Rotavátor od Agrostroj Prostějov M-4
Moderátor: DYK
Re: Rotavátor od Agrostroj Prostějov
Parádní Můžu se zeptat, jaké traktory jsou v knize publikovány?
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: Rotavátor od Agrostroj Prostějov
V ní o traktorech nic nepíšou, je to jemon o příslušenství. Je tam RS-09 na obrázku popsaný s postřikovačem, nějaké TK s přední kosou, kapitola o kombajnech SK-3, SK-4, SK-5 NIVA, SK-6 KOLOS a E-512 a Zetory na fotkách s připojenými stroji.
Re: Rotavátor od Agrostroj Prostějov
Kdyby ses k tomu někdy dostal, mohl bys naskenovat tu část s TK a přední kosou? Díky.kolot píše:V ní o traktorech nic nepíšou, je to jemon o příslušenství. Je tam RS-09 na obrázku popsaný s postřikovačem, nějaké TK s přední kosou, kapitola o kombajnech SK-3, SK-4, SK-5 NIVA, SK-6 KOLOS a E-512 a Zetory na fotkách s připojenými stroji.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: Rotavátor od Agrostroj Prostějov
Díky. Je to to T-4K-10 s protoypem čelně nesené lištové sekačky na hydropohon.kolot píše:Tady to je:
Mě se to zdá dost podobné TKčku ale
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: Rotavátor od Agrostroj Prostějov
máte někdo zájem nebo bude v sobotu kovošrotvašek s píše:je to přesně jak na tvích fotkách akorát nemá přední kolo a karburátor, chtěl jsen jí taky opravit ale neni čas víc o ni nevím motor se točí a kompresy má cena 1000kč nebo výměna za něco do dílnyserpenton píše:Ahoj,vašek s píše:mám doma taky tuhle frézu ale nefunkční kdyby jí někdo chtěl tak jse ozvěte jinak bude kovošrot
Táborsko - to jsou jižní čechy? Ptám se že mně napadlo, že než to hodit do šrotu tak bych to vzal na ND.
Mohl by jsi dát foto a cenu ?
Taky jestli o tom něco nemáš - nějakou dokumentaci nebo i tvůj komentář ?
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: pon úno 27, 2012 1:32 pm
- Bydliště: Slaný
Motorová okopávačka M-4
Vážení, před čtyřmi lety jsem zachránil při vyklízení pozůstalosti po svém strýci motorovou okopávačku M-4
Agrozet Prostějov z r. 1963, jejíž torzo odolalo opakovaným nájezdům tzv. "přizpůsobivých nespoluobčanů",
bezostyšně a po dlouhá léta beztrestně parazitujících na veřejném i soukromém majetku. Podařilo se mi pak
náhodně zakoupit zcela nový karburátor JIKOV, který byl součástí jejího motoru Moto-Union Kaplice a rovněž
zcela novou válcovou nádrž s vypouštěcím kohoutem, která se liší od nádrže původní. Podařilo se mi vyčistit
motor, vyměnit převodový olej a motor uvést do chodu na dobu asi jedné hodiny. Potřebuji nutně jakoukoli
dostupnou dokumentaci k tomuto stroji, optimální typ maziva do převodovek, ideální náhradu benzinu a též
typ oleje včetně mísícího poměru ze stávajícího prodejního sortimentu. Nejsem motorista, prosím o pomoc.
Rekonstruoval jsem dvojici původních výfuků a díky laserové technologii jsou funkčně zcela totožné, včetně
talířových vnitřních přepážek. Zajímá mne, jak nastavit optimální hladinu oleje v převodovkách atd. Děkuji!
Erik Kurach
Agrozet Prostějov z r. 1963, jejíž torzo odolalo opakovaným nájezdům tzv. "přizpůsobivých nespoluobčanů",
bezostyšně a po dlouhá léta beztrestně parazitujících na veřejném i soukromém majetku. Podařilo se mi pak
náhodně zakoupit zcela nový karburátor JIKOV, který byl součástí jejího motoru Moto-Union Kaplice a rovněž
zcela novou válcovou nádrž s vypouštěcím kohoutem, která se liší od nádrže původní. Podařilo se mi vyčistit
motor, vyměnit převodový olej a motor uvést do chodu na dobu asi jedné hodiny. Potřebuji nutně jakoukoli
dostupnou dokumentaci k tomuto stroji, optimální typ maziva do převodovek, ideální náhradu benzinu a též
typ oleje včetně mísícího poměru ze stávajícího prodejního sortimentu. Nejsem motorista, prosím o pomoc.
Rekonstruoval jsem dvojici původních výfuků a díky laserové technologii jsou funkčně zcela totožné, včetně
talířových vnitřních přepážek. Zajímá mne, jak nastavit optimální hladinu oleje v převodovkách atd. Děkuji!
Erik Kurach
Re: Motorová okopávačka M-4
Bez návodu těžko někdo poradí a těchto strojů bude hodně málo. Převodovky by měly mít kontrolní šroub oleje. Pokud ne, bude to třeba odhadnout tak, aby spodní kolo bylo v oleji a roznášelo jej na ostatní. S ohledem na rok výroby budou oleje stejné jako pro PF62 nebo M-6. Nedělal bych z toho vědu a něco tam nalil. Určitě by nás potěšily fotky
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Motorová okopávačka M-4
Pokud nemá byť dobře míněnou radu žebrák, pak nevím kdo.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Motorová okopávačka M-4
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Motorová okopávačka M-4
Jak píše Chobotek, řiďte se návodem k fréze PF 62, co se benzínu týče, většina lidí do takových strojů dává mix naturalu a motorového oleje pro !vysokootáčkové! dvoutaktní motory v poměru 1:50 (potažmo 50:1 ) Vysokootáčkové jsem zvýraznil proto, abyste nepoužil M2T, který celou Vaši práci shrne pod stůl. Ty oleje se dají koupit v obchodech se zahradní technikou, když se poptáte po oleji do benzínu do křovinořezu nebo pily, tak všichni ví.
Doma mám nějaké zmínky o tomto stroji v dobových katalozích zemědělské techniky. O víkendu se na to podívám a jestli tam bude něco pužitelného, tak to naskenuju a dám to sem.
O M4 se před nedávnem něco tady před nedávnem řešilo, bohužel však v Inzerci, takže to vlákno už bude smazané
Když budou fotky, i detailní, tak možná, že tam spojenými silami ten kontrolní šroub najdeme
Doma mám nějaké zmínky o tomto stroji v dobových katalozích zemědělské techniky. O víkendu se na to podívám a jestli tam bude něco pužitelného, tak to naskenuju a dám to sem.
O M4 se před nedávnem něco tady před nedávnem řešilo, bohužel však v Inzerci, takže to vlákno už bude smazané
Když budou fotky, i detailní, tak možná, že tam spojenými silami ten kontrolní šroub najdeme
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: pon úno 27, 2012 1:32 pm
- Bydliště: Slaný
Re: Motorová okopávačka M-4
Vážení kolegové, děkuji Vám za Vaší pozornost a snahu o cenné rady. Typ odpovídá zcela
přesně fotografii z mělnické inzerce pod názvem "Kypřič M-4". Pokus se Vám podaří něco z Vašich archivních materiálů zjistit a přidat nějaké poznatky, budu velice potěšen. Velmi
si vážím Vaší snahy a nadšenectví. Věřím, že "Green Chopper" bude opět zprovozněn.
S poděkováním za pomoc pro JIP: Erik Kurach - Slaný.
přesně fotografii z mělnické inzerce pod názvem "Kypřič M-4". Pokus se Vám podaří něco z Vašich archivních materiálů zjistit a přidat nějaké poznatky, budu velice potěšen. Velmi
si vážím Vaší snahy a nadšenectví. Věřím, že "Green Chopper" bude opět zprovozněn.
S poděkováním za pomoc pro JIP: Erik Kurach - Slaný.
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: pon úno 27, 2012 1:32 pm
- Bydliště: Slaný
Re: Motorová okopávačka M-4
Prosím Vás o zodpovězení jediného detailu, který pro mne po obdržení velice
cenné dokumentace k M4 zůstává nezodpovězen: Z pohledu obsluhy stroje v levé části převodové skříně je
zapuštěný šroub / červ / na němž jsou patrné stopy po šroubováku. Jedná se o kontrolní otvor pro nastavení
optimální výšky hladiny převodového oleje horní převodovky, nebo o nastavovací šroub související s nějakým
nastavováním odstředivé spojky, kterou je M4 vybaven. Šroub je umístěn v tělese odlitku asi ve výšce jedné
třetiny bloku horní převodovky. Pomůže mi někdo z Vás identifikovat s čím má zmíněný červ souvislost?
S poděkováním: Kurach Erik
cenné dokumentace k M4 zůstává nezodpovězen: Z pohledu obsluhy stroje v levé části převodové skříně je
zapuštěný šroub / červ / na němž jsou patrné stopy po šroubováku. Jedná se o kontrolní otvor pro nastavení
optimální výšky hladiny převodového oleje horní převodovky, nebo o nastavovací šroub související s nějakým
nastavováním odstředivé spojky, kterou je M4 vybaven. Šroub je umístěn v tělese odlitku asi ve výšce jedné
třetiny bloku horní převodovky. Pomůže mi někdo z Vás identifikovat s čím má zmíněný červ souvislost?
S poděkováním: Kurach Erik
Re: Rotavátor od Agrostroj Prostějov M-4
Dělat chytrýho z fotky není zrovna ideální, ale když ani ta není, pak jen těžko někdo může napsat byť svůj odhad, protože většina z nás ten strojek snad nikdy neviděla, natož aby měla nějaké ty zkušenosti. Až na vyjímky samozřejmě. Já ale mezi ně nepatřím. Obecně si já myslím, že "špunt" na olej a je jedno zda vypouštěcí, kontrolní nebo dolévací by neměl být ala četv, ale je to štoub se šestihrannou hlavou nebo hlavou se šlicem na šroubovák a pod tou hlavou nějaké to těsnění, aby to nebyl zdroj nežádoucích úniků a maštění skříní. To si ale jen myslím a trotože myslet znamená hovno vědět, nalož s touto informací podle toho.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: pon úno 27, 2012 1:32 pm
- Bydliště: Slaný
Re: Rotavátor od Agrostroj Prostějov M-4
Vážení kolegové, během víkendu se pokusím pro snažší identifikaci přiložit
fotografii M-4 v detailu. Pro informaci o typové řadě motorové okopávačky
z výrobního štítku na kleči: Agrostroj Prostějov, závod Prostějov. Typová
značka M-4. Výrobní číslo 0161. Rok výroby 1963. ČSN TP 12020361. Kg:
70. OTK 2 AP. S pozdravem: Erik Kurach
fotografii M-4 v detailu. Pro informaci o typové řadě motorové okopávačky
z výrobního štítku na kleči: Agrostroj Prostějov, závod Prostějov. Typová
značka M-4. Výrobní číslo 0161. Rok výroby 1963. ČSN TP 12020361. Kg:
70. OTK 2 AP. S pozdravem: Erik Kurach