MF 70 4 takt motor
Moderátor: DYK
- druzstevnik
- Příspěvky: 98
- Registrován: stř kvě 29, 2013 9:53 am
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: MF 70 4 takt motor
Dnes jsem testoval "velkou" přírubu, kolega je šikovný, a příruba sedla jako zadnice na kastrolek. Čeká mě oprubování druhé příruby a spojovací trubky + sesazení správne délky. Legrace, že ta silnostěnná trubka 10cm stála nová (+40 řez) tolik co materíál na obě příruby ve šrotu . Koupil jsme olej Mogul 10W30 ALFA 4T API SF/CL tak snad to na těch 10motohodin bude stačit.
MF70+ŽTR-61+FS-75+pluh+prstová lišta 140+bezprstá lišta 120+vozík
Do ženské, do melounu a do enefy nevidíš...
Do ženské, do melounu a do enefy nevidíš...
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: MF 70 4 takt motor
Ospravedlnujem sa nebbol som doma, ale ide tam olej specifikacie SJ alebo lepsi, 10W 40 je vhodny pri nasich teplotach. Tak ze tam ten odpadovy olej co mas dlho nepouzivaj rozhodne doporucujem vymenit za polovicu MH uvedenych v navode
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
- druzstevnik
- Příspěvky: 98
- Registrován: stř kvě 29, 2013 9:53 am
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: MF 70 4 takt motor
Ok, díky za nakopnutí, myslel jsem si že mám v olejích jasno a jak zříti vidno mám v tom pořádný gulášAtlan píše:Ospravedlnujem sa nebbol som doma, ale ide tam olej specifikacie SJ alebo lepsi, 10W 40 je vhodny pri nasich teplotach. Tak ze tam ten odpadovy olej co mas dlho nepouzivaj rozhodne doporucujem vymenit za polovicu MH uvedenych v navode
MF70+ŽTR-61+FS-75+pluh+prstová lišta 140+bezprstá lišta 120+vozík
Do ženské, do melounu a do enefy nevidíš...
Do ženské, do melounu a do enefy nevidíš...
Re: MF 70 4 takt motor
Já si zase myslím, že jsi tam dal vhodnější olej pro vzduchem chlazený motor. A nebo jne to české zastoupení Hondy ulpně mimo, protože i ten mogul zahrnulo do výčtu vhodných olejů. Povšimni si prosím, že pro tyto a podobné vzduchem chlazené motory komunální a zahradní techniky je povětšinou viskozní specifikace 15W30 Já totiž rozlišuji pojmy kvalitnější olej a vhodný olej. A řeči o odpadním oleji jsou myslím úplně zbyzečná.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
- druzstevnik
- Příspěvky: 98
- Registrován: stř kvě 29, 2013 9:53 am
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: MF 70 4 takt motor
A já pitomec jsem hlavně včera prohodil ty písmenka, bylo holt už dost hodin. Nedalo mi to a mrkl jsem na to ráno znovu a ejhle, správné označení toho oleje jeDYK píše:Já si zase myslím, že jsi tam dal vhodnější olej pro vzduchem chlazený motor.
olej Mogul 10W30 ALFA 4T API SL/CF
Takže asi tak, pro mně prostě platí: dvakrát čti a jednou piš
Každopádně díky za reakce, vždycky se rád dozvím něco nového....
MF70+ŽTR-61+FS-75+pluh+prstová lišta 140+bezprstá lišta 120+vozík
Do ženské, do melounu a do enefy nevidíš...
Do ženské, do melounu a do enefy nevidíš...
Re: MF 70 4 takt motor
Nemáte někdo zkušenosti? http://www.motorylifan.cz/Prestavba-MF-70-d32.htm
- druzstevnik
- Příspěvky: 98
- Registrován: stř kvě 29, 2013 9:53 am
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: MF 70 4 takt motor
MF70+ŽTR-61+FS-75+pluh+prstová lišta 140+bezprstá lišta 120+vozík
Do ženské, do melounu a do enefy nevidíš...
Do ženské, do melounu a do enefy nevidíš...
- druzstevnik
- Příspěvky: 98
- Registrován: stř kvě 29, 2013 9:53 am
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: MF 70 4 takt motor
Tak ano redukce hřídele bude snad už zítra Dlouhé čekání jsme si krátil hledáním nějakého rozumného filtru vzduchu, ten molitan který tam mám já mě prostě nepřesvědčil o tom, že motor ochrání při sekání. U čerpadla, nebo centrály budiž, ale vím jak se práší v trávě kor při sečení mulčovačem. Objednal jsem teda tento:
http://www.aliexpress.com/item/New-Air- ... 12396.html
lákal mě ještě víc s olejovou náplní
http://www.aliexpress.com/item/AIR-FILT ... 99093.html
ale nikde jsme nenašel tu vložku na výměnu. Takže zatím pořád jen teorie snad se zítra už dočkám a začnu skládat.
http://www.aliexpress.com/item/New-Air- ... 12396.html
lákal mě ještě víc s olejovou náplní
http://www.aliexpress.com/item/AIR-FILT ... 99093.html
ale nikde jsme nenašel tu vložku na výměnu. Takže zatím pořád jen teorie snad se zítra už dočkám a začnu skládat.
MF70+ŽTR-61+FS-75+pluh+prstová lišta 140+bezprstá lišta 120+vozík
Do ženské, do melounu a do enefy nevidíš...
Do ženské, do melounu a do enefy nevidíš...
Re: MF 70 4 takt motor
Honda gx 340Ma tento a pod molitanem je normalni filtr. http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/2 ... CO-MD624-1
Čeština neni moje silna stránka. Raději píšu bez diakritiky.
- druzstevnik
- Příspěvky: 98
- Registrován: stř kvě 29, 2013 9:53 am
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: MF 70 4 takt motor
Já tam bohužel mám tuto hrůzu (je to filtr pro stacionární agregáty a čerpadla) a tu prostě nepovažuju za filtr vzduchu. Objednal jsem držák a filtr, který jsi popisoval že má honda gx 340Ma.
MF70+ŽTR-61+FS-75+pluh+prstová lišta 140+bezprstá lišta 120+vozík
Do ženské, do melounu a do enefy nevidíš...
Do ženské, do melounu a do enefy nevidíš...
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: MF 70 4 takt motor
Hmm lenze ten filter z 340 je podstane vecsi a vyssi tak neviem ci to tam napasujes aj z drziakom
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
- druzstevnik
- Příspěvky: 98
- Registrován: stř kvě 29, 2013 9:53 am
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: MF 70 4 takt motor
viz odkazy na aliexpres o pár příspěvků výš, je to komplet i s filter housing na gx200, to znamená že se přešroubuje celý držák filtru na karburátoru. Dělají se tři varianty, ta co jsem sem posílal fotku jen s obdélníkem "molitanu", potom papírová vložka s molitanem dokola, tu jsem koupil a pak ještě nolitan s olejovou náplní obdoba filtru MF70 dvoutaktu.
Jinak redukce hřídele je vyrobená a vyzvednutá, takže přestavba může začít. Musím ještě poměřit délku šroubů na přírubu motoru a spojkový koš.
Jinak redukce hřídele je vyrobená a vyzvednutá, takže přestavba může začít. Musím ještě poměřit délku šroubů na přírubu motoru a spojkový koš.
MF70+ŽTR-61+FS-75+pluh+prstová lišta 140+bezprstá lišta 120+vozík
Do ženské, do melounu a do enefy nevidíš...
Do ženské, do melounu a do enefy nevidíš...
- druzstevnik
- Příspěvky: 98
- Registrován: stř kvě 29, 2013 9:53 am
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: MF 70 4 takt motor
Takže dnes jsem stáhl spojkový koš. Na povolení matky zajišťující spojkový koš jsem nejdříve zkoušel špagát do hlavy přes otvor svíčky ale bez úspěchu. Nakonec mě napadlo odšroubovat výfuk a když byl píst v dolní úvrati dal jsem dřevěnou štachetu do otvoru výfuku píst se opřel o dřevo a matka šla potom v pohodě povolit. Nechal jsem ovšem zlákat dvěma M10 dírama ve spojkovém koši. Koš šel díky dvou šroubů stáhnout, ale... poškodil jsem gufero kliky holt za blbost se platí, takže pozor na stažení spojkového koše je potřeba stahovák!
Další komplikace je ta, že mám pero spojkového koše dlouhé 20mm a ne jak je v plánku tady 15mm. Takže zítra nechám přefrézovat drážku na délku 20mm.
Na přírubu motoru jsem koupil pevnostní šrouby 4ks M8x25-8.8 s perovkou je délka akorát.
Zítra ještě musím koupit M8x80 na zajištění spojkového koše k hřídeli motoru a M12x90 na stahování redukce hřídele z hřídele motoru. Nechal jsem místo původní díry 8.5 z plánku odsud udělat závit M12 a hned jsem ho taky použil na stažení redukce hřídele
Snad moje výlevy zde nevadí pokud ano, založím si sólo vlákno
Další komplikace je ta, že mám pero spojkového koše dlouhé 20mm a ne jak je v plánku tady 15mm. Takže zítra nechám přefrézovat drážku na délku 20mm.
Na přírubu motoru jsem koupil pevnostní šrouby 4ks M8x25-8.8 s perovkou je délka akorát.
Zítra ještě musím koupit M8x80 na zajištění spojkového koše k hřídeli motoru a M12x90 na stahování redukce hřídele z hřídele motoru. Nechal jsem místo původní díry 8.5 z plánku odsud udělat závit M12 a hned jsem ho taky použil na stažení redukce hřídele
Snad moje výlevy zde nevadí pokud ano, založím si sólo vlákno
MF70+ŽTR-61+FS-75+pluh+prstová lišta 140+bezprstá lišta 120+vozík
Do ženské, do melounu a do enefy nevidíš...
Do ženské, do melounu a do enefy nevidíš...
- druzstevnik
- Příspěvky: 98
- Registrován: stř kvě 29, 2013 9:53 am
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: MF 70 4 takt motor
Víkend celkem úspěšný. V pátek doupravená drižka pera spojky na redukci, takže jsem nalisoval spojkový koš, sesadil příruby na trubku a nalisoval redukci hřídele na motor. Zkouška nasucho na MF bez výfuku. Alespoň jsem našel dírku ve svaru u příruby výfuku, takže jsem ji dolepil coočkem. Poheftoval jsem příruby a trubku, snažil jsme se dodržet souosost. Sundal jsem kleče, nasadil jsem zpět motor potom jsem očesal kleče a u silentbloku jsem je rozřezal. Do kleče jsem vložil kousek kulatiny a sesdali jsem díly jedné kleče tak aby vlezla nad výfuk motoru. Nechal jsem cca 30mm rezervu. Poheftoval, sundal a povařil. Stejně tak jsem udělal i druhou stranu. Celý komplet jsem pa složil a bylo hotovo. Druhý den jsem upravil plyn podle návodu zde z fóra, pomocí indexového 7 rychlostního řazení přehazovačky shimano sis. Ještě jsem prodloužil řazení náhonu na hrazdu klečí aby byly blíž rukám. Fotky úprav dodám zítra. Provedl jsem první sečení cca 3h. Vše se prozatím zdá v pořádku. Na podzim je pak v plánu ještě rozborka a nastříkání přírub barvou.
Sestava motoru před osazením
Upravené kleče
Zbytek fotek zítra
Sestava motoru před osazením
Upravené kleče
Zbytek fotek zítra
MF70+ŽTR-61+FS-75+pluh+prstová lišta 140+bezprstá lišta 120+vozík
Do ženské, do melounu a do enefy nevidíš...
Do ženské, do melounu a do enefy nevidíš...
- druzstevnik
- Příspěvky: 98
- Registrován: stř kvě 29, 2013 9:53 am
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: MF 70 4 takt motor
Tak mám za sebou prvních pár hodin provozu. Motor mě krapet vystrašil, po nějaké době začal "tarokovat" myslel jsem že je v háji regulátor, ale nakonec to bylo tím, že dostával málo benzínu z uzávěru benzínu. Od novoty šel ztuha, a když jsem zhodil víčko plovákové komory zjistil jsem že když se ventil otevřel na plno tak dával málo musel se vrátit o milimetr zpátky :/
Co mně ale trápí je že mi při sečení prosakuje benzín kolem zátky nádrže. Těsnící guma je na prd a marně si lámu hlavu jak to opravit. Zkoušel jsem vystřihnout jiné těsnění ale to se akorát tak napilo benzínem a netěsnilo stejně :/ Napadá vás nějaké řešení? Díky!
Co mně ale trápí je že mi při sečení prosakuje benzín kolem zátky nádrže. Těsnící guma je na prd a marně si lámu hlavu jak to opravit. Zkoušel jsem vystřihnout jiné těsnění ale to se akorát tak napilo benzínem a netěsnilo stejně :/ Napadá vás nějaké řešení? Díky!
MF70+ŽTR-61+FS-75+pluh+prstová lišta 140+bezprstá lišta 120+vozík
Do ženské, do melounu a do enefy nevidíš...
Do ženské, do melounu a do enefy nevidíš...