AGZAT motor

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
marek171
Příspěvky: 289
Registrován: ned lis 14, 2010 9:44 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: AGZAT motor

#106 Nový příspěvek od marek171 »

Zdar, tak dnes som znova testoval a preveroval to čím som si nebol istý. A potvrdilo sa mi to s tou sviečkou. Žiadne nasatie vzduchu pri otvorení nádrže po tom ako motor zdochne som nepočul. Ale po zdochnutí motora sviečka nedávala iskru, čiže je to niečo zo zapaľovaním, ked sa motor zohreje prestane dávať iskru. Neviete poradiť čo teraz s tým ako a kde mám začať??

stanislav.b

Re: AGZAT motor

#107 Nový příspěvek od stanislav.b »

Ja nakupujem súčiastky v Smižanoch Agrospiš pri benzinke . Tam majú skoro všetko a čo nemá tak ti objedná.

Pajdo
Příspěvky: 31
Registrován: ned kvě 02, 2010 5:33 pm

Re: AGZAT motor

#108 Nový příspěvek od Pajdo »

Tak som nasiel niekoľko chýb na motore:
1. Chyba v zapaľovaní, odtrhnuý kondenzátor (vymenené celé zapaľovanie aj s cievkou za 2in1 zapaľovanie (16€), za pôvodné len zapaľovanie pýtali odo mňa 21€ bez hamby ešte s nápisom MADE IN CZECHOSLOVAKIA) - indikácie: po zohratí motora nechce naštartovať, po cca 7-10min všetko OK.
2. horné ložisko má vôľu, predpokladám že aj gefero má svoje najlepšie roky za sebou, tam asi nasáva falošný vzduch a to spôsobuje vysoké otáčky po zahriatí (asi)
3. uthnuté závity na dvoch skrutkách čo držia ten vrchný kry s nádržou, ale to nesúvisí s funkčnosťou motora. Prerezané na M8 ...
Přílohy
Chyba zapaľovania ....
Chyba zapaľovania ....

Uživatelský avatar
marek171
Příspěvky: 289
Registrován: ned lis 14, 2010 9:44 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: AGZAT motor

#109 Nový příspěvek od marek171 »

Stano ja som tam tiež väčšinu vecí kupoval, :ano: ale teraz posledne som už objednával priamo z agzatu. 8) Pajdo tak ta prvá závada sa prejavuje skoro takisto aj u mňa. Motor po zohriati zdochne, :( a naštartuje až po vychladnutí, u mňa je to cca 2-3 min. Lenže u mňa to zapaľovaním nebude. Kedže mám ešte jeden taký istý motor, tak som prehodil zapaľovanie, no nič sa nezmenilo stále to isté. Už ma nič nenapadá :-/ . Na motore je väčšina vecí vymenená :piest,piestne krúžky,ložiská,guferá,ojničné ložisko,piestny čap,všetky tesnenia a O-krúžky,celá spojka,sviečka,botka,kábel od botky + plno nepodstatných drobností. Ešte štastie že mám ešte jednu PA100vku v 100% stave :ano: :ano: ;-)

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: AGZAT motor

#110 Nový příspěvek od DYK »

práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Pajdo
Příspěvky: 31
Registrován: ned kvě 02, 2010 5:33 pm

Re: AGZAT motor

#111 Nový příspěvek od Pajdo »

A co tak kabel k sviecke?

Uživatelský avatar
marek171
Příspěvky: 289
Registrován: ned lis 14, 2010 9:44 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: AGZAT motor

#112 Nový příspěvek od marek171 »

Tak DYKu neviem či všetko, mohlo by to byť spôsobené aj tým že cievky na statore sú príliš vzdialené od rotora??? Posúval som ich trochu dalej lebo mi ryly ryhy do rotora(magnetu) a motorom šlo tažšie točiť. Pajdo ako som už písal, kábel k fajke(botke) sviečky vymenený.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: AGZAT motor

#113 Nový příspěvek od DYK »

Podle tvých popisů se něco děje v závislosti na teplotě. Nějaký "vaklson" nestabilní spoj, netěsnost a já nevím co ještě. Toto je závada, která se blbě hledá a jen velice obtížně se dá určit na ponku. Když cíky dřou o rotující cokoli je to špatně. Správnou mezeru ti dodá výrobce, nebo ji dej na sílu motexpásky. Já samozřejmě nebyl u spládání motoru a nemíním z tebe dělat nešiku, takže beru, že to máš po mechanické stránce na 100%. A taky já se přikláním k závadě v elektrice, cívkách apol. Máš k dispozici ještě jeden, plně funkční motor. Je třeba se někam zavřít a jít cestou pokus omyl a dělat a dělat, protože se závada ukazuje jen za daných podmínek. Na tom druhém motoru si můžeš spárovýma měrkama oměřit i tu vůli kolem cívek a magneta. Tobě vlastně chybý přehodit jen ty cívky, aby se odzkoušelo vše. Jen připomínám, že ne každá nová věc musí být dobrá. Taky si myslím, že není třeba s motorem jezdit. Po zahřátí zdechne i na dvoře, ne?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
marek171
Příspěvky: 289
Registrován: ned lis 14, 2010 9:44 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: AGZAT motor

#114 Nový příspěvek od marek171 »

Nazdar, tak určite je táto chyba závislá na teplote, a je to na 100 percent chyba v elektrike. Tak po mechanickej stránke je to určite všetko na tiež na 100 percent. Tento motor som skladal takto celý už druhý krát, tak som si na všetko už dával pozor a všetko kontroloval. Vzdialenosť cievok skontrolujem, a nastavím podľa druhého motora. A ked sa to nezmení tak ich budem meniť. A to že motorom nieje treba jazdiť nie je pravda. Minule som nechcel nikde ísť a skúšal som to len na dvore, no nič. Spravil som asi pár kolečiek po dvore a to ho mám dosť veľký, motor som nechal točiť vo vyšších otáčkach, jazdil som takto možno 15 minút no nič motor nezdochol. Akoby to robilo len pod väčším zaťažením.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: AGZAT motor

#115 Nový příspěvek od DYK »

Pod větším zatížením je dřív a višší teplota, tak asi proto. Tu mítu vzdálenosti si oměř, ale hned ty cívky přehoď. Nevěřím, že tento problém se vyřeší jen nastavením vzdálenosti.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

rasto74
Příspěvky: 1
Registrován: stř čer 29, 2011 6:58 pm
Bydliště: detva

Re: AGZAT motor

#116 Nový příspěvek od rasto74 »

Potrebujem vedieť aké hodnoty mám namerať pri meraní kompresnie, a ako mám nadstavyť predzápal na agzate. Dík.

jozoh91
Příspěvky: 1
Registrován: pát črc 08, 2011 8:37 pm
Bydliště: povazska bystrica

agzat

#117 Nový příspěvek od jozoh91 »

zdravym mam problem z agzatom robil som vybrus klukaca a valca a teraz nechce ist do otaciek ked mu pridam dusiho a vynechava a striela podla mna to bude elekrikou neviete mi poradit

stanislav.b

Re: AGZAT motor

#118 Nový příspěvek od stanislav.b »

Nastaviť zapaľovanie

Pajdo
Příspěvky: 31
Registrován: ned kvě 02, 2010 5:33 pm

Re: AGZAT motor

#119 Nový příspěvek od Pajdo »

Tak som sa dostal do stavu kedy v motore ruplo, motor zastavil a ani bo..vi ani len pretocit. Tak som to cele rozobral a zo spalovacieho priestoru vypadli kusky .. kusky loziska (Obr1). Horne lozisko po 18rokoch povedalo zbohom (Obr2..3). Tak dufam ze to dam nejako dokopy ...
Přílohy
Detail loziska ...
Detail loziska ...
Lozisko ...
Lozisko ...
Kusky loziska zo spalovacieho priestoru ...
Kusky loziska zo spalovacieho priestoru ...

Uživatelský avatar
marek171
Příspěvky: 289
Registrován: ned lis 14, 2010 9:44 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: AGZAT motor

#120 Nový příspěvek od marek171 »

Nazdar chlapi, ty vole to kukám Pajdo :shock: :shock: tak toto som ešte nevidel. No neboj dáš to dokopy nové ložiská,guferá,tesnenia motora a ideš dalej. 8) ;-) A inak ako starý je ten tvoj motor? A menil si na nom už niečo? A chlapi prepáčte že Vás o tom informujem až tak neskoro, ale nemal som a ani nemám kvôli brigáde čas tu niečo písať. Tak ta moja "neštastná" teraz už "štastná" PA 100vka po GO už jazdí :driver: na 1000 percent. :ano: Myslel som že to bude vada tej elektriky kedže všetko tomu nasvedčovalo tak som ju pomaly kontroloval všetko vyzeralo byť OK až na dve káble od polov statora ktoré boli trochu "dosť" poprelamované tak som ich vymenil. Dalej to pokračovalo výmenou zap. cievky z druhej PA 100vky no nič sa nezmenilo. To bola už posledná časť elektriky ktorá nebola vymenená alebo aspoň skontrolovaná. Tak som skúsil karburátor. Vymenil som pôvodný karburátor za karburátor z druhej PA 100vky nastavil správnu bohatosť a šiel som to testnúť :driver: a už žiadne zdochnutie po zohriati,pravidelný chod,výborne štarty,super výkon no skratka všetko ako to má byť. :ano: ;-) Takže nakoniec to bola vada karburátora aj ked stále mi to nedavá zmysel že ked som po zahrati vyskrutkoval sviečku nedávala iskru :-/ no nevadí hlavná vec že jazdí ;-) No teraz kedže mám ešte jeden taký motor a obidva chcem mať v 100 percentnom stave a karburátor z tohto motoru som použil na tamten po GO potreboval by som založit karburátor aj na tento motor. No neviem čo mám robiť :-/ či mám kúpiť rovno nový karburátor alebo vymeniť len diely na tomto starom? A keby som aj chcel meniť len diely starého karburátora tak neviem čo mám vlastne meniť. Lišák1 tu písal že podla neho je to závada v ihlovom ventile čím by to mohlo ešte byť spôsobené??. A čo mám radšej robiť? :)

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“