Terra
Moderátor: DYK
Re: Terra
No, už jsme toho popsali dost. U dvoudobého a vlastně téméř u každého motoru je obvyklé, že dno pístu dojíždí hranou k čelu válce. Takže prosté cvičení se šuplerou rozptýlí jakékoliv pochyby. Ona ani není třeba šuplera, stačí s tím motorem protočit se sejmutou hlavou. Taky bych se přimlouval za lépe položenou otázku.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Terra
V pohodě, nejsem netykavka, na to zde máme jiný, ale když něco takového čtu, tak přemýšlím o co tomu tazateli jde a ne a ne to z něho dostat. Takže v pohodě já jsem v klidu.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Terra se často "zadýchává"
Vlastním Terru z roku 1971. Přibližně před 6 lety můj táta udělal GO motoru. Do té doby terra pracovala jako hodinky, teda aspoň, co si pamatuju bylo mi tehdy kolem 15 let a bylo mi to vcelku jedno. Od doby té GO terra sice jezdí, ale po několika minutách práce ve vysokých otáčkách najednou změní svůj "zvuk motoru" na jakoby udýchaný a motor se udusí. Potom musím terru nechat odpočinout, vychladnout a potom zase můžu chvíli pracovat. Třeba dneska se mi to stalo několikrát, když jsem dělal s rotavátorem. Zkypřil jsem cca 10 metrů a terra se udusila. Potom 10 minut čekat a mohl jsem udělat dalších 10 metrů při středních až vyšších otáčkách (rozhodně ne plyn naplno). Tak mě napadlo rotavátorovat jen při nízkých otáčkách, pěkně pomalu. ejhle, podařilo se mi dodělat celý pole na jeden zátah a terra ani jednou nechcípla.
Stejný to je, když mám třeba na dvojku po silnici s prázdným vozíkem vyjet kopec. Po 300 metrech kopce se mi prostě udusí a zase jí musím nechat vychladnout.
Táta říkával, že se tohle chování srovná, jenom co se ten motor zajede. Osobně si ale mylsím, že motor už od té doby najezdil dost a že se to nijak od té doby nezlepšilo.
Nemáte někdo nápad, kde by mohl být problém? co překontrolovat?
Já si mylsím, že problém musí bát s odváděním tepla, protože když se stíhá chladit (při malých otáčkách), tak to pracuje dobře. Jedna věc, která ubyla z vnějšku, byla mřížka na výfuku, ale pochybuji, že ta by na toto měla takový vliv...
Prosím o rady, jsem z terry trochu zoufalý a hlavně ji teď budu hodně potřebovat na poli. Děkuju!!
Stejný to je, když mám třeba na dvojku po silnici s prázdným vozíkem vyjet kopec. Po 300 metrech kopce se mi prostě udusí a zase jí musím nechat vychladnout.
Táta říkával, že se tohle chování srovná, jenom co se ten motor zajede. Osobně si ale mylsím, že motor už od té doby najezdil dost a že se to nijak od té doby nezlepšilo.
Nemáte někdo nápad, kde by mohl být problém? co překontrolovat?
Já si mylsím, že problém musí bát s odváděním tepla, protože když se stíhá chladit (při malých otáčkách), tak to pracuje dobře. Jedna věc, která ubyla z vnějšku, byla mřížka na výfuku, ale pochybuji, že ta by na toto měla takový vliv...
Prosím o rady, jsem z terry trochu zoufalý a hlavně ji teď budu hodně potřebovat na poli. Děkuju!!
Re: Terra
Zkontroloval bych přívod paliva (jestli se to v chladu chová stejně bude asi problém tam, taky jde o to, jestli to skutečně musí schládnout nebo stačí prostě chvíli počkat) případně tepelnou hodnotu svíčky (tady by se to projevovalo trhaním, jak dochází k předzápalům od rozžhavených elektrod)
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Terra
podívám se na to, děkuju za názor.chobotek píše:Zkontroloval bych přívod paliva (jestli se to v chladu chová stejně bude asi problém tam, taky jde o to, jestli to skutečně musí schládnout nebo stačí prostě chvíli počkat) případně tepelnou hodnotu svíčky (tady by se to projevovalo trhaním, jak dochází k předzápalům od rozžhavených elektrod)
pravděpodobně už nenajdu původní manuál... jaká by tam měla být svíčka, co by měla mít na sobě napsáno?
jen doplním, že když slyším, že motor by každou chvíli chcípnul, nemusím nutně chcípnout motor, stačí jen ho nechat běžet chvíli na volnoběh a ten charakteristický zvuk těsně před smrtí se změní na chvíli na běžný zvuk motoru...
Re: Terra
Aha, tak já to "zkontroloval bych přívod paliva" trochu rozvedu. Sejmout víko plovákové komory, dát pod něj skleničku, otevřít přívod paliva. Palivo musí téct. Pokud jen pomalu kape, jsme na správné stopě. Jestli ne, budeme to řešit později :-)
To, že stačí chvíli nechat běžet motor na volnoběh nasvědčuje ucpanému přívodu paliva.
To, že stačí chvíli nechat běžet motor na volnoběh nasvědčuje ucpanému přívodu paliva.
Naposledy upravil(a) chobotek dne sob dub 02, 2011 10:29 pm, celkem upraveno 1 x.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Terra
nádrž už mám plastovou.DYK píše:A to by u staré plechové nádrže nemusel být takový problém.
co je vidět hadička, kudy teče benzín, tak to je všechno čistý, + je na hadičce přidanej filtr na benzín, a ten je za těch 6 let taky uplně čistej
Re: Terra
Správná svíčka má vypadat lehce cihlově bez napálených kapiček Jestli je to tak, dál to neřeš.
Míchám 1:33 jako do všeho ostaního. A přísady? Jaké přísady? To mi připomíná, jak jsem si od dědy mé ženy přivezl Trabanta a našel v něm poloprázdnou lahvičku přísady nahrazující olovo
Míchám 1:33 jako do všeho ostaního. A přísady? Jaké přísady? To mi připomíná, jak jsem si od dědy mé ženy přivezl Trabanta a našel v něm poloprázdnou lahvičku přísady nahrazující olovo
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Terra
Ju barevně vím, jak má vypadat ) já myslel nějaký čísla, hodnoty, ... něco co můžu kdyžtak říct v obchoděchobotek píše:Správná svíčka má vypadat lehce cihlově bez napálených kapiček Jestli je to tak, dál to neřeš.
Míchám 1:33 jako do všeho ostaního. A přísady? Jaké přísady? To mi připomíná, jak jsem si od dědy mé ženy přivezl Trabanta a našel v něm poloprázdnou lahvičku přísady nahrazující olovo
přísada ... aditivum do benzínu, co se dává do naturalu v urcitym pomeru a tahle kombinace by dohromady mela nahradit special ... ale zatim sem to nikde nezkousel (vyjma naseho staryho favorita, ten jezdi mnohem lip na natural nez na special driv)
Re: Terra
Nechám tazateli na zvážení, zda-li se v tom motoru někde vyskytují netvrzená ventilová sedla, která by bylo nutnou touto přísadou chránit.
Příručka k DMJ-315 z roku 1985 uvádí svíci N7 a mísící poměr 1:40.
Příručka k DMJ-315 z roku 1985 uvádí svíci N7 a mísící poměr 1:40.
Naposledy upravil(a) chobotek dne sob dub 02, 2011 10:51 pm, celkem upraveno 1 x.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”