mozne to je, ale tu zpatecku musis mit. je to takova prevodovka se 3 kolecky a montuje se misto jedne rychlosti. jeste se musi trochu upravit prevodovka, ale nepamatuju si jak. dulezite ovsem je, ze pokud netahas prives, tak je zpatecka dost neprakticka a je pomerne rychla. takze pokud to mas jen na polni prace, je to zbytecne. navic s volnobezkama to necouva.stork píše:Vážení majitelé těchto strojů, mám na vás dotaz - možná to tu už bylo, ale já to nenašel. Stal jsem majitelem tohoto stroje bohužel bez zpátečky. A tak se ptám zda je možná dodatečná montáž zpátečky do tohoto stroje. Děkuji za odpověď.
Fortschritt E930/931
Moderátor: DYK
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Díky za info.
Re: Fortschritt E930/931
Zdravim chlapi, dotáhl jsem si od dědy 931,5 a nejede. Komplet vyčištěný od nádrže až po karburátor. Blbne na volnoběh a do otáček nejde vůbec. Mohl bych někoho poprosit o příručku, nebo radu? Zapalování je na rysce a gufero pod zapalováním je nové.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
nekolik stranek zpet se tu neco podobneho resilo. mas pravdepodobne vadny ten snimac otacek. v mem pripade to byl vadny ten rotor, byl malo magneticky
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
No... A ja kdyz jsem cistil karbec, omylem jsem prohodil volnobeznou a plynovou trysku. Pak mi to nechtelo startovat, pac se to uchlastavalo, ale kdyz to chytlo, hned to chciplo, protoze to zas prozmenu nemelo stavu. Ne dost.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
nevim, jaky mas karburator, ale u zadneho karburatoru BVF nejsou tyto trysky zamenitelne ani omylem
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Fakt jo. Vecer se kouknu na oznaceni na karbecu.
Re: Fortschritt E930/931
A je to schodné se Simsonem? Benzín mi prská i z výfuku a vývodu na filtr když ho sundám. Takže benzínu tam jde možná až moc, na jehle už jsem zkoušel snad všechny polohy
Re: Fortschritt E930/931
Nazdarek,Pepekh1 motor a karbec je schodni ze Simsonem...
A co hladina v plavakovej komore a nebo i ihlovy ventil v karburatoru,sitic,pracuju spravne neuchlastava sa to?
A dalsi,svicka dava pravidelnu iskru a jaka je ked to startujes....skus do valca striknut trochu benzinu a BEZ plinu a sitica ho nakopnut co to spravy.
Z vlastnej skusenosti mam ze sem nemal napr.tesniacu gumicku na sitici a nebo vysroubovanu trisku v karbeci pro volnobech .
A co hladina v plavakovej komore a nebo i ihlovy ventil v karburatoru,sitic,pracuju spravne neuchlastava sa to?
A dalsi,svicka dava pravidelnu iskru a jaka je ked to startujes....skus do valca striknut trochu benzinu a BEZ plinu a sitica ho nakopnut co to spravy.
Z vlastnej skusenosti mam ze sem nemal napr.tesniacu gumicku na sitici a nebo vysroubovanu trisku v karbeci pro volnobech .
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Re: Fortschritt E930/931
A u toho se mi opravdu povedlo zamenit trysky.. Sam jsem tomu neveril a ani tatka ne..
[img]https://picasaweb.google.com/m/viewer?f ... 915346/img]
[img]https://picasaweb.google.com/m/viewer?f ... 915346/img]
Re: Fortschritt E930/931
Tady...
Re: Fortschritt E930/931
Jinak návod je tady: http://ulozto.sk/x3fHMN4M/navod-fortschritt-e930-pdf a katalog dílů tady: http://ulozto.sk/xSfbzRKs/ersatzteilkat ... t-e930-pdf
Re: Fortschritt E930/931
Děkuju za rady, a myslím že jsem na to přišel čím to je. Koupil jsem novou svíčku (Brisk N14YC, prý je stejná jak N14C) A při její výměně jsem si všiml že je píst čistý, ale když to nepomohlo a vyndal jsem jí po nakopávání, všiml jsem si že je píst černý. Sundal jsem hlavu a píst byl jakokdyby od oleje a urcite to nesmrdělo jako benzín. Mohlo by to být pístníma kroužkama? Válec vypadá v pohodě a je tam furt první výbrus. Takže myslím že to prosakování oleje by na to mohlo mít vliv ne?
Re: Fortschritt E930/931
Nějak tomu nerozumím. Ani tomu psanýmu a ani motorům až tak. Nicméně to, že je tam olej by u dvoutaktu mělo být vpořádku, protože se motor ať už pod pístem nebo nad pístem maže směsí oleje s benzínem. Takže stopy po oleji nad pístem ve spalovací komoře by neměly být ničím nenormálním (když to nechce chytat, špatně jede a tak, jinak by se ten olej samozřejmě spálil). To, že to bylo celý černý by mohlo být spíš nedokonalým spalováním - jiná svíčka, špatný odtrh svíčky, špatné časování zážehu, moc oleje v benzínu nebo špatně seřízený karburátor (moc paliva). Zkušenější, opravte mě, pokud se pletu prosím.pepekh1 píše:Děkuju za rady, a myslím že jsem na to přišel čím to je. Koupil jsem novou svíčku (Brisk N14YC, prý je stejná jak N14C) A při její výměně jsem si všiml že je píst čistý, ale když to nepomohlo a vyndal jsem jí po nakopávání, všiml jsem si že je píst černý. Sundal jsem hlavu a píst byl jakokdyby od oleje a urcite to nesmrdělo jako benzín. Mohlo by to být pístníma kroužkama? Válec vypadá v pohodě a je tam furt první výbrus. Takže myslím že to prosakování oleje by na to mohlo mít vliv ne?
Re: Fortschritt E930/931
A co takto vymenit GUFERO od prevodovky a pod magnetem...kruzky bych nechal na pokoji.
Ale nevieme ci to vlastne aspon trochu pri starte odpaluje....
Ale nevieme ci to vlastne aspon trochu pri starte odpaluje....
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.