Fortschritt E930/931
Moderátor: DYK
Re: Fortschritt E930/931
Slávek, keď spomínaš takýto prípad, tak staré Fiaty 600, 600D,850 všetky typy, tam keď sa roztrhol klinový remeň, namotalo ho celý za remenicou na kľuku, postupne vliezol do olejovej vane, samozrejme poničil semering, alečo bolo najhoršie, vo vani sa dostal k olejovému čerpadlu, zapchal sacie sitko čerpadla a kľuka sa zadrela. U tohto typu áut to bol zákon. Inheď ako sa rozsvietila "Generatore", ihneď vypnúť motor a riešiť závadu...
Re: Fortschritt E930/931
Dotaz. Je tu nějaký poctivec, který na Fortschritta platí povinné ručení? A je vůbec nutné ho polde nového zákona 30/2024 platit?
Re: Fortschritt E930/931
Na Slovensku áno, písal som to o nejakú stranu skôr. V ČR treba dohladať na nete.
Re: Fortschritt E930/931
Já sa hlásím. Už sem to chtěl pojistit dřív, páč hodně jezdím přes celou dědinu i přes hlavní silnic vcelku s provozem, ale dokopal sem se k tomu až letos. Ferda jede max. nějakých 8km/h, tak by se ho ta aktualizace ani týkat neměla a není povinnost ho pojistit. V ČPPčku mi řekli, že je to spíš na koloběžky a takový ty různý traktůrky a tak. Mám to jako jednonápravový kultivační traktor a normálně v databázi měli Fortschritt E931.
Re: Fortschritt E930/931
Věc druhá je ale ta, jestli někdy Ferda jako pohonná jednotka měl schválení k provozu na pozemních komunikacích. Vozík mám ANV-350 a ten schválenej je. Jak je to ale přímo s pohonnou jednotkou si nejsem jistej a tuto informaci už snad asi ani nedohledáme.
Re: Fortschritt E930/931
Dočetl jsem se tohoto:
"Z výše uvedených základních druhů zvláštních vozidel podléhají schvalování technické způsobilosti k provozu na pozemních komunikacích vozidla uvedená pod písmeny a), b), c) a e). To znamená, že provoz těchto vozidel bez dokladů, které dokládají schválení vozidla k provozu na pozemních komunikacích (tj. technický průkaz, nebo technické osvědčení, resp. OTP, nebo ORV, nebo výpis technického osvědčení), obecně není povolen. Pro umožnění provozu neschválených samojízdných pracovních strojů nebo samojízdných pracovních strojů, které nemají z různých důvodů příslušné doklady, lze využít ustanovení zákona č. 13/1997 Sb. ve znění zákona č. 256/2002 Sb., které umožňuje výjimečné užití místní komunikace a silnice těmito vozidly v rámci tzv. zvláštního užívání komunikace, které povoluje příslušný silniční správní úřad."
Pozn.: Jednonápravové traktory s přívěsem (dříve nazývané malotraktory, frézy apod.) s celkovou šířkou do 1,6 m, celkovou délkou soupravy do 4,0 m a nejvyšší povolenou hmotností do 1,5 t rovněž nepodléhají povinnosti registrace. Musí být však schváleny k provozu na pozemních komunikacích.
Ferda je kategorie a). Tj. bez nějaké "kartičky" by stejně na silnici asi neměl a mohl by ji eventuelně vystavit úřad, pokud byl někdy Ferda schválený k provozu (což doufám, že snad byl, jelikož se vyráběl ještě před revolucí v rámci RVHP a vyráběl se k tomu i normálně přívěs osvětlený).
"Z výše uvedených základních druhů zvláštních vozidel podléhají schvalování technické způsobilosti k provozu na pozemních komunikacích vozidla uvedená pod písmeny a), b), c) a e). To znamená, že provoz těchto vozidel bez dokladů, které dokládají schválení vozidla k provozu na pozemních komunikacích (tj. technický průkaz, nebo technické osvědčení, resp. OTP, nebo ORV, nebo výpis technického osvědčení), obecně není povolen. Pro umožnění provozu neschválených samojízdných pracovních strojů nebo samojízdných pracovních strojů, které nemají z různých důvodů příslušné doklady, lze využít ustanovení zákona č. 13/1997 Sb. ve znění zákona č. 256/2002 Sb., které umožňuje výjimečné užití místní komunikace a silnice těmito vozidly v rámci tzv. zvláštního užívání komunikace, které povoluje příslušný silniční správní úřad."
Pozn.: Jednonápravové traktory s přívěsem (dříve nazývané malotraktory, frézy apod.) s celkovou šířkou do 1,6 m, celkovou délkou soupravy do 4,0 m a nejvyšší povolenou hmotností do 1,5 t rovněž nepodléhají povinnosti registrace. Musí být však schváleny k provozu na pozemních komunikacích.
Ferda je kategorie a). Tj. bez nějaké "kartičky" by stejně na silnici asi neměl a mohl by ji eventuelně vystavit úřad, pokud byl někdy Ferda schválený k provozu (což doufám, že snad byl, jelikož se vyráběl ještě před revolucí v rámci RVHP a vyráběl se k tomu i normálně přívěs osvětlený).
-
- Příspěvky: 2168
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Re: Fortschritt E930/931
V originálním návodu je napsáno, že je možné používat Fortschritt k provozu na silnici. Až budu doma tak nafotím a pošlu.
S Weimou jsem to vyřešil vozíkem Vares. Navzdory všem zdejším posimistům myslím že dobře.
viewtopic.php?p=1830568&sid=b6fb187f05f ... 1#p1830568
S Weimou jsem to vyřešil vozíkem Vares. Navzdory všem zdejším posimistům myslím že dobře.
viewtopic.php?p=1830568&sid=b6fb187f05f ... 1#p1830568
Nevěř všemu co si myslíš
Re: Fortschritt E930/931
Blbý je, že třeba v mým případě vozíku Vari ANV-350 firma nedodá nic, protože to dodává jen k jejich strojům u nich koupených nejdýl 6 měsícu dozadu...
Re: Fortschritt E930/931
Mezitím píšu na Ministerstvo Dopravy s dotazem, jestli Fortschritt 930 nebo 931 má nějakou homologaci nebo něco...
Zatím první odpověď:
Zatím první odpověď:
Vážený pane,
pokud traktor nemá trvale přidělenou spz ani VIN kód, v databázi vozidel
schválených k provozu na pozemních komunikacích není.
Re: Fortschritt E930/931
deyva: Fabrika Vari ti technické osvědčení vydá do 6 měsíců od koupě nového stroje(vozíku), pak už jen úřad-tvůj případ. Jenže ANV-čka jsou schváleny jen s malotraktory Vari, takže ti to stejně k ničemu nepomůže. Schválení je k dispozici volně, aby bylo na základě čeho vydávat to technické osvědčení.
https://www.vari.cz/res/archive/040/004 ... 1354798908
Jestli byl Ferda schválený, mohlo by jít jeho schválení dohledat v archivu (za tisícikoruny), postup už tu byl také popsaný - pan Mareš a Státní zkušebna strojů.
https://www.vari.cz/res/archive/040/004 ... 1354798908
Jestli byl Ferda schválený, mohlo by jít jeho schválení dohledat v archivu (za tisícikoruny), postup už tu byl také popsaný - pan Mareš a Státní zkušebna strojů.
Re: Fortschritt E930/931
Pan Mareš už je v důchodu. Jeho to bavilo, tak chodil hledat. Těžko říct, jestli tam je ještě někdo takový.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Fortschritt E930/931
Mimochodem chlapík na ministerstvu zřejmě vůbec netuší, o čem píšu. Prvně psal o VIN a TP. Teď píše o COC listu od výrobce. A pokud to prostě nemá značku a VIN, tak to na silnic nemůže.
Re: Fortschritt E930/931
Chobotem: díky za aktuální info o panu Marešovi. Snad by tam někdo být měl, tuším že na FB fandů Vari chtěl dotyčný schválení na starou Terru a snad by to i někdo hledat mohl (otázka je jestli by našel), ale odradilo ho cena za tu službu s nejistým výsledkem.
deyva: no a není v tom návodu číslo schválení nebo tak něco? Třeba u vozíku za MF-70 bylo uvedeno, že provoz je možný po posvěcení od úřadovny VB, no a pak po změně legislativy v novějším návodu, že stroj na silnici nesmí.
deyva: no a není v tom návodu číslo schválení nebo tak něco? Třeba u vozíku za MF-70 bylo uvedeno, že provoz je možný po posvěcení od úřadovny VB, no a pak po změně legislativy v novějším návodu, že stroj na silnici nesmí.
Re: Fortschritt E930/931
Nevím, kolik to stojí teď. V roce 2011 to bylo přes 1000,- (myslím, že 1100,-) a to mě přišlo celkem málo na to, že jsem tím vyřešil jinak neřešitelný problém.
deyva: starší stroje VIN nemají, používá se výrobní číslo. Takto to mám uvedeno v osvědčení pro TJ-6,5. Pokud ten jednoosák vůbec někdy schválený byl, pomohlo by číslo jednací toho schválení (někde v této sekci fóra jsem popisoval, jak jsem se dostal k papírům pro svůj jednoosák)
deyva: starší stroje VIN nemají, používá se výrobní číslo. Takto to mám uvedeno v osvědčení pro TJ-6,5. Pokud ten jednoosák vůbec někdy schválený byl, pomohlo by číslo jednací toho schválení (někde v této sekci fóra jsem popisoval, jak jsem se dostal k papírům pro svůj jednoosák)
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”