Fortschritt E930/931

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2798
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Fortschritt E930/931

#1501 Nový příspěvek od Killer Koly »

malotraktor: jo, je to muj stroj. porad slapal jako svycary a najednou zacal takhle zlobit. ty karburatory, pokud nemaji zadne zjevne serizovaci prvky, tak nesteluju (serizovaci prvky jsou zaplombovane). jinak prakticky kazdy ma serizovani volnobehu, vedle soupatka je takovy sroubek s pruzinkou. serizuje se to po kazdem nastaveni jehly.
jinak karburatory vymenuju z funkcnich stroju a pokud neni vylozene zahnojeny, tak nejakym zpusobem fungovat musi. rozhodne na to nema vliv to ohrati (mam tam 2 izolacni podlozky a je to houby platne)
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Uživatelský avatar
Niko01
Příspěvky: 644
Registrován: stř led 04, 2012 7:59 pm
Bydliště: Kúty

Re: Fortschritt E930/931

#1502 Nový příspěvek od Niko01 »

Killer neviem ale skus odpojit regulator otacek.jednoducho praskni modry kablik co ide z cievok priamo do trystora.na jednem ferdovy to mam a slape v pohode...
Malotraktore je to presne jak pise Killer...ale z vlastnej skusenosti si po kazde nadstavym volnobech jak mna ucil Killer,ALE plus z jednu trysku taky pohybujem,ta co je pod tu blonbu u kraju karbeca jak se montuje k motoru...ne moc ale kapanek ju pootacam bud na jednu a nebo druhu stranu.
No a lanko u supatka mam volne ze mne bowden bjeha tak 1mm hore,dole.
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2798
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Fortschritt E930/931

#1503 Nový příspěvek od Killer Koly »

niko: ten regulator mam davno odpojeny, vyhodil jsem ho hned, jak jsem tu frezu koupil. mam to jen u jedne, kterou pouzivam na sekani.


po odpoledni stravenem v dilne (misto toho, abych makal na novem baraku :prace: ), jsem asi prisel na důvod ztraty vykonu: pridira se mi pist ve valci. tomu by odpovidala zvysena kourivost a to, ze se to po vychladnuti da znova nastartovat a chvili to bez problemu bezi. ve valci jsou jasne viditelna prasatka. duvod toho pridirani ale vubec netusim (teda mozna jo, chce to jeste par experimentu), cele je to pekne mastne a nikde se nedela ani karbon. pristi tyden, jestli to stihnu, tak budu trochu moudrejsi, nemam moc cas to zkouset.
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

malotraktor
Příspěvky: 2163
Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
Bydliště: 1

Re: Fortschritt E930/931

#1504 Nový příspěvek od malotraktor »

Killer jestli by to nechtělo opustit ten osvědčený olej M2T?
Nevěř všemu co si myslíš

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2798
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Fortschritt E930/931

#1505 Nový příspěvek od Killer Koly »

malotraktor: to je hned druha pricina. ja spis podezrivam benzin, hlavne ty biosragory v nem. chci zkusit, co to udela na poradny benzin napr. verva 100 nebo neco z nemecka, az se tam dostanu. v druhem kole bych vyzkousel mogul TS. ale valec byl pekne mastny a na M2T to bylo zkonstruovane. navic dnesni M2t neni to, co bylo kdysi, kdyz se to delalo jako recyklat. odpovidsa klasifikaci API TC, coz je i mogul TS
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

malotraktor
Příspěvky: 2163
Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
Bydliště: 1

Re: Fortschritt E930/931

#1506 Nový příspěvek od malotraktor »

vašík píše:Máte někdo tušení jak to tam má přidělaný.
http://dum.bazos.cz/inzerat/41773302/Fo ... -HONDA.php
Tak jsem pánovi psal a je to tak jak jsem si myslel. Má tam převod řetězem na hřídel, která je místo klikovky v původním motoru. Docela mě láká to taky zkusit. Moc se mi líbí jak je to kompaktní!
Nevěř všemu co si myslíš

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2798
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Fortschritt E930/931

#1507 Nový příspěvek od Killer Koly »

malotraktor píše:
vašík píše:Máte někdo tušení jak to tam má přidělaný.
http://dum.bazos.cz/inzerat/41773302/Fo ... -HONDA.php
Tak jsem pánovi psal a je to tak jak jsem si myslel. Má tam převod řetězem na hřídel, která je místo klikovky v původním motoru. Docela mě láká to taky zkusit. Moc se mi líbí jak je to kompaktní!
to bych moc nedelal. ten motor je 2x silnejsi nez puvodni simson, mozna by to vydrzelo, ale s velkou pravdepodobnosti by to odnesla prevodovka
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

malotraktor
Příspěvky: 2163
Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
Bydliště: 1

Re: Fortschritt E930/931

#1508 Nový příspěvek od malotraktor »

Killer Koly píše:
malotraktor píše:
vašík píše:Máte někdo tušení jak to tam má přidělaný.
http://dum.bazos.cz/inzerat/41773302/Fo ... -HONDA.php
Tak jsem pánovi psal a je to tak jak jsem si myslel. Má tam převod řetězem na hřídel, která je místo klikovky v původním motoru. Docela mě láká to taky zkusit. Moc se mi líbí jak je to kompaktní!
to bych moc nedelal. ten motor je 2x silnejsi nez puvodni simson, mozna by to vydrzelo, ale s velkou pravdepodobnosti by to odnesla prevodovka
To je pravda a taky jsem o tom přemýšlel. Na druhou stranu záleží taky na tom jak to zatěžuješ, když budu používat originální nářadí a nebudu nějak extrémě nakládat vozík tak by to ta převodovka mohla vydržet. Chce to chovat se k tomu s rozumem. Konečně různí tuneři překopávají Simsony na 70 možná i 80ccm a tam to jde výkonově taky nahoru. Uvažuju o tomhle :
http://www.eshop-rychle.cz/motorylifan/ ... ES-d15.htm
Zatím jen úplně teoreticky. Trochu tápu jak se točí motor? Mám vsugerované, že se u Fortschritta točí klikovka proti směru jízdy a to by použití tohodle motoru trochu komplikovalo.
Dal jsem blbý odkaz. Použil bych ten typ s ručním startováním a bez odstředivé spojky. Protože spojka to převoduje dopomala a já potřebuju dorychla.
Nevěř všemu co si myslíš

Uživatelský avatar
Niko01
Příspěvky: 644
Registrován: stř led 04, 2012 7:59 pm
Bydliště: Kúty

Re: Fortschritt E930/931

#1509 Nový příspěvek od Niko01 »

Skorej by som tu hnacu silu medzi tym motorom a hriadelu prenasal malim plochym klinovym remenom...taketo klinaky sa pouzivaju nap.u elektrickych kosacek,a sponoval by som to na principe ako sa na ferdoch sponuje retaz na spodnej prevodovke.
Malotraktore ano motor sa toci protismeru hod.rucicek...na strane spojky.
Tak nevym,nevym kdo bude mat na vianoce radost,ci ja z noveho motora :) alebo synator :'( z prazdnej krabyce v ktorej mal byt novy PC :vysmech: .
Ale ne delam si srandu,to by mna zena na miste odbachla :pistol: :pohlavek: :cert: ...
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2798
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Fortschritt E930/931

#1510 Nový příspěvek od Killer Koly »

malotraktor píše:
Killer Koly píše:
malotraktor píše:
vašík píše:Máte někdo tušení jak to tam má přidělaný.
http://dum.bazos.cz/inzerat/41773302/Fo ... -HONDA.php
Tak jsem pánovi psal a je to tak jak jsem si myslel. Má tam převod řetězem na hřídel, která je místo klikovky v původním motoru. Docela mě láká to taky zkusit. Moc se mi líbí jak je to kompaktní!
to bych moc nedelal. ten motor je 2x silnejsi nez puvodni simson, mozna by to vydrzelo, ale s velkou pravdepodobnosti by to odnesla prevodovka
To je pravda a taky jsem o tom přemýšlel. Na druhou stranu záleží taky na tom jak to zatěžuješ, když budu používat originální nářadí a nebudu nějak extrémě nakládat vozík tak by to ta převodovka mohla vydržet. Chce to chovat se k tomu s rozumem. Konečně různí tuneři překopávají Simsony na 70 možná i 80ccm a tam to jde výkonově taky nahoru. Uvažuju o tomhle :
http://www.eshop-rychle.cz/motorylifan/ ... ES-d15.htm
Zatím jen úplně teoreticky. Trochu tápu jak se točí motor? Mám vsugerované, že se u Fortschritta točí klikovka proti směru jízdy a to by použití tohodle motoru trochu komplikovalo.
Dal jsem blbý odkaz. Použil bych ten typ s ručním startováním a bez odstředivé spojky. Protože spojka to převoduje dopomala a já potřebuju dorychla.

já to měl taky vsugerovane, ale toci se po smeru. to je tim prevodem ozubenymi koly. jinak s timhle motorem opatrne, jednak je o dost tezsi a hlavne bude mit mnohem vetsi kroutici moment nez simson. dokaze to rozloupat prevodovku i kartery jak malinu. podle meho nazru neni nutnevykonejsi motor. jedine co bych udelal, je vymena valce za 60 ccm, to bohate staci. tyhle stroje se uz nedaji vic vylepsovat. nabic lifan u me neni moc oblibena znacka co do spolehlivosti a ta cena taky nic moc
pokud ten motor chces, tak nemci udajne delali tohle s motorem MZ 150 a 12' koly (jako tera). zkus to sehnat a nabastlit tam tenhle motor, mozna by to melo smysl
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Uživatelský avatar
Niko01
Příspěvky: 644
Registrován: stř led 04, 2012 7:59 pm
Bydliště: Kúty

Re: Fortschritt E930/931

#1511 Nový příspěvek od Niko01 »

Killer otacky motora--na strane spojky je to proti smeru hod,rucicek a u alternatora je to ve smeru hod.rucicek...
No neviem kolko stoji tam ten Hondacky motor ale pocitam tak asi 350 az 400€...No a plus tvoja praca a dalse somarinky okolo toho dalsia 50...
Novy simsonacky motor je za cenu komplet cca do 60€ a zapalko od VAPE 120€...vymontujem stare,prasknem nove a jeduuuuu :driver: .
Ale pred panom v tom inzerate klobuk dole,ma to fakt pjekne urobene,to sa mosi uznat... 8) 8) 8) ...
Ale kby nieco radsej by som tam hodil asi tento HONDA GX100
http://www.hondastroje.cz/katalog-produ ... x-100.html
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.

malotraktor
Příspěvky: 2163
Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
Bydliště: 1

Re: Fortschritt E930/931

#1512 Nový příspěvek od malotraktor »

Killer Koly píše:
malotraktor píše:
Killer Koly píše:
malotraktor píše:
vašík píše:Máte někdo tušení jak to tam má přidělaný.
http://dum.bazos.cz/inzerat/41773302/Fo ... -HONDA.php
Tak jsem pánovi psal a je to tak jak jsem si myslel. Má tam převod řetězem na hřídel, která je místo klikovky v původním motoru. Docela mě láká to taky zkusit. Moc se mi líbí jak je to kompaktní!
to bych moc nedelal. ten motor je 2x silnejsi nez puvodni simson, mozna by to vydrzelo, ale s velkou pravdepodobnosti by to odnesla prevodovka
To je pravda a taky jsem o tom přemýšlel. Na druhou stranu záleží taky na tom jak to zatěžuješ, když budu používat originální nářadí a nebudu nějak extrémě nakládat vozík tak by to ta převodovka mohla vydržet. Chce to chovat se k tomu s rozumem. Konečně různí tuneři překopávají Simsony na 70 možná i 80ccm a tam to jde výkonově taky nahoru. Uvažuju o tomhle :
http://www.eshop-rychle.cz/motorylifan/ ... ES-d15.htm
Zatím jen úplně teoreticky. Trochu tápu jak se točí motor? Mám vsugerované, že se u Fortschritta točí klikovka proti směru jízdy a to by použití tohodle motoru trochu komplikovalo.
Dal jsem blbý odkaz. Použil bych ten typ s ručním startováním a bez odstředivé spojky. Protože spojka to převoduje dopomala a já potřebuju dorychla.

já to měl taky vsugerovane, ale toci se po smeru. to je tim prevodem ozubenymi koly. jinak s timhle motorem opatrne, jednak je o dost tezsi a hlavne bude mit mnohem vetsi kroutici moment nez simson. dokaze to rozloupat prevodovku i kartery jak malinu. podle meho nazru neni nutnevykonejsi motor. jedine co bych udelal, je vymena valce za 60 ccm, to bohate staci. tyhle stroje se uz nedaji vic vylepsovat. nabic lifan u me neni moc oblibena znacka co do spolehlivosti a ta cena taky nic moc
pokud ten motor chces, tak nemci udajne delali tohle s motorem MZ 150 a 12' koly (jako tera). zkus to sehnat a nabastlit tam tenhle motor, mozna by to melo smysl
Já bych ani tak nehonil výkon. Spíš to že je to čtyřtakt, kultivovaný chod, bezproblémové starty. Ta přestavba na 60ccm to taky není jen výměna válce a pístu. Argument velkého krouťáku beru, ta převodovka je takové chrastítko. Uvažoval jsem proto o převodu klínovým řemenem a raději ho poddimenzovat aby spíš proklouzl než aby to poškodilo převodovku. U 70ccm Fortschritta uvádí výkon 4.8 a u toho Lifan 6.5 koníků. To mi zase tak propastný rozdíl nepřipadá. Hlavní je zacházet s tím pak s citem.
Nevěř všemu co si myslíš

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2798
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Fortschritt E930/931

#1513 Nový příspěvek od Killer Koly »

Niko01 píše:Killer otacky motora--na strane spojky je to proti smeru hod,rucicek a u alternatora je to ve smeru hod.rucicek...
No neviem kolko stoji tam ten Hondacky motor ale pocitam tak asi 350 az 400€...No a plus tvoja praca a dalse somarinky okolo toho dalsia 50...
Novy simsonacky motor je za cenu komplet cca do 60€ a zapalko od VAPE 120€...vymontujem stare,prasknem nove a jeduuuuu :driver: .
Ale pred panom v tom inzerate klobuk dole,ma to fakt pjekne urobene,to sa mosi uznat... 8) 8) 8) ...
Ale kby nieco radsej by som tam hodil asi tento HONDA GX100
http://www.hondastroje.cz/katalog-produ ... x-100.html

myslel jsem po směru jízdy :)

malotraktor: na 60 ccm se měni jen valec a pist s cepem, nic vic v te sade neni. ojnice se meni na 8O ccm plus nejake dalsi upravy. pri tech 60 ccm naroste spis vykon nez kroutak a jen malicko. jeste je to dimenzovane. uz o tom dlouho uvazuju
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

ZI
Příspěvky: 365
Registrován: čtv říj 11, 2007 12:52 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Fortschritt E930/931

#1514 Nový příspěvek od ZI »

O 4T ale může uvažovat jen ten, kdo má roviny, to asi nemá tlakové mazání. Na naší louku v Krkonoších se sklonem 15-30° asi ne....

malotraktor
Příspěvky: 2163
Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
Bydliště: 1

Re: Fortschritt E930/931

#1515 Nový příspěvek od malotraktor »

ZI píše:O 4T ale může uvažovat jen ten, kdo má roviny, to asi nemá tlakové mazání. Na naší louku v Krkonoších se sklonem 15-30° asi ne....
Mazání to má rozstřikem. Nevím kde hledat v jakém náklonu by to mohlo pracovat. Třeba při orbě je to taky hodně nakloněné. Originál čtyřtakty co jsou třeba ve Vari nebo Agzat mají tlakové mazání?
Nevěř všemu co si myslíš

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“