GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14628
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

#16 Nový příspěvek od DYK »

Je to pro mě zajímavý strojek. No a když má taková neobvyklá technická řešení nestálo by za to ten originál motor dát do provozu? Asi by se muselo jít cestou výroby pístu, do něho výbrus, kliku by snad taky šlo poléčit. Já bych se asi do toho pustil, ale to je tak nějak odhad k ničemu, když o tom nic-moc a spíše nic nevím. Díval jsem se na fotky na tu převodovku k rotavátoru. To je tak nějak "univerzální" i k jiným věcem?

Obrázek
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

other-side

Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

#17 Nový příspěvek od other-side »

DYK píše:Je to pro mě zajímavý strojek. No a když má taková neobvyklá technická řešení nestálo by za to ten originál motor dát do provozu? Asi by se muselo jít cestou výroby pístu, do něho výbrus, kliku by snad taky šlo poléčit. Já bych se asi do toho pustil, ale to je tak nějak odhad k ničemu, když o tom nic-moc a spíše nic nevím. Díval jsem se na fotky na tu převodovku k rotavátoru. To je tak nějak "univerzální" i k jiným věcem?

Obrázek
Můj motor utrpěl při rozborce závažné požkození, dlouho jsem zvažoval zda z něj použiju hřídel s ozubeným kolem vstupující do planetovky, nakonec jsem zvolil destruktivní verzi, vyrobit palcové ozubené kolo by prý ale taky šlo. Udělat GO na původním by určitě šlo, američaní mají asi 4 verze pístních kroužků, ty v mém motoru byly dost obroušené, skoro jsem si jich nevšiml :) , bohužel o stroji uvažuju jako o pracovním a ropné pole nemám, předloni jsem měl snahu přetěsnit karburátor ale marně, ani mi nešel seřídit, hodně to žralo a málo jelo na motoru jsem měl fatální úniky kolem gufer a když jsem viděl po rozborce stav motoru tak jsem to prostě vzdal, díly ze států ale není problém dostávat, jen to trvá týdny.

Převodovka k rotavátoru, za ni jsem moc rád, posouvá to možnosti, ohaduju že je v poměru 1:5 , rotavátor samotný má taky převodovku, předpokládám 1:1. Ta větší převodovka je podle mě velmi všestraná už jen proto, že se do ní strká šestihran - dostupná věc. Mám v plánu na ni udělat naviják, neb máme na pozemku rokli 7m hlubokou kde je dost biomasy za ty roky a něco dřeva popadaného. Pak se mi moc líbí TRENCHER jestli to říkám správně - drážkovač. V budoucnu třeba i čerpadlo či generátor. Na EBAY jsou k dispozici i ty mezikusy na PTO což mě láká v rámci třeba bubnovky samodomo a podobně. Zklamalo mě, i když jsem to trochu čekal (pneu 6" vs 8"), že agregace zařízení z VARI nelze, GRAVELY střed PTO od země cca 31cm VARI DSK 316 cca 21cm od země na střed PTO. 10cm rozdíl je kritický protože převádět to řetězem...no nevím, asi by to nějak šlo, ale 10cm je málo místa. Uvažoval jsem totiž o bubnovce z VARI.

Snad v neděli se dostanu zkusit rotary plow a rotary cultivator a nějak změřit rychlost pojezdu, chci totiž nějaký menší vlek, jenže LS nabízí s originálním motorem rychlost max pouze 2MPH, což když jsem přepočítal na můj nový motor vychází na 4,18 km/h a to není mnoho.

Rád bych stroj zvážil, a pokud budu s ním spokojený uvažuju o různých půdních doplňcích.

Nakonec jsem rád, že jsem ho neprodal a dal mu nové srdce i kabát. Je to podle mě daleko lepší stroj než VARI.

Uživatelský avatar
ZELENÁČ
Příspěvky: 260
Registrován: pát črc 15, 2011 8:15 pm
Bydliště: Třebíč

Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

#18 Nový příspěvek od ZELENÁČ »

Jestli to správně chápu tak máš vyrobený mezikus do kterého jsi nalisoval kousek klikovky s ozubeným kolem a druhou stranou to pak nasadíš na hřídel motoru.
Obrázek

Řešil jsi tam i nějaké gufero, nebo jak jsi utěsnil převodovku?

other-side

Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

#19 Nový příspěvek od other-side »

Vyrobil jsem pár stránkové PDF s popisem a fotkama mojí přestavby, ale zdejší prostředí neumožňuje vložit PDF soubor. Což je škoda. Zatím nemám nápad jak to tu zveřejnit, proto do té doby zájemcům PDF zašlu na mail.

Můj mail je: martin@peceokrajinu.cz

other-side

Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

#20 Nový příspěvek od other-side »

ZELENÁČ píše:Jestli to správně chápu tak máš vyrobený mezikus do kterého jsi nalisoval kousek klikovky s ozubeným kolem a druhou stranou to pak nasadíš na hřídel motoru.
Obrázek

Řešil jsi tam i nějaké gufero, nebo jak jsi utěsnil převodovku?
Ano, jen jsem to nelisoval, ale nechal soustružit s minimální vůlí. Gufero jsem neřešil, jen jsem silikonem přetěsnil mezikus mezi starou převodovnou a novým motorem. Co se náplně oleje po přestavbě týče, mám tam teď asi 3,5l cca a pokud stroj lehce nakloním na čumák, tak už mi to teče přes PTO ven, budu s tím ještě laborovat, neb zkušení píší 4-5litrů. Co se mázání týče, měl jsem motor i přírubu během testování několikrát rozebranou abych zjistil co vše se maže a vypadá to, že i s mou náplní 3,5l se olej dostal všude kde je třeba.

other-side

Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

#21 Nový příspěvek od other-side »

http://postimg.cc/gallery/1gfani78e/7831aa76/

páteční rotavátoring

nikdy jsem s takovýmto primitivním strojem nepracoval, takže moje poznatky můžou být mnohým k smíchu a já to chápu :)

po repoweringu bych doplnil asi toto:

- motor čínská kopie GX 200 od Hondy je dostačující, samozřejmě jsem ho dokázal během rotavátoringu chcípnout, ale zatím neuvažuju po pořízení silnějšího, chytá na drc!
- motor má široké spectrum otáček, bohužel můžu porovnat jen se špatně funkčním originálem Gravely, který neměl výkon, nový motor má dostatek síly od nízkých po vysoké otáčky a tím pádem může značně ovlivňovat pojezdovou rychlost
- tím pádem je důležitý nastavit otáčky vhodné pro rotavátoring, určitě bych uvítal ještě pomalejší rychlost, klidně 2x pomalejší abych si práci vychutnal a nelítal za strojem jako hadr, ale je to o zvyku, je to prostě kompromis polní práce/převoz materiálu s vozíkem
- rotavátoring proběhl na TTP které bylo ornou naposledy v roce 91, hlinitojílovité suché území kde mnohdy nejde ani rýčem jak je to jako beton, takže v tomto prvním kole jsem narušil drn, který je mělký (5-7cm), v druhým kolem se nějak pokusím pohnojit a zapravit rotavátorem do země i když už tuším že to bude lítat všemy směry a možná dám na plechový kryt rotavátoru nějaký zástěrky
- nedovedu si představit že bych po repoweringu a Gravely LS zkoušel rotační pluh, tam už bude krouťák velmi chybět
- chtěl bych velice na toto kladívkový mulčovač, pokud tedy nakonec nekoupím kubotu
- planetová převodovka a řazení je LUXUSNÍ!!!!!!!
- celkově hodnotím repowering jako povedený, i když ještě nemám ruční plyn, dálkový táhlo na vyp/zap PTO a pár drobností

ještě v rámci úrav/editace doplním, že motor je stále přidělaný pouze u výstupní hřídele, nesedí tedy spodkem na rámu a asi to ani pokoušet nebudu, neb přidělávám tažný a nerad bych aby se mi to tak zkroutilo že praskne blok motoru

other-side

Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

#22 Nový příspěvek od other-side »

Před hodinou jsem prvně vyzkoušel rotary plowing........LUXUSNÍ!!!

Výsledek předčil moje očekávání, nastavování není složitý, motor to kupodivu utáhne.

Video a fotky vložím až proběhnou testy za světla, pravděpodobně zítra.

other-side

Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

#23 Nový příspěvek od other-side »

pár fotek z rotary plowing

http://postimg.cc/image/rz12ndpkz/

http://postimg.cc/image/4v0lusm9v/

http://postimg.cc/image/ybg7x7sn7/

http://postimg.cc/image/7t2628jb7/

ta poslední fotka je u známých na pozemku, předchozí je od nás

other-side

Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

#24 Nový příspěvek od other-side »

Si tu vedu takovej monolog :)

http://www.stevenchalmers.com/Gravely/P ... ront.shtml

kde jsem našel poměrně hezký návod na GRAVELY a zaujalo mě nejvíc tuto:

http://www.stevenchalmers.com/Gravely/P ... hoto.shtml

protože.....auto přívěs za GRAVELY je takový neohrabaný, malý poloměr zatáčení, nepohodlné zatáčení řidítky, já potřebuju kličkovat mezi záhony a na velký převoz materiálu mám Zetora

takže budu pravděpodobně řešit nějakou vanu na předek, zatím je v hledáčku korba z kolečka cca 200-240 litrů, něco jako dělá DAKR

http://www.dakr.com/nastavec-vozik-vd-1 ... anter.html

ale větší, dost často vozím slámu, starý seno, hnůj, kompost a podobný lehký materiál

s přívěsem za GRAVELY jsem jezdil jen jednou a nebylo to příjemný, bylo to na našem malým půlhektaru kde toho místa už moc není, na našem dalším pozemku 3ha kde je místa hodně to asi nějaký čas využívat budu, ale to zatáčení......to je peklo

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

#25 Nový příspěvek od Tom »

Ta korba s pivotníma předníma kolama je dobré řešení. Pokud by sis nechtěl korbu vyrábět sám, tak se dá koupit korba na kolečka, taková velká plastová. Nejlepší by bylo si udělat výměnné nástavby, má to tak tuším Vari? že má i takový "klaničák" na metrové polena, korbu na sypké materiály případně jen plošinu s bočnicema pro převoz přepravek atd. Je to lepší než přívěs.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

other-side

Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

#26 Nový příspěvek od other-side »

Tom píše:Ta korba s pivotníma předníma kolama je dobré řešení. Pokud by sis nechtěl korbu vyrábět sám, tak se dá koupit korba na kolečka, taková velká plastová. Nejlepší by bylo si udělat výměnné nástavby, má to tak tuším Vari? že má i takový "klaničák" na metrové polena, korbu na sypké materiály případně jen plošinu s bočnicema pro převoz přepravek atd. Je to lepší než přívěs.
určitě je v plánu korba na kolečko, 240litrů jen si myslím, že jsem našel jen plastovou či lamino, já bych raději plech, zatím přemýšlím o tom, zdali přední opěrné kolečko 1 nebo 2 jako DAKR

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

#27 Nový příspěvek od Tom »

2 bude to stabilnější.... A minimálně na takovou šířku jako je Gravela... klidně bych to udělal i třeba o 10 cm širší... na škodu to nebude.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Rostan
Příspěvky: 12
Registrován: sob lis 08, 2014 8:58 pm
Bydliště: Klášterec nad Ohří

Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

#28 Nový příspěvek od Rostan »

other-side píše:
Tom píše:Ta korba s pivotníma předníma kolama je dobré řešení. Pokud by sis nechtěl korbu vyrábět sám, tak se dá koupit korba na kolečka, taková velká plastová. Nejlepší by bylo si udělat výměnné nástavby, má to tak tuším Vari? že má i takový "klaničák" na metrové polena, korbu na sypké materiály případně jen plošinu s bočnicema pro převoz přepravek atd. Je to lepší než přívěs.
určitě je v plánu korba na kolečko, 240litrů jen si myslím, že jsem našel jen plastovou či lamino, já bych raději plech, zatím přemýšlím o tom, zdali přední opěrné kolečko 1 nebo 2 jako DAKR

Rostan
Příspěvky: 12
Registrován: sob lis 08, 2014 8:58 pm
Bydliště: Klášterec nad Ohří

Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

#29 Nový příspěvek od Rostan »

Pardon, zoral jsem to. Jen jsem chtěl poznamenat, že jsem naopak použil plastovou korbu, vozím hnůj od koní a koroze je prevít
http://www.nasetraktory.eu/forum/downlo ... &mode=view

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: GRAVELY LS - moje, tedy Martinovo

#30 Nový příspěvek od Tom »

Pokud to člověk nenarve kamením nebo hlínou, tak je ta korba hodně pevná. Máme takové na kolečkách v práci a doma, běžně se s tím vozí mulčovací kůra (i s čepkou) nebo substrát při zakládání trávníků (toho tak 2/3) a jediné co se kroutí je rám koleček, protože se dneska šetří, kde se dá :vztek:
Obrázek
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“