Vari System

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
rejnok69
Příspěvky: 39
Registrován: sob lis 19, 2016 12:48 pm
Bydliště: Zlín

Re: Vari System

#1921 Nový příspěvek od rejnok69 »

DYK: ta cena je 16200 a taky nic nemám proti XP ,
prostě chtěl jsem zjistit jestli ho tu někdo nemá na dsk 317
rád bych si nechal původní vodící rukojeti a namontoval na BS

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#1922 Nový příspěvek od DYK »

Chápu, ty řídítka jsou středem černý, litinový konce v nich trubky s madlama?
Tato řídítka? https://www.sbazar.cz/bodlinkaz/detail/ ... ri-riditka
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

rejnok69
Příspěvky: 39
Registrován: sob lis 19, 2016 12:48 pm
Bydliště: Zlín

Re: Vari System

#1923 Nový příspěvek od rejnok69 »

mají hrazdu a na jednom konci jsou litinové ,mám na nich udělané řazení abych se nemusel moc nahýbat , a ještě napadla mě myšlenka el. startování tohoto motoru--
xp to má v návodu ,ale asi jen jako příslušenství a to se k nám nevozí

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#1924 Nový příspěvek od DYK »

Pak asi jde o tyto https://www.sbazar.cz/bodlinkaz/detail/ ... -tera-vari
El. start u každého motoru z něho dělá cenový nesmysl a v momentě, kdyby se na trhu objevil, četli by jsme zde "za ty prachy raději budu tahat za špagátek". Že je to v návodu - je to jako jedna z variant, U hond jsou taky uvedeny různá vyhotovení a nikdo je ani neviděl. Znovu opakuju, já proti tvojí volbě nic nemám. Díval ses ale co stojí třeba onen olejový filtr? Dáš cca 120 za výměnu oleje a 435kč za filtr?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Jarda Malich
Příspěvky: 237
Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
Bydliště: Vrchlabí

Re: Vari System

#1925 Nový příspěvek od Jarda Malich »

Ještě když si člověk k filtru olejovýmu připočte 366 Kč za vzducháč+160 za předfiltr. No, to jen jedna taková údržba většího rázu a tisícovka v čudu, jen to hvízdne. Ale jako proti gustu žádný dišputát, 850ka je super motor i tak.
Co se týká záruky na XPčko, ta je standartní dvouletá, ale já jsem osobně přesvědčen, že ten motor není žádnej lacinej aušus. Člověk si udělá obrázek ve chvíli, když se dovnitř motoru podívá osobně a tu možnost jsem už měl. Myslet si, že když ten motor je původem z Číny, že to je šmejd, je bohužel velmi zkreslený a špatný názor. Globální firmy tam také motory vyrábějí, pamatujete například Hondu GXV 160, což je nej motor pro profi nasazení? Nebo BS DOV? Všechno je jenom otázkou pohledu na věc :-)

mraveneček
Příspěvky: 1320
Registrován: ned bře 30, 2014 6:20 pm
Bydliště: od Třebíča

Re: Vari System

#1926 Nový příspěvek od mraveneček »

Proximák píše:U nás už pracovalo několik motorů. MJ-5, ten já nepamatuju; DMJ-315, s ním jsem párkrát i dělal ale co si pamatuju, často zlobilo zapalování, kovová nádrž taky nic moc, ale to jsou věci který se dají vyřešit. Mně se nelíbil ten výkon...hold jsem zhýčkanej z čtyřtaktů, tam je i jinej jeho průběh. Pak Tecumseh Vector 5,5HP od Balcara, ten sloužil spolehlivě 21let i přes spíše ne-udržbu, kdyby nebyla ekodotace tak by zůstal v chalupě dál a dál by pracoval(dvě vady měl, prasklou nádrž vibracemi a stářím a začínal trošku zvonit na volnoběh. Za celou dobu byl jen párkrát na seřízení a měnil se startovací mechanismus. Jinak bez problémů. Od roku 2006 jeho funkci hlavní pohonné jednotky u nás zastupuju Honda GCV190. Oproti Tecumsehu s dvoutaktní spojkou to byl obrovský skok, těch 6,5 koníků a přes 11N.m. je znát. Za těch deset let jen běžná údržba kdy jsem to vzal do rukou já, jako je olej, teď poprvé svíčka a filtr (zasloužil si to už). Jo a abych nekecal, na jaře čištění karbecu a celkové seřízení (za zaprasenej karbec může zbytek rodiny co se moc o biosložky nezajímal, teď dostali kartáč a na Hondičku mi nikdo sahat nesmí, nebo jen pod dohledem). Od jara přibyl nebo spíš nahradil Tecumseha XP-200. Trošku slabší jak GCV190 ale to je nejvíc znát v Rapidu jinak prakticky vůbec(XP-200=6HP a 10N.m.). Zpracováním to je povedenej motor, jediná závada která se vyskytla bylo gufero na klice, to však bylo vyměněno v rámci záruky a bez problémů motor valí jak nic (gufero špatně namontováno z výroby, stejnou závadu měl děda na Briggsu v rotační sekačce). A ještě teda svíčku jsem pro svůj klid dal NGK, měl trochu houpavý chod na volnoběh, to se teď odstranilo.
Mravenečku, stejnou otázku si kladu i já. Tu s výkonem, že by XP-čko mělo mít nějakej brzkej konec po záruce si myslím že není moc reálný, zpracováním to je festovní motor který nějak nevybočuje z konkurence. Záruka je na něj dva roky. Už se nějakej rok prodává a kdyby byl špatnej, lidi by se ozvali. Dnes je doba internetu a každej ví o kdejakým prdu. Kdyby jsi měl zájem tak se můžem domluvit a třeba nějak otestovat výkonnostní rozdíl našeho XP-čka a tvého Jikovu :friends: :)

A co jsem se koukal na ten Briggs od Dakru, tak tam mají celkem nízký otáčky. XP-čko i Honda točí 3600ot./min. a onen Briggs pouze 3060 dle info na stránkách. Píší tam i něco i jiném regulátoru ale to je potřeba zřejmě vyzjistit přímo u nich :)
Ahoj. Já jsem začínal s Jikovem, který měl jenom 4,5 koně. A byl i dost vyšlahaný. Někde jsem našel prodejce na Jikov obsah 158 ccm 6.5 koníků. Byl to půl motor. Přes zimu jsem všechno přeházel z jednoho motoru na druhý. Akorát nepasoval plech pod nádrží (byl asi o 6 milimetrů kratší, co je vředu přišroubovaný na hlavě), malým sekáčkem jsem odsekal bodované spoje, usadil plech do středu na ruční startér a po bocích přišrouboval. vpředu na hlavu jsem přišrouboval plech a c-óčkem jsem to s bodoval do sebe. Akorát mě mrzí že mám strouhací víčko na nádrži benzínu. V předu i vzadu mám průtokové fitry na benzín. Na pravé straně nádrže v zadu je v průhledné hadičsce vidět jak se pomalu ucpává drobnýma kouskama černé umělé hmoty.
Ten rozdíl ve výkonu je znát. Motor má za sebou teprve 3 sezony a je mě líto se s ním rozloučit. :)
Kolega tady má 6 sezon Hondu 5.5 koně. Když vidím jak ju bere u huby a nešetří ju,a pořád mu chodí a jezdí bez problémů.
Naleje benzín a jedno škubnutí a valí. Denně. Když v lese naloží dřevo, nástavce má 1 metr vysoké, máš pocit že po silnici jede rázik dřeva. A to jsou fůrky. Já bych se tolik neodvážil.
Družstva. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69747
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882

První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander

Kubo
Příspěvky: 219
Registrován: pát říj 24, 2008 1:19 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Vari System

#1927 Nový příspěvek od Kubo »

Ja len kratko k veci: 4T motor vs. 2T prevodovka: Mame doma dvojtaktnu DSK 317 a nato som po doslužilom Tecumsehu nahodil Kawasaki FJ 180V ( podľa mňa najlepši motor na trhu, minimalne dorovnava staru GXV 160) a uplne vpohode to funguje. Trošku pomalšia jednotka ale dvojka a trojka uplne postačujuce a s tym Kawasaki to je nezastaviteľny stroj. Rovnako sme predali kopu jednotiek s motormi Honda 160 aj 190ccm na prevodovky AGZAT keď majitelia stratili nervy s povodnou jednotkou PA 100. Bez jedinej sťažnosti, funguje pekne aj s rotavatormi.

Briggs ako pohonna jednotka: 800 Series ma 175ccm a je to veľmi slušny motor, 850ka ma 190ccm a funguje fakt super, ľahučký štart a nadpriemerna spoľahlivosť. Už sme takúto pohonnú jednotku zabezpečili pre jedného zákazníka, mal dosť špecifické požiadavky takže sme mu robili skladačku a dokonca to bola verzia so štartérom. A už vôbec nevidiím problém v otáčkach, aj ten od nás išiel na 3600 ot/min rovkanko ako Honda, Kawasaki či XP.

Jarda Malich
Příspěvky: 237
Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
Bydliště: Vrchlabí

Re: Vari System

#1928 Nový příspěvek od Jarda Malich »

U nás není bohužel Kawina moc uvažovatelná z důvodu hrozně slabého zastoupení servisů.

Kubo
Příspěvky: 219
Registrován: pát říj 24, 2008 1:19 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Vari System

#1929 Nový příspěvek od Kubo »

Servisujeme kopu motorov Kawasaki FJ 180 V hlavne na motorových kosačkách a za tie roky som nepotreboval JEDINÝ náhradný diel, samozrejme okrem vzduchového filtra a sviečky, a občas praskne viečko nádrže ak sa nechá cez zimu v mraze silno dotiahnuté.Ten motor je drahší, ale do tých desiatok motorov čo servisujeme som nikdy nepotreboval náhradný karburátor, zapaľovanie, štartovací mechanizmu, proste NIČ :shock: Ten motor je neskutočný.

other-side

Re: Vari System

#1930 Nový příspěvek od other-side »

S dovolením bych si tady šel pro rady i zkušenosti, pač to je snad poslední téma kde bych mohl řešit svou potřebu sečení.

Mám jednoosák GRAVELY, viz někde v minulosti moje vlákno. Klasika dvě kola, řidítka, rychlosti, PTO. Se strojem jsem spokojený, takže bych jeho možnosti rád rozšířil o sečení. Sehnat na něj příslušenství v Evropě je téměř nemožné.

Chci se vydat cestou bezprstové sečení. Lištu jsem našel. Řeším náhon. Nabízí se využít náhonu/převodovky lišty buď z VARI nebo MF70. Vari nabízí dostupnější díly, nicméně, Gravely má střed PTO o 10cm výš než Vari. Jak MF70 to netuším. Vyšší PTO je potíž, protože lišta má mít vhodný úhel vůči zemi, lze trochu kompenzovat protažením náhonu - čemuž se nevyhnu, protože musím udělat redukci z šestidrážky PTO Gravely na náhon kosy - šestidrážka nebo tisíchran VARI.

Našel jsem toto:

https://dum.bazos.cz/inzerat/67200016/T ... sty-ZU.php

K tomu např toto:

http://www.jakov-seceni.cz/zaci-ustroji ... 423-k.html

Je v tom výše uvedeném náhonu kosy nějaká záludnost? Když je to starší model ke starý převodce. Nový náhon (Vari cca 8000tis/nebo 14tis s lištou ESM) je zatím pro můj experiment příliš drahý.

Případně je na bazoši ještě tohle:

https://dum.bazos.cz/inzerat/67119717/V ... ekacka.php

což je modernější verze, ovšem pro mě s malou lištou, kterou bych vyměnil za větší v případě úspěchu

mraveneček
Příspěvky: 1320
Registrován: ned bře 30, 2014 6:20 pm
Bydliště: od Třebíča

Re: Vari System

#1931 Nový příspěvek od mraveneček »

Družstva. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69747
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882

První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#1932 Nový příspěvek od DYK »

other-side na tom výše uvedeném náhonu je ten problém, že se jedná o "první" převodovku k T19 tzv. manžetovka a tady je problém s ND. Bezprstá lišta pracuje s prošku jinak, tam je ta převodovka jednodušší. Ale víš co? Já se ti divím. Máš to rozfrcaný, potřebuješ fungovat, chození za strojem ti nevadí, vydělávat peníze je pro tebe ten nejmenší problém. Tak se na to vyser, prodej co máš, a pořiď si jeden nový stroj, třeba BCS, Goldoni, Pasqualli, nebo já nevím co, k tomu potřebný adaptéry a nebudeš muset do nekonečna řešit, co s čím spárovat, voženit a co na co použít, nebo jestli to uvezeš a naložíš. Kdykoli to vemeš - pojede to. Ty budeš dolívat jen palivo a je jen na tobě jestli BA nebo naftu, možná měnit olej a případné opravy předáš prodejci. Budeš mít klid a kdykoli to na tebe přijde můžeš vyrazit aniž bys řešil jak a čím na to.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Jarda Malich
Příspěvky: 237
Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
Bydliště: Vrchlabí

Re: Vari System

#1933 Nový příspěvek od Jarda Malich »

mraveneček píše:Kawasaki alebo Honda?

http://www.zahrada.cz/forum/mala-mechan ... kultivator :)
Pro mě jasnou volbou Honda. Neříkám, že Kawa je špatná, to určitě ne, ale Honda už pustila i u nás do oběhu mraky motorů. Pro mě by byla nej současná GSV 190. Silnej a vyzkoušenej motor, kterej se nestydí dělat ani těžší práci :-)

Kubo
Příspěvky: 219
Registrován: pát říj 24, 2008 1:19 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Vari System

#1934 Nový příspěvek od Kubo »

Kawasaki bezdebaty, nevidim jediny dôvod zvoliť z tychto dvoch Hondu, ani ako uživateľ a už vobec nie ako osoba vykonavajuca servis. Hondu opravujeme najčastejšie, sem tam Briggs a Kawasaki len udržba.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#1935 Nový příspěvek od DYK »

A poměr prodaných jednotlivých značek? Konstrukční zaškatulkování motorů?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“