Fortschritt E930/931
Moderátor: DYK
Re: Fortschritt E930/931
Nazdarek borci...Tak dneska sem na tem mojem novem Ferdovi co sem mnel snim problemy ze kdyz se motor dostal do pracovni teploti a pak zacal blbnut nepravydelnim odpalem a aby fachal dal,tak sem mu utahoval vzduch sem vymenil kruzky,spodni kruzek prasknuty a vrchni kdyz sem vyndal tak mnel tvar do takoveho vajicka.No po vymene kruzku sem dal skusebnu jazdu po zahrade a motor slapal jak hodinky,ale pak zacal neskutecne dymit z vyfuku,takze je chytnute i gufero .No jeste ze mam tu drahu Nemecku sadu gufer v rezerve,na starem ferdovi su uz cca 1,5 roka a zatim spokojnost .Jo a este jedna otazecka na Vas:jak mate a nebo jak ma byt nasmerovana hlava valca k proudeni vzduchu od ventilatora,mam na mysli ci tam ma byt ta sikmina na hlavje a nebo opacne ta rovna...Dik.
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2793
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
ma tam byt ta rovna, s tema sikmyma zebrama je jen na motorky a myslim ze jen na 60 a vice ccm. ta hlava se jeste otaci o 90° aby zebra byly rovnobezne na proudeni vzduchu (tj. kolmo k vyfuku)
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Zdarec panove,takze po vymene kruzku+oboch gufer problem z ferdu II stale pokracuje.Vzdy kdyz se zehreje do pracovnej alebo max.teploty tak zacne pomalu chcipat pokut mu neomezim privod vzduchu.Uz fakt nevim co snim.Jo a stale hodne dymi ten tazky dym jako kdyz si potahuje olej z prevodovky.Vcera kdyz sem vypusal ten olej z prevodovky tak mne vyteklo cca 2dl.Takze este jedna věc co mna napada ci neni na prevodovkovej skrine jak se spaja v pulke poskodene a nebo praskle tesneni kolem klukovkovej a prevodovkovej komory.???? No jestli by to moho toto delat tak mne asi jeb.. ,to budu muset rozhodit celu masinu a nebo nejak stim vycurat..
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2793
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
jestli to nejsou gufera, tak je to prave to stredove tesneni. nemusis mit z toho strach, puleni motoru neni nic hrozneho. pouzij silnejsi tesneni nez original, ja tam vystrihal tesneni z toho silneho kartonu, jak se dava na vyztuzeni kosile. musi to byt ale po obou stranach neupravene, to leskle moc netesni. nic se nelepi, jen se to poradne stahne a neukapne ani kapka. a taky by to asi chtelo zase seridit karburator. v lete pojedu za tchyni, tak se ti na to podivam
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Tak,hotovo,operace dopadla dobre a Ferda prezil,este sa kapanek pohrad s karburatorem a bude fachat jak novy.MOZNO .???
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Re: Fortschritt E930/931
Tak,problem sa znova opakuje,uz beru rady i ze Simsonackich foru,neco sem sa docetl ze to moze delat i inducka ??? .
No a co stelovani v zapalovani,netreba to kapanek nekam posunut,ja se drzim tech jazycku co su pri tech cifkach,davam je proti sobje...
Starej Ferda mne stval z guferama,tet je O.K. a jede jako drak, noveho sem steloval podla neho a stale se mu neco neliby,pocitam ze tam bude nejaka ptakovina na kteru se pak budu rechtat kdyz na nu pridu .Jo a karburatore sem menil medzi nima to je v pohode,na starem jede z noveho ferdu ok,a karbec ze stareho kdyz dam na noveho ferdu tak to dela to same.
No a co stelovani v zapalovani,netreba to kapanek nekam posunut,ja se drzim tech jazycku co su pri tech cifkach,davam je proti sobje...
Starej Ferda mne stval z guferama,tet je O.K. a jede jako drak, noveho sem steloval podla neho a stale se mu neco neliby,pocitam ze tam bude nejaka ptakovina na kteru se pak budu rechtat kdyz na nu pridu .Jo a karburatore sem menil medzi nima to je v pohode,na starem jede z noveho ferdu ok,a karbec ze stareho kdyz dam na noveho ferdu tak to dela to same.
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
-
- Příspěvky: 2162
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Re: Fortschritt E930/931
Niko jestli to nebude tím, že máme těch strojů víc. Taky jsem šachoval s karburátorama z jednoho do druhého a někdy to i pomohlo. Teď taky jeden nějak stávkuje tak pracuju s tím co jede. Moc mi pomohlo vyřadit ten původní vzduchový filtr a hnusně provizorně (nafurt!!!) tam přibastlit filtr z pincka. V tom tělese výfuku se potkávají a možná i míchají výfukové plyny s nasávaným vzduchem a ta směs asi tomu motoru pak moc nechutná. Dalším "vylepšením" bylo to, že jsem provrtal výfuk kousek za kolenem směrem dozadu. Víc to řve, ale jede. Myslím, že ten nešťastný systém výfuku je zdrojem potíží.
Nevěř všemu co si myslíš
Re: Fortschritt E930/931
Dneska si to novej Ferda odmakal sam,ja mu dam ze bude jen tak stat v garazi,posadil sem snim dneska krumple a poodvazal korene z ceresne + dalsich kopec drobnosti co si pani domu vymislela .
Teda koukam Martine jak je ten vyfuk od fortschritta obrovsky ja sem mnel dojem ze to bude o polovycu mensi,vzdy to vyplachujem takovym odztranovacem na masnoti co mame v praci,naleju to tam a necham to tam tak na 12hod. a pak to vypustim,toho sajratu co ztoho vytece ccc...
Teda koukam Martine jak je ten vyfuk od fortschritta obrovsky ja sem mnel dojem ze to bude o polovycu mensi,vzdy to vyplachujem takovym odztranovacem na masnoti co mame v praci,naleju to tam a necham to tam tak na 12hod. a pak to vypustim,toho sajratu co ztoho vytece ccc...
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
-
- Příspěvky: 2162
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Re: Fortschritt E930/931
Myslíš, že ten výfuk (to co je na poslední fotce) je jen dutá krabice? Nebo jsou v tom ještě nějaké přepážky? Vraždit ten nosník kvůli tomu rozhodně nebudu, ale mám pocit, že to mám propálené a výfukové plyny mi tím pádem jdou do sání. Taky "předehřev" toho nasávaného vzduchu není pro motor to co by potřeboval. Hlavně třeba při sečení. To má spíš problém se uchladit.Martin7 píše:Fortschritt E931.50 výfuk
Nevěř všemu co si myslíš
Re: Fortschritt E930/931
Před 3 lety Ferda přestal jet. Rozhodl jsem se k GO motoru po více než 15-ti letém provozu v motoservisu, a to kvůli nedostatku času.
- byla např. zjištěna vůle na ložiskách klikovky, což způsobuje větší, rychlejší opotřebení gufer.
- pak mi bylo sděleno, že motor nechtěl naskočit, protože byl zacpaný výfuk.
"Vyřešili" ho tak, že provrtali tři díry zespodu do nosného masivu a přes něj do výfukového tělesa.
-- proto je skelná vata vespod začernalá, výfuk nebyl propálený, vyvrtanými dírami tam unikaly zplodiny
-- přes vyvrtanou díru v tělese výfuku jsem zjistil drátem, že je dutý bez přepážek
Za jízdy se to projevovalo:
--- zvýšenou hlučností
--- špatnou akcelerací od volnoběhových otáček, jakoby se na moment hltil. Jawa 250 se chovala stejně po oddělaných kolenech výfuku a volnoběhové otáčky rovněž nešly pořádně nastavit co chvíli kolísaly.
--- při sečení rozjetý cca. středních otáčkách bez problémů až na tu akceleraci na úvrati, sekl jsem 2hod. v kuse.
=> výfukové plyny se i tak nemísily se sáním, tomu bráníla skelná vata. Pokud by šly do sání tak max. z okolního vzduchu, protože dým se víc kupil kolem stroje než dřív a nejvíc za studena při zahřívání motoru.
=> skelná vata dobře izoluje a nedopouští předehřev vzduchu sání. Přehřívání motoru u sečení způsobuje zanesené sítko před ventilátorem nuceného chlazení. Čistívám ho podle toho jak je zanesené, zpravidla 2-4krát do hodiny, samozřejmě při vypnutém motoru, jinak hrubé nečistoty nechtějí opadat
Výfuk sem čistil kartáčkem tuším na sklenice, konkrétně koncovou úzkou trubku. Nebyla tak hrozně zakarbonovaná. V podstatě se na výfukové soustavě nemá co jiného zacpat.
- byla např. zjištěna vůle na ložiskách klikovky, což způsobuje větší, rychlejší opotřebení gufer.
- pak mi bylo sděleno, že motor nechtěl naskočit, protože byl zacpaný výfuk.
"Vyřešili" ho tak, že provrtali tři díry zespodu do nosného masivu a přes něj do výfukového tělesa.
-- proto je skelná vata vespod začernalá, výfuk nebyl propálený, vyvrtanými dírami tam unikaly zplodiny
-- přes vyvrtanou díru v tělese výfuku jsem zjistil drátem, že je dutý bez přepážek
Za jízdy se to projevovalo:
--- zvýšenou hlučností
--- špatnou akcelerací od volnoběhových otáček, jakoby se na moment hltil. Jawa 250 se chovala stejně po oddělaných kolenech výfuku a volnoběhové otáčky rovněž nešly pořádně nastavit co chvíli kolísaly.
--- při sečení rozjetý cca. středních otáčkách bez problémů až na tu akceleraci na úvrati, sekl jsem 2hod. v kuse.
=> výfukové plyny se i tak nemísily se sáním, tomu bráníla skelná vata. Pokud by šly do sání tak max. z okolního vzduchu, protože dým se víc kupil kolem stroje než dřív a nejvíc za studena při zahřívání motoru.
=> skelná vata dobře izoluje a nedopouští předehřev vzduchu sání. Přehřívání motoru u sečení způsobuje zanesené sítko před ventilátorem nuceného chlazení. Čistívám ho podle toho jak je zanesené, zpravidla 2-4krát do hodiny, samozřejmě při vypnutém motoru, jinak hrubé nečistoty nechtějí opadat
Výfuk sem čistil kartáčkem tuším na sklenice, konkrétně koncovou úzkou trubku. Nebyla tak hrozně zakarbonovaná. V podstatě se na výfukové soustavě nemá co jiného zacpat.
-
- Příspěvky: 2162
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Re: Fortschritt E930/931
Jak po těch posledních mrazících vypadají ty brambory sázené na Josefa? Na velikonoční pondělí jsem šel kolem zahrádky jednoho takového nedočkavce. No na ty brambory bylo radost pohledětpřemysl píše:Vašíku-vím,že ti Malotraktor dal už nějaký odkaz .Je to dobré ,ale já to udělal tak,že řádky a zahrnutí se daly radlice dopředu a ovorání radlice dozadu .To proto ,že jsou kola výš a netrhá převodovka nať.Bylo to prostě zaměnitelné .Zadek je jasný a předek jako je nosič závaží ale svařený z materiálu ,který to udrží.Fotky na str.57/58.
Jinak příroda je o měsíc napřed,takže sázet brambory v květnu je ,sázet je v červnu .To já už je budu kopat.My je sázíme na Josefa.
Taky jsem přešel na Vari,tak považuju za slušné to tady kolegům oznámit.Je možné,že se tam v jejich diskusi budu ptát na něco a vám bude jasné proč. Tak ať se daří.
Nevěř všemu co si myslíš
Re: Fortschritt E930/931
Tak u nás začínaj teprve vyrážet.malotraktor píše:Jak po těch posledních mrazících vypadají ty brambory sázené na Josefa? Na velikonoční pondělí jsem šel kolem zahrádky jednoho takového nedočkavce. No na ty brambory bylo radost pohledětpřemysl píše:Vašíku-vím,že ti Malotraktor dal už nějaký odkaz .Je to dobré ,ale já to udělal tak,že řádky a zahrnutí se daly radlice dopředu a ovorání radlice dozadu .To proto ,že jsou kola výš a netrhá převodovka nať.Bylo to prostě zaměnitelné .Zadek je jasný a předek jako je nosič závaží ale svařený z materiálu ,který to udrží.Fotky na str.57/58.
Jinak příroda je o měsíc napřed,takže sázet brambory v květnu je ,sázet je v červnu .To já už je budu kopat.My je sázíme na Josefa.
Taky jsem přešel na Vari,tak považuju za slušné to tady kolegům oznámit.Je možné,že se tam v jejich diskusi budu ptát na něco a vám bude jasné proč. Tak ať se daří.