PF-62

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Knotek
Příspěvky: 32
Registrován: pon čer 13, 2011 10:48 pm
Bydliště: Pardubice

Re: PF-62

#781 Nový příspěvek od Knotek »


mirek 3011
Příspěvky: 51
Registrován: stř bře 18, 2009 8:23 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: PF-62

#782 Nový příspěvek od mirek 3011 »

Knotek píše:Zdravím, sice jsem to nedělal, ale mám pocit že jde vytáhnout hřídel od kolečka zpátečky po demontáži krytu horního hřídele (z venku), že ten kryt přidržuje osu ve výřezu. K té spojce: jedině nafotit setrvák, přítlačák i hřídel protože předpokládám že ti nejde o grafitový kroužek nebo ano?
Díky moc. 1) Kolo zpátečky: Šlo to lehce. Ale je to tak vydřené, že vůle na jehlách je cca 0,7 mm. Takže všechno nové.
2) Spojka: Ten Trabi přítlačný talíř musí být silnější než originální. Po přitažení štítu spojky k setrváku se pružiny stlačí skoro na doraz. To nějak pořeším. Asi uberu trochu z toho přítlačného talíře. Nechápu, jak s tím mohli fungovat, ale už chápu ty očesané zuby na kolech.
Nový problém: 3) Neumím demontovat horní hřídel. Plánuju stahovák uchycený do 3x M8 krytu horního hřídele a protlačit hřídel - kdy se kola opřou o střední příčku odlitku - dopředu. Je to ono?

Díky ještě jednou za rady.

mirek 3011
Příspěvky: 51
Registrován: stř bře 18, 2009 8:23 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: PF-62

#783 Nový příspěvek od mirek 3011 »

Knotek píše:Zdravím, sice jsem to nedělal, ale mám pocit že jde vytáhnout hřídel od kolečka zpátečky po demontáži krytu horního hřídele (z venku), že ten kryt přidržuje osu ve výřezu. K té spojce: jedině nafotit setrvák, přítlačák i hřídel protože předpokládám že ti nejde o grafitový kroužek nebo ano?
Díky moc. 1) Kolo zpátečky: Šlo to lehce. Ale je to tak vydřené, že vůle na jehlách je cca 0,7 mm. Takže všechno nové.
2) Spojka: Ten Trabi přítlačný talíř musí být silnější než originální. Po přitažení štítu spojky k setrváku se pružiny stlačí skoro na doraz. To nějak pořeším. Asi uberu trochu z toho přítlačného talíře. Nechápu, jak s tím mohli fungovat, ale už chápu ty očesané zuby na kolech.
Nový problém: 3) Neumím demontovat horní hřídel. Plánuju stahovák uchycený do 3x M8 krytu horního hřídele a protlačit hřídel - kdy se kola opřou o střední příčku odlitku - dopředu. Je to ono?

Díky ještě jednou za rady.

Knotek
Příspěvky: 32
Registrován: pon čer 13, 2011 10:48 pm
Bydliště: Pardubice

Re: PF-62

#784 Nový příspěvek od Knotek »

Jasný, rozumím, přítlačný talíř bez spojkové lamely sedne do setrváku akorát ta mezera + -3mm.
Není to z mé hlavy, řešilo se to z plechu vypálenou podložkou ( bohužel neznám již tloušťku).
Popravdě optal bych se v Táboře, svého času přítlačný talíř také inzeroval.
Stou hřídelí je to tak jak píšeš, nezapomenout oddělat krytku ve spojkovým bubnu. Pokud si pamatuji tak jsem kolečka z hřídele lehce sklepával jak se hřídel vysouvala. Hlavně si to nafotit, nebo popsat.
Ještě k drážkování, dá se s lamelou volně pohybovat po hřídeli? Může se stát že na hřídeli budou hodně vymačkaná místa, drážkování na spojce lehce stržené a spojka při nastartovaném motoru nevypne (neodskočí lamela od setrváku
Málem bych zapomněl jen postřeh nemám proměřeno: Když stočíš setrvák nebude lamela chytat o zajištovací matku setrváku?
Snad jsem trochu poradil.

mirek 3011
Příspěvky: 51
Registrován: stř bře 18, 2009 8:23 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: PF-62

#785 Nový příspěvek od mirek 3011 »

Díky moc Knotku z Pardubic. To je jenom ze strachu, abych něco neurval. Stočil jsem přítlačný talíř o 1,5 mm. Zůstalo mi cca 7mm tloušťka tak snad se nebude kroutit teplem. Do úběru setrváku nepůjdu. Další 1mm podložím mezi setrvákem a přítlačným talířem. Tj. celkem cca 2,5 mm a jen tak "nasucho" to chodí pěkně. Uvidím až to nasadím a nastartuju. Horní hřídel chvilku vzdorovala, ale pak to šlo. Drážkování hřídele u spojky asi KO. Je tam tak 0,5mm schodek na drážkách. Jestli to bude mít pak vliv na lamelu zatím netuším. Horní hřídel díky vyběhanému ložisku chodila axiálně tak 2-3 mm. Další nový díl???!!! Drážkování lamely snad vypadá dobře.
Uložení ložisek horní hřídele ve skříni je docela dost volné. U toho posledního, u vývodu, už vnější kroužek kvedlá. Bude se lepit lepidlem na ložiska. Už mám všechny ložiska. Přišel jsem k nim trošku po haluzi, ale nemohl jsem vybírat výrobce. Je to KINEX Slovakia. Taky Čína??? Snad vydrží alespoň 20 let. 6306 jsou ještě ČSSR ZKL BRNO. Cca za týden snad budu mít očistěnou, otryskanou i převodovku, něčím to natřu a budu skládat. Kola a hřídele budou brzy.
Jedna z posledních věcí, co nevím jsou brzdy. To, že na paknách zůstaly místy jen nýty mě až tak nepřekvapilo, ale tím pádem bubny jsou "drážkované". Musím stáhnout min 1 mm z plochy, tj. 2mm na průměru. Sehnat nějaké silnější obložení, nanýtovat (nalepit) a stočit podle průměru bubnu. Poptal jsem nalepení a cena prý je 1000,- Kč za oba páry. To fakt nedám.
Jak se dají brzdy řešit "ekonomicky"?
Díky ještě jednou za reakce. Asi jenom Knotkovi z Pardubic, ale o to víc mu děkuji.

Knotek
Příspěvky: 32
Registrován: pon čer 13, 2011 10:48 pm
Bydliště: Pardubice

Re: PF-62

#786 Nový příspěvek od Knotek »

K čemu brzdy, já chci jet a né zastavovat.
S brzdami ti bohužel neporadím mám PF-61 odlehčený typ, žádné brzdy ani závaží v kolech.
Jestli se mi to podaří, nafotím ti o víkendu moji starou a novou lamelu a hřídel pro porovnání.
Hodně zdaru.

Knotek
Příspěvky: 32
Registrován: pon čer 13, 2011 10:48 pm
Bydliště: Pardubice

Re: PF-62

#787 Nový příspěvek od Knotek »

Se zpožděním, ale přeci. Rozdíl mezi novou a starou lamelou s použitím nové hřídele.
https://knotek-1.rajce.idnes.cz/pf-62_motorobot/

Mira80
Příspěvky: 768
Registrován: ned úno 01, 2009 2:29 pm
Bydliště: Velka Bites
Kontaktovat uživatele:

Re: PF-62

#788 Nový příspěvek od Mira80 »

mastnacek píše:Knotek: ty stranky bylo prvni co me gugl vyplivnul. Prijde me to zbytecne drahy, tady ve vlakne je dokonce vykres na prirubu a pekne se to veslo pod masku.
Uvazuju take o tom setu, vyrobit bych prirubu dokazal, ale nejak si nevim rady, jak vyresit nasledne to, ze u origo motoru PF je hridel pro setrvacnik kuzelova, zatimco motory (treba prave ten lifan) maji hridel valcovou ?
PF61, r.v. 1955, vyrobni cislo 0139
Rudla (brumla), r.v. neznamy,
Kubota B1402

Knotek
Příspěvky: 32
Registrován: pon čer 13, 2011 10:48 pm
Bydliště: Pardubice

Re: PF-62

#789 Nový příspěvek od Knotek »

Přesně, můj laickej odhad je, že tam má mezikus na ložiskách a to z důvodu prodeje ( prodává bez setrvačníku).
Předpokládám, že míříš k otázce: Stočit setrvák z kužele na válec a co na to motor?

LOKETINOV
Příspěvky: 1
Registrován: čtv črc 30, 2020 4:30 pm
Bydliště: Semily

Re: PF-62

#790 Nový příspěvek od LOKETINOV »

Dobrý den, rád bych se zeptal zda tu někdo nemá na prodej péra do rotavatoru k PF 62 nebo zda někdo nezná někoho, kdo je dokáže vyrobit.

sadlicko
Příspěvky: 1418
Registrován: čtv bře 26, 2009 11:52 pm
Bydliště: Mukařov u Úštěka

Re: PF-62

#791 Nový příspěvek od sadlicko »

víte prosím někdo, jestli je PF (TJ6.5) stejná jako předek z TK10?
Konkrétně, jestli jsou potrály ve stejné pozici, nebo jestli jsou nějak otočené. Mám teď od TK odpojený zadek (i s kloubem) a přijde mi, že to je na předek dost těžký. Ale třeba se to dlouhejma řidítkama přetáhne.

Packard
Příspěvky: 186
Registrován: ned úno 14, 2010 7:43 pm

Re: PF-62

#792 Nový příspěvek od Packard »

PF určitě ne,Tj krom porálů ano.

chobotek
Příspěvky: 11457
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: PF-62

#793 Nový příspěvek od chobotek »

Převodovka TZ-4K-10 je shodná s M-6, kde jsou portály otočené přímo dolů. Převodovka TJ-6,5 je shodná s TN-4K2-10 a TH-4K2-10, resp. ty převodovky jsou zase stejné, ale liší se portály - zde jsou kotoučové brzdy. TZ-4K-10 pohání motor 1D90, který je o 40kg (tohle číslo nevím jistě a hledat se mi nechce) než 1D80 ženoucí motorobot.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14628
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: PF-62

#794 Nový příspěvek od DYK »

No kde seš čoveče!!! Vítám tě!!
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

chobotek
Příspěvky: 11457
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: PF-62

#795 Nový příspěvek od chobotek »

Převážně v dílně a za klávesnicí. Taky Tě rád, alespoň virtuálně, "vidím".
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“