AGZAT motor
Moderátor: DYK
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: sob říj 17, 2015 1:25 pm
- Bydliště: Trnava
Re: AGZAT motor
Môže fungovať motor agzat, keď na karburátore mám úplne dotiahnutú skrutku bohatost zmesi až na doraz? Nemôže sa tak poškodit motor? Prosím poradte. Dakujem.
Re: AGZAT motor
Mal som podobný problém, najskôr na motore nešlo nastaviť voľnobeh, po výmene karburátora (asi Čína, bez označenia) problém s voľnobehom zmizol, pre istotu som kúpil aj ND na repas pôvodného karburátora. Motor po výmene perfektne štartoval, držal si nastavený voľnobeh, v nízkych otáčkach išiel v poriadku, ale po pridaní plynu síce išiel do otáčok, ale začal nepravidelne vynechávať. (niečo ako keby nepravidelne skratoval vypínací kontakt) Po preverení všetkých "podozrivých komponentov" (sviečka, fajka, kábel, tyristorová jednotka, kábel na riadidlá, nebolo možné určiť príčinu. Podozrivý začal byť karburátor, okrem iného aj preto, že sviečka bola stále mokrá. Vymenil som naspäť pôvodný zrepasovaný karburátor (JIKOV). Problém sa stále opakoval. Zistil som, že karburátory sa chovajú rovnako. Po dvoch bezradných poobediach som zistil, že problém je v elektrike. Na vysokonapäťový kábel som urobil asi dva závity z meracieho hrotu multimetra druhý hrot som ukostril a na striedavom rozsahu som za chodu meral napätie. Nameraná hodnota sa postupne s pridávaním plynu zvyšovala, ale bargraf multimetra ukazoval krátkodobé prerušovanie (podľa vynechávania motora). Nakoniec som zistil, že je vadná indukčná cievka. Po výmene za druhú motor funguje správne a nevynecháva....Mám už dosť skúseností aj s 2T aj 4T motormi, ale táto závada mi dala poriadne zabrať. Väčšinou pri vadnej indukčnej cievke nejde iskra, nejde naštartovať, tu všetko išlo, len vo vyšších otáčkach sa prejavila závada.gastan17 píše:dobry večer mam doma agzat 100 kupil som novy karburator na agzata za 62€ namontoval som jazdil s nim oral som s nim polia sem tam do lesa a par krat vozil aj material zos stavby domu a po odstaveni agzata som ho chcel naštartovat zacalo dusit motor nejde do otačok vysokych iba strednych a vynechava čo to moze byt ? karburator novy MADE IN CHINA novy tyristor a kruzky plus tesnenia ? stary karburator mi uz vobec nesiel ani po vycisteni s ultrazvukom moze to byt tym karburatorom made in china ? ak ano ako mam postupovat dakujem
Re: AGZAT motor
Osobne si myslím, že ak je karburátor správne "otryskovaný" a čistý, mala by skrutka bohatosti zmesi nastavená podľa výrobcu t.j. cca 1 až 1 a pol otáčky od plného zatiahnutia. Mám však skúsenosť, že nie vždy je to podľa výrobcu. Na dvoch karburátoroch to podľa "zvuku" mám nastavené na cca pol až trištvrte otáčky. Úplne by som to nezaťahoval, možno by som hľadal problém vo falošnom vzduchu (tesnenia, guferá, osky na karburátore atď., prípadne vysoká hladina paliva v plavákovej komore.)Andreas1221 píše:Môže fungovať motor agzat, keď na karburátore mám úplne dotiahnutú skrutku bohatost zmesi až na doraz? Nemôže sa tak poškodit motor? Prosím poradte. Dakujem.
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: pát dub 01, 2016 8:43 pm
- Bydliště: Vranov nad toplou
Re: AGZAT motor
Caute chlapi. Mam taku otazku. Vie mi niekto povedat ako nastavit volnobeh? Viem ze tam je stelovacia skrutka. Dotocim skrutku na doraz.Kolko otociek mam spravit od dorazu aby bol volnobeh neutralny?
Re: AGZAT motor
Najlepšie je keď došteluješ podľa zvuku, a aby spojka nemala záber vo voľnobehu,lebo potom môžeš mať problém so zaradovaním rých.stupňov na prevodovke. Ak to nejde presne nastaviť na karburatore môžeš ešte doštelovať pri páčke plynu na bowdene na doraze. Keď to nejde ani tak, môžeš mať niekde netesnosť, a prisáva falošný vzduch.Tonino agzat píše:Caute chlapi. Mam taku otazku. Vie mi niekto povedat ako nastavit volnobeh? Viem ze tam je stelovacia skrutka. Dotocim skrutku na doraz.Kolko otociek mam spravit od dorazu aby bol volnobeh neutralny?
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: pát dub 01, 2016 8:43 pm
- Bydliště: Vranov nad toplou
Re: AGZAT motor
Ok diky funguje vsetko jak ma. I am 13
Re: AGZAT motor
Keď zahrejem motor (dlhšia práca v záťaži), tak po vyradení ide motor do otáčok (brutálnych). Evidentne niekde prisáva falošný vzduch.bubuxin píše:Najlepšie je keď došteluješ podľa zvuku, a aby spojka nemala záber vo voľnobehu,lebo potom môžeš mať problém so zaradovaním rých.stupňov na prevodovke. Ak to nejde presne nastaviť na karburatore môžeš ešte doštelovať pri páčke plynu na bowdene na doraze. Keď to nejde ani tak, môžeš mať niekde netesnosť, a prisáva falošný vzduch.Tonino agzat píše:Caute chlapi. Mam taku otazku. Vie mi niekto povedat ako nastavit volnobeh? Viem ze tam je stelovacia skrutka. Dotocim skrutku na doraz.Kolko otociek mam spravit od dorazu aby bol volnobeh neutralny?
To "niekde" je kde? Čo by som mal skontrolovať, alebo robo Rovno vymeniť?
Re: AGZAT motor
Je to jako když ti bude ucházet kolo. Máš ho asi píchlé, ale nechtěj, aby ti kdokoli od počítače psal, kde ta díra je. I když teda by se možná někdo takový našel.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: AGZAT motor
Lenže koleso viem cele vopchať pod vodu .... toto ale s motorom neurobím.DYK píše:Je to jako když ti bude ucházet kolo. Máš ho asi píchlé, ale nechtěj, aby ti kdokoli od počítače psal, kde ta díra je. I když teda by se možná někdo takový našel.
- Lišák1
- Příspěvky: 1175
- Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
- Bydliště: Sklené nad Oslavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: AGZAT motor
To máš úplně pravdu, na autě si elektroniku taky opravuješ sám? Když tomu nerozumíš, musíš to holt svěřit někomu, kdo o tom něco ví. Na dálku se dá pouze poradit, ať to všechno rozebereš a poskládáš tak, jak to má být. A půjde to jak hodinky.
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: stř kvě 04, 2016 3:29 pm
- Bydliště: Trebišov
Re: AGZAT motor
Dobri den ja tiež potrebujem dat dole celi ten magnet no neviem ako neporadite mi ?
Re: AGZAT motor
zdravim priatelia, ja som dnes prvy krat, a tiez am podobny problem s Agzatom, je stary priblizbne 12 rokov, este na nom nebolo nic opravovane, ale zacina ma srat, tazko startuje, a ked naskoci tak ide polhodinku, a ked sa zohreje, nedaju sa ubrat otacky , a ked stiahnem tiahlo na karburatore , otacky spadnu, ale, zhasne, a potom nenaskoci, az ked znovu vychladne, . Karburator je tam nejky BING. uz som ho cistil, aj palivovy kohut, a stale to iste. chcem vymenit semeringi, ( gufera) ale na tom to stroji som to este nerobil a neviem co ma caka. ? potrebujem an to nejake spiacialne kluce?, a treba nieco robit aj s klukou?, a piestom?.
Re: AGZAT motor
Tak gufera som vymenil, motor naskocil, chvilu som sa babral s karburatorom, a podarilo sa mi nastavit krasne volnobeh, aj pekne reagoval na plyn, plynulo a resko sa rozbiehal. Isiel som ho prebehnut, zohrial som ho a znovu po ubrati otacok zdochol, nastartuje az ked mu nacukam benzin na karburatore, aj tak isiel ina na vyzsie otacky, ak mu uberiem tak zdochne. Boaa. mam podozrenie ze to robi karbec, ale, neviem si s nim rady.
Re: AGZAT motor
mám agzat asi 20 rokov a keď nastavujem skrutkou bohatosť zmesi tak neúmerne pridáva a uberá napr. keď točím doprava chvíľu pridáva a potom uberá preto sa chcem spýtať robí t aj niekomu inému? Asi to bude chyba v guferách alebo karburátore?
Re: AGZAT motor
nemá niekto fotku ako má regulačnú klapku lebo som ju robil a neviem presne ako bola