Dakr

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 16926
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Dakr

#106 Nový příspěvek od oco13 »

Ty kokso :shock: kolko je tá sranda široká? Ja som na ovela menšiu plochu kupoval 150cm mulčer lebo s 120cm sa mi zdalo vela behania.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Dakr

#107 Nový příspěvek od DYK »

Lanovody ke krku řidítek. Natáčí řidítka, tahá za lanovody a ty pak hýbou s kolama. A mám dojem, že vždy je v akci jen ten lanovod co "tahá" , protože tlačit neumí, ale to je vlastně jasný.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

fikejz
Příspěvky: 7610
Registrován: čtv dub 28, 2011 10:33 am
Bydliště: Malé Svatoňovice

Re: Dakr

#108 Nový příspěvek od fikejz »

Přesně jak píše Dyk. Pod trubku řídítek se zvonem se vešel bubínek (přivařit) okolo nějž vede lano (1/2 otáčky od zadu po šroub M6, který lana vepředu za objímky drží). Na rámu motoru a pojezdu je navařen na obou stranách doraz lanovodu, ten vede dolů na středový jekl podvozku, kde jsou opět dva dorazy lanovodu a z nich vedou lanka na spojovačku, za kterou tahají. Lanovody jsou použity včetně lan z ruční brzdy Š120.
Oco, ta diskovka má záběr 120cm a celkem s ní seču necelý 3ha, ale původně jsem sekl míň a bubnovkou RZS 69. Proti té je těch 120cm diskovky pohoda.
Naposledy upravil(a) fikejz dne pon črc 26, 2021 10:35 pm, celkem upraveno 1 x.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 16926
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Dakr

#109 Nový příspěvek od oco13 »

Klobúk dolu :friends: Ja hnilák som na 20 arov kupoval japonca s 150cm mulčerom , lebo domadel so 120kou sa mi zdal vela roboty. :pohlavek: :pohlavek:

fikejz
Příspěvky: 7610
Registrován: čtv dub 28, 2011 10:33 am
Bydliště: Malé Svatoňovice

Re: Dakr

#110 Nový příspěvek od fikejz »

HonzaMalySadar píše: pon črc 26, 2021 9:41 pmfikejz - ten vozejk vypadá dost dobře. Jak máš řešené zatáčení kol? Šlo by dát detail?
Tady jsou nějaké fotky, na prvních dvou je doraz lanovodu na rámu, uchycení řídítek s pákou aretace řídítek (potřebné pokud se nepoužívá vozík) a protiozubem, bubínek a vpředu u motoru šroub kterým se uchycují očka lan. Na prostředních dvou je celkový pohled na podvozek vozíku a detail výkyvu vozíku proti pohonné jednotce a aretace- zajištění výklopné korby (západka ovládaná bowdenem od páky na rukojeti - ten není osazen, zůstává na pohonu). A jsou na ní vidět ještě horní koncovky lanek s očky.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Na posledních dvou fotkách je detail spodního uchycení lanka s oporou lanovodů, spojovačka a kulák (oboje ze Š120). Spojovačka je ze dvou řídících tyčí. Držáky lanka navařené na spojovačce jsou půlky vahadla ruční brzdy. Celý rám pohonu byl po cca pěti letech používání DAKRu z důvodu začínající koroze otryskán, žárově zinkován a navrchu je komaxit.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.

HonzaMalySadar
Příspěvky: 15
Registrován: ned pro 17, 2017 9:01 am
Bydliště: Písek

Re: Dakr

#111 Nový příspěvek od HonzaMalySadar »

Díky! Tohle je zajímavé hlavně pro nás s hydrostatem, jsem zvyklej dát pojezd a druhou rukou regulovat rychlost, takže bych nepotřeboval "třetí ruku" jako u originálního řešení. Líbí se mi to.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Dakr

#112 Nový příspěvek od DYK »

Popud je ovládání hydra na levé straně, je rozumné páčku napínací kladny pohonu hydropřevodovky mít v pravo. Někteří to už pochopili a montují to tak z výroby. Je otravné už to, že ji člověk musí držet, aby to jelo. Chvilku se to dá, ale dýl? Votrava. Řeší to gumka. Třeba z duše. Nebo tam dát páčku s aretací, co se používá na brzdu převodovky.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

fikejz
Příspěvky: 7610
Registrován: čtv dub 28, 2011 10:33 am
Bydliště: Malé Svatoňovice

Re: Dakr

#113 Nový příspěvek od fikejz »

Soused má DAKRa s hydropojezdem a má páku regulace rychlosti (vpřed / vzad) uprostřed řídítek, ale on to řeší tak, že zapínání pojezdu má zaaretované v zapnuté poloze a pojezd ovládá jen tou pákou regulace. To jsou nejspíš následky konstrukčních kompromisů s "bezpečnostními" předpisy. (Sice je to bezpečné, ale ovládá se to tak na hovno, že by to normálně nevymyslel ani debil!)
Kdyby to bylo po mém, tak by ta regulace hydropojezdu byla na rukojeti něco ve stylu "gripshiftu" a pojezd by se spínal zároveň s pootočením z neutrální polohy té regulace.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Dakr

#114 Nový příspěvek od DYK »

Ovládání pojezdu ala plyn na motorce má třeba Agria ale i jinéa když to zdrhne z rukou, jde to hned do nuly.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

HonzaMalySadar
Příspěvky: 15
Registrován: ned pro 17, 2017 9:01 am
Bydliště: Písek

Re: Dakr

#115 Nový příspěvek od HonzaMalySadar »

Válí se mi v kůlně nahrabovač, viz foto (staženo z netu, je to přesně on). Chtěl bych ho nabastlit na FD2, otáčky jsem si spočítal a s redukcí by byly asi v pořádku.
Jen nevím, jak je tenhle bazmek funkční. Jde mi o to, posekat trávu a pak jezdit dokola a dostat ji na jednu hromadu, aby se to dalo dobře odvézt na kompost, řádkování nepotřebuju. Co jsem viděl videa, tak to často honilo travní hmotu dokola a neodhazovalo to. To by se asi dalo řešit mírným předkloněním stroje?? Není tenhle výrobek konstrukčně nefunkční?


Obrázek

Tomas6
Příspěvky: 5981
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Dakr

#116 Nový příspěvek od Tomas6 »

Kluci kdo máte fd3 eco. Jakou máte spotřebu? Já jsem včera dovezl nový stroj s mulčovačem 70cm. No první test 2 hod a sežralo to 5l benzínu. Není to nějak moc?
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

Zetor15
Příspěvky: 1025
Registrován: stř bře 09, 2011 8:47 pm
Bydliště: Plzen

Re: Dakr

#117 Nový příspěvek od Zetor15 »

Mam FD3 500ccm je to slusny vykon ale zere to jako by to melo diru v nadrzi. 40k traktor s celnakem pri celodeni praci nesezere tolik jako dakr za dopoledne...

HonzaMalySadar
Příspěvky: 15
Registrován: ned pro 17, 2017 9:01 am
Bydliště: Písek

Re: Dakr

#118 Nový příspěvek od HonzaMalySadar »

Přímo s FD3 zkušenost nemám, ale s FD2H mulčuju 5000m2 3-4 hodiny a 3 litry si to vezme určitě. Jednobubnovka je o necelou polovinu úspornější, logicky... takže mi to jako průšvih nepřijde, kde já jedu na půl záběru musí jet FD3 direkt.

Uživatelský avatar
Vlasatej
Příspěvky: 795
Registrován: stř čer 10, 2009 12:59 pm

Re: Dakr

#119 Nový příspěvek od Vlasatej »

HonzaMalySadar píše: pon srp 02, 2021 10:17 am Válí se mi v kůlně nahrabovač, viz foto ...
obracím s nim několik let. poseču, necham to den ležet a jdu na to . první obracení jde hůř protože je tráva ještě težká. každé další jde snadněji. postupně s tím nahrnu dva rukávy na louce a posbiram to na vlečku vidlema.
Takže to co chceš s tím půjde.

Tomas6
Příspěvky: 5981
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Dakr

#120 Nový příspěvek od Tomas6 »

Kluci fd3 eco s hydrostatem. Vysečeno tak 10l benzínu. Jak se má chovat ten hydrostat? Seču, jedu konstantní rychlostí, přijedu k nějaké dejme tomu brázdě, do ní to zrychlí, z ní to nechce vyjet. Musím přidat na hydrostatu. Vyjedu z ní ven a stroj zrychlí, tak musím ubrat. To samo jedu po rovince a do kopce musím pákou pojezdu přidat a z kopce ubrat. Seču svah nahoru dolů a vždycky na úvrati musím verglovat pákou pojezdu. Je to silně nepraktické, páč musím pustit páku pojezdu, přidat nebo ubrat a pak se zas rozjet...Když ve svahu zastavím, tak je schopné to samo ujet. Je to normální? Nebo je to na reklamaci?
Ještě podotýkám že motor má pořád stejné otáčky, je to jen o té prevodovce
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“