Fortschritt E930/931
Moderátor: DYK
Re: Fortschritt E930/931
Tak sem si cez nocnu smenu hral s listovu kosu,konecne sa mne ju podarilo po rokoch poradne nadstavit a vymenit aj ten urvani jeden zub.Teraz to kosi uplne bombovo,podla mojich predstav .
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Re: Fortschritt E930/931
Isiel si podla navodu na obsluhu pri tej listovke, alebo si na to isiel iba hlavou? Skus popisat ako si tu listu vlastne zosteloval.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
Killer Koly píše:Killer Koly píše:Killer Koly píše:Killer Koly píše:DYK píše:Tak vraťme se na začátek. Tak co, jak to celé dopadlo? Proběhla zkouška - vyjížďka s vlekem? Je po problémech?Killer Koly píše:tak jsem vyzkousel Verva 100 a vypada to, ze se blyska na lepsi casy. zatim freza bezela jen naprazdno, zitra to nejspis zkusim pod zatezi, zaprahnu vozik. olej jsem pouzil M2T, vice nez rok stary. po ohrati je kourivost minimalni, volnobeh pravidelny a za plynem to jde bez cukani. to pridirani je asi fakt zpusobene tou biosrackou v benzinu
zrovna jsem to chtel napsat. ano, dopadlo to dobre. pred cca hodinou jsem odvezl nejakych 300 kg stavebni suti vicemene bez problemu na skladku a zase se vratil. to vicemene znamena trochu mensi vykon, ktery se projevil na kopecku pred skladkou . obvykle ho vybehne na dvojku bez znamek poklesu otacek. tentokrat bylo znat, ze toho ma dost. pricinou bude zrejme vydreny valec, pridiralo se to tesne nad vyfukovym otvorem a tudy to zrejme utika. kourivost je taky celkem v norme, kourito stejne jako obvykle. ceka me tedy novy vybrus, az budou prachy (pred vanocema urcite ne) tak dam vedet jak se to chova po vybrusu.
dale to znamena asi stale pouzivani toho (pochopitelne drazsiho ) verva 100. jeste zkusim, co s tim udela mogul TS, ale az zitra, jestli bude cas.
zavada se opet vratila po ohrati (cca po 15 minutach provozu) zacne klesat vykon a motor nejde vubec do otacek. jsem bezradny, vymenil jsem kdeco a freza porad nefunguje. motor je po vybrusu, olej mogul TS, vyzkousel jsem i TSF, benzin verva 100. motor zacal taky priserne kourit, kouri i na TSF
premyslim o tom, jestli to nemuze byt v dratech, ty jedine jsem nemenil. kdyz se ohrejou, nevedou elektriku (vim ze je to silene, ale co kdyby...)
tak jsem trochu pokrocil, ale nevim, jestli spravnym smerem. zjistil jsem, ze freza desne "zere" svicky. svicka N14C, predepsana pro simsona, vydrzi sotva pul hodiny provozu. potom se stane takova zvlastni zavada, jiskra zacne preskakovat uvnitr svicky a ne mezi elektrodami a je moc mala. trochu lepe se to chova se svickou NR15C (ktera ovsem pro simsona predepsana neni). neni to zadny zazrak, ale freza jede a moc se nedusi. chtel bych proto poprosit vsechny, co meli podobny problem, aby vyzkouseli svicku NR15C a napsali, jak se to chova. mozna spolecne na neco prijdeme.
jeste jednou opakuju, ze snimac zapalovani je vporadku, zkousel jsem ho vymontovat z funkcni frezy, ale chova se to porad stejne
tak zavada je tu zpet. zase to desne zere svicky a nejde to do otacek. mam chut to hodit do srotu, kdybych ji nepotreboval. vsechno je odzkousene, na jine freze bez problemu, ale na tehle proste nefunguje. nemate nekdo napad co s tim?
takze zavada je snad definitivne vyresena. dnes jsem cely den jezdil takto
muze za to ten "recyklator vyfukovych plynu" . prisel jsem na to uplne nahodou, kdyz jsem zapomnel namontovat tu gumovou spojku ke karburatoru a z airboxu se valily oblaka dymu. pravdepodobne tam je nekde dira. s tou petflaskou to jezdi uplne normalne, zvuk sice trochu pripomina starou dvestepadesatku, ale jede to bez cukani a chcipani, jako zamlada.
momentalne pocitam novy vyfuk, az to bude hotove, dam sem planek. chci zachovat puvodni airbox, ale prepracovat tlumic. s tim souviselo asi i to "zrani" svicek, delalo to povlak a svicky se propalovaly
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Já jezdím s tím to http://aukro.cz/filtr-jawa-50-simson-mz ... 01745.html
Re: Fortschritt E930/931
Zdravim chlapi, po prvni testovací jízdě jsem oběvil závadu, že mi stoho začal strašně téct olej. V motoru mam červený olej a pod frézou se oběvuje tmavý. Vypadá to jakoby to vytíkalo někde z pod motoru. Po sundání krytu řetězu se mi ukázalo že je celé ozubené kolo a to ústrojí utoho od oleje. Nevíte čím by to mohlo být?
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
nejspis predchozi majitel dal do spodni prevodovky misto vazeliny olej. dalsi moznost je, ze to tece od toho místa, kde se výfuk napojuje do rezonatoru (v ramu). jestli je ten olej cerny, vubec bych se tim neznepokojoval. je to spaleny prebytecny olej z motoru (z benzinu)pepekh1 píše:Zdravim chlapi, po prvni testovací jízdě jsem oběvil závadu, že mi stoho začal strašně téct olej. V motoru mam červený olej a pod frézou se oběvuje tmavý. Vypadá to jakoby to vytíkalo někde z pod motoru. Po sundání krytu řetězu se mi ukázalo že je celé ozubené kolo a to ústrojí utoho od oleje. Nevíte čím by to mohlo být?
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Několik dotazů:
1. Ten "recyklátor výfukových plynů" má za úkol předehřívat nasáváný vzduch, nebo jaký to má účel? V katalogu dílů je to jen jako krabice a z toho nic poznat není.
2. K čemu je díl č.23 rotavátoru (jmenuje se "sklopný kolík"), ten zadní díl držáku blatníků se dává normálně do zadního závěsu ne? Kolík mám, ale zjevně nebyl nikdy použit (rotavátor používán byl).
3. Jakou délku a průměr má ostruha rotavátoru (díl č.20)? Já ji u toho nemám, podle díry to vypadá na průměr 12mm, ale potřeboval bych zhruba délku (délku rovného + délku zahnutého, úhel udělám odhadem).
4. Taky nemám držák předních závaží, může mi někdo změřit jeho délku? Případně pokud by někdo měl na prodej 2ks závaží (mám jen jedno).
1. Ten "recyklátor výfukových plynů" má za úkol předehřívat nasáváný vzduch, nebo jaký to má účel? V katalogu dílů je to jen jako krabice a z toho nic poznat není.
2. K čemu je díl č.23 rotavátoru (jmenuje se "sklopný kolík"), ten zadní díl držáku blatníků se dává normálně do zadního závěsu ne? Kolík mám, ale zjevně nebyl nikdy použit (rotavátor používán byl).
3. Jakou délku a průměr má ostruha rotavátoru (díl č.20)? Já ji u toho nemám, podle díry to vypadá na průměr 12mm, ale potřeboval bych zhruba délku (délku rovného + délku zahnutého, úhel udělám odhadem).
4. Taky nemám držák předních závaží, může mi někdo změřit jeho délku? Případně pokud by někdo měl na prodej 2ks závaží (mám jen jedno).
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
myn píše:Několik dotazů:
1. Ten "recyklátor výfukových plynů" má za úkol předehřívat nasáváný vzduch, nebo jaký to má účel? V katalogu dílů je to jen jako krabice a z toho nic poznat není.
2. K čemu je díl č.23 rotavátoru (jmenuje se "sklopný kolík"), ten zadní díl držáku blatníků se dává normálně do zadního závěsu ne? Kolík mám, ale zjevně nebyl nikdy použit (rotavátor používán byl).
3. Jakou délku a průměr má ostruha rotavátoru (díl č.20)? Já ji u toho nemám, podle díry to vypadá na průměr 12mm, ale potřeboval bych zhruba délku (délku rovného + délku zahnutého, úhel udělám odhadem).
4. Taky nemám držák předních závaží, může mi někdo změřit jeho délku? Případně pokud by někdo měl na prodej 2ks závaží (mám jen jedno).
"recyklátor výfukových plynů" je spis takove kurvitko. nic takoveho tam neni, to jsem si vymyslel. ti znalejsi uz vedi, pro novacky vysvetlim: airbox a rezonator vyfuku maji spolecnou skrin oddelenou prepazkou. je to konstrukcne z hlediska pevnosti vyresene dobre, ale z hlediska provozu naprd. ta prepazka totiz casem prorezne a vyfukove plyny se dostavaji do airboxu a skrz nej do sani. pak to dela vyse popsanou neplechu.
dil 23 u rotavatoru neni. nevim jaky mas katalog, ale muj konci cislem 22. sklopny kolik ma cislo 19 a sam nevim, k cemu tam je, domnivam se, ze to je zjednodusene zajisteni toho koliku závesu
ostruhu vezmi odhadem, prumer podle te diry v drzaku. delka tak 25 cm celkem, stejne se to casem obrousi. mam nekolik original ostruh a jedine co maji spolecne, je prumer. delka se lisi az o 10 cm, uhel od 90° do cca 30°
kdyz vydrzis do zitra, tak ti ten drzak zavazi pomerim. a nejake zavazi bych taky nasel. jsou ale minimalne 2 druhy zavazi. jeden jsou takove hranate desky s hranatou dirou, davaji se na sebe, druhy jsou takove ingoty a sroubuji se na jekl podobne jako u vari
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Tak jsem kouknul já tam mám č 23 sklopný kolík-slouží k zajištění kolíku místo toho zahnutého baznechtu a té pružné pojistky.nic jiného mě nenapadá.Já používám kolík zahnutej baznecht a to pérové zajištění.
Re: Fortschritt E930/931
Killer Koly:
- To mi je jasný, že "recyklátor" je jen tvůj název :-), jen jsem myslel, že to mělo mít nějakou funkci (např. ten předehřev vzduchu, což by bylo dobrý max na zimu a to ještě kdoví jestli).
- Ony existují dva druhy katalogů, já koukal do skenovaného, tam je ten kolík č.23 a v papírovém mám fakt taky č.19, použití asi bude jak říká Vašík, ale je mi záhadou proč by se ten čep u rotavátoru měl zajišťovat něčím jiným než u jiného nářadí. Trochu mě mate ten obrázek, podle kterého to má přijít jakoby zepředu, ale zajišťovací kolík se dává z boku, no nebudu to řešit.
- Závaží mám to hranaté s dírou na jekl, co se jen nasadí, Na orbu jsou ty závaží asi potřeba, já je tam na jaře neměl, měl jsem jen v kolech a i v lehké půdě se to mělo chuť pořád hrabat (tehdy jsem neměl ani orebné návleky, ty už teď mám).
- To mi je jasný, že "recyklátor" je jen tvůj název :-), jen jsem myslel, že to mělo mít nějakou funkci (např. ten předehřev vzduchu, což by bylo dobrý max na zimu a to ještě kdoví jestli).
- Ony existují dva druhy katalogů, já koukal do skenovaného, tam je ten kolík č.23 a v papírovém mám fakt taky č.19, použití asi bude jak říká Vašík, ale je mi záhadou proč by se ten čep u rotavátoru měl zajišťovat něčím jiným než u jiného nářadí. Trochu mě mate ten obrázek, podle kterého to má přijít jakoby zepředu, ale zajišťovací kolík se dává z boku, no nebudu to řešit.
- Závaží mám to hranaté s dírou na jekl, co se jen nasadí, Na orbu jsou ty závaží asi potřeba, já je tam na jaře neměl, měl jsem jen v kolech a i v lehké půdě se to mělo chuť pořád hrabat (tehdy jsem neměl ani orebné návleky, ty už teď mám).
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
myn píše:Několik dotazů:
4. Taky nemám držák předních závaží, může mi někdo změřit jeho délku? Případně pokud by někdo měl na prodej 2ks závaží (mám jen jedno).
mel bych tohle
http://asoffi.rajce.idnes.cz/Fortschrit ... 072res.jpg
rozmery jsou orientacni, muzes to udelat podle potreby. jestli to nechces vyrabet, je to cele na prodej
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
zavazi dopredu neni na vlastni orbu az tak potreba. je tam hlavne kvuli tomu, aby byla vyvazena hmotnost pluhu. orebne navleky taky nepotrebujes, ja oram bez nich i v jilovite pude. je to o tom, jak mas serizeny pluhmyn píše:Killer Koly:
- Závaží mám to hranaté s dírou na jekl, co se jen nasadí, Na orbu jsou ty závaží asi potřeba, já je tam na jaře neměl, měl jsem jen v kolech a i v lehké půdě se to mělo chuť pořád hrabat (tehdy jsem neměl ani orebné návleky, ty už teď mám).
https://www.youtube.com/watch?v=PyLuZx7RTu0
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
přesně tak, já orebné návleky měl když sem dělal hlubokou orbu jinak bez nich. A ještě můžu říct, že sem experimentoval s otočením šípového vzoru na pneumatikách. A výsledek taky dobrý zdálo se mě, že to kolikrát bralo víc jak normální šíp.
Věrný člen agresorů.com
Re: Fortschritt E930/931
Killer Koly: Jo, jestli jsou závaží s držákem na prodej, beru. Potřeboval bych to ale poslat. Buď s tím vyorávačem co máme dohodnutý, ale spíš asi každé zvlášť, jak se ti podaří.
Pokud jde o orbu, já měl předtím M6ku a letos na jaře jsem poprvé oral s tímhle. Pravda pozemek byl dost zaplevelený, ale pořád to mělo chuť se hrabat, musel jsem přizvedávat kleče nahoru. Pokud jde o seřízení pluhu, tak někde asi bude chyba, ale kde to nevím. Pluh mám kolmo k zemi (pohled zezadu) a hloubku jsem měl seřízenou nakonac tak, že i na rovné zemi byla špička pluhu trochu zvedlá (jakoby tedy záporná hloubka orby, štělovací šroub byl skoro vyšroubovaný), ale nemohl jsem ho nechat jet samotný, zarýval se stále hloub a pak začal hrabat. S přizvedáváním klečí to celkem šlo, ale nemělo by to tak být, to vím. Tak si právě myslím, že může hrát roli to závaží. Pluh jde vlastní vahou do země a reakční moment od kol ho taky tlačí dolů, takže se závažím by to mělo být jednak vyváženější a jednak celkově těžší, tak by se snad neměl tak hrabat. Možná paradoxně ta písčitá půda může být problém, že se do ní patka neopře. S tou M6 jsem ale problém neměl.
Pokud jde o orbu, já měl předtím M6ku a letos na jaře jsem poprvé oral s tímhle. Pravda pozemek byl dost zaplevelený, ale pořád to mělo chuť se hrabat, musel jsem přizvedávat kleče nahoru. Pokud jde o seřízení pluhu, tak někde asi bude chyba, ale kde to nevím. Pluh mám kolmo k zemi (pohled zezadu) a hloubku jsem měl seřízenou nakonac tak, že i na rovné zemi byla špička pluhu trochu zvedlá (jakoby tedy záporná hloubka orby, štělovací šroub byl skoro vyšroubovaný), ale nemohl jsem ho nechat jet samotný, zarýval se stále hloub a pak začal hrabat. S přizvedáváním klečí to celkem šlo, ale nemělo by to tak být, to vím. Tak si právě myslím, že může hrát roli to závaží. Pluh jde vlastní vahou do země a reakční moment od kol ho taky tlačí dolů, takže se závažím by to mělo být jednak vyváženější a jednak celkově těžší, tak by se snad neměl tak hrabat. Možná paradoxně ta písčitá půda může být problém, že se do ní patka neopře. S tou M6 jsem ale problém neměl.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
kdyz to serizujes, melo by to byt naklonene podle hloubky orby. pri orbe mam ty sroubovaci ingoty a povedlo se mi, ze jsem ho ztratil. vsimnul jsem si toho, az jsem na nej slapnul, na orbu to vliv moc nemelo.myn píše:Killer Koly: Jo, jestli jsou závaží s držákem na prodej, beru. Potřeboval bych to ale poslat. Buď s tím vyorávačem co máme dohodnutý, ale spíš asi každé zvlášť, jak se ti podaří.
Pokud jde o orbu, já měl předtím M6ku a letos na jaře jsem poprvé oral s tímhle. Pravda pozemek byl dost zaplevelený, ale pořád to mělo chuť se hrabat, musel jsem přizvedávat kleče nahoru. Pokud jde o seřízení pluhu, tak někde asi bude chyba, ale kde to nevím. Pluh mám kolmo k zemi (pohled zezadu) a hloubku jsem měl seřízenou nakonac tak, že i na rovné zemi byla špička pluhu trochu zvedlá (jakoby tedy záporná hloubka orby, štělovací šroub byl skoro vyšroubovaný), ale nemohl jsem ho nechat jet samotný, zarýval se stále hloub a pak začal hrabat. S přizvedáváním klečí to celkem šlo, ale nemělo by to tak být, to vím. Tak si právě myslím, že může hrát roli to závaží. Pluh jde vlastní vahou do země a reakční moment od kol ho taky tlačí dolů, takže se závažím by to mělo být jednak vyváženější a jednak celkově těžší, tak by se snad neměl tak hrabat. Možná paradoxně ta písčitá půda může být problém, že se do ní patka neopře. S tou M6 jsem ale problém neměl.
ty veci se pokusim poslat, ale postou to asi nebude. to by se ti vyplatilo si pro to spis dojet a vzit to najednou
Ferda Mravenec, práce všeho druhu