Terra

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
RQLM
Příspěvky: 14
Registrován: stř črc 14, 2010 3:54 pm

Re: Terra

#121 Nový příspěvek od RQLM »

Zdravím vás!
Jakým zůsobem se vyměnují gufera na převodovce T-20? totiž, pod terrou se objevila obrovská louže oleje, tak jsme rozebrali co šlo, jedno gufero se snadno vyndalo po odšroubování pokličky na jednom boku, no a ted nejde vyjmout uvnitř to kolo poháněné šnekem, na jehož druhé straně někde za ložisky je druhé gufero... ve snaze vytlouci to kolo ven se zkřížilo kvůli šnekovi a nejde vyndat. je potřeba vyndat ten šnek (jak?), nebo to lze i nějak méně invazivně?
Nehovořím příliš odborně, ale snad mi rozumíte :) díky za odpověď

empík
Příspěvky: 249
Registrován: stř čer 02, 2010 7:58 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Terra

#122 Nový příspěvek od empík »

Kdysi dávno jsem gufera na T20 taky měnil. Teď už si nevzpomínám, ale ten druhý kroužek jsem tuším nějak vyšťoural. Destruktivně. Určo jsem nevyndával šnekolo ani šnek. Raději zkus počkat na další rady, ale jestli jsi do toho bušil kladivem, no nevim nevim.......

Uživatelský avatar
_luky_
Příspěvky: 809
Registrován: čtv pro 25, 2008 12:23 pm
Bydliště: kdesi u Berouna

Re: Terra

#123 Nový příspěvek od _luky_ »

Měnil jsem je kamarádovi nedávno. Když sundáš ty plechová víčka a filcové prachovky, vidíš gufero. No a sroubovákem ho vyšťourneš. Tím ho sice zničíš, ale to je jedno. Nové tam pak namáčkneš a je hotovo. Snad sis nezkurvil šnek a kolo. To nevyndáš.

RQLM
Příspěvky: 14
Registrován: stř črc 14, 2010 3:54 pm

Re: Terra

#124 Nový příspěvek od RQLM »

_luky_ píše:Měnil jsem je kamarádovi nedávno. Když sundáš ty plechová víčka a filcové prachovky, vidíš gufero. No a sroubovákem ho vyšťourneš. Tím ho sice zničíš, ale to je jedno. Nové tam pak namáčkneš a je hotovo. Snad sis nezkurvil šnek a kolo. To nevyndáš.
no vyndat by se zrejme dalo tim sroubovakem, jak rikas, ale nevim jak se potom podari tam protahnout to novy gufero .... pride mi to dost nepoddajny. jinak sme to vyrazili pres drevo, takze je to uplne bez poskozeni. skoda ze se to neda uplne rozpulit, ze je ten odlitek udelany tak, jak je.

mimochodem, co jste pouzivali za tesneni? staci nejaky lukopren nebo silikon do motoru?

btw nejak to kolo preci musi jit vyndat ne?

Uživatelský avatar
_luky_
Příspěvky: 809
Registrován: čtv pro 25, 2008 12:23 pm
Bydliště: kdesi u Berouna

Re: Terra

#125 Nový příspěvek od _luky_ »

RQLM píše:
_luky_ píše:Měnil jsem je kamarádovi nedávno. Když sundáš ty plechová víčka a filcové prachovky, vidíš gufero. No a sroubovákem ho vyšťourneš. Tím ho sice zničíš, ale to je jedno. Nové tam pak namáčkneš a je hotovo. Snad sis nezkurvil šnek a kolo. To nevyndáš.
no vyndat by se zrejme dalo tim sroubovakem, jak rikas, ale nevim jak se potom podari tam protahnout to novy gufero .... pride mi to dost nepoddajny. jinak sme to vyrazili pres drevo, takze je to uplne bez poskozeni. skoda ze se to neda uplne rozpulit, ze je ten odlitek udelany tak, jak je.

mimochodem, co jste pouzivali za tesneni? staci nejaky lukopren nebo silikon do motoru?

btw nejak to kolo preci musi jit vyndat ne?
jde to vyndat, ale musíš nejdřív dát ven šnek. Tzn. rozebrat to úplně celý. To jsem nikdy nedělal.
Protáhnout gufero... nepoddajný...? Mluvíme o stejné věci? Když máš gufero venku, vezmeš nový a zatlačíš ho na místo. Pomůže ho trochu naolejovat. Když to nejde rukou, opatrně se tam něčím natlačí nebo naklepne. Je to úplně to samý, jako kdybys to měl rozmontovaný. Rozdíl je jen v tom, že tam teď máš uprostřed hřídel.

RQLM
Příspěvky: 14
Registrován: stř črc 14, 2010 3:54 pm

Re: Terra

#126 Nový příspěvek od RQLM »

_luky_ píše:
RQLM píše:
_luky_ píše:Měnil jsem je kamarádovi nedávno. Když sundáš ty plechová víčka a filcové prachovky, vidíš gufero. No a sroubovákem ho vyšťourneš. Tím ho sice zničíš, ale to je jedno. Nové tam pak namáčkneš a je hotovo. Snad sis nezkurvil šnek a kolo. To nevyndáš.
no vyndat by se zrejme dalo tim sroubovakem, jak rikas, ale nevim jak se potom podari tam protahnout to novy gufero .... pride mi to dost nepoddajny. jinak sme to vyrazili pres drevo, takze je to uplne bez poskozeni. skoda ze se to neda uplne rozpulit, ze je ten odlitek udelany tak, jak je.

mimochodem, co jste pouzivali za tesneni? staci nejaky lukopren nebo silikon do motoru?

btw nejak to kolo preci musi jit vyndat ne?
jde to vyndat, ale musíš nejdřív dát ven šnek. Tzn. rozebrat to úplně celý. To jsem nikdy nedělal.
Protáhnout gufero... nepoddajný...? Mluvíme o stejné věci? Když máš gufero venku, vezmeš nový a zatlačíš ho na místo. Pomůže ho trochu naolejovat. Když to nejde rukou, opatrně se tam něčím natlačí nebo naklepne. Je to úplně to samý, jako kdybys to měl rozmontovaný. Rozdíl je jen v tom, že tam teď máš uprostřed hřídel.
tak uvidime, zkusim to nejak provest, kdyztak se ozvu jeste :) zatim diky za rady, snad to vyjde...

kdyz uz tak mluvime o terrách, taky máte problémy s natahováním? jednou za cas se proste cely rozsype a je potreba to odsroubovat a dat cely znova do kupy, a nejvic tam trpi to malicky perko.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Terra

#127 Nový příspěvek od DYK »

Ty máš Terru na klíček? :red:
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

RQLM
Příspěvky: 14
Registrován: stř črc 14, 2010 3:54 pm

Re: Terra

#128 Nový příspěvek od RQLM »

DYK píše:Ty máš Terru na klíček? :red:
jak jsi na to prisel? :) ne normalne ji natahuju provazkem ...

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Terra

#129 Nový příspěvek od DYK »

No, co já vím, tak natahují se třeba hodinky nebo holínky ap. Já svoji Vari startuji a nepamatuji si, že by se tomu říkalo jinak i u Terry. Takže jde-li ti o startovací mechanizmus a jeho výdrž, tak já mám Vari z roku 92 a dodnes jsem neměl s tímto dílem sebemenší problém. Výdrž tohoto dílu i u Terry byla a je přímo úměrná stylu jakým s ním obsuha zachází. Do toho se dá zapožítat správné nastavení zapalování nebo dobrá svíčka s ohledem na četnost zatažení než motor chytne a také eliminace zpětného rázu motoru, který je pro startovací mechanizmus většinou likvidační.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Lišák1
Příspěvky: 1174
Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
Bydliště: Sklené nad Oslavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Terra

#130 Nový příspěvek od Lišák1 »

Naprostý souhlas, DYK zapomněl na jěště jednu vážnou příčinu závad. A tou jsou ruce. Znám majitele Ter, kteří startovací zařízení neopravovali 20 let, a mám jednu reklamaci po opravě do týdne. Tak jsem si nechal předvést startování od majitele. A skoro jsem obdivoval toto zařízení, že týden vydrželo. Měl jsem vážnou obavu, že tou kaničkou tu teru převrátí. A vysvětlil mně, že pokud netrhne za šňůru pěkně až na doraz, tak to nechytne. Takže nehaňte Teru, ona za to vždy opravdu nemůže.
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211

Feromon
Příspěvky: 1
Registrován: sob črc 17, 2010 7:44 am

Re: Terra

#131 Nový příspěvek od Feromon »

_luky_ píše:
LPS1 píše:Zdravim vsechny TERRÁKY,

stal jsem se take stastnym majitelem TERRY. Je to typ MJ5 z roku 1972. Odkoupil jsem ji od souseda, ktery se o ni spatne staral a nakonec ji nechal 2 roky pod sirym nebem. Voda a vlhkost tomu dala opravdu zabrat. Na podzim jsem ji rozhybal, vycistil, promazal a uvedl do provozu. Dokonce jsem ji stihl zaprahnout za pluh a poradne vyzkouset. Nyni prodelava novy kabat a dychtive ceka na jaro. Nemate nahodou nekdo pri ruce manual a jine technicke prirucky. Rad bych se o ni totiz dozvedel vice. Jde mi hlavne o jaky vykon se jedna, jake to chce svicky, smes benzi, proste zkusennosti, atd. Vse jsem resil zatim odhadem, pripadne srovnavanim s jinymi typy.

Dekuji za kazde info.
Ahoj,
něco jsem dal na edisk - viz téma http://www.nasetraktory.com/forum/viewt ... =29&t=6641. Je tam kompletní manuál k motoru MJ-5. I když v něm moc neni... Mám ještě manuál k T-20, T-19 (převodovky).
Jinak bych asi mohl dlouho vyprávět, ale to bych to tu smolil do rána. Mám čtyři motory a přes léto v nepřetržitém zápřahu.
Svíčky to vezme všechny, já dávam N15C, na léto je skoro lepší 17 nebo 19tka a lze i "Y" (predsunute jiskriste) - ale to jsem snad daval jen do Vari, u Terry to vyzkoušený nemam. Směs benzínu 1:40.
  • Běžné problémy:
  • startování - po věčných opravách a výměnách plastových kotoučů to startujeme normálně provázkem namotaném na té misce. Jsou tam i zářezy, takže když se na provázku udělá uzlík, perfekteně to tam zapadne.
  • kapitola sama pro sebe je omezovač otáček:
    vymačkaná osička na karburátoru pod páčkou od klapky omezovače
  • plný prostor mezi válcem a nádrží (nasaje trávu)-je třeba rozebrat a vyčistit. Klapka se zasekne a nejede to
  • trocha mastnoty + prach = zalepená žebra chlazení válce. trochu jsem takhle přidřel motor.
  • ucpané benzínové potrubí - nové síťky na šrouby do nádrže se koupit nedají a když to trochu rezne, každou chvíli je třeba odpojit hadičky a vysypat z nich rez
  • gufera na klice - když motor startuje, má sílu, ale při snížená otáček na volnoběžné vždycky chcípne, může to být ucpaný karburátor (takové ty dutinky sem tam) nebo gufera na klice. Oprava za 30 korun, ale rozebrat se mo musí do posledního šroubku
  • spojka - unašeč na klikovce není na klínek, ale prostě nasucho na kónusu. jakmile se to povolí, hned se to v tom hliníkovym unašeči vyběhá a ten stojí majland. na to že je to kus hliníku
  • pokud teče vrchní gufero na převodovce a olej se dostane na spojku, nezbývá než demontáž a koupel v benzínu
  • plastová nádrž-na Vari nám původní kovová tekla, tak jsme vyměnili za plastovou (900Kč za jeden kus černýho plastu!!!) Ale na výfuku je taková krycí destička, která chrání nádrž před sálajícím teplem. Pokud tato už není na svém místě, zůstanou po šroubcích 2 díry. Jedna má volnou cestu k nádrži, takže horký vzduch do ní postupně začne vypalovat dirku, kterou pak prosakuje benzín na výfuk. všiml jsem si toho včas :ano: bohudík
  • drátěnej kartáč, hadr a klíč na svíčky je nezbytná výbava (bez toho to nejezdí)
  • kola k T-20 - rohatky se časem ochodí a začne to přeskakovat. pak to lze navařit, vyměnit nebo - jako my - pružinu na kolíku vyměnit za trubku a tak to zaaretovat...
Klidně se ptejte. Zažil jsem toho s Terrou dost, tak třeba poradím. Já teď zas potřebuju radit s MT8-050 :rally:
Dobrý den,
nešlo by ty návody dát někam jinam ? Zobrazuje se mi pouze banán. :pc:
Ve stodole mi zatím spí MJ-5 1982 z Jičína, ale motoru se nechce zabírat, tak potřebuji zjistit "čím to je".
Předem děkuji za odpověď.

Uživatelský avatar
quidospacek
Příspěvky: 130
Registrován: sob bře 07, 2009 5:02 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Terra

#132 Nový příspěvek od quidospacek »

Feromon píše:
_luky_ píše:
LPS1 píše:Zdravim vsechny TERRÁKY,

stal jsem se take stastnym majitelem TERRY. Je to typ MJ5 z roku 1972. Odkoupil jsem ji od souseda, ktery se o ni spatne staral a nakonec ji nechal 2 roky pod sirym nebem. Voda a vlhkost tomu dala opravdu zabrat. Na podzim jsem ji rozhybal, vycistil, promazal a uvedl do provozu. Dokonce jsem ji stihl zaprahnout za pluh a poradne vyzkouset. Nyni prodelava novy kabat a dychtive ceka na jaro. Nemate nahodou nekdo pri ruce manual a jine technicke prirucky. Rad bych se o ni totiz dozvedel vice. Jde mi hlavne o jaky vykon se jedna, jake to chce svicky, smes benzi, proste zkusennosti, atd. Vse jsem resil zatim odhadem, pripadne srovnavanim s jinymi typy.

Dekuji za kazde info.
Ahoj,
něco jsem dal na edisk - viz téma http://www.nasetraktory.com/forum/viewt ... =29&t=6641. Je tam kompletní manuál k motoru MJ-5. I když v něm moc neni... Mám ještě manuál k T-20, T-19 (převodovky).
Jinak bych asi mohl dlouho vyprávět, ale to bych to tu smolil do rána. Mám čtyři motory a přes léto v nepřetržitém zápřahu.
Svíčky to vezme všechny, já dávam N15C, na léto je skoro lepší 17 nebo 19tka a lze i "Y" (predsunute jiskriste) - ale to jsem snad daval jen do Vari, u Terry to vyzkoušený nemam. Směs benzínu 1:40.
  • Běžné problémy:
  • startování - po věčných opravách a výměnách plastových kotoučů to startujeme normálně provázkem namotaném na té misce. Jsou tam i zářezy, takže když se na provázku udělá uzlík, perfekteně to tam zapadne.
  • kapitola sama pro sebe je omezovač otáček:
    vymačkaná osička na karburátoru pod páčkou od klapky omezovače
  • plný prostor mezi válcem a nádrží (nasaje trávu)-je třeba rozebrat a vyčistit. Klapka se zasekne a nejede to
  • trocha mastnoty + prach = zalepená žebra chlazení válce. trochu jsem takhle přidřel motor.
  • ucpané benzínové potrubí - nové síťky na šrouby do nádrže se koupit nedají a když to trochu rezne, každou chvíli je třeba odpojit hadičky a vysypat z nich rez
  • gufera na klice - když motor startuje, má sílu, ale při snížená otáček na volnoběžné vždycky chcípne, může to být ucpaný karburátor (takové ty dutinky sem tam) nebo gufera na klice. Oprava za 30 korun, ale rozebrat se mo musí do posledního šroubku
  • spojka - unašeč na klikovce není na klínek, ale prostě nasucho na kónusu. jakmile se to povolí, hned se to v tom hliníkovym unašeči vyběhá a ten stojí majland. na to že je to kus hliníku
  • pokud teče vrchní gufero na převodovce a olej se dostane na spojku, nezbývá než demontáž a koupel v benzínu
  • plastová nádrž-na Vari nám původní kovová tekla, tak jsme vyměnili za plastovou (900Kč za jeden kus černýho plastu!!!) Ale na výfuku je taková krycí destička, která chrání nádrž před sálajícím teplem. Pokud tato už není na svém místě, zůstanou po šroubcích 2 díry. Jedna má volnou cestu k nádrži, takže horký vzduch do ní postupně začne vypalovat dirku, kterou pak prosakuje benzín na výfuk. všiml jsem si toho včas :ano: bohudík
  • drátěnej kartáč, hadr a klíč na svíčky je nezbytná výbava (bez toho to nejezdí)
  • kola k T-20 - rohatky se časem ochodí a začne to přeskakovat. pak to lze navařit, vyměnit nebo - jako my - pružinu na kolíku vyměnit za trubku a tak to zaaretovat...
Klidně se ptejte. Zažil jsem toho s Terrou dost, tak třeba poradím. Já teď zas potřebuju radit s MT8-050 :rally:
Dobrý den,
nešlo by ty návody dát někam jinam ? Zobrazuje se mi pouze banán. :pc:
Ve stodole mi zatím spí MJ-5 1982 z Jičína, ale motoru se nechce zabírat, tak potřebuji zjistit "čím to je".
Předem děkuji za odpověď.
Fórum se stěhovalo, u odkazů se musí přepisovat ".com" na ".eu". Tady máš odkaz: viewtopic.php?f=29&t=6641 ;-)

Uživatelský avatar
Brendak
Příspěvky: 2790
Registrován: sob říj 06, 2007 12:44 am
Bydliště: okr. Břeclav

Re: Terra

#133 Nový příspěvek od Brendak »

Jeden poznak k lištové sekačce. Kvůli kamenům v trávě jsem hned po koupi sekačky zvedl lištu hodně nad zem tím bočním vedením. Teď po pěti letech :red: jsem zjistil , že to líp seká , když je lišta níž. Tráva si tolik nelehá pod lištu.

Uživatelský avatar
kolot
Příspěvky: 204
Registrován: sob led 30, 2010 11:18 am
Bydliště: Těrlicko

Re: Terra

#134 Nový příspěvek od kolot »

Dobrý den
Chtěl bych vědět jak jezdíte s vari a vyorávačem brambor.
My máme ty dorazové šrouby napevno a tak aby byl vyorávač přesně uprostřed, aby se to udrželo v řádku.
Jak vyoráváte vy?

empík
Příspěvky: 249
Registrován: stř čer 02, 2010 7:58 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Terra

#135 Nový příspěvek od empík »

kolot píše:Dobrý den
Chtěl bych vědět jak jezdíte s vari a vyorávačem brambor.
My máme ty dorazové šrouby napevno a tak aby byl vyorávač přesně uprostřed, aby se to udrželo v řádku.
Jak vyoráváte vy?
No, v prvé řadě jde o hustotu hlíny. Pokud jde o standardní nehutnou ornici, je dobré mít výkyv tři milimetry na stavěcích šroubech na každou stranu. K tomu dobrý vyoravač, dobře nastavený v tělese. Dále jet co nejpomaleji, v případě 2taktu(VARI) si nastavit nejnižší regulační stupeň otáček, v případě Hondy jet na nejnižší otáčky, kdy už je ale dobře sepnutá spojka a kola mít zapnuta na jízdu dopředu, ne uzavřena.
Já mám bohužel beton, ne hlínu. Pokud bych nechal rozkyv v tělese, pluh udělá vše proto, aby jel mimo hrobku brambor a není možno ho za jakoukoliv cenu udržet v řádku. Mám tedy pluh taky natvrdo a vyorávám tak, že ho mám nastavený jako mírně zahrabávací, abych ho jen mírně povytahoval ze země. Ale opravdu jen mírně, jinak je to o záda. Stranově jde celkem snadno udržet v hrobku a pokud chce uhnout, nechám ho zahrabat, začnou se protáčet kola a mírným tlakem do stran na řídítka si nastavím směr. Až se mi VARI namíří správným směrem, povytáhnu pluh a jedu dál. Je to bohužel jedinný způsob, jak vyorávat brambory v supertěžké hlíně. Trvalo mi pět sezon pokustování, než jsem se s tím nenadřel. Jo a kola mám také jen dopředu a ne uzavřená.
Letos to chci skusit s nosičem nářadí, pluhem natvrdo a pomocnými záběrovýmy koly, tak uvidím, co z toho bude.

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“