co ma frezu BCS,ma tam v predu ty kolesa ktere se otacaju kolem svislej osy,podle mna to bude asi vyzadovat vjeci sylu na ruce pri zataceni..... :-/
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... aad81w#t=0
Ta moje kára v předchozím příspěvku - pokud je v pohybu, dá se ovládat doslova malíčkem. Podmínkou jsou nahuštěné pneumatiky! Pokud stojí, je to jako točit volantem u starého, dobrého auta bez posilovače na místě. Je dobré rejdovat až při rozjetí. Pokud by byl zájem, nafotím i "řízení". Je to jednoduchý princip, žádná hřebenová převodovka z auta. Díky krátkému rozvoru a velkému rejdu to má malý poloměr otáčení a vjedu s tím všude. I do kotelny (90 cm dveře)
"totok od Kubu" je jenom taková hračka, objem káry není o moc větší než stavební kolečko (fúrik) a v mokrém terénu si ta malá kolečka vcelku dovedu představit co asi dělají...
Zdraví Bořivoj

Borivoj2006
Příspěvky: 917
Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
Bydliště: Velešín

Re: Fortschritt E930/931

#2020 Nový příspěvek od Borivoj2006 »

Pánové,
myslíte, že by Pokrok (Fortschritt) utáhl Variňácký nebo MF mulčovač ( 55 cm )? Vari má sice o nějakého koníka více ale část výkonu se zase ztratí na odstředivé spojce a hlavně ve šnekové převodovce. Mulčování ve spojení se sulkou by se mi velice líbilo !!! Ta krásná řemenice pro lištovku mne velice inspiruje.

Vůbec, jak ten stroj dávám do kupy, líbí se mi čím dál víc. Z Motorámku mi přišel balík dílů, trysek, gum, gufer, filtrů a těsnění za velice příjemných 850,- Kč. Neuvěřitelné ceny na dnešní dobu !!!
Zdraví Bořivoj

malotraktor
Příspěvky: 2150
Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
Bydliště: 1

Re: Fortschritt E930/931

#2021 Nový příspěvek od malotraktor »

Borivoj2006 píše:
malotraktor píše:Když si to představuju tak nevím kde by se vzala síla, která by poháněla to vnější kolo aby se protáčelo rychleji než potáhne motor.
Ahoj. U Fortschritta s volnoběžkami bych se toho nebál. Mám takový vozík s řiditelnou přední nápravou udělaný z malé převodovky T19 - Vari. Tam ani žádné volnoběžky nejsou. Pouze kolíky kol jsou v oválném otvoru, takže mají nějakých 15 stupňů vůli. Při zatáčení vpodstatě přebere trakci vnitřní kolo. Vnější je urychleno samo - působením složených vektorů sil. Vozík používám denně už několik let. Protože se jedná o krátké pojížďky okolo domu ( v řádu desítek, max. stovek metrů denně ) - dřevo ke štípačce, do kotelny, odpad, stavební suť..... byl jsem už lenivý pořád ten Vari motor startovat, poslouchat ten kravál a oblaka kouře, tak jsem motor sundal a dal tam elektromotor ze skútra. Pouhých 350W a 36 V má, ač se to nezdá, pro vozík (ale i pro sněhovou radlici ) dostatečný výkon. Byl to jenom pokus, ale už jsem to nesundal. Navíc jsem elegantním způsobem získal zpátečku ! Na tři 44 Ah baterie to ujede při zátěži asi 2-3 km, což mi na jedno nabití stačí zhruba na týden. Na delší pojížďky si ale chystám Fortschritta!
Obrázek
Na této fotce je ještě Vari motor. Jo a je to sklápěčka.
S pozdravem Bořivoj
:vztek: :vztek: :vztek: Borivoj přessně tohle chci!!!! :vztek: :vztek: :vztek:
Díky za příspěvek. Pokud je to možné dej víc fotek. Děkuji
Nevěř všemu co si myslíš

Uživatelský avatar
Niko01
Příspěvky: 644
Registrován: stř led 04, 2012 7:59 pm
Bydliště: Kúty

Re: Fortschritt E930/931

#2022 Nový příspěvek od Niko01 »

Taky poprosim o vice fotek.dakujem.... 8)
DYKu prosimta nehodis sem odkaz od tej Vari,jak to maju oni poriesene,ja to nemozu najit...dikes....
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.

Uživatelský avatar
Niko01
Příspěvky: 644
Registrován: stř led 04, 2012 7:59 pm
Bydliště: Kúty

Re: Fortschritt E930/931

#2023 Nový příspěvek od Niko01 »

Niko01 píše:Taky poprosim o vice fotek.dakujem.... 8)
DYKu prosimta nehodis sem odkaz od tej Vari,jak to maju oni poriesene,ja to nemozu najit...dikes....
Tak sem to predsa naselel"Vari Mula 150"to je vono,len skoda ze neni video :'(
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.

Uživatelský avatar
Proximák
Příspěvky: 676
Registrován: stř říj 22, 2008 7:28 pm
Bydliště: okres Třebíč

Re: Fortschritt E930/931

#2024 Nový příspěvek od Proximák »

Ahoj, sice nejsem Dyk tak se snad nikdo nebudete zlobit ale hodím sem odkazy na mulu od Vari :)
http://www.vari.cz/katalog/archiv-vyrob ... 150/cp:84/
Ale spíš doporučuji prohlídnout návod je tam toho víc :)
http://www.vari.cz/index.php?cmd=download&fId=1001
Naposledy upravil(a) Proximák dne sob úno 06, 2016 7:50 am, celkem upraveno 1 x.

Vedra
Příspěvky: 1435
Registrován: pát čer 26, 2015 6:06 pm
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Fortschritt E930/931

#2025 Nový příspěvek od Vedra »

Asi se blbě ptám ale výhoda proti vlečce je větší zatížení hnaných kol?

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“