dvojtakt alebo stvortakt

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#106 Nový příspěvek od DYK »

Třeba si toho všimne a udělá to!!
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9587
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#107 Nový příspěvek od Atlan »

Este aj ten cinsky 4takt prezije jawu. Uz len z principu veci a to mazania.
Ta jawa v traktore ma vecsinou zle chladenie, blbe mazanie, puzdro na ojnici dostavalo zabrat.
A diely na jawu su pomaly drahsie ako motor 4 takt.

Tak ze by som tu to tak neospevoval. Ps 12k to ma s povodnym vyfukom ked tam zbuchas hrniec doma tak uz mozno ani tych 10k.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
Kumpy
Příspěvky: 70
Registrován: pát črc 06, 2018 10:00 am
Bydliště: Ilava

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#108 Nový příspěvek od Kumpy »

oco13 píše:Ak by tá Honda bola taká problémová , prečoje to potom najpoužívanejší motor do malej mechanizácie na svete??? Skôr by som sa zamyslel nad tým aký umelec je kamarát ak dokáže skurviť jeden z najlepších motorov. :typek:
Biozložky za to určite nemôžu , to je len hlúpa výhovorka. :typek:
Rovnako úvaha že Agzat je spolahlivejší ako Vari je nesprávna - chyba je vždy len v majitelovi.

Mas pravdu, vsetko je len v majitelovi a ako s danym strojom zaobchadza. V rodine mame dva taketo motory. Jeden, co ma ujo, tak to je ako firemny traktor, nik na to nehladi, nikdo ho nevycisti, polozi na zem, prekoti ho, zasrobuje povoli halabala co si mysli a pri tom sa tomu ani nerozumie. Nevravim ze sa niekey nieco nepokazi, taky stroj neexistuje. Ale k teme podla mna vsetko zalezi od majitela.

winner123
Příspěvky: 2
Registrován: ned srp 16, 2015 4:35 pm
Bydliště: slovakia

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#109 Nový příspěvek od winner123 »

Chcel by som s Vami poradiť.
Vlastním 30 ročný jikov po starom otcovi motor ide ale stratil výkon, často musím meniť sviečky a po dlhšej robote sa prehreje a nejde zapnúť. Motor plánujem v budúcnosti z repasovať. Ale chcel by som vlastniť aj niečo načo sa môžem spolahnúť, že pôjde bez problémov. Vlastním prevodovku T-20 ta ide bez problémov. Malotraktorom obrábam 800m2 pôdy.Potrebujem ho na tieto práce: zrotavatorujem, nasadim zemiaky, vykopem zemiaky, zoriem. Potrebujem niečo na túto prácu, záhrada je na úplnej rovine. V budúcnosti by som dokúpil kosačku. Rozmýšľam nad motorom jikov 1447 alebo honda 190. Viem, že T-20 môže mať problém s otáčkami nebránim sa kupe DSK 317 preto sa chcem poradiť. Chcel by som Vás poradiť ideálne riešnie. Chcel by som využiť ešte príslušenstvo , ktoré mám. Malotraktor nikdy nebude využívaný na prepravu. A prioritne potrebujem aby fungoval ako rotavátor.
Ďakujem

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5608
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#110 Nový příspěvek od thovt »

Honda je uspornější skoro o polovinu.
Dvoutaktní motory mají vyšší životnost.

Jarda Malich
Příspěvky: 237
Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
Bydliště: Vrchlabí

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#111 Nový příspěvek od Jarda Malich »

To ohledně životnosti je docela rozšířený mýtus. 4 taktní motor je nejen úspornější. 2 takt často dojede na zanedbanou údržbu a používání lacinýho oleje, kterej udělá tolik úsad, že to skončí poškrábaným válcem a to jsem ještě hodně mírnej. Z hlediska provozu se dvoutakt snad ani nevyplatí provozovat. I když budu u 4 taktu měnit olej 2x ročně, pořád budu mít nižší provozní nároky a nemusim myslet na přidávání oleje. Tady stačí jen používat hlavu a dávat stabilizátor benzínu nebo kupovat Vervu a nějaký trable s karbcem nehrozej. I nevložkovaná GCV 160 klidně natočí 2000 mth.

hobr
Příspěvky: 4212
Registrován: pát říj 11, 2013 5:52 pm
Bydliště: jižně od Brna

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#112 Nový příspěvek od hobr »

Dovolím si mírně nesouhlasit. Mám Dakra (motor vari dvoutakt). Koupil jsem to asi před 15ti lety ojeté. Za tu dobu, co tento stroj vlastním, mě až předloni nechtěl "jet". Dal jsem to na opravu a závada - ustřižený klínek. Opraveno a jede se dál.
Nijak ho nešetřím - před sečením ometu pavučiny a vyměním olej ve vzduch. filtru. Benzín je v nádrži celý rok (přes zimu většinou půl nádrže), na jaře doliju čerstvý (s olejem M2T 1:40) a seču. Dříve jsem sekával "hektary", teď jen asi 25 arů (3x do roka).
Závěrem - nesmrtelný motor, bez nároků na velkou údržbu.
Kam se hrabe 4 takt s výměnou oleje, seřizováním ventilů...
"Pokud nám vládnou špatní lidé, nemůžeme čekat lepší časy..."

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#113 Nový příspěvek od DYK »

Tak si zase poměřujete elementární rozdíly mezi dvoutaktem a čtyřtaktem? A seřizování ventilů? Ha, dyť to stejně nikdo nedělá mnoho let. Leda tak servis při záruční prohlídce a až padne záruka nikdo ani ťuk. Ono, ne že by to bylo třeba, ty ventily jaksi drží. Dvoutakt je stále bezkonkurenční k rotační plečce. S ním to pracuje nejlíp. Ale třeba s mulčovačem díky krouťáku je bezkonkurenční zase čtyřtakt. Dvoutakt to rychleji vzdává a jak mu klesají otáčky je slabší a slabší. Čtyřtakt se s tou zátěží víc "pere".
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Tondo
Příspěvky: 22
Registrován: úte črc 09, 2019 6:14 pm
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#114 Nový příspěvek od Tondo »

MiroM píše:zdravím
chcem kúpiť malotraktorík, aby som si mohol v záhrade dorobiť to, kam sa nevojdem s velkým traktorom /zetor 6911/, hlavne na dooranie, rotrvatorovanie, vyoranie zemiakov..........atd. Mala by to byt prevodovka agzat, je vraj spolahlivejšia ako vari. No mám problém vybrať motor.
GSV190V asi nie. Známi ho má a veľa problémov so štartovaním, stabilitou otáčok, zhasínaním. problém bude asi ozaj v biozložkách v palive. velmi málo so sa dočítal o motore Subaru EA190 a kawasaki, ktoré sú tiež v ponuke.
možno by stálo za úvahu posadiť na ten agzat Jikov 1447DV, no málo predajcov blizko mojho bydliska ponáka takúto možnosť.
Dajte mi prosím vase skúsenosti a rady. nechcel by sa sa potom jedovať a behat po servisoch len preto, že som sa neporadil s tými, co majú skúsenosti.

Ďakujem
Motor GSV je dobrý motor len musí sa do neho dávať 100 oktanový benzín a ide bez pochyby dobre ale musí sa s ním častejšie vykonavať robota lebo karburátor je na unesenie prachom nachylnejší. ale keby môžem odporúčiť tak motor Jikov samozrejme Subaru nie je zlé ale Jikov je klasika na servis veľmi dobré a manipulácia je lepšia lebo sa nemusíte báť že vám vytečie benzín z filtra ako pri Honde napríklad. A prevodovku určite agzat v podstate je to bezúdržbova prevodovka samozrejme ak nerátame pravidelnú výmenu oleja.

Tu je niečo na inšpiráciu akú garáž mám ja všetko má svoje výhody aj nevýhody je na vás na čo to potrebujete :D

Obrázek

Uživatelský avatar
Britt
Příspěvky: 19330
Registrován: čtv lis 06, 2008 9:04 pm
Bydliště: Poděbrady

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#115 Nový příspěvek od Britt »

100 oktanový benzín nebude ideální a motor se musí přehřívat.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.

Tondo
Příspěvky: 22
Registrován: úte črc 09, 2019 6:14 pm
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#116 Nový příspěvek od Tondo »

Britt píše:100 oktanový benzín nebude ideální a motor se musí přehřívat.
Výrobca doporučuje používať 100 oktánový benzín raz za čas na prečistenie trisiek .

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 16930
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#117 Nový příspěvek od oco13 »

Predať velký (6911) nekupovať trpaslíka (vari), ale jedného bežného 15HP japonca a nemusíš presadať a špekulovať s dvoma chrápmi, budeš mať len jeden :D

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#118 Nový příspěvek od DYK »

Mám GSV na mulčovači F550. Teda on je to oficiálně vyžínač křovin. Jede jen na BA95 s VIF, a protože s tím seču i bramborovou nať a nejen sobě jede i v prachu a nevím o problémech. Prostě nevím. Po práci zastavím kohout paliva a nechám ho vyvrčet, on se při tom i dochladí. Na zimu pak i nádrž bez paliva.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 16930
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#119 Nový příspěvek od oco13 »

Dyku a čo chrbtica? nedávno tu ktosi vyplakával ako sa s Agzatom nevie otočiť na konci brázdy. :typek:

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#120 Nový příspěvek od DYK »

Moja chrbtica? Já nemám čas na pičoviny. Musím taky chodit do práce, nemůžu si zůstat doma jen tak. Navíc teda F550 je lehoučký na manipulaci. Snad o polovinu než klasika Vari DSK 316, motor a tajfun (mulčovač).
A pokud se nedokáže bolestí otočit s Agzatem, nechápu, jak bude připojovat nářadí k tomu novému stroji. Myslím, že to byla jen výmluva k obhájení nového stroje.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“