Fortschritt E930/931
Moderátor: DYK
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
ted nevim, co myslis tou mulou... pokud je to ten maly vozik, co je jako tovarni prislusenstvi fortschritt, tak ten zataci uplne stejne, jen je maly a chodi se za tim. jestli to bude zatacet ve 2 osach (po rovine staci jen svisla), tak nemusis mit strach s nejakym hrnutim
kdesi jsem videl i takovy motorovy trakar snad z agzatu. vepredu to melo korbu a pod ni 1 bantamove kolecko, ktere se otacelo i podle svisle osy jako u nakupniho voziku a zatacelo se s tim podobne. s agzatem to bylo napevno sesroubovane a ridilo se to za riditka toho agzatu
kdesi jsem videl i takovy motorovy trakar snad z agzatu. vepredu to melo korbu a pod ni 1 bantamove kolecko, ktere se otacelo i podle svisle osy jako u nakupniho voziku a zatacelo se s tim podobne. s agzatem to bylo napevno sesroubovane a ridilo se to za riditka toho agzatu
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Pákou řízenou mulu má Dakr. Tam je to jednodušší, Dakr FD2 používá hydrostatickou převodovku s diferenciálem a tak se to dá tou pákou pěkně "vodit". U Vari je to trošku jinačí, tam se používala otočná kolečka a bylo lepší "zapáčit" řidítkama.malotraktor píše:Killer, jasně tímto způsobem zatáčím i s vozíkem. Ty muly mají pákou řízená kolečka. A tam se bojím, že se to bude hrnout.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
-
- Příspěvky: 2150
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Re: Fortschritt E930/931
Dyku děkuji za pomoc. Přesně tohle jsem měl namysli. Právě že stroj bez diferáku by určitě tak fajnově nezatáčel.
Nevěř všemu co si myslíš
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
s timhle bude fortschritt s volnobezkami zatacet uplne stejne jako by mel diferencial. vnejsi kolo se bude otacet rychleji a bude "cvrkat",, vnitrni bude zabirat
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
To snad ne?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
-
- Příspěvky: 2150
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Re: Fortschritt E930/931
Když si to představuju tak nevím kde by se vzala síla, která by poháněla to vnější kolo aby se protáčelo rychleji než potáhne motor.
Nevěř všemu co si myslíš
-
- Příspěvky: 917
- Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
- Bydliště: Velešín
Re: Fortschritt E930/931
Ahoj. U Fortschritta s volnoběžkami bych se toho nebál. Mám takový vozík s řiditelnou přední nápravou udělaný z malé převodovky T19 - Vari. Tam ani žádné volnoběžky nejsou. Pouze kolíky kol jsou v oválném otvoru, takže mají nějakých 15 stupňů vůli. Při zatáčení vpodstatě přebere trakci vnitřní kolo. Vnější je urychleno samo - působením složených vektorů sil. Vozík používám denně už několik let. Protože se jedná o krátké pojížďky okolo domu ( v řádu desítek, max. stovek metrů denně ) - dřevo ke štípačce, do kotelny, odpad, stavební suť..... byl jsem už lenivý pořád ten Vari motor startovat, poslouchat ten kravál a oblaka kouře, tak jsem motor sundal a dal tam elektromotor ze skútra. Pouhých 350W a 36 V má, ač se to nezdá, pro vozík (ale i pro sněhovou radlici ) dostatečný výkon. Byl to jenom pokus, ale už jsem to nesundal. Navíc jsem elegantním způsobem získal zpátečku ! Na tři 44 Ah baterie to ujede při zátěži asi 2-3 km, což mi na jedno nabití stačí zhruba na týden. Na delší pojížďky si ale chystám Fortschritta!malotraktor píše:Když si to představuju tak nevím kde by se vzala síla, která by poháněla to vnější kolo aby se protáčelo rychleji než potáhne motor.
Na této fotce je ještě Vari motor. Jo a je to sklápěčka.
S pozdravem Bořivoj
Re: Fortschritt E930/931
Dyku,Borivoj,to su presne voziky co bych potreboval ,sice ten od Fortschritta neni spatni ale jedina skoda je ze se zapina ciste vzadu,a to neni vono .
Vlecku sem uz dneska zavrhel ponevac to by bilo k nicemu,jedine bych se stim trapil.
A co totok od Kubu co ma frezu BCS,ma tam v predu ty kolesa ktere se otacaju kolem svislej osy,podle mna to bude asi vyzadovat vjeci sylu na ruce pri zataceni.....
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... aad81w#t=0
a tento manik to uplne vysperkoval
https://youtu.be/Dp0p1kXhW88
Vlecku sem uz dneska zavrhel ponevac to by bilo k nicemu,jedine bych se stim trapil.
A co totok od Kubu co ma frezu BCS,ma tam v predu ty kolesa ktere se otacaju kolem svislej osy,podle mna to bude asi vyzadovat vjeci sylu na ruce pri zataceni.....
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... aad81w#t=0
a tento manik to uplne vysperkoval
https://youtu.be/Dp0p1kXhW88
Naposledy upravil(a) Niko01 dne pát úno 05, 2016 11:02 pm, celkem upraveno 1 x.
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
-
- Příspěvky: 917
- Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
- Bydliště: Velešín
Re: Fortschritt E930/931
Ta moje kára v předchozím příspěvku - pokud je v pohybu, dá se ovládat doslova malíčkem. Podmínkou jsou nahuštěné pneumatiky! Pokud stojí, je to jako točit volantem u starého, dobrého auta bez posilovače na místě. Je dobré rejdovat až při rozjetí. Pokud by byl zájem, nafotím i "řízení". Je to jednoduchý princip, žádná hřebenová převodovka z auta. Díky krátkému rozvoru a velkému rejdu to má malý poloměr otáčení a vjedu s tím všude. I do kotelny (90 cm dveře)Niko01 píše:Dyku,Borivoj,to su presne voziky co bych potreboval ,sice ten od Fortschritta neni spatni ale jedina skoda je ze se zapina ciste vzadu,a to neni vono .
Vlecku sem uz dneska zavrhel ponevac to by bilo k nicemu,jedine bych se stim trapil.
A co totok od Kubu co ma frezu BCS,ma tam v predu ty kolesa ktere se otacaju kolem svislej osy,podle mna to bude asi vyzadovat vjeci sylu na ruce pri zataceni.....
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... aad81w#t=0
"totok od Kubu" je jenom taková hračka, objem káry není o moc větší než stavební kolečko (fúrik) a v mokrém terénu si ta malá kolečka vcelku dovedu představit co asi dělají...
Zdraví Bořivoj
-
- Příspěvky: 917
- Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
- Bydliště: Velešín
Re: Fortschritt E930/931
Pánové,
myslíte, že by Pokrok (Fortschritt) utáhl Variňácký nebo MF mulčovač ( 55 cm )? Vari má sice o nějakého koníka více ale část výkonu se zase ztratí na odstředivé spojce a hlavně ve šnekové převodovce. Mulčování ve spojení se sulkou by se mi velice líbilo !!! Ta krásná řemenice pro lištovku mne velice inspiruje.
Vůbec, jak ten stroj dávám do kupy, líbí se mi čím dál víc. Z Motorámku mi přišel balík dílů, trysek, gum, gufer, filtrů a těsnění za velice příjemných 850,- Kč. Neuvěřitelné ceny na dnešní dobu !!!
Zdraví Bořivoj
myslíte, že by Pokrok (Fortschritt) utáhl Variňácký nebo MF mulčovač ( 55 cm )? Vari má sice o nějakého koníka více ale část výkonu se zase ztratí na odstředivé spojce a hlavně ve šnekové převodovce. Mulčování ve spojení se sulkou by se mi velice líbilo !!! Ta krásná řemenice pro lištovku mne velice inspiruje.
Vůbec, jak ten stroj dávám do kupy, líbí se mi čím dál víc. Z Motorámku mi přišel balík dílů, trysek, gum, gufer, filtrů a těsnění za velice příjemných 850,- Kč. Neuvěřitelné ceny na dnešní dobu !!!
Zdraví Bořivoj
-
- Příspěvky: 2150
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Re: Fortschritt E930/931
Borivoj přessně tohle chci!!!!Borivoj2006 píše:Ahoj. U Fortschritta s volnoběžkami bych se toho nebál. Mám takový vozík s řiditelnou přední nápravou udělaný z malé převodovky T19 - Vari. Tam ani žádné volnoběžky nejsou. Pouze kolíky kol jsou v oválném otvoru, takže mají nějakých 15 stupňů vůli. Při zatáčení vpodstatě přebere trakci vnitřní kolo. Vnější je urychleno samo - působením složených vektorů sil. Vozík používám denně už několik let. Protože se jedná o krátké pojížďky okolo domu ( v řádu desítek, max. stovek metrů denně ) - dřevo ke štípačce, do kotelny, odpad, stavební suť..... byl jsem už lenivý pořád ten Vari motor startovat, poslouchat ten kravál a oblaka kouře, tak jsem motor sundal a dal tam elektromotor ze skútra. Pouhých 350W a 36 V má, ač se to nezdá, pro vozík (ale i pro sněhovou radlici ) dostatečný výkon. Byl to jenom pokus, ale už jsem to nesundal. Navíc jsem elegantním způsobem získal zpátečku ! Na tři 44 Ah baterie to ujede při zátěži asi 2-3 km, což mi na jedno nabití stačí zhruba na týden. Na delší pojížďky si ale chystám Fortschritta!malotraktor píše:Když si to představuju tak nevím kde by se vzala síla, která by poháněla to vnější kolo aby se protáčelo rychleji než potáhne motor.
Na této fotce je ještě Vari motor. Jo a je to sklápěčka.
S pozdravem Bořivoj
Díky za příspěvek. Pokud je to možné dej víc fotek. Děkuji
Nevěř všemu co si myslíš
Re: Fortschritt E930/931
Taky poprosim o vice fotek.dakujem....
DYKu prosimta nehodis sem odkaz od tej Vari,jak to maju oni poriesene,ja to nemozu najit...dikes....
DYKu prosimta nehodis sem odkaz od tej Vari,jak to maju oni poriesene,ja to nemozu najit...dikes....
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Re: Fortschritt E930/931
Tak sem to predsa naselel"Vari Mula 150"to je vono,len skoda ze neni videoNiko01 píše:Taky poprosim o vice fotek.dakujem....
DYKu prosimta nehodis sem odkaz od tej Vari,jak to maju oni poriesene,ja to nemozu najit...dikes....
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Re: Fortschritt E930/931
Ahoj, sice nejsem Dyk tak se snad nikdo nebudete zlobit ale hodím sem odkazy na mulu od Vari
http://www.vari.cz/katalog/archiv-vyrob ... 150/cp:84/
Ale spíš doporučuji prohlídnout návod je tam toho víc
http://www.vari.cz/index.php?cmd=download&fId=1001
http://www.vari.cz/katalog/archiv-vyrob ... 150/cp:84/
Ale spíš doporučuji prohlídnout návod je tam toho víc
http://www.vari.cz/index.php?cmd=download&fId=1001
Naposledy upravil(a) Proximák dne sob úno 06, 2016 7:50 am, celkem upraveno 1 x.
Re: Fortschritt E930/931
Asi se blbě ptám ale výhoda proti vlečce je větší zatížení hnaných kol?