Update: vyměnil jsem elektronické zapalování - tu krabičku pod řidítkama s pěti konektorama a jiskru to háže, ale slabou řekl bych a až na konci nakopávání... navíc se mi zdá, že to nějak málo točí na nakopnutí, páč mi párkrát řuplo, když jsem kopnul. No a úplně nejvíc dneska bylo, že jsem objel tři benzinky že koupím svíčku a všude "to už nevedeme" omg...deyva píše:Mno... Dneska jsem rotavatoroval... Od zacatku moc nesel do otacek, spis vubec... Pak jsem ocistil svicku - takova cihlova az jilova barva... A tak metr pred tim, nez jsem chtel skoncit chcipl a nehaze jiskru... Na zadnou svicku, co jsem mel doma (cca 3). Pri rotavatorovani stale nesel moc do otacek, sem tam praskl do vyfuku. Kdyz jsem ho naklonil dopredu, jel lip i do otacek. Kdyz byl v pracovni poloze, jel, ale do otacek ne-e. Tedka uz nejede vubec... Co to? Svicka? Vn kabel? Inducka? Ta krabicka pod riditkama? Nebo zapalovani?
Fortschritt E930/931
Moderátor: DYK
Re: Fortschritt E930/931
Re: Fortschritt E930/931
deyvo kapanek pootacaj z tim potenciometrom na jednu a druhu stranu a nakopavaj,musis mu najit polohu.....ale bacha OPATRNE,inak ho odpalis....
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Re: Fortschritt E930/931
Diky, zkusim :-) jsem si rikal, na co tam je ten potenciometr :-)
Re: Fortschritt E930/931
Killer, ohledně toho odpalování svíček bych početl tady... Zdá se mi to jako dost podobný problém - http://www.countrycross.sk/?forum=1&tema=13752
Re: Fortschritt E930/931
Killer: ještě mě napadlo, jestli ti to nežere olej z převodovky přes vadné gufero, ale na to bys už asi dávno přišel :-).
Když to shrnu, tak černá svíčka = bohatá směs
- karburátor to není
- filtr sání to není
- nádrž, kohout, hadička to snad nemůže ovlivnit
takže z palivové soustavy zbývá přicpané sání mezi karburátorem a válcem, ale na to bys asi přišel, když jsi dělal výbrus.
Jestli nepomohl ani výbrus, tak přidřený píst a pod nepřipadá v úvahu, hlava na to těžko bude mít nějaký vliv (leda snad netěsnost). Chlazení máš předpokládám 100x zkontrolované.
Tak zbývá zapalování, ale to by měl vynechávat.
Hulí to víc než je zdrávo, nebo je to v normě?
Jede perfektně a najednou zdechne, nebo nejdřív začne vynechávat (případně vynechává od začátku)?
Olej do benzínu dáváš 1:40 (starý benzín u tebe asi nepřipadá v úvahu, myslím, že by se benzín odpařil a bylo tam moc oleje)?
Pořád mi nejde do hlavy, že když vyndáš šoupátko, tak nouzově dojedeš. Jinými slovy když to má hodně vzduchu, tak to jede, tedy to má hodně paliva.
bwt jak to vypadá s naším obchodem? Už mám poslat peníze?
Když to shrnu, tak černá svíčka = bohatá směs
- karburátor to není
- filtr sání to není
- nádrž, kohout, hadička to snad nemůže ovlivnit
takže z palivové soustavy zbývá přicpané sání mezi karburátorem a válcem, ale na to bys asi přišel, když jsi dělal výbrus.
Jestli nepomohl ani výbrus, tak přidřený píst a pod nepřipadá v úvahu, hlava na to těžko bude mít nějaký vliv (leda snad netěsnost). Chlazení máš předpokládám 100x zkontrolované.
Tak zbývá zapalování, ale to by měl vynechávat.
Hulí to víc než je zdrávo, nebo je to v normě?
Jede perfektně a najednou zdechne, nebo nejdřív začne vynechávat (případně vynechává od začátku)?
Olej do benzínu dáváš 1:40 (starý benzín u tebe asi nepřipadá v úvahu, myslím, že by se benzín odpařil a bylo tam moc oleje)?
Pořád mi nejde do hlavy, že když vyndáš šoupátko, tak nouzově dojedeš. Jinými slovy když to má hodně vzduchu, tak to jede, tedy to má hodně paliva.
bwt jak to vypadá s naším obchodem? Už mám poslat peníze?
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
jeste ne, nestiham, ale snad to tenhle tyden vyresim. musim to totiz nejak zabalit, oni to nechteji vzit jako kusy zeleza a ta radlicka se bali dost blbe. a jestli se ti to podari rozlousknout, tak ani prachy posilat nemusis, mas to gratismyn píše:Killer: ještě mě napadlo, jestli ti to nežere olej z převodovky přes vadné gufero, ale na to bys už asi dávno přišel :-).
spravne, gufero je ok
Když to shrnu, tak černá svíčka = bohatá směs
- karburátor to není
neni
- filtr sání to není
neni
- nádrž, kohout, hadička to snad nemůže ovlivnit
nemuze
takže z palivové soustavy zbývá přicpané sání mezi karburátorem a válcem, ale na to bys asi přišel, když jsi dělal výbrus.
jj, na to bych prisel
Jestli nepomohl ani výbrus, tak přidřený píst a pod nepřipadá v úvahu, hlava na to těžko bude mít nějaký vliv (leda snad netěsnost).
presne tak
Chlazení máš předpokládám 100x zkontrolované.
mozna i vickrat
Tak zbývá zapalování, ale to by měl vynechávat.
vynechava, ale ve vyssich obratkach
Hulí to víc než je zdrávo, nebo je to v normě?
huli to trochu vic, nez kdyz to fungovalo normalne, ale na dvoutakt je to v norme. to je to, co mi hlava nebere
Jede perfektně a najednou zdechne, nebo nejdřív začne vynechávat (případně vynechává od začátku)?
vynechava od zacatku, prave jen v tech vyssich otackach, potom nejde vubec pridat
Olej do benzínu dáváš 1:40 (starý benzín u tebe asi nepřipadá v úvahu, myslím, že by se benzín odpařil a bylo tam moc oleje)?
jj, nepripada, pomer je 1:40
Pořád mi nejde do hlavy, že když vyndáš šoupátko, tak nouzově dojedeš. Jinými slovy když to má hodně vzduchu, tak to jede, tedy to má hodně paliva.
to mi taky nejde do hlavy. sice se to roztoci do bezvedomi, ale jede to. ale v tech vysokych otackach je taky znat urcita nepravidelnost chodu motoru, jako by to napr. kazdou 10. otacku nezapalilo (ted samozrejme odhaduju, spocitane to samozrejme nemam). zkusim jeste natocit na video prubeh jizdy a vznik poruchy pro lepsi predstavu
bwt jak to vypadá s naším obchodem? Už mám poslat peníze?
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
dik, proctu, vyzkousimdeyva píše:Killer, ohledně toho odpalování svíček bych početl tady... Zdá se mi to jako dost podobný problém - http://www.countrycross.sk/?forum=1&tema=13752
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Killer: Když to vynechává ve vysokých otáčkách, tak by to mohl být malý předstih. Každopádně bych se zaměřil na zapalování a protože svíček jsi vyměnil asi 1000, kabel a fajfku jsi myslím taky psal, žes dával, tak bych zkusil seřídit předstih a když to nebude ani tím, tak vyměnit z jiného motoru zapalování. Kdysi mi blblo zapalování na Babettě, ta plastová kostička (elektronika) byla trochu prasklá a chovalo se to podobně (manželka vždycky v pohodě odjela a vrátila se pěšky :-) ).
Asi jak to vynechává, tak zůstává ve válci nespálený olej a postupně zase*e svíčku.
Asi jak to vynechává, tak zůstává ve válci nespálený olej a postupně zase*e svíčku.
Re: Fortschritt E930/931
Jo deyvo,no zapomnel sem na takove vylepseni jak ten tyristor nadstavyt k uplnej dokonalosti,do vrtacky hod 16 orech z goli praskni to k magnetu na klukovke a pomalicky stym toc,samozrejme svicku vymontuj z motora a uchyt ju tak abys vydel jak dava iskru pri tem toceni,a popri tem stelujes ten potenciometer na tyristore.deyva píše:Diky, zkusim :-) jsem si rikal, na co tam je ten potenciometr :-)
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Re: Fortschritt E930/931
Super :-). Jinak pošteloval jsem tyristor a jiskra lítá... S jinou svíčkou (novou jsem zatím nesehnal) a jinou fajou. Jinak jsem si říkal jestli to nemůže dělat regulátor otáček taky, tak ho zkusím vypojit. No a taky zkontroluju gufera na klice a projistotu vyměním.
Teďka je situace taková, že když stříknu benzín pod svíčku, tak to chytne, ale jen na pár otáček a pak chcípne. Samo od sebe ani se sytičem to nechytne stále... Karbec vyčištěný, benzín teče, svíčka se ulívá když to zkouším normálně startnout. Ze spoje výfuku dole pod nakopávačkou teče černej hajzl...
Takže vyměním kabel, svíčku, gufera, zkusím filtr vzduch (ale nejde to ani s odpojeným filtrem), vyčistím výfuk (jak nejlíp to půjde), nová svíčka... Za chvíli jedu pro díly do obchodu. Akorát nevím, jakej má teda ten můj 931.50 3kvalt motor co se týče shodnosti se simsonem.
Teďka je situace taková, že když stříknu benzín pod svíčku, tak to chytne, ale jen na pár otáček a pak chcípne. Samo od sebe ani se sytičem to nechytne stále... Karbec vyčištěný, benzín teče, svíčka se ulívá když to zkouším normálně startnout. Ze spoje výfuku dole pod nakopávačkou teče černej hajzl...
Takže vyměním kabel, svíčku, gufera, zkusím filtr vzduch (ale nejde to ani s odpojeným filtrem), vyčistím výfuk (jak nejlíp to půjde), nová svíčka... Za chvíli jedu pro díly do obchodu. Akorát nevím, jakej má teda ten můj 931.50 3kvalt motor co se týče shodnosti se simsonem.
Re: Fortschritt E930/931
Jo a taky projistotu vyměním benzín... Dám to do motorky, ta přeblafne všechno (je to přeci jen rus) a tady dám raději nový...
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
jj, zapalovanim to asi bude, ale to je nove, myslim tu desku. kdyz tam dam z jine frezy, tak je to porad stejne. tech svicek jsem nevymenil 1000, ale kolem 50 jich bude. predstih muzu dat jkaky chci, je to porad stejne. navic tam je podle me automaticky.myn píše:Killer: Když to vynechává ve vysokých otáčkách, tak by to mohl být malý předstih. Každopádně bych se zaměřil na zapalování a protože svíček jsi vyměnil asi 1000, kabel a fajfku jsi myslím taky psal, žes dával, tak bych zkusil seřídit předstih a když to nebude ani tím, tak vyměnit z jiného motoru zapalování. Kdysi mi blblo zapalování na Babettě, ta plastová kostička (elektronika) byla trochu prasklá a chovalo se to podobně (manželka vždycky v pohodě odjela a vrátila se pěšky :-) ).
Asi jak to vynechává, tak zůstává ve válci nespálený olej a postupně zase*e svíčku.
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
U mě asi závada odhalena... Šlapal jsem se zavřeným benzínem naprázdno bez svíčky aby se vycachtalo i z klikovky dole všechno a ejhle... Najednou z toho začal prskat hustej olej... Takže gufero na klice... Jinak už má PRK (takhle mu budu říkat) snahu chytnou a vysvětlovalo by to i to, že chytne když stříknu pod svíčku benzín a ulívání... Gufera mám koupený, ozubený kola startování taky, svíčka jiskru háže, projistotu koupený čtyři nový plus kabel plus faja, vyčištěný komplet karbec (co šlo rozdělat jsem rozdělal). Ještě teda mám prohlej karbec u příruby k válci tak to asi trošku sjedu pilníkem aby to nepodsávalo, nový těsnění na karbecu. Zítra navečer budu měnit ty gufera, tak pak dám vědět :-). Ale dneska sem tam blafl a šel dým z výfuku. Jen takový to tdntdn :-). To by bylo aby nejel :-D
Re: Fortschritt E930/931
No ja ked sem mal vyletene gufero od spojky tak motor nabehol ale iba na volnobech,ale jak se kapanek posteklil plyn tak v momente chcipnul...
Ale na druhu stranu mu urobys malu go a bude sluzit dalej....
Ale na druhu stranu mu urobys malu go a bude sluzit dalej....
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Re: Fortschritt E930/931
jj malou go... on je za těch 27 let stáří minimálně jetej (tak 22 let stál stoprocentně)... Takže mu teďka dám nějakou péči a snad vydrží :-)