Fortschritt E930/931
Moderátor: DYK
Re: Fortschritt E930/931
A nějaký základní nastavení karbecu proběhlo? (podle tohotot třeba? Sice je to Simson, ale...) https://www.moto-prodejna.cz/includes1/ ... -N3-A4.pdf
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
psal jsem to mockrat, zpatecka u takto lehkeho stroje ma smysl jen s vozikem. navic prijdes o jednu rychlost a prestavba taky neni uplne jednoducha. kdysi jsem to delal jednomu zakaznikovi a bylo to peklo
na ten karburator se jeste podivam, ale nejspis tusim, kde je zakopany pes. podrobnosti dodam o vikendu
na ten karburator se jeste podivam, ale nejspis tusim, kde je zakopany pes. podrobnosti dodam o vikendu
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
oukej, tak zpátečku řešit nebudu Deset let sem se bez ní obešel Díky.
Re: Fortschritt E930/931
Zistil som, že som ti asi celkom neodpovedal, áno, základné nastavenia som vykonával a to viackrát, lebo aj návody a DP, či už v nemčine, češtine, slovenčine sa rozchádzajú v údajoch a to nehovorím o viacerých "odborníkoch a výskumníkoch", ktorí na iglua motoride trepú dve na tri, zmagoria aj neviem koho a to čo najprv každý má uviesť je, aký typ karburátoru sa rieši v tej chvíli. Ak sa naseriem, kúpim nový BVF karburátor, Killer radí 16N1-11, ale ešte najskôr ten môj 16N1-11 ak nepôjde rozoberiem a dám ho ku kamarátovi na ultrazvukové čistenie. Potom uvidím. A tá spátečka, ja ju mám, ale minule keď som vyvážal konáre, tak by som ju potreboval využiť na cúvanie nazad hore dvorom, ale mal som ako na potvoru nahodené voľnobežky. Takže cúvať som nemohol, otáčať som sa musel chodiť na cestu a znovu naspäť hore dvorom. Raz za rok ich potrebujem a ja pako nahodím voľnobežky. Teraz pôjdem zložiť dokopy nazad ten 16N3-4 a dám miery podľa seba, uvidím či to pôjde. S pozdravom Vl.
Re: Fortschritt E930/931
Killer, som zvedavý na čo prídeš, resp. kde je pes zakopaný.
Re: Fortschritt E930/931
Tak další využití Ferdy... Po letech sem vytáhl čerpadlo, abych vyčerpal nádrž na dešťovku, když má tak pršet. Je to starej septik, kterej se už přes dvacet let (od výstavby čističky) nepoužívá, tak mám do něj svedenou vodu z půlky střechy. Trativod zatím všechno pobral, ale jestli má napršet tolik...
Re: Fortschritt E930/931
To je originál čerpadlo na Ferdu, alebo doma robený? Vyzerá super !!!
Re: Fortschritt E930/931
Nemá to chybu. Tí nemci fakt neboli sprostí, nebyť tých dvoch vojen.
Re: Fortschritt E930/931
Deyva, tento by mal mať aj spiatočku a stojí 300€. https://dom.bazos.sk/inzerat/167885914/ ... -93150.php
Re: Fortschritt E930/931
Deyva, až teraz som si všimol, že na tvojom šupátku dolu čo je otočené k válcu máš taký zárez na prietok vzduchu. Ja mám tiež dva karburátory 16N3-4 (ako aj ty), ale ani na jednom takýto zárez nemám. Nejako mi to nejde do hlavy.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
jsou dve moznosti. ta prvni je, ze se dotazenim objimky roztahne ta gumicka na pistku sytice a z toho duvdu s tim nejde hnout. dalsi moznosti je roztrepene lanko pobliz te objimky, dotazenim vyleze a pak s tim nejde hybatvlado333 píše: ↑úte srp 27, 2024 11:40 am Tak zostanem pri tom Motul 100, práve mi dorazil. Ono štvalo ma to keď som kosil záhradu, stále som bol v dyme ako klobása v udiarni. Ono aj ten výfuk je nasmerovaný priamo do zeme, tak dym je tam a potom stúpa hore na kosca. Keby bol otočený do strany, tak by išiel het a nie na mňa. Preto som dúfal, že TC už bude menej kadiť. Keď tak nad tým rozmýšľam, radšej budem Ferina rozmaznávať lepším olejom, akoby sa mal zadreť. Na pomoc pre moje potreby je to dobrá pomôcka.A ten M2T čo mám doma, je už hodne starý, možno aj 10 rokov bol zavretý. A ešte jedna vec, kto sa s tým stretol, keď dotiahnem sytič na karburátore 12-kou kľúčom, z ničoho nič sa nedá páčkou sytič vypnúť, ba ani zapnúť. Nech rozmýšľam ako rozmýšľam, na nič neprichádzam, niečo ho zablokuje. Preto je to dotiahnuté len na doraz prstami a nie kľúčom. Ďakujem vopred za rady.
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Zdravím ťa Killer. Vymenil som celý ten sytič a ide to. Ten starý asi ide dolu do telesa do kónusu a asi zoviera piestik. Lanko je OK. Asi tá závitová časť robila galibu. V tejto chvíli "vyváram" v tej octovej vode 1:1 celý karburátor (samozrejme bez plavákov) cca 30 min (16N3-4) a následne dám vyvariť aj 16N1-11. Za toho šlaka nie a nie nastaviť hladinu. Raz nízka, raz vysoká a následne ten 16N1-11 nie a nie chytiť. A keď sa aj po....m nedoliehajú mi ventily plaváka. A možno aj prídem na to, prečo nejde ako má. Vieš čo som spomínal, že po natočení reve aj 3000 ot, a cca po 3 minútach otáčky padnú na nejakých 600-800, čo je len také odpaľovanie ako buldozer Stalinec. Asi stúpa hladina do výšky a keď preplaví komory, veľa paliva pridusí motor. Šupátko musí byť stále vysoko na voľnobeh, lebo zakape... Pozrel som si aj nejaké videa, dám vedieť. Ešte jedna otázka pre všetkých. Aj u vás teraz lietajú také malilinké mušky, ktoré ako kamikadze skáču do benzínu? No to je nehorázne, normálne robia vývrtky a drb rovno do PET fľaše s benzínom keď štelujem hladinu.
Re: Fortschritt E930/931
A už je to v riti!!! Už nejde vôbec, zahadzuje sviečky. Chalani,dá sa nejako zistiť bez zhodenia zapalovania, či hádže v správnom čase iskru? Ono Ferdo nemá baterku, takže pomalé točenie na časovanie iskry neprichádza do úvahy. Ako som aj vyvaril v octe karburátor, už nejde vôbec. Ďakujem.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
no ty vole presne tohle me taky kdysi potkalo. co to dela s tema svickama? nepreskakuje jiskra nahodou mezi obalem svicky a vnitrni casti elektrody? a jak dlouho vydrzi nova svicka?
podivej se na moje videa na yt, nekde to tam mam popsane. povymenoval jsem co slo, ale co bylo pricinou jsem nezjistil.
jeste me napadlo dat karburator s vetsim prumerem soupatka. jinak karburatory bvf nejsou moc citlive na serizeni hladiny, spis na cistotu benzinu
taky se mi moc nezdaji ty otacky 600-800, volnobeh je nekde kolem 1100
podivej se na moje videa na yt, nekde to tam mam popsane. povymenoval jsem co slo, ale co bylo pricinou jsem nezjistil.
jeste me napadlo dat karburator s vetsim prumerem soupatka. jinak karburatory bvf nejsou moc citlive na serizeni hladiny, spis na cistotu benzinu
taky se mi moc nezdaji ty otacky 600-800, volnobeh je nekde kolem 1100
Ferda Mravenec, práce všeho druhu