Vari a brzdy
Moderátor: DYK
Re: Vari a brzdy
vdaka ,uz som to konecne pochopil aj stym kotucom .
Re: Vari a brzdy
No zátim jsem to testoval o víkendu to byl sníh tak to šlo do smyku.Ale asi se bude muset opatrně brzdit ,ikdyž jsou kotouče malé tak to umí dobře zablokovat kola.chavier píše:moc pěkné! to jak se zahryzne, tak musíš líbat řidítka, ne?
Když jsem byl malý kluk, jezdili s tátou s Varim a přívěsem za OA bez brzd. Jeden řídil druhý házel klíny pod kola, ale to jen v krizovce, Vari brzdil dobře motorem. Když jsem dostal brzděný vozík, dovolil jsem si více. Brzdy jsou jistota
Re: Vari a brzdy
Hezké to máš. Zkoušel jsem hydraulické ovládání brzd na TJ-6,5 (tam jsou kotouče z výroby), abych mohl brzdit každé kolo zvlášť a právě přílišná citlivost brzd je největší problém. Ještě to bude chtít trochu zkoumání.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Vari a brzdy
Ano volnoběžky klapou při jízdě jako dříve.Je tam taková roura s ložiskama a ta je zapřená mezi vnitřní závaží kol .Na přírubě je pak namontován kotouč.DYK píše:Aha, no proto jsem chtěl nějaké to foto navíc. To pak nejde na jednu brzdu, to by tě vystřelilo ze sedačky. Ten vozík ty brzdy nemá kdo ví jaké, ale zase je na 350kg. No a volnoběžky při jízdě z toho kopce normálně klapou?
Re: Vari a brzdy
Jo a ty rozporky mezi půlkama závaží fungují jako unašeš a přenáší to "brždění". Asi to už chápu i já. Jen bacha na ty klapající palce volnoběžek, ať není brzo po nich.
Jo a práměr 2x 190 mm kotouče je až až. To je "přebrzdovaný".
Jo a práměr 2x 190 mm kotouče je až až. To je "přebrzdovaný".
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari a brzdy
Ano přesně tak přenáší brzdnou sílu na kolo.Když se vyřadí na neutrál tak se unáší celá hřídel sem tam klapne volnoběžka.Jde to libovolně kombinovat.DYK píše:Jo a ty rozporky mezi půlkama závaží fungují jako unašeš a přenáší to "brždění". Asi to už chápu i já. Jen bacha na ty klapající palce volnoběžek, ať není brzo po nich.
Jo a práměr 2x 190 mm kotouče je až až. To je "přebrzdovaný".
Re: Vari a brzdy
To je trochu komplikovaný, ne? Zastavit, vyřadit, sjet kopec, zastavit, zařadit a pokračovat v krasojízdě. Ale je fakt, že v tomto režimu se unáší i osa kola a ty volnoběžky neklapou jak o život. Když budu potřebovat motor na jinou činnost páčka brzdy musí jít dolů, neotravuje to?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari a brzdy
Páčka brzdy je na dvou imbusech M6 a pár sponek co drží hadici tak je to dole celkem rychle.Vše ukáže až letošní sezona jak se vše vydařilo a co bude ještě potřeba upravit.No ono se muselo pomalu zastavit a vyředit i na mém bývalém stroji PF 62.A opětovné řazení za jízdy byl taky mazec.No a jak jsem rozebral převodovku tak to mělo lecos zasebou.DYK píše:To je trochu komplikovaný, ne? Zastavit, vyřadit, sjet kopec, zastavit, zařadit a pokračovat v krasojízdě. Ale je fakt, že v tomto režimu se unáší i osa kola a ty volnoběžky neklapou jak o život. Když budu potřebovat motor na jinou činnost páčka brzdy musí jít dolů, neotravuje to?