Fortschritt E930/931
Moderátor: DYK
Re: Fortschritt E930/931
Zdravím pánové
podařilo se mi sehnat dostatečně robustní pravoúhlou převodovku 1:1, tak jsem se pustil do stavby bubnové sekačky. Sekačku jsem taky ihned po stavbě šel vyzkoušet tam kde lištovka vůbec o ničem neví - hustá tráva o výšce cca 60 cm. Tam kde se lištova dere nezadržitelně dopředu a nechává za sebou jen krásné strniště , tak se bubnovka taky dere dopředu, ale jen díky pojezdu a motor to začíná taky pociťovat Kotouč má asi 50-60 m + 3 nože. Při maximálních otáčkách se s tím bubnovka pere a nechává za sebou přijatelný pokos. Podotýkám, že první jízdu jsem jel z kopce. Druhá jízda do kopce byla už horší. Tráva sice ležela, ale když jsem se pak šel podívat pořádně, tak někde byla jen požuchlaná a neusečená A to nemluvím o tom, když najedu na krtičinec nebo nějakou muldu Navíc si nedokážu představit, že bych měl jet na plný céres celých 15 árů... Po této nemilé zkušenosti jsem si uvědomil že jsem udělal pár fatálních chyb. První a největší byla ta, že jsem na bubnovku nedal žádný otočný podběhový talíř (když jsem sekačku nadzvihnul, bylo to lepší). Bubnovka tak jede po zemi a tím se brzdí a ztrácí výkon. Dále bych tam dal jen 2 nože. Pak bych vyzkoušel dát větší řemenici na prav.převodovku. Já jsem chěl aby to mělo točky, tak jsem tam dal nejmenší co jsem měl, ale teď bych tam dal radši větší - pro větší sílu. I kdyby to vše šlapalo jak má, tak to má pořád záběr nějakých 60 cm...Oproti lištovce... Navíc mám zkušenosti s mountfielďackou dvoububnovkou a ta se s jedním bubnem nedá srovnat. Hlavně proto že dělá krásný pokos mezi bubny a neháže ho na stranu, třeba do ještě neposečené trávy. Taky s dvoububnem můžu jezdit jak chci, nemusím přemýšlet jak jezdit aby mi to tu trávu tam neházelo. Věřím tomu, že někdo z Vás to dokáže vyrobit lépe, ale bohužel použil jsem je to co jsem našel na bytovce...berte to jako návrh pro toho kdo si ji chce na ferdu posavit. Momentálně bubnovku hodím do kouta a až se mi bude opět chtít, tak se tím možná budu opět zabývat, ale do té doby budu používat osvědčenou lištu a nebo dvoububen od rodičů...Navíc se nemůžu zbavit pocitu že 50ccm ferdy, je asi na buben prostě málo...radši popřemýšlím o výrobě té hrabačky...
podařilo se mi sehnat dostatečně robustní pravoúhlou převodovku 1:1, tak jsem se pustil do stavby bubnové sekačky. Sekačku jsem taky ihned po stavbě šel vyzkoušet tam kde lištovka vůbec o ničem neví - hustá tráva o výšce cca 60 cm. Tam kde se lištova dere nezadržitelně dopředu a nechává za sebou jen krásné strniště , tak se bubnovka taky dere dopředu, ale jen díky pojezdu a motor to začíná taky pociťovat Kotouč má asi 50-60 m + 3 nože. Při maximálních otáčkách se s tím bubnovka pere a nechává za sebou přijatelný pokos. Podotýkám, že první jízdu jsem jel z kopce. Druhá jízda do kopce byla už horší. Tráva sice ležela, ale když jsem se pak šel podívat pořádně, tak někde byla jen požuchlaná a neusečená A to nemluvím o tom, když najedu na krtičinec nebo nějakou muldu Navíc si nedokážu představit, že bych měl jet na plný céres celých 15 árů... Po této nemilé zkušenosti jsem si uvědomil že jsem udělal pár fatálních chyb. První a největší byla ta, že jsem na bubnovku nedal žádný otočný podběhový talíř (když jsem sekačku nadzvihnul, bylo to lepší). Bubnovka tak jede po zemi a tím se brzdí a ztrácí výkon. Dále bych tam dal jen 2 nože. Pak bych vyzkoušel dát větší řemenici na prav.převodovku. Já jsem chěl aby to mělo točky, tak jsem tam dal nejmenší co jsem měl, ale teď bych tam dal radši větší - pro větší sílu. I kdyby to vše šlapalo jak má, tak to má pořád záběr nějakých 60 cm...Oproti lištovce... Navíc mám zkušenosti s mountfielďackou dvoububnovkou a ta se s jedním bubnem nedá srovnat. Hlavně proto že dělá krásný pokos mezi bubny a neháže ho na stranu, třeba do ještě neposečené trávy. Taky s dvoububnem můžu jezdit jak chci, nemusím přemýšlet jak jezdit aby mi to tu trávu tam neházelo. Věřím tomu, že někdo z Vás to dokáže vyrobit lépe, ale bohužel použil jsem je to co jsem našel na bytovce...berte to jako návrh pro toho kdo si ji chce na ferdu posavit. Momentálně bubnovku hodím do kouta a až se mi bude opět chtít, tak se tím možná budu opět zabývat, ale do té doby budu používat osvědčenou lištu a nebo dvoububen od rodičů...Navíc se nemůžu zbavit pocitu že 50ccm ferdy, je asi na buben prostě málo...radši popřemýšlím o výrobě té hrabačky...
- michal-7610
- Příspěvky: 76
- Registrován: stř pro 03, 2008 2:54 pm
- Bydliště: Držkovice
Re: Fortschritt E930/931
michal-7610 píše:Mám doma dvě lišty jedna uplně nová a druha použitá. Kdyby byl zájem tak se ozvěte na SZ.
Mercedes 1117 přepravník koní, Zetor 6748 + Nd5-032, Ml 270cdi
Re: Fortschritt E930/931
michal-7610 psal jsem SZ
Re: Fortschritt E930/931
To - ivo.simi.
Tady je to schema. Je super že je barevně...Podle něho jsem dělal elektriku na Ferdu...Nevím jetsli to bude čitelné. Musel jsem to zkrouhnout na 200Kb.. Kdby byl problém, tak to pošlu mailem.
Tady je to schema. Je super že je barevně...Podle něho jsem dělal elektriku na Ferdu...Nevím jetsli to bude čitelné. Musel jsem to zkrouhnout na 200Kb.. Kdby byl problém, tak to pošlu mailem.
- Přílohy
-
- schema simson.jpg (3.27 KiB) Zobrazeno 4883 x
Re: Fortschritt E930/931
No tak to stojí za houby... tak jedině mail... Dají se vkládat normální soubory a posílat přes SZ???
Re: Fortschritt E930/931
Zdarec,
máte někdo vozík za Ferdu? Já mám vozík, ale mám s ním od začátku takový malý problém. Když jedu, tak mi ferda táhne na levou stranu. Nemůžu za boha přijít na to čím to může být... Když jedu prázdný, tak je to v poho a skoro to necítím,ale jak jsem naložený, tak musím držet aby mi to nezatáčelo...Nemáte s tím někdo zkušenosti????
máte někdo vozík za Ferdu? Já mám vozík, ale mám s ním od začátku takový malý problém. Když jedu, tak mi ferda táhne na levou stranu. Nemůžu za boha přijít na to čím to může být... Když jedu prázdný, tak je to v poho a skoro to necítím,ale jak jsem naložený, tak musím držet aby mi to nezatáčelo...Nemáte s tím někdo zkušenosti????
-
- Příspěvky: 2170
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Re: Fortschritt E930/931
Taky jsem měl někdy ten pocit, že táhne ke straně. Dokonce jsem se pokoušel podle toho přihýbat oj na vozíku, ale vždycky to vyřešilo dofouknutí kol. Někdy jsem si cestou pomohl i tak, že jsem jedno kolo upustil. Předpokládám, že volnoběžky máš v pořádku.
Včera jsem pracoval s čerpadlem a to se fakt soudruhům z NDR povedlo. Vzpomněl jsem si přitom jak si tady někdo stěžoval na špatné chlazení motoru. Mám na motoru všechny kryty origoš včetně toho dříví a žádné problémy s přehříváním jsem neměl. Šlo to na místě možná hodinu a půl v dost velkých otáčkách a těmi spárami na krytu válce funěl pěkně teplý vzduch. Myslím, že elektrický ventilátor který by žil jen z elektriky dodané motorem by nemohl nikdy tak dobře foukat.
Včera jsem pracoval s čerpadlem a to se fakt soudruhům z NDR povedlo. Vzpomněl jsem si přitom jak si tady někdo stěžoval na špatné chlazení motoru. Mám na motoru všechny kryty origoš včetně toho dříví a žádné problémy s přehříváním jsem neměl. Šlo to na místě možná hodinu a půl v dost velkých otáčkách a těmi spárami na krytu válce funěl pěkně teplý vzduch. Myslím, že elektrický ventilátor který by žil jen z elektriky dodané motorem by nemohl nikdy tak dobře foukat.
Nevěř všemu co si myslíš
Re: Fortschritt E930/931
volnoběžky jsou v pořádku, zkoušel jsem i povysunoz levé ne pravé kolo, jestli to pomůže, ale bez výsledku. Dnes jsem ještě zkusil nafoukat obě kola stejně jak na ferdovi, tak na vlečce a uvidím jestli je to tím, nebo ne.
Dále si šťastný člověk pokud se ti stroj nepřehřívá. Mě už taky ne, ale musel jsem podniknout hodně dlouhou cestu aby se to nepřehřívalo:
-přidělal jsem el. ventilátor - při vysokých otáčkách fouká srovnatelně jak ten co je na klice...čím větší otáčky, tím víc chladí...
-když jsem chtěl přidělat venťas, tak jsem oddělal jeden bok krytu
-součastně jsem vydělal dřevěné vložky a nechal jsem tam jen špalíčky aby kryt odstával nad válcem
-dále jsem v krytu vyvrtal díry aby se vzduch od venťasu od kliky a el.venťasu nepral a mohl volně vycházet ven.
-a asi hlavní příčina přehřívání motoru byl starý orig. výfuk. dal jsem nový a je to taky poznat i na výkonu...trochu
-navíc jsem ještě vložil mezi válec a karbec tepelně izolační vložku-jednou se mi totiž stalo, že mi ferda přestal jet a když jsem horkotěžko vymontoval vřelý karbec ven, tak jsem se málem zbylým benzínem v karbecu opařil...
Všechno je to nafocené a fotky tu někde jsou.
Jinak jsem momentálně řešil šálený problém. Před časem jsem si koupil nový karbec, od té doby motor šlapal jak hodinky. ALe tento týden se mi něco začalo nezdát. Motor sice běžel,ale na volnoběh semtam držel, semtam ,ne. Motor jen trochu nepravidelně atd...tak jsem si řekl, že bude špinavý karbec a že ho vyčistím. Vymontuju ho, začnu ho oplachoval v benzínu a najednou zjistím, že příruba kterou karbec přišroubuju k váce je odlomená od těla karbecu-myslel jsem že se vyvrátím...
pátral jsem po tom co se stalo a zjistil jsem, že z nějakého důvodu nové fíbrové těsnění na jedné straně asi ztratilo objem, tak jsem karbec asi trochu přitáhl a postupen času tělo karbecu prasklo...Nikdy jsem nečekal že se mi tohle stane! Beru, že se mi příruba časem ohne do oblouku atd...ale tohle jsem nečekal. Do praskliny jsem dal trochu tmelu a motor opět jede OK. Ale netuším jak dlouho...
Dále si šťastný člověk pokud se ti stroj nepřehřívá. Mě už taky ne, ale musel jsem podniknout hodně dlouhou cestu aby se to nepřehřívalo:
-přidělal jsem el. ventilátor - při vysokých otáčkách fouká srovnatelně jak ten co je na klice...čím větší otáčky, tím víc chladí...
-když jsem chtěl přidělat venťas, tak jsem oddělal jeden bok krytu
-součastně jsem vydělal dřevěné vložky a nechal jsem tam jen špalíčky aby kryt odstával nad válcem
-dále jsem v krytu vyvrtal díry aby se vzduch od venťasu od kliky a el.venťasu nepral a mohl volně vycházet ven.
-a asi hlavní příčina přehřívání motoru byl starý orig. výfuk. dal jsem nový a je to taky poznat i na výkonu...trochu
-navíc jsem ještě vložil mezi válec a karbec tepelně izolační vložku-jednou se mi totiž stalo, že mi ferda přestal jet a když jsem horkotěžko vymontoval vřelý karbec ven, tak jsem se málem zbylým benzínem v karbecu opařil...
Všechno je to nafocené a fotky tu někde jsou.
Jinak jsem momentálně řešil šálený problém. Před časem jsem si koupil nový karbec, od té doby motor šlapal jak hodinky. ALe tento týden se mi něco začalo nezdát. Motor sice běžel,ale na volnoběh semtam držel, semtam ,ne. Motor jen trochu nepravidelně atd...tak jsem si řekl, že bude špinavý karbec a že ho vyčistím. Vymontuju ho, začnu ho oplachoval v benzínu a najednou zjistím, že příruba kterou karbec přišroubuju k váce je odlomená od těla karbecu-myslel jsem že se vyvrátím...
pátral jsem po tom co se stalo a zjistil jsem, že z nějakého důvodu nové fíbrové těsnění na jedné straně asi ztratilo objem, tak jsem karbec asi trochu přitáhl a postupen času tělo karbecu prasklo...Nikdy jsem nečekal že se mi tohle stane! Beru, že se mi příruba časem ohne do oblouku atd...ale tohle jsem nečekal. Do praskliny jsem dal trochu tmelu a motor opět jede OK. Ale netuším jak dlouho...
Re: Fortschritt E930/931
Zdarvím, jsem také spokojeným majitelem tohoto stroje po dědovi. Mám ale problém s žací lištou. Ulomil jsem jeden krajní zub, přesněji jeden jeho čep, kterými je připevněn k liště. Nevím jak to opravit, přijdemi to že je to tam nějak nalisované. Mám i náhradní zuby, a prostě nevím jakým způsebem by se připevnily. Nemá někdo zkušenost?
Re: Fortschritt E930/931
Nože jsou na nosnou lištu nanýtované. Tuším, že jsou dvě velikosti nožů (žabek), v horní liště jsou kratší nýty (oba konce zahloubené) v dolní nosné části jsou delší nýty (zahloubení v žabce, z druhé strany půlkulaté). Nýty jsou dost tlusté, bylo by dobré nýtovat za tepla.drystone píše:Zdarvím, jsem také spokojeným majitelem tohoto stroje po dědovi. Mám ale problém s žací lištou. Ulomil jsem jeden krajní zub, přesněji jeden jeho čep, kterými je připevněn k liště. Nevím jak to opravit, přijdemi to že je to tam nějak nalisované. Mám i náhradní zuby, a prostě nevím jakým způsebem by se připevnily. Nemá někdo zkušenost?
Překovejme meče v pluhy a naopak.
Re: Fortschritt E930/931
Čaute lidi mám malinkatý problémek! Nevíte kde se dá koupit plášť se šípovým vzorem? Bohužel ten co jsem tam měl mě dnes navždy opustil! Rupnuly dráty v kordu a duše šla ven ! Njn vydržel jenom 22 let. Když v pneuservisu řeknu, že schanim tento plášť, tak si myslí, že jsem blázen. Na plášťi je napsan rozměr 400x100 (original DDR). Prosím o radu popřípadě nějaké alternativy jak to pořešit. Díky Wilda.
- milanko25
- Příspěvky: 76
- Registrován: pon říj 26, 2009 7:05 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Fortschritt E930/931
Asi stači to premenit na palce tedy 16x4 skus si pytat taky alebo vezmy koleso do pneuservisu.
Re: Fortschritt E930/931
tak už mi zase ferda nejede zkoušel jste někdo dát jinej karbec než 16N1-12 ??? v čem je rozdí než v jinejch simsonovejch karburátorech?v triskách???
Re: Fortschritt E930/931
ještě dotaz:máte někdo nějaké rozměry pro seřízení výšky hladiny v plovákové komoře?
díky
díky