Akú zmez???
Moderátor: DYK
- Peti
- Příspěvky: 75
- Registrován: čtv lis 06, 2008 2:44 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Akú zmez???
1:50 Stihl olej, pekne na červeno zabarvený benzín ...Vari, Solo, krovinořez, motorova pila, minimálne 7 let vše bez problému. Vari v zime po 10 letech udelané GO, bez náznaku nečeho spečeného, žádne usazeniny
Když to funguje tak se v tom nevrtej!
Petiho Zetor - 6911
Petiho Zetor - 6911
Re: Akú zmez???
ZDRAVÍM
ja by som sa chcel opýtať na občasne strieľanie po zhasnutí zahriateho motora
je to spôsobene nespálením benzínom a teplom vznikne samozapál ???
je to nejaka zavada???
motor s 97 roku s bezkontaktným zapaľovaním VAPE
ja by som sa chcel opýtať na občasne strieľanie po zhasnutí zahriateho motora
je to spôsobene nespálením benzínom a teplom vznikne samozapál ???
je to nejaka zavada???
motor s 97 roku s bezkontaktným zapaľovaním VAPE
kto nič nerobí,nič nepokazí
Re: Akú zmez???
Môže to byť zle nastavený predzápal, alebo aj zlá sviečka.
Re: Akú zmez???
Žhnoucí úsady ve spalovacím prostoru, případně nesprávná tepelná hodnota svíčky.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Akú zmez???
Ja bych se pripojil k dotazu, prolezl jsem fora jinde i zde a shrnul bych si to pro sebe s dotazem:
Mam dva motory;
jednotku DMJ-315 (na T20)
a Jikov 1453 na Dakru
Chtel bych mit pokud mozno jednu smes, protoze oba pouzivam relativne ridce, tak at je s tim nejmn drbacky.
Ta 315 se doted mazala M2T, cim se mazala 1453, nevim.
Muzu tedy bez nejakych obav pouzit vyse uvedeny Mogul TSF 20W-30... pro "spolecne michani benzinu s tim, ze by to bylo v pomeru 1:40 a 1453 na dakru by byla namazana o neco vic?
Nebo v horsim pripade pouziju 1:50 a pred nalitim do 315 bych tam prikapl neco navic.
Dekuju
Mam dva motory;
jednotku DMJ-315 (na T20)
a Jikov 1453 na Dakru
Chtel bych mit pokud mozno jednu smes, protoze oba pouzivam relativne ridce, tak at je s tim nejmn drbacky.
Ta 315 se doted mazala M2T, cim se mazala 1453, nevim.
Muzu tedy bez nejakych obav pouzit vyse uvedeny Mogul TSF 20W-30... pro "spolecne michani benzinu s tim, ze by to bylo v pomeru 1:40 a 1453 na dakru by byla namazana o neco vic?
Nebo v horsim pripade pouziju 1:50 a pred nalitim do 315 bych tam prikapl neco navic.
Dekuju
„Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec. Nezeptáš-li se, budeš blbcem po celý život.“
Re: Akú zmez???
Poměr dobrej, nad 1:40 do obou motorů oleje TSF bych mál rukou. Ovšem u motoru dlouhodobě provozovaným s M2T bych bych při přechodu na jiný zase tak bez obav nebyl. Může se stát, když bude motor zakarbonovaný a pokud na nic jiného nikdy nejel jen na M2T tak bude, že jiný olej začne uvolňovat karbon a ten může poškodit píst kružky i válec. Není to pravidlo, jako že 1+1=2 nemusí se stát nic, ale je zde tato možnost, takže 50 na 50. Obecně není dobré dvoutaktům v průběhu "života" měnit olej, zase zůstávat u M2T by se mě taky nechtělo.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Akú zmez???
Pročítal jsem různé témata a o PF jsem vyčetl že se míchá 1:20.Ale nikde nebylo napsáno (jde asi o záběh 1:20) zda po záběhu motoru či nikoli. M2T by taky nepoužíval budu u Mogul.Ale ptám se je dobrá volba po záběhu motoru na PF míchat v poměru 1:40 ?
Re: Akú zmez???
Tak nebudou už vyrábět olej do benzínu pro dvou takt,ale bude jednotný olej který bude i dražší.
Re: Akú zmez???
Dyku, jaké máš tedy řešení s přechodem z M2T na kvalitnější olej, abys nezadřel motor? Jediné co vidím jako nejchůdnější je rozdělat motor, zbavit ho karbonu a potom teprve dávat kvalitní olej. Je lepší řešení?DYK píše:Poměr dobrej, nad 1:40 do obou motorů oleje TSF bych mál rukou. Ovšem u motoru dlouhodobě provozovaným s M2T bych bych při přechodu na jiný zase tak bez obav nebyl. Může se stát, když bude motor zakarbonovaný a pokud na nic jiného nikdy nejel jen na M2T tak bude, že jiný olej začne uvolňovat karbon a ten může poškodit píst kružky i válec. Není to pravidlo, jako že 1+1=2 nemusí se stát nic, ale je zde tato možnost, takže 50 na 50. Obecně není dobré dvoutaktům v průběhu "života" měnit olej, zase zůstávat u M2T by se mě taky nechtělo.
Re: Akú zmez???
V podstatě jiné řešení než dekarbon. při přechodu olejů není, no. Popsané riziko o uvolnění karbonu a poškození pístu a válce je férové uvést, ale řekl bych, že tam neplatí poměr 50 na 50, buď a nebo. Daleko větší pravděpodobnost zničení čtyřtaktního motoru je při přechodu z motorového oleje řady A na AD. Já bych si ten olej TSF ryskl použít. V jiném vlákně o tomto je odkaz na jakési stránky a tam někdo popisuje, že používá olej Castrol, že je dvakrát tak dražší ale taky tolikrát lepší. To je hrubá mýlka pisatele. Oleje Castrol jsou opravdu drahé ale kvalita je stejná, jako u ostatních, levnějších olejů stejné klasifikace. Co je na krabičce oleje Castrol napsané sedí a olej splňuje, to jo, ale je zbytečně drahý. Je to na tobě jak si poradíš, protože nechci zde číst že ten blbec DYK mě poradil ať to tam dám a teď mám rýhy ve válci a komprase v háji. Ale jak jsem psal, já bych si to ryskl.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
-
- Příspěvky: 529
- Registrován: ned čer 26, 2011 8:30 pm
- Bydliště: Hořešovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Akú zmez???
Myslím, že dekarbonizace by měla stačit, pak je ještě dobrý vypálit vejfuk.
Jinač muj názor na volbu oleje je taky jak psal DYK. Sám mažu moto a Variho olejem TSF, přijatelná cena a kvalita. Jinač M2T je již překonán. Tady se nevyplatí šetřit.. Raději přitlačit na ceně/kvalitě oleje. Než aby motor musel baštit M2T, karbonuje, nižší mazací schopnosti ve vyšších teplotách, po odpaření benzinu z karburace při delším stání "zalepí" trysky a karbec vůbec.. je to na bázi minerálního oleje. Pravda je, že to bylo stavěné na M2T, ale proč tomu nedopřát? U 2T motorů to zásadně ovlivňuje životnost, hned po stylu používání.
Jinač do pili otec dává Husqvarna XP, je dobrej, ale drahej..
Jinač muj názor na volbu oleje je taky jak psal DYK. Sám mažu moto a Variho olejem TSF, přijatelná cena a kvalita. Jinač M2T je již překonán. Tady se nevyplatí šetřit.. Raději přitlačit na ceně/kvalitě oleje. Než aby motor musel baštit M2T, karbonuje, nižší mazací schopnosti ve vyšších teplotách, po odpaření benzinu z karburace při delším stání "zalepí" trysky a karbec vůbec.. je to na bázi minerálního oleje. Pravda je, že to bylo stavěné na M2T, ale proč tomu nedopřát? U 2T motorů to zásadně ovlivňuje životnost, hned po stylu používání.
Jinač do pili otec dává Husqvarna XP, je dobrej, ale drahej..
Re: Akú zmez???
Tak asi zkusím přejít na TSF olej. Dyku, jsem si dobře vědom, že rozhodnutí je jen a jen na mě. Určitě Ti nebudu dávat za vinu případný problém s uvolněným karbonem. Ještě zvažuji montáž dekompresního ventilu a tudíž sundání hlavy. A podle zakarbonované hlavy se rozhodnu jak dál i když je mi jasný, že hlava není směrodatná, ale lecos asi napoví.DYK píše:V podstatě jiné řešení než dekarbon. při přechodu olejů není, no. Popsané riziko o uvolnění karbonu a poškození pístu a válce je férové uvést, ale řekl bych, že tam neplatí poměr 50 na 50, buď a nebo. Daleko větší pravděpodobnost zničení čtyřtaktního motoru je při přechodu z motorového oleje řady A na AD. Já bych si ten olej TSF ryskl použít. V jiném vlákně o tomto je odkaz na jakési stránky a tam někdo popisuje, že používá olej Castrol, že je dvakrát tak dražší ale taky tolikrát lepší. To je hrubá mýlka pisatele. Oleje Castrol jsou opravdu drahé ale kvalita je stejná, jako u ostatních, levnějších olejů stejné klasifikace. Co je na krabičce oleje Castrol napsané sedí a olej splňuje, to jo, ale je zbytečně drahý. Je to na tobě jak si poradíš, protože nechci zde číst že ten blbec DYK mě poradil ať to tam dám a teď mám rýhy ve válci a komprase v háji. Ale jak jsem psal, já bych si to ryskl.
-
- Příspěvky: 529
- Registrován: ned čer 26, 2011 8:30 pm
- Bydliště: Hořešovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Akú zmez???
Sundejte palici, vyškrabkat karbon z hlavy a ze dna pístu. Takhle jsem to dělal na fichtlech.. tam se nejvíc usazuje karbon, pak samozřejmě výfukový kanálek. Hlavně moc nepoškrábat, má se to dělat kusem tvrdýho dřeva. Pak prostor vyfoukat stlačeným vzduchem a mělo by to být OK. Aspoň zjistíte v jakej kondici máte píst s vložkou. Jo a svíčku očistit. Tuto by mělo při přechodu na jiný olej stačit.. "Dole" v klikovém ústrojí bývá spíš jakýsi tmavý mazlavý film. To je ale většinou známkou opotřebení ještě dalších součástí, kroužky.. To se udělá po dlouhým provozu.. Jak se usazuje karbon a ostatní hnus, to závisí na hrubosti povrchu. Na pionýru jsem alespoň částečně leštil hlavu a dno pístu. Hladší => méně by se měl usazovat karbon. Ale u lepších olejů se usazuje v hlavě pouze takýsi "film" který se lehce setře.
Re: Akú zmez???
Jo, tak v podstatě tak nějak. Zase budeš o kus klidnější a o to hladšeji přejdeš na TSF. Mě ale ještě napadlo, když bude dole hlava a půjdeš kupovat ten deko ventil, skontroloval bych jak na tom jsou pístní kroužky a když tak bych je vyměnil. Jenom je.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Akú zmez???
Děkuji Dyku, dobrej námět. Do jara ještě daleko, takže spojím příjemný s užitečným. Namontuju dekoventil, a vyměním kroužky a "nasadím" kvalitnější olejDYK píše:Jo, tak v podstatě tak nějak. Zase budeš o kus klidnější a o to hladšeji přejdeš na TSF. Mě ale ještě napadlo, když bude dole hlava a půjdeš kupovat ten deko ventil, skontroloval bych jak na tom jsou pístní kroužky a když tak bych je vyměnil. Jenom je.