Řazení na 2rychlostním se zpátečkou je v pořádku, tak jak to popisuješ.matot píše:Zdravím Vás chlapi. Prosím mám na vás jeden dotaz, keď sa tu rieši to radenie. Máme dvoch ferdov- jeden 3 rýchlosti a druhý 2+r. Na tom trojrýchlostnom sa rýchlosti radia ako na motorke- mám jednotku, kopnem hore, zaradí sa dvojka a páka sa vráti naspäť.Takisto aj do trojky, aj z trojky dole. Skrátka páka sa po uvolnení vždy vráti do tej istej polohy. No a na tom ferdovi so spiatočkou má páka pre každú rýchlosť inú polohu- jednotka dole- páka je vodorovne a spiatočka hore- páka ostane zdvihnutá až pri nakopávačke. Toho druhého ferdu mám len chvíľu, tak neviem, je to radenie tak správne, alebo by sa mala páka po zaradení tiež vracať naspäť?
Fortschritt E930/931
Moderátor: DYK
Re: Fortschritt E930/931
Re: Fortschritt E930/931
Nejde o to , že je 1 a 2 vedle sebe,to je samozřejmé, ale verze se zpátečkou má na 2. rychlosti kola 3. rychlosti z třírychlostního!Killer Koly píše:schvalne jsem se byl jeste podivat v dilne. bud ja mam jiny stroj, nebo vy mate nejake divne podklady. zpatecka je misto 3. stupne, 1. a 2. je vedle sebe. teprve potom je zpatecka
- Killer Koly
- Příspěvky: 2798
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
JoDl píše:Nejde o to , že je 1 a 2 vedle sebe,to je samozřejmé, ale verze se zpátečkou má na 2. rychlosti kola 3. rychlosti z třírychlostního!Killer Koly píše:schvalne jsem se byl jeste podivat v dilne. bud ja mam jiny stroj, nebo vy mate nejake divne podklady. zpatecka je misto 3. stupne, 1. a 2. je vedle sebe. teprve potom je zpatecka
jj, taky me to napadlo, ale v tom pripade by to bylo libovolne zamenitelne. zkoumal jsem to, kdyz jsem premyslel, jak zpomalit zpatecku, ale bohuzel to zamenit nejde.
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
-
- Příspěvky: 925
- Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
- Bydliště: Velešín
Re: Fortschritt E930/931
Zdravím pánové.
Stal jsem se, víceméně náhodně, majitelem Fortschritta 930. Před pár lety jsem prodal svoji Varinu (komplet s nářadím i vozíkem). Jednak jsem potřeboval peníze na jiné aktivity do firmy a za druhé to byla reakce na mé pěstitelské "úspěchy" s polem brambor (blbě situovaný pozemek, po deštích se podmáčí a úroda mi dvě sezóny zcela uhnila). Pak mne to samosebou mrzelo. Teď jsem koupil za cenu šrotu 930 neboli Ferdu, jak jej hezky nazýváte zde na fóru. Já jej asi budu nazývat "Pokrokem",což je český překlad z němčiny a zkráceně to bude POKR. Tak tedy Pokra jsem přivezl ve třech přepravkách + kupodivu kompletní oboustranný pluh (trochu menší, než byl u Vari).
S potěšením jsem zjistil, že Pokr není žádný exot, ale že má zde jedno z nejdelších fór a spoustu cenných rad od vás. Po prokousání 132 stran fóra jsem myslím dostatečně vybaven k tomu co očekávat. Takže jsem ty části šrotu zbavil bahna a šmíru a jal se z toho sestavovat stroj. Tedy jenom nahrubo, abych zjistil co případně chybí. Trochu byl oříšek motor, protože rotor s magnety asi někdo páčil šroubovákem bez stahováku, takže po nasazení dřel o cívky. Dvě hodiny jsem to v přípravku rovnal na hodinky. Klínek nebyl, vybrousil jsem ho, nasadil rotor, připojil (zjevně neoriginální - zbastlené) zapalování a cívku. Pripojil fajfku ke svíčce a zmáčkl startpáku, samosebou v očekávání, že se nic nestane. A překvapení. Jiskra jak "kráva", ani u Piaggia skútru takovou nedám. Následovala injekční stříkačka s benzínem do sání. Na druhé převalení motor krásně naskočil. Tak ještě doufat, že i řazení půjde. Je 3 kvalt bez komplikace se zpátečkou.
Velká spodní převodovka mne potěšila svojí robustností a vzhledem k ose motoru i absencí šnekového převodu, slabého to místa u Vari ! Soudruzi z Endéer neudělali chybu. Celkově se mi ten stroj začal moc líbit. Zjistil jsem, že až na pár plechů kolem hlavy motoru, nějakých běžných šroubů, vložky filtru a gumové spojovací manžety karburátoru nic podstatného nechybí. Takže to znovu rozeberu a bude se renovovat. Hlavně musím rozříznout to těleso integrovaného výfuku a opravit vložku. Zkoušel jsem to profouknout a funí to všude. i do sání. A EGR fakt nemusím ani u auta.
Tohle fórum mi zatím zodpovědělo písemně nebo foto většinu otázek. Až to budu oživovat, určitě se s důvěrou zde zeptám.
Zatím mám pouze dvě otázky: 1. vidlice na tom střední nosném dílu (na domečku výfuku) do které se dvěma imbus šrouby upevňuje motor - je asi o 2 mm širší než blok motoru. Dává se tam vymezovací kovová podložka a motor je "natvrdo" (což bych předpokládal) nebo je tam nějaká pružná podložka gumová ? Nějaké gumové podložky byly v bedně.
2. Hlavní osa, na kterou se upevňují volnoběžky a kola má u převodovky takové bytelné štíty. Na nich jsou dva červíky, nevím na co. Rád bych štíty stáhnul a promazal zvenku ložiska. Nevíte někdo jak ?
Jěště jednou děkuji členům fóra ze cenné rady.
S pozdravem Bořivoj - jižní Čechy
Stal jsem se, víceméně náhodně, majitelem Fortschritta 930. Před pár lety jsem prodal svoji Varinu (komplet s nářadím i vozíkem). Jednak jsem potřeboval peníze na jiné aktivity do firmy a za druhé to byla reakce na mé pěstitelské "úspěchy" s polem brambor (blbě situovaný pozemek, po deštích se podmáčí a úroda mi dvě sezóny zcela uhnila). Pak mne to samosebou mrzelo. Teď jsem koupil za cenu šrotu 930 neboli Ferdu, jak jej hezky nazýváte zde na fóru. Já jej asi budu nazývat "Pokrokem",což je český překlad z němčiny a zkráceně to bude POKR. Tak tedy Pokra jsem přivezl ve třech přepravkách + kupodivu kompletní oboustranný pluh (trochu menší, než byl u Vari).
S potěšením jsem zjistil, že Pokr není žádný exot, ale že má zde jedno z nejdelších fór a spoustu cenných rad od vás. Po prokousání 132 stran fóra jsem myslím dostatečně vybaven k tomu co očekávat. Takže jsem ty části šrotu zbavil bahna a šmíru a jal se z toho sestavovat stroj. Tedy jenom nahrubo, abych zjistil co případně chybí. Trochu byl oříšek motor, protože rotor s magnety asi někdo páčil šroubovákem bez stahováku, takže po nasazení dřel o cívky. Dvě hodiny jsem to v přípravku rovnal na hodinky. Klínek nebyl, vybrousil jsem ho, nasadil rotor, připojil (zjevně neoriginální - zbastlené) zapalování a cívku. Pripojil fajfku ke svíčce a zmáčkl startpáku, samosebou v očekávání, že se nic nestane. A překvapení. Jiskra jak "kráva", ani u Piaggia skútru takovou nedám. Následovala injekční stříkačka s benzínem do sání. Na druhé převalení motor krásně naskočil. Tak ještě doufat, že i řazení půjde. Je 3 kvalt bez komplikace se zpátečkou.
Velká spodní převodovka mne potěšila svojí robustností a vzhledem k ose motoru i absencí šnekového převodu, slabého to místa u Vari ! Soudruzi z Endéer neudělali chybu. Celkově se mi ten stroj začal moc líbit. Zjistil jsem, že až na pár plechů kolem hlavy motoru, nějakých běžných šroubů, vložky filtru a gumové spojovací manžety karburátoru nic podstatného nechybí. Takže to znovu rozeberu a bude se renovovat. Hlavně musím rozříznout to těleso integrovaného výfuku a opravit vložku. Zkoušel jsem to profouknout a funí to všude. i do sání. A EGR fakt nemusím ani u auta.
Tohle fórum mi zatím zodpovědělo písemně nebo foto většinu otázek. Až to budu oživovat, určitě se s důvěrou zde zeptám.
Zatím mám pouze dvě otázky: 1. vidlice na tom střední nosném dílu (na domečku výfuku) do které se dvěma imbus šrouby upevňuje motor - je asi o 2 mm širší než blok motoru. Dává se tam vymezovací kovová podložka a motor je "natvrdo" (což bych předpokládal) nebo je tam nějaká pružná podložka gumová ? Nějaké gumové podložky byly v bedně.
2. Hlavní osa, na kterou se upevňují volnoběžky a kola má u převodovky takové bytelné štíty. Na nich jsou dva červíky, nevím na co. Rád bych štíty stáhnul a promazal zvenku ložiska. Nevíte někdo jak ?
Jěště jednou děkuji členům fóra ze cenné rady.
S pozdravem Bořivoj - jižní Čechy
Re: Fortschritt E930/931
Ty červíky vytočíš a místo nich se natočí tyčky od stahováku. A stahovákem se ty víčka stáhnou. Jsou tam dost fest, ta šestka závit je na hraně únostnosti. Možná nezbyde nic jinýho než tam tyčky od stahováku přivařit. Osobně doporučuji tu převodovku celou rozebrat, vyčistit, dát nová ložiska, gufera na spodní hřídel a nový mazivo.
Traktor s mulčovačem a frézou: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=44492
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
-
- Příspěvky: 925
- Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
- Bydliště: Velešín
Re: Fortschritt E930/931
O.K. Díky za info. Takže je lisovaný na přesah. Udělám přípravek na stažení. Gufera určitě chci vyměnit. Ložiska se mi (po vymytí převodovky) zdají dobré. I ozubená kola jsou jak nová. Proti Varině je skoro bez vůle. Asi bych to napnil po okraj PP80 a nechal pár dnů stát, aby to zateklo do ložisek. Potom bych olej vylil a nahradil ..... čím, co doporučuješ ?Jarda-k píše:Ty červíky vytočíš a místo nich se natočí tyčky od stahováku. A stahovákem se ty víčka stáhnou. Jsou tam dost fest, ta šestka závit je na hraně únostnosti. Možná nezbyde nic jinýho než tam tyčky od stahováku přivařit. Osobně doporučuji tu převodovku celou rozebrat, vyčistit, dát nová ložiska, gufera na spodní hřídel a nový mazivo.
Dík, s pozdravem Bořivoj
Re: Fortschritt E930/931
Ložiska jsou tam zakrytý z obou stran, takže je otázka jestli se ten olej do nich za klidu dostane.
Já to dělal v létě na tátově fréze a tam byla převodovka úplně suchá, ozubená kola rezavý a ložiska na spodní hřídeli vysypaná. Jezdilo to na těch kroužcích co se stahujou.
Mám tam být tuková náplň, já tam dal něco přes půl litru PZtky určenou do rotaček.
Já to dělal v létě na tátově fréze a tam byla převodovka úplně suchá, ozubená kola rezavý a ložiska na spodní hřídeli vysypaná. Jezdilo to na těch kroužcích co se stahujou.
Mám tam být tuková náplň, já tam dal něco přes půl litru PZtky určenou do rotaček.
Traktor s mulčovačem a frézou: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=44492
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
-
- Příspěvky: 925
- Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
- Bydliště: Velešín
Re: Fortschritt E930/931
Díky. Já mám tu převodovku kupodivu pěknou, bez koroze. Tukovou PZtku tam dám. Teď je to rozebraný, tak je to bez problémů. Nevím, jestli by nebyla vhodná někam navrtat maznice, aby se to dalo občas "došťouchnout" i po čase provozu.Jarda-k píše:Ložiska jsou tam zakrytý z obou stran, takže je otázka jestli se ten olej do nich za klidu dostane.
Já to dělal v létě na tátově fréze a tam byla převodovka úplně suchá, ozubená kola rezavý a ložiska na spodní hřídeli vysypaná. Jezdilo to na těch kroužcích co se stahujou.
Mám tam být tuková náplň, já tam dal něco přes půl litru PZtky určenou do rotaček.
Ještě jsem se ptal na uchycení bloku motoru do rámu. Zda má být natvrdo (kovové vymezovací podložky). Nevíš?
Bořivoj
-
- Příspěvky: 2170
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Re: Fortschritt E930/931
Motor je natvrdo. Vyfuk bych neřezal. Raději naroubovat jiný výfuk bokem.
Nevěř všemu co si myslíš
- Killer Koly
- Příspěvky: 2798
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
mela by tam byt jedna vymezovaci podlozka, takovy plechovy obdelnik s vyriznutymi dirami pro upevnovaci srouby motoru. dava se az po usazeni motoru. pravdepodobne mas starsi typ spodni prevodovky. ta novejsi ma uz zepredu diru na sroub asi M8 a tudy se domazava. rozhodne tam nepatri olej!!! pouze mazaci tuk
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
-
- Příspěvky: 925
- Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
- Bydliště: Velešín
Re: Fortschritt E930/931
Díky všem za informace,
výfuk jsem právě rozřízl. Díky průkopnickámu řezu Martina7 (fotky na straně 85) jsem mohl říznout trochu šetrněji levou stranu (levá = myšleno na těch jeho fotkách) a ponechat vcelku ten silný nosný plech na který je přišroubován dekl s pojezdovou spojkou. Martine7 díky, bez Tvojich fotek by to nešlo! Vyndal jsem vložku. Mám asi trochu jiný typ, ta spodní výfuková trubička není zde vcelku ale dělená, zasouvací a tam to funí. Teď je vložka v kotli a vypaluje se. Zrovna jsem ji byl otočit. Je celá červená asi se stydí Později dám fotku kuchání výfuku.
Výfuk chci opravit, protože bych rád frézu (kterou jsem nazval Pokr) dal do pokud možno původního stavu. Navíc si myslím, že to soudruzi z Endéer měli naladěno k motoru a tlumicí vata asi také měla své opodstatnění.
Díky za typ na tukovou náplň. U Vari byl převodový olej pro těžký provoz šnekového ústrojí. Tady by olej asi rychle vyházel řetez
Motor natvrdo jsem předpokládal, ta vymezovací podložka mi tedy asi chybí, nicméně asi dvě normální ocelové podložky poslouží také. Jak jsem psal, Pokra jsem přivezl rozebranýho v krabicích asi jako nábytek z Ikei.
S pozdravem Bořivoj
výfuk jsem právě rozřízl. Díky průkopnickámu řezu Martina7 (fotky na straně 85) jsem mohl říznout trochu šetrněji levou stranu (levá = myšleno na těch jeho fotkách) a ponechat vcelku ten silný nosný plech na který je přišroubován dekl s pojezdovou spojkou. Martine7 díky, bez Tvojich fotek by to nešlo! Vyndal jsem vložku. Mám asi trochu jiný typ, ta spodní výfuková trubička není zde vcelku ale dělená, zasouvací a tam to funí. Teď je vložka v kotli a vypaluje se. Zrovna jsem ji byl otočit. Je celá červená asi se stydí Později dám fotku kuchání výfuku.
Výfuk chci opravit, protože bych rád frézu (kterou jsem nazval Pokr) dal do pokud možno původního stavu. Navíc si myslím, že to soudruzi z Endéer měli naladěno k motoru a tlumicí vata asi také měla své opodstatnění.
Díky za typ na tukovou náplň. U Vari byl převodový olej pro těžký provoz šnekového ústrojí. Tady by olej asi rychle vyházel řetez
Motor natvrdo jsem předpokládal, ta vymezovací podložka mi tedy asi chybí, nicméně asi dvě normální ocelové podložky poslouží také. Jak jsem psal, Pokra jsem přivezl rozebranýho v krabicích asi jako nábytek z Ikei.
S pozdravem Bořivoj
Re: Fortschritt E930/931
Ahoj pišeš že máš 3 kvalt + zpatečku,já myslel že je to bud 2+R nebo 3 a nic ,pokud se mylím opravte mně děkuji
-
- Příspěvky: 925
- Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
- Bydliště: Velešín
Re: Fortschritt E930/931
Ahoj,Minik 070 píše:Ahoj pišeš že máš 3 kvalt + zpatečku,já myslel že je to bud 2+R nebo 3 a nic ,pokud se mylím opravte mně děkuji
napsal jsem "Je to 3 kvalt bez komplikace se zpátečkou." Asi jsem to napsal nejasně. Tím jsem myslel že jako je to bez zpátečky. Komplikace v podobě vylámaných zubů a nedostupnost náhradních dílů jsem viděl v příspěvcích tady na fóru Tedy shrnuto a podtrženo : mám 3 kvalt bez zpátečky. Typ je to myslím A01.
S pozdravem Bořivoj
-
- Příspěvky: 925
- Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
- Bydliště: Velešín
Re: Fortschritt E930/931
Niko01 píše:Pinkygsx klobuk dole,teda vykuchani na total a to startovaci kolecko,to se nevracalo po nakopnuti???Ta tycka je od spojky,sklada sa to z troch tycek,dve su rovnako dlhe a jedna je tak cca 1,5cm.
tak abych to ukoncil....teraz je to spravne.Sorrac za ten muj vtipek,ale prehodeni poistky retaze je minutkova zalezitost...ano Malotraktor ma pravdu origos ta poistka bola otocena k tomu lozisku,snat sme sa pochopily ....
Tak nebudu to tu nejak extra rospisovat ale dneska sem to daval dohromady.takze zase par fotek....
-nanesenie tesniciho tmelu+nezabudnut dat mazivo do vnutra ovladana rychlosty
-skontrolovat a popripade znovu naniest tesniaceho tmelu na spodok medzi obydvoma blokmy.
-skontrolovat obe manzety ci sedia,popripade znova pretesnit a pomocou sroba v predu dosponovat retiazku.
-a na svete je uz skoro poskladany ten nezabudnutelni Nemecky stroj
Niko01, jestli mohu jeden dotaz. Na fotkách máš pěkně nafocen, mimo jiné, i ten šponovák řetězu. Ten se má opírat o nějakou gumu ? V katalogu náhradních dílů je namalován takový klobouček ale není jasné z čeho je.
A druhý dotaz - při šponování řetězu se asi musí povolit upevňovací šrouby. Které? Ty na uchycení motoru k výfuku nebo ty od spodní převodovky ?
S pozdravem Bořivoj
Re: Fortschritt E930/931
Ten klobouček jak píšeš je plastovej, pokud se dobře pamatuju.
Při šponování řetězu se povolují šrouby co drží těleso výfuku ke spodní převodovce. Jedna díra je myslím oválná umožňující pohyb při šponování.
Při šponování řetězu se povolují šrouby co drží těleso výfuku ke spodní převodovce. Jedna díra je myslím oválná umožňující pohyb při šponování.
Traktor s mulčovačem a frézou: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=44492
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172