Posím poradiť - VARI

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
allek
Příspěvky: 5
Registrován: sob kvě 12, 2012 9:46 am
Bydliště: Trebišov

Re: Posím poradiť - VARI

#16 Nový příspěvek od allek »

Pozdravujem po dlhej dobe

Viete my poradiť kto by my spoľahlivo spravil GO starej motorovej jednotky. Pravdepodobne zapieknutý valec.. Motorová jednotka je komlet rozobratá na diely.. v krabicy.. Ďakujem

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9587
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Posím poradiť - VARI

#17 Nový příspěvek od Atlan »

Motor rozobraty v krabici dvojnasobna cena opravy
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Jarda Malich
Příspěvky: 237
Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
Bydliště: Vrchlabí

Re: Posím poradiť - VARI

#18 Nový příspěvek od Jarda Malich »

Když nový motor, pak XP-200. Je za dobrou cenu, na T-20 nemusíš ani nic předělávat. Komfort práce se 4T motorem je opravdu rozdíl. A neboj se, nový motor staré převodovce nic neudělá, sama o sobě převodovka je už z výroby předimenzovaná.

Vojtěch
Příspěvky: 34
Registrován: úte črc 26, 2016 8:30 am
Bydliště: Frýdek-Mistek

Re: Posím poradiť - VARI

#19 Nový příspěvek od Vojtěch »

No jestli tam byl dvoutakt tak bych šel zase do dvoutaktu přece jen je to na opravu jednoduchý a spolehlivý motor ​který vydrží i 30 roků :) se čtyřtaktem pojede převodovka pomaleji

Uživatelský avatar
Proximák
Příspěvky: 676
Registrován: stř říj 22, 2008 7:28 pm
Bydliště: okres Třebíč

Re: Posím poradiť - VARI

#20 Nový příspěvek od Proximák »

Vojtěch: Záleží o jaké převodovce je řeč. Máš osobní zkušenost? U nás se provozuje čtyřtakt na dvoutaktní DSK-317 už od roku 1995 a není s tím jediný problém, spíš na tom vidím pozitiva. Sázel nebo vybíral jsi někdy brambory s Vari? Tam je ta pomalejší rychlost velkým plusem. Samozřejmě že u převodovek s aktivním vývodem a nebo s jednou rychlostní je to problém. Ale u DSK-317 a T-20 nevidím nejmenší problém 8)
omlouvám se za OT, tazateli v tomto vlákně jsem nepomohl...

kovi22_CZ
Příspěvky: 1
Registrován: pon čer 19, 2017 10:20 am
Bydliště: Klatovy

Re: Posím poradiť - VARI

#21 Nový příspěvek od kovi22_CZ »

Dobry den, mam probelem se sundani stare spojky, ktera byla dvou segmentova a chci ji vymenit za novejsi tri segmentovou. Posilam fotky. Hlavni probem mam se sundanim drzaku co byl u stare spojky, z hridele od klikovky. V literature jsem se docetl, ze ji staci pouze sejmnout, ale bouzel ani hrube nasili nepomha :) nevite zda v tom jeste neni neco za figl? Jsem novacek a tak se to postupne vsechno ucim a zjistuju. A jeste jeden dotaz, pujde ta nova spojka v pohode nasadit a zajistit matici, nebo se budou muset delat nejake upravy? Dekuji za odpoved a pomoc.

Stara spojka:
Obrázek

Nova spojka:
Obrázek

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Posím poradiť - VARI

#22 Nový příspěvek od DYK »

Důlek v klice je vidět na první fotce, tam opřu stahovák, packy dvouramenného stahováku zaklesnu užším místě unašeče a musí to jít. Tříčelisťovou spojku s "keramiským" obložením a centrální pružinou bych za dvoutaktní, nebo na dvoutaktu neměnil a to hned z několika důvodů. jeden z nich je "měkký" záběr spojky s obložením, druhý pak možnost seřízení počátku záběru apod.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Vlasto31
Příspěvky: 1
Registrován: sob led 20, 2024 12:37 pm
Bydliště: Košice

Re: Posím poradiť - VARI

#23 Nový příspěvek od Vlasto31 »

Poprosím vás o informáciu : rozdiel medzi 2 a 3 rýchlostnou prevodovkou na teraz vari

modráček
Příspěvky: 231
Registrován: pon čer 01, 2015 7:44 am
Bydliště: pz

Re: Posím poradiť - VARI

#24 Nový příspěvek od modráček »

Vlasto napiš co tě přesně zajímá T20 má jednu zpátečku a dvě rychl.vpred. Když otočiš motor 180 stupňů má dvě zpátečky a jednu vpřed.
Převodovka 316 je ta co má vývod na nářadí a malé kolecka, 317 má tři rychlosti dopředu a zpátečku a ještě se liší tím jestli je pro rychlý dvoutaktní motor ( má jiné převody )nebo pro čtyřtaktní motor a taky jestli je na staré provedení nebo novější model Global s šestihranem. :friends:

chobotek
Příspěvky: 11688
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Posím poradiť - VARI

#25 Nový příspěvek od chobotek »

T20 je původní licenční převodovka Gutbrod. Soudruzi koupili licenci k tomu základnímu (a asi nejlevnějšímu), takže pro všechny práce vyžadující větší moment (a nižší rychlost), tedy orba a spol. se motor montoval na převodovku obráceně, otočily se kola a závěs a s takto nastrojenou sestavou se vyrazilo do pole. Nevýhody jsou zřejmé: delší doba přípravy a příliš rychlá zpátečka (protože jde o 1. převodový stupeň). Pak jedna nezřejmá: šnek převodovky nemá spodní kuželíkové ložisko, pouze futro, takže je otázkou času, kdy se prokouše ven. Je třeba to kontrolovat.
Dlouhý text krátce: chceš DSK-317.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“