Vari System

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
bigj66
Příspěvky: 199
Registrován: sob zář 16, 2017 2:31 pm
Bydliště: Sendražice

Re: Vari System

#3931 Nový příspěvek od bigj66 »

Dá se to odvětrání dodělat do kontrolního šroubu/zátky ?

Uživatelský avatar
Honza_2
Příspěvky: 482
Registrován: ned bře 09, 2014 4:37 pm
Bydliště: Dobruška

Re: Vari System

#3932 Nový příspěvek od Honza_2 »

DYK - děkuji za upřesnění. To bude ono. To jsem neveděl.
Jak jsem povolil osu , že dám zpět z rotavatoru na orebná kola tak to pak začalo dost sáknout.
Děkuji za upřesnění.


bigj66 - Zajimavý nápad. To by se na ten šroub musel dát lapač oleje aby to neteklo ven.
Máme v práci takové malé šroubky s hustým sítkem od fa.Festo? Musel bych se pak podívat jak se to správně jmenuje.Velikostně by se vešel do toho šroubu na nalití oleje.
"Rider XE 70, MF70 - už nejsou jen VARI."
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#3933 Nový příspěvek od DYK »

Nalévací - kontrolní šroub by šel, ale je dost nízko - blízko hladiny takže je třeba dosti dbát na hladinu oleje. Při nalévání je dobré dát pod levé kolo třeba desku a pak nalévat po spodní hranu otvoru. Tdyž se převodovka vyrovná bude hladina pod hranou , ale to nevadí. Nezpusobí to nedostatečné mazání převodovky. Chtělo by to vymyslet nějaký labyrint do té zátky. Ona bude asi mastná, ale neměl by z toho kapat olej. Já s natlakováním převodovky počítám a po práci při potřebě povolení osového čepu tři "odfouknu" tou zátkou. Používám ale hydraulickou zátku v metrické řadě se "zabudovaným" gumovým těsněním. Zátka má delší závit, nestrhne závit v hliníkovém horním dílu a těsní snad už po dotažení rukou. Prostě jen mírné přitažení imbusovým klíčem. Přidám ilustrační odkaz jako o co jde. https://www.mateza.cz/e-shop/hydraulick ... 14-x-1-5-n Používám už jen tyto zátky, dokonce chytne i tu těch, co mají z kraje díry poškozený závit. Nebo se dají zátky prohodit. Horní se spodní. Ta spodní - vypouštěcí je taky delší a ta kratší z vrchu dole v litině uspěje.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

modráček
Příspěvky: 233
Registrován: pon čer 01, 2015 7:44 am
Bydliště: pz

Re: Vari System

#3934 Nový příspěvek od modráček »

Michal(Zetor) nebudu psát jak se sázejí brambory , ale jak se snažím to dělat sám.Je mnoho videí . Dobrých i méně dobrých . Rotavátorování před sázením nepřeháním. Vyberu počasí , aby se to nemazalo udělám řádky (radlicky vpředu) a různým způsobem do nich vyhazím pomocí metrové plast. trubky 70 mm?? , abych se nemusel já nebo žena ohýbat na stopu 100kg brambor . Pak to zahrnu.Když vylezou ze země , tak je ovorám. To už mám radličky vzadu .Ty dva šrouby nechávám na nosiči trochu volné , aby se to dalo řídit a radlicky následovaly co nejdříve kola. Jinak se to při utažení na pevno chová jak zašperovaná Tatra 138. Jede to kam chce.Pak to postřikám proti plevelu a už na to ani nesáhnu.
Taky jsem si koupil prooravaci kola že budu jako dělat bio bez postriku na plevel,že budu mandelinku sbírat do sklenice . To jsem dělal jednu sezónu . Prooral jsem to asi 2x a bylo tam velmi moc plevele, hlavně na vrcholu hrobku. Tam to nic , než vytrhat rukama nevyřešilo.Na mandelinku jsem stačil v prvním kole .V čase tak týden .Pak by mě bez postriku sežrala.
Ještě kdybych se měl rozhodovat jak se k nosiči dostat , tak já bych ho za 12 stovek koupil.

Uživatelský avatar
serpenton
Příspěvky: 1392
Registrován: čtv kvě 12, 2011 10:11 pm
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Re: Vari System

#3935 Nový příspěvek od serpenton »

Jaké jsou dlouhodobé zkušenosti s motorem VARI XP-200 vás, kdo jej mají ?
Mám na Agzatu původní dvoutakt a mám možnost koupit nový motor XP-200 se 120kou spojkou a řidítkama(Vari) za 12tis.'Tak zvažuji jestli do toho jít. Dvoutakt pořád slouží, ale za ty peníze mne to láká a v dohledné době bude asi už vše jen dražší.
Další možnost je Rato RV 225 a nebo Yamaha MA190. Ty už jsou za stejnou cenu ale bez řidítek.
Další možnost je, koupit díly na dvoutakt, dokud to jde a až to bude někdy potřeba, tak udělat go.
Ten 4takt bych používal hlavně na sekačku ( stejně potřebuji novou, tak bych případně koupi rovnou spřevodovanou na4t) a na jízdu s vozíkem. Takže kromě toho, že to bude jezdit na převodovce o něco pomaleji by to ničemu vadit nemuselo.
Šli by jste do té koupi ?
Jediný co má na světě cenu je hlína a co z ní vyroste ..

Uživatelský avatar
Honza_2
Příspěvky: 482
Registrován: ned bře 09, 2014 4:37 pm
Bydliště: Dobruška

Re: Vari System

#3936 Nový příspěvek od Honza_2 »

Jestli se mohu přidat s názorem.
Píšu s mým názorem, každý člověk má jiný názor, zkušenost atd.ale já bych zůstal u dvou taktního motoru.
Dnešní oleje do benzínu už nekouří jako to bylo v době minulého režimu kdy byl všude modrý oblak kouře od dvoutaktnich motoru a nebo starých naftových motoru.

Osobně mám několik strojku na pomoc kolem baráku a vše to jdou dvoutaktní motory. A to i Vari mám 2T a leju olej do benzínu a nikdy žádný problém. A to ji nijak nešetřim. Ani v létě ani v zimě při vyhrnování sněhu.
U dvoutaktního motoru mám vždy jistotu, že motor maže své ústrojí za všech okolností i vyjíždění a sjíždění více než 30% srazů v kopcích.
"Rider XE 70, MF70 - už nejsou jen VARI."
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "

mastnacek
Příspěvky: 8185
Registrován: pát lis 25, 2011 11:12 am
Bydliště: Broumov

Re: Vari System

#3937 Nový příspěvek od mastnacek »

Honza_2 : jaky oleje v jakym pomeru pouzias? Ja treba do PFky na doporuceni leju mineral (Mogul TS) zakouri si. Po zabehnuti uz v pomeru 1:40 a stejnej olej i pomer do MF-70 ( zakouri si ). Mfka by asi TSFko snesla, ale do ty PFky me nebyl doporucenej ( pomalobeznej motor ).

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3715
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Vari System

#3938 Nový příspěvek od ladiki »

serpeton..dovolím si svůj postřeh s užíváním agzat 2T a Vari honda190 4T

Agzat s 2T měl nejvíce práce s bubnovkou v přerostlé trávě, tam dostával motor nejvíce zabrta. Nyní se 4T mnohem lepší (svou roli hraje i kvalitnější kosa Samson oproti RT710 na agzatu) Rotavátor mnohem lepší u agztau s 2T...nože mají více otáček, práce je příjemnější....atd..

Celkově se 2T uživatelsky příjemnější práce. Lepší dávkování plynu, tím lepší ovládání, Tichý provoz. Poměrně často jsem využíval nastavitelný omezovač otáček.
4T má více síly, ale práce je taková "brutálnější" vytratila se jemnost ovládání...

Jestli budeš dělat GO toho 2T, tak pozor při nákupu sady válce s pístem. Prodejci záměrně nechávají větší vůli na průměru pístu. Lepší je si koupit válec po výbrusu a píst si vybrat sám....takto zajetý motor, pak je spolehlivý a má tah. Mazání nejlépe minerálním olejem 1:50 používal jsem oleje pro skůtry. Málo kouří, a způsobem použití vyhovují pro práci s Agzatem 2T....např.. tento..
https://www.scootland.cz/zbozi/bel-ray- ... y-scooter/

Uživatelský avatar
fekamp
Příspěvky: 16
Registrován: sob bře 06, 2021 8:23 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Vari System

#3939 Nový příspěvek od fekamp »

Dobrý den pánové,
jak poznám jestli funguje "ventilek" na vyrovnání tlaku oleje u DSK 317 ? Poslední dobou mi sákne olej, utírám a sleduji kudy. Zdá se, že teče pokaždé na jiném místě.
Může to být tím "ventilkem" ?

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#3940 Nový příspěvek od DYK »

Třeba kolem řazení? Může to být ventilkem ale je to zcela nepravděpodobné.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Michal(zetor)
Příspěvky: 4317
Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vari System

#3941 Nový příspěvek od Michal(zetor) »

Tak jsem si trochu hrál a dal do cajku jeden motor MJ5 co máme doma. On fungoval akorát jsem vyměnil takřka celej vnitřek karburátoru,vyměnil gufera na klice no a pak to bylo více-méně o vzhledu protože terra vypadala katastrofálně v té zelené.... :vysmech:
Takže vše rozebrat jak jinak než nechat opískovat, potom dvousložkový epoxidový základ a dvosložkové polyuretanové vrchní barvy. Naohýbal jsem nové řídítka z pozink trubky, dal nové hefty a lanko plynu.
Teď už jen doseřídit přijde mě že proti druhému motoru co máme tak jakoby tíž chytá :-/ Kolikrát to tak škubne že mě to vytrhne šňůru z ruky uplně a trochu kouří studená. Tak si s tím zkusím trochu ještě pohrát.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#3942 Nový příspěvek od DYK »

Studená kouří? To je myslím v pohodě. Teplá přestane, to dělá drtivá většina dvoutaktů. A to trhání do špagátku by mohlo být předstihem.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Michal(zetor)
Příspěvky: 4317
Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vari System

#3943 Nový příspěvek od Michal(zetor) »

Jo potom teplá nekouří to máš pravdu. Předstih jsem dal na nějakých 3,5 mm. Jak ono to je? Čím větší tak tím víc kope nebo opačně?

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#3944 Nový příspěvek od DYK »

Jo jo, je asi velký a nebo taháš pomalu :)
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
jimmy 4011
Příspěvky: 3388
Registrován: úte říj 21, 2008 6:35 pm
Bydliště: čr

Re: Vari System

#3945 Nový příspěvek od jimmy 4011 »

Zdravím.Potřeboval bych trochu poradit. :) Včera jsem si domů přitáhl půjčenou Terru s motorem tuším MJ5.Pokusy o nastartování zarputile odmítá a mě by zajímalo proč.Jiskru hází,svíčka je nová,benzín tam nějaký jde.Sice se mi zdá,že málo,ale jde a ani neškytne.Po několika protočeních je svíce suchá,ale když jsem ji položil na kraj plechu k díře ,v kabelu a zatáhl za šnuru,abych zkusil jiskru tak plyny co vylétli z díry po svíčce od jiskry chytli.Tak aspon na škytnuti by tam benzin jit měl.Dá se nějak přidat?Cupák to nemá.Karbec jsem čistil,benzín je novej. :-/

Ještě by mě docela zajímalo proč z motoru čouhá žlutej drátek a není kam ho připojit.Nevíte na co by mohl být?? :)
Díky za každou radu.
Obrázek
Ono je lepší mluvit s chytrým člověkem o něčem hloupém než s hlupákem o něčem chytrém.
Werich

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“