Aká prevodovka ?
Moderátor: DYK
Re: Aká prevodovka ?
ivann1: pluh je obracák 90°, inak orie pekne, len je to dosť ťažké na ruky pri tom manévrovaní. S obracákom 180° som sa ešte nestretol, neviem posúdiť, ktorý by bol lepší. Ja by som mal radšej klasický jednoradličný pluh, je o dosť ľahší a aj sa ľahšie prenáša
Rotavátor mám ten prvý, závesný. Rozrába to pekne, na jemno, ale nie moc do hĺbky. Ked prestavím zadný valec, aby rotavátor bral hlbšie, tak ten rotavátor "hrnie" pred sebou viac zeminy a motor má s tým čo robiť . A to otáčanie na úvratiach je dosť ťažké.
Inak radšej by som mal motor HONDA 190ccm., myslím, že ho začali dodávať trochu neskôr. Asi vedeli prečo.
Máme doma ešte klasický rotavátor z Jawy 250, a to sa fakt nedá porovnávať. Záber má o 20 cm. širší, výkon dostatočný, rozrába aj hlbšie aj dosť jemne. Lepšie sa otáča na úvratiach, takmer na mieste. Nevýhoda: sŕpajú riadidlá a je dosť ťažký.
DYK: ventily som ešte nerobil, spomínal som, že stroj je ako nový, málo používaný. Motor HONDA 160 ccm., ide pekne, kultivovane, štartuje výborne aj po pol roku. Iba ten výkon v otáčkach sa mi nezdá. Robí to asi ako ked dvojtakt začne štvortaktovať. A najmä do kopca. Pripadá mi to tak, ako by mal málo paliva. Kontroloval som karburátor, prívod benzínu ok, hlavná tryska ok, na nič som neprišiel....
Na stroji ešte nebolo nič opravované, okrem tej spojky, ani tie "odstredivé lamely" neboly zodraté, len boli zlomené tie pružiny, čo ich priťahujú k sebe. Zrejme to bola výrobná chyba, urobilo to ešte ked bol stroj takmer nový!
Rád by som bol, keby sa vyjadrili aj viacerí majitelia, aké majú skúsenosti s týmto strojom... vdaka.
Rotavátor mám ten prvý, závesný. Rozrába to pekne, na jemno, ale nie moc do hĺbky. Ked prestavím zadný valec, aby rotavátor bral hlbšie, tak ten rotavátor "hrnie" pred sebou viac zeminy a motor má s tým čo robiť . A to otáčanie na úvratiach je dosť ťažké.
Inak radšej by som mal motor HONDA 190ccm., myslím, že ho začali dodávať trochu neskôr. Asi vedeli prečo.
Máme doma ešte klasický rotavátor z Jawy 250, a to sa fakt nedá porovnávať. Záber má o 20 cm. širší, výkon dostatočný, rozrába aj hlbšie aj dosť jemne. Lepšie sa otáča na úvratiach, takmer na mieste. Nevýhoda: sŕpajú riadidlá a je dosť ťažký.
DYK: ventily som ešte nerobil, spomínal som, že stroj je ako nový, málo používaný. Motor HONDA 160 ccm., ide pekne, kultivovane, štartuje výborne aj po pol roku. Iba ten výkon v otáčkach sa mi nezdá. Robí to asi ako ked dvojtakt začne štvortaktovať. A najmä do kopca. Pripadá mi to tak, ako by mal málo paliva. Kontroloval som karburátor, prívod benzínu ok, hlavná tryska ok, na nič som neprišiel....
Na stroji ešte nebolo nič opravované, okrem tej spojky, ani tie "odstredivé lamely" neboly zodraté, len boli zlomené tie pružiny, čo ich priťahujú k sebe. Zrejme to bola výrobná chyba, urobilo to ešte ked bol stroj takmer nový!
Rád by som bol, keby sa vyjadrili aj viacerí majitelia, aké majú skúsenosti s týmto strojom... vdaka.
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Aká prevodovka ?
DYK, ved som pisal ze prevodovky Agzat su jednicka. Vari robime ovela castejsie, vecsinou sneky, obcas loziska. Otcov kolega ma zostavu Vari, motor 152ccm a podbrusenu hlavu, kompresia cez 8 atm. a ten motor ide cez mrtvoly. Lenze trpi vari prevodovka, uz sa raz robila generalka ktora stala cez 10 000,-sk a loziska robime bezne.
Agzaty robime vecsinou iba pre chybu obsluhy, ked s tou saltpakou naraba jak keby to bola prevodovka z ify tak jasne ze nieco dodrbe, vecsinou ulomi kolik na kulise. Obcas nejake lozisko, ale to iba ked chodi prevodovka nasucho alebo ma len malo oleja.
JA SOM PRE AGZAT PREVODOVKU, SYPU SA MOTORY.
Agzaty robime vecsinou iba pre chybu obsluhy, ked s tou saltpakou naraba jak keby to bola prevodovka z ify tak jasne ze nieco dodrbe, vecsinou ulomi kolik na kulise. Obcas nejake lozisko, ale to iba ked chodi prevodovka nasucho alebo ma len malo oleja.
JA SOM PRE AGZAT PREVODOVKU, SYPU SA MOTORY.
Re: Aká prevodovka ?
Este som si nieco vsimol, v prirucke pre GSV 190 je udavyny krutiaci moment a vykon nizsi, zrejme merany podla inej normy.
(uplne na spodu)
http://www.honda-engines-eu.com/en/images/96279.pdf
(uplne na spodu)
http://www.honda-engines-eu.com/en/images/96279.pdf
Re: Aká prevodovka ?
Tak nevím. Kubo, když si přečteš svůj příspěvek z pátku na první straně nabyl jsem dojmu, že převodovky Agzat jsou poruchové a teď mi píšeš: DYK, ved som pisal ze prevodovky Agzat su jednicka. Asi jsem to já nepochopil. Co máš z toho. Přece se nebudeme hádat, ne? Já převodovky Agzat nynější provenience prostě neznám, ale když se člověk seznámí s konstrukcí a technickým řešením Vari převodovek a Agzatu je to jasný rozdíl a velké plus pro Agzat. Kdyby byl Agzat v ČR domácí výrobek určitě by se více prodával. Z důvodů malého tech. zázemí a počtu servisních míst Agzatu zde prostě vládne Vari. To se nedá nic dělat.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Aká prevodovka ?
Kubo píše:DYK, ved som pisal ze prevodovky Agzat su jednicka. Vari robime ovela castejsie, vecsinou sneky, obcas loziska. Otcov kolega ma zostavu Vari, motor 152ccm a podbrusenu hlavu, kompresia cez 8 atm. a ten motor ide cez mrtvoly. Lenze trpi vari prevodovka, uz sa raz robila generalka ktora stala cez 10 000,-sk a loziska robime bezne.
Agzaty robime vecsinou iba pre chybu obsluhy, ked s tou saltpakou naraba jak keby to bola prevodovka z ify tak jasne ze nieco dodrbe, vecsinou ulomi kolik na kulise. Obcas nejake lozisko, ale to iba ked chodi prevodovka nasucho alebo ma len malo oleja.
JA SOM PRE AGZAT PREVODOVKU, SYPU SA MOTORY.
a co stalo tych 10000 ????, kupoval som snek ,koleso,loziska,gufera ,tesnenie ,stalo to okolo 3500 a skladanie trvalo jedno poobedie.inak prekotil som sa v horach tak ze praskla spodna prevodovka , mal som rukovate pod ojom vlecky a skakal som za jazdy ako vysadkar obal stal v prepocte 1300 skk v marci /brezen/.moja volba stale vari aj ked je lahky voci agzatu .
Naposledy upravil(a) zde dne ned říj 17, 2010 2:56 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Aká prevodovka ?
Dovolim si citovat sam seba, len tak pre upresnenie:
,,
Aj Vari prevodovky makaju dlhe roky, len agzat prevodovka je trochu viac nadimenzovana, ja mam rad rezervu vo vsetkom takze by som volil Agzat. Zato pohonnu jednotku ani bohu.
Teraz agzaty robime skoro denne, zacina sa orat, cim viac to rozoberame tym menej sa mi to paci. Nikdy som nikomu nepovedal ze je to sunt, ale ak sa ma spita tak mu svoj nazor poviem.
Nic vsak nieje dokonale, ked treba opravovat agzatacku prevodovku tak to ked idem do dielne tak si myslim ze oco ma pustenu nahravku lubosa jak opravuje lakatos
jak lubos hovori: ,,To je past na pasti ty p..."
zde: robila sa komplet generalka, ozubene kolesa aj s hriadelkami, snekove koleso, snek samotny, loziska, gufera, poloosi, rapkace do uzavierok dokonca sa aj na novo striekalo. Praca bola gratis, je to otcov kamarat.
DYK, videl si rozobratu agzatacku prevodovku?
,,
Takze sa nebudeme hadat, ved nieje preco.Kubo píše: Pokial je mozna volba prevodovky tak podla mna agzat, omnoho vyspelejisa, komfortnejsia, o robustnosti nebreba hovorit, kto vydel rozobrate obe prevodovky pochopi.
Pre hoby pouzivatela nedobytny stroj.
Aj Vari prevodovky makaju dlhe roky, len agzat prevodovka je trochu viac nadimenzovana, ja mam rad rezervu vo vsetkom takze by som volil Agzat. Zato pohonnu jednotku ani bohu.
Teraz agzaty robime skoro denne, zacina sa orat, cim viac to rozoberame tym menej sa mi to paci. Nikdy som nikomu nepovedal ze je to sunt, ale ak sa ma spita tak mu svoj nazor poviem.
Nic vsak nieje dokonale, ked treba opravovat agzatacku prevodovku tak to ked idem do dielne tak si myslim ze oco ma pustenu nahravku lubosa jak opravuje lakatos
jak lubos hovori: ,,To je past na pasti ty p..."
zde: robila sa komplet generalka, ozubene kolesa aj s hriadelkami, snekove koleso, snek samotny, loziska, gufera, poloosi, rapkace do uzavierok dokonca sa aj na novo striekalo. Praca bola gratis, je to otcov kamarat.
DYK, videl si rozobratu agzatacku prevodovku?
Re: Aká prevodovka ?
Současnou převodovku Agzatu jsem nevidě l"dělat" natož její obsah. Ti říkám, díky mizernému tech. zázemí se moc lidí do nákupu tohoto stroje v ČR prostě nehrne.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Aká prevodovka ?
Dufam ze si to nezobral jak provokacnu otazku. Ja som myslel ze keby sme nejaku robili tak pofotim vnutro, mne sa to velmi paci, vsetko masivne, spodne koleso siroke snad 30mm. Takze cvaknut? Ale kedy to neviem, agzaty sa velmi nesypu, budem musiet pockat na nejakeho egzota co radi za jazdy s vleckou bez medziplynu.
Re: Aká prevodovka ?
Né, proč? Nafotit to není špatný nápad, ale dej si záležet, ať to stojí za to. Když jsi jich minulý týden dělal šest určitě nějaká ještě zbyla, ne?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
-
- Příspěvky: 121
- Registrován: čtv čer 11, 2009 7:52 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Aká prevodovka ?
Na tie fotky som zvedavý aj ja, aspon budem vedeť čo tam je
Re: Aká prevodovka ?
Robil som 6 agragatov, tie sa seru. Prevodovku uz daaavno nie.
Z prevodovky tu mam iba jeden obal kde odprskla liatina, bol tam zapich pre seigerku co pridrzala lozisko. kvoli tomu sa menil cely obal.
Vari tu jednu rozobratu mame, tam pojdu nove hriadelky, vysypali sa loziska a gulky robili neplechu.
Z prevodovky tu mam iba jeden obal kde odprskla liatina, bol tam zapich pre seigerku co pridrzala lozisko. kvoli tomu sa menil cely obal.
Vari tu jednu rozobratu mame, tam pojdu nove hriadelky, vysypali sa loziska a gulky robili neplechu.
-
- Příspěvky: 121
- Registrován: čtv čer 11, 2009 7:52 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Aká prevodovka ?
Touto cestou by som chcel poďakovať všetkým za ich názory, postrehy a rady.
Vďaka
Takže kúpil som takúto zostavu:
- motor B&S IntekPro 65 OHV seria 825
- prevodovka Agzat s origo kolesami bez difrenciálu a bez predného vývodového hriadeľa
- rotačný kyprič RK - 800 A
- pluh obracák 90°
Za kvalitu fotiek sa ospravedlňujem sú robené iba mobilom a na rýchlo.
Vďaka
Takže kúpil som takúto zostavu:
- motor B&S IntekPro 65 OHV seria 825
- prevodovka Agzat s origo kolesami bez difrenciálu a bez predného vývodového hriadeľa
- rotačný kyprič RK - 800 A
- pluh obracák 90°
Za kvalitu fotiek sa ospravedlňujem sú robené iba mobilom a na rýchlo.
Re: Aká prevodovka ?
Myslim ze budes velmi spokojny.
Inak, teraz sme objednavali novu prevodovku Vari, DSK 317S (stvortakt) a cena mastnych 530 euro.
Inak, teraz sme objednavali novu prevodovku Vari, DSK 317S (stvortakt) a cena mastnych 530 euro.
-
- Příspěvky: 121
- Registrován: čtv čer 11, 2009 7:52 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Aká prevodovka ?
Tu je neaké to videjko ako funguje ten rotavátor na kardan v praxi:
http://www.youtube.com/watch?v=j9GojpAZtBE
http://www.youtube.com/watch?v=j9GojpAZtBE
Re: Aká prevodovka ?
Ivane, čoveče, nechtělo by to třeba menší, osmičky kola? To hrabání kol není moc pěkný a i díky tomu to stroj sune do boku. Dle videa do leva, tedy do již zrotavátorovaného. Chtělo to taky záběr na nože, aby si člověk udělal nějakou představu o otáčkách. Já se ti omlouvám že jen kritizuji, ale když vidím třeba Robota od TIPu jak rotavátoruje je to prostě rozdíl.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod